abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81136030
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Je blijft reageren als een zwakzinnige
Je moet toch bekennen dat er iets van een glimlach op je gezicht kwam toen je het las
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81136048
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:27 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Nee, jouw posts getuigen ook altijd van hoogstaand niveau
Ach, ik ga niet dingen over mensen verzinnen die je alleen online kent. Zal wel aan het gebrek aan opvoeding liggen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81136085
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je moet toch bekennen dat er iets van een glimlach op je gezicht kwam toen je het las
Ik vind de Josti band ook leuk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81136217
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

VET

Kunnen we samen eens die triangle jongens aanmoedigen
I'll sing you a lullaby.
pi_81136247
quote:

Ach, ik ga niet dingen over mensen verzinnen die je alleen online kent. Zal wel aan het gebrek aan opvoeding liggen
I'll sing you a lullaby.
pi_81145121
Ik heb zojuist mijn voorstel tot huurverhoging binnen, een schandalige 1,2%
Dat betekend dat ik dit jaar dus een avondje minder kan stappen, wat zal mijn harem balen
I'll sing you a lullaby.
pi_81147866
Zeg DAM heb je nog wat leuks gedaan op 5 Mei ?
I'll sing you a lullaby.
pi_81149908
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:59 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb zojuist mijn voorstel tot huurverhoging binnen, een schandalige 1,2%
Dat betekend dat ik dit jaar dus een avondje minder kan stappen, wat zal mijn harem balen
Hoeveel % zit je onder de marktwaarde?
pi_81149931
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:50 schreef xenobinol het volgende:
Zeg DAM heb je nog wat leuks gedaan op 5 Mei ?
Nope
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:33:48 #90
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_81150404
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ga eens kijken op de Veluwe, daar staan kasten van huizen midden in het bos, uiteraard word dat alleen gegund aan de rijken der aarde, wie denkt het volk wel dat ze zijn dat zij daar ook aanspraak op kunnen maken
De zandgronden van de Veluwe en de Utrechtse heuvelrug zijn de beste bouwgronden die ons land telt. Je hoett niet eens te heien. Ik zeg: Pak de kettingzaag!

Als je natuur wil beschermen, dan bescherm je maar wetlands. Dat is slechts een kwestie van een paar dure dijken wegbezuinigen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_81150588
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:33 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

De zandgronden van de Veluwe en de Utrechtse heuvelrug zijn de beste bouwgronden die ons land telt. Je hoett niet eens te heien. Ik zeg: Pak de kettingzaag!

Als je natuur wil beschermen, dan bescherm je maar wetlands. Dat is slechts een kwestie van een paar dure dijken wegbezuinigen.
Gelukkig maar dat jij slechts een relkloon bent
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:36:48 #92
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_81150634
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

DAM is gewoon afgunstig t.o.v. mensen die dit in de toekomst eventueel wel weten te realiseren. Hij zit ondertussen met zijn onverkoopbare rijtjescontainer en een enorme schuldenberg.
quote:

[..]

Die wonen wel in het groen. Met lieve verzorgers erbij.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_81151925
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoeveel % zit je onder de marktwaarde?
Ik heb ook 1,2% erbij. Da's twee bier per maand.
En volgens mij zit ik precies op de marktwaarde.
De WBV en ik zijn overeengekomen dat de huur 70% van de maximale huur, die gevraagd mag volgens het puntenstelsel, bedraagt.
Dat is gewoon een overeenkomst tussen twee partijen op de huurmarkt, dus de marktwaarde.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:54:33 #94
108367 Gallorini
über alles..
pi_81155666
Ik wil even een (mijn) situatie voorleggen.

Woon zelf 7 jaar in een huurwoning en sinds een jaar of 2 woont mijn vriendin hier ook. Samen een flinke spaarrekening van ong. 45k. Het huurhuis waar wij nu zitten is eigenlijk veel te klein (Woonkamer, keuken, slaapkamer, douche-wc combi). We zijn beide 28, vaste baan en toe aan de volgende stap.

Echter horen wij van verschillende kanten dat een huis kopen nu geen verstandige keuze zou zijn (HRA afschaf, nieuw regeringsplan etc). Helaas is huren ook geen optie, aangezien de wachttijd voor een beetje acceptabele tussenwoning rond de 6 jaar ligt. Tevens gooi ik elke maand zo'n 750 euro in een bodemloze put.

Aan de andere kant zie ik nog wel steeds de huizen in het segment waar wij in zoeken als warme broodjes over de toonbank vliegen. Er hoeft maar een huis van rond de 230k in de door ons gewenste wijk te koop te staan, en in nog geen 2 maanden tijd is deze verkocht. Ik zie ook vrienden die het maandelijks met ong. dezelfde inkomsten als ons moeten doen, samen zo rond de 2800 euro netto p/m, een huis kopen.

Zijn de mensen die nu een huis kopen dan zo naïef en ondoordacht, of zijn juist de mensen die het ons nu afraden een huis te kopen een stel ouwe zanikers? Ik weet het even niet meer.
Hoi mam..
pi_81155814
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:55 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik heb ook 1,2% erbij. Da's twee bier per maand.
En volgens mij zit ik precies op de marktwaarde.
De WBV en ik zijn overeengekomen dat de huur 70% van de maximale huur, die gevraagd mag volgens het puntenstelsel, bedraagt.
Dat is gewoon een overeenkomst tussen twee partijen op de huurmarkt, dus de marktwaarde.
Puntenstelsel is sws niet de marktwaarde
pi_81155928
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:54 schreef Gallorini het volgende:

Woon zelf 7 jaar in een huurwoning en sinds een jaar of 2 woont mijn vriendin hier ook. Samen een flinke spaarrekening van ong. 45k. Het huurhuis waar wij nu zitten is eigenlijk veel te klein (Woonkamer, keuken, slaapkamer, douche-wc combi). We zijn beide 28, vaste baan en toe aan de volgende stap.

Echter horen wij van verschillende kanten dat een huis kopen nu geen verstandige keuze zou zijn (HRA afschaf, nieuw regeringsplan etc). Helaas is huren ook geen optie, aangezien de wachttijd voor een beetje acceptabele tussenwoning rond de 6 jaar ligt. Tevens gooi ik elke maand zo'n 750 euro in een bodemloze put.

Aan de andere kant zie ik nog wel steeds de huizen in het segment waar wij in zoeken als warme broodjes over de toonbank vliegen. Er hoeft maar een huis van rond de 230k in de door ons gewenste wijk te koop te staan, en in nog geen 2 maanden tijd is deze verkocht. Ik zie ook vrienden die het maandelijks met ong. dezelfde inkomsten als ons moeten doen, samen zo rond de 2800 euro netto p/m, een huis kopen.

Zijn de mensen die nu een huis kopen dan zo naïef en ondoordacht, of zijn juist de mensen die het ons nu afraden een huis te kopen een stel ouwe zanikers? Ik weet het even niet meer.
Je geeft zelf al het antwoord, huur is geen optie en je gooit 750 euro in het water. De huizen waar je kijkt gaan als warme broodjes over de toonbank

Wat wil je nog meer weten?'
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:04:28 #97
108367 Gallorini
über alles..
pi_81156281
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je geeft zelf al het antwoord, huur is geen optie en je gooit 750 euro in het water. De huizen waar je kijkt gaan als warme broodjes over de toonbank

Wat wil je nog meer weten?'
Waarom die mensen wel het risico durven te nemen om als zij over een jaar of 10 een nog groter huis willen kopen met een restschuld zitten van zo'n 20% omdat de huizenprijzen zijn gaan dalen.
Hoi mam..
pi_81156491
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:04 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Waarom die mensen wel het risico durven te nemen om als zij over een jaar of 10 een nog groter huis willen kopen met een restschuld zitten van zo'n 20% omdat de huizenprijzen zijn gaan dalen.
Als je gewoon 10 jaar aflost en/of spaart kan je over 10 jaar makkelijk een nieuw huis kopen. Een beter inkomen regelen helpt ook mee.

Je nieuwe huis is ook 20% goedkoper
pi_81156580
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:04 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Wie dan leeft die dan zorgt.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:26:59 #100
108367 Gallorini
über alles..
pi_81157562
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je gewoon 10 jaar aflost en/of spaart kan je over 10 jaar makkelijk een nieuw huis kopen. Een beter inkomen regelen helpt ook mee.

Je nieuwe huis is ook 20% goedkoper
Jij zou nu iets kopen voor 230k met de weet dat dit over 10 jaar nog maar 195k waard is? Waanzin, het geld groeit helaas nog niet op mijn rug.
Hoi mam..
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:29:12 #101
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_81157674
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:26 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Jij zou nu iets kopen voor 230k met de weet dat dit over 10 jaar nog maar 195k waard is? Waanzin, het geld groeit helaas nog niet op mijn rug.
Gewoon blijven huren dan en nog lekker 6 jaar in je te kleine appartement blijven wonen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:33:43 #102
108367 Gallorini
über alles..
pi_81157917
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gewoon blijven huren dan en nog lekker 6 jaar in je te kleine appartement blijven wonen
True that. Ook geen optie. Toch vind ik 45k over 10 jaar iets te gortig. Is er nog een middenweg of zijn dit de enige twee opties die ik heb
Hoi mam..
pi_81158005
quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

vrijdag 7 mei 2010 @ 22:36:26 #104
Argentina en PSV
pi_81158066
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:35 schreef sig000 het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof niet dat ik iets op internet zet over mijn personelijke situatie noch dat ik er behoefte aan heb
pi_81158326
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik iets op internet zet over mijn personelijke situatie noch dat ik er behoefte aan heb

Man je verzint net dat degene waarop je reageert in een te klein appartement woont.
Hoe kun jij dat nu weten fantast.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:43:02 #106
Argentina en PSV
pi_81158410

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 07-05-2010 22:44:06 ]
pi_81158522
Kap maar weer met schelden enzulks .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:46:43 #108
Argentina en PSV
pi_81158619
quote:
Het huurhuis waar wij nu zitten is eigenlijk veel te klein (Woonkamer, keuken, slaapkamer, douche-wc combi
pi_81158676
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is dat een appartement? Nee dus, je verzint dingen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:48:37 #110
Argentina en PSV
pi_81158724

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 07-05-2010 22:49:46 ]
pi_81158768
Kappen DAM.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_81158864
- en jij ook met kappen op de man spelen -

[ Bericht 88% gewijzigd door PietjePuk007 op 07-05-2010 22:51:50 ]
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:51:27 #113
Argentina en PSV
pi_81158894

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 07-05-2010 22:52:22 ]
pi_81160603
quote:
Samen een flinke spaarrekening van ong. 45k.
We zijn beide 28, vaste baan en toe aan de volgende stap.
Tevens gooi ik elke maand zo'n 750 euro in een bodemloze put.
Er hoeft maar een huis van rond de 230k in de door ons gewenste wijk te koop te staan, en in nog geen 2 maanden tijd is deze verkocht. Ik zie ook vrienden die het maandelijks met ong. dezelfde inkomsten als ons moeten doen, samen zo rond de 2800 euro netto p/m, een huis kopen.
Als de huizenmarkt inzakt is het heel waarschijnlijk dat dat samenvalt met een stijging van de rente, zodat je per saldo misschien nog wel duurder uitbent. Reken maar wat scenario's door met een huis dat een derde of de helft goedkoper wordt, bij een rente van 8% tot 13% (in 1982 was de rente 13%). In veel gevallen zal dat goedkopere huis duurder uitvallen. Plus dat je nog een hoop huur betaalt voordat die huizenprijzen eindelijk zover gedaald zijn.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:18:44 #115
Argentina en PSV
pi_81160680
En wat nu als je nu je rente voor 10 jaar vast zet?
pi_81160694
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nope
Moet je toch eens gaan doen, dan kom je nog eens leuke mensen tegen
I'll sing you a lullaby.
pi_81161057
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat nu als je nu je rente voor 10 jaar vast zet?
De rente is nu erg laag en ik zou hem zelf minstens voor 15 jaar vastzetten als ik nu een hypotheeklening moest nemen.
pi_81161660
Bovendien, als je voor een jou acceptabel bedrag ergens kunt wonen, dan waarom niet? Zoland je er maar rekening mee houdt, dat de HRA er op termijn af kan gaan en je zekerheden qua baan en relatie hebt. Je kan wel eeuwig blijven wachten op prijsdalingen, maar zoals dvr zegt, de rente kan hoger zijn. Sowieso weet je nooit tot wanneer de prijzen dalen (als ze al dalen, of misschien blijven ze gelijk, of stijgen ze met inflatie), wat ook aan het type huis en locatie ligt, dus kan je eeuwig wachten en huur betalen. Als je wel het huis koopt en je lost lekker af, dan zit je met een waardedaling of niet, er over een lange tijd warmpjes bij met je lage maandlasten. Als er dan ook nog wat inflatie overheen gaat, dan wordt je schuld natuurlijk relatief ook minder.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:34:06 #119
Argentina en PSV
pi_81161679
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:24 schreef dvr het volgende:

[..]

De rente is nu erg laag en ik zou hem zelf minstens voor 15 jaar vastzetten als ik nu een hypotheeklening moest nemen.
Daarom is het allemaal ook niet zo erg boeiend hoe de rente is over 10 jaar. Een hoge rente heeft een negatieve invloed op de huizenprijzen maar voor je eigen hypotheeklasten maakt het vrij weinig uit.

Ik weet niet hoeveel ze samen verdienen maar met een lage rente en 45k kan je een goede hypotheek afsluiten, met wat aflossing en/of spaargeld kan je over 10 jaar een leuk huis kopen. Dat compenseert zeer waarschijnlijk weer voor het mogelijke onwaarschijnlijke verlies
pi_81162187
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Puntenstelsel is sws niet de marktwaarde
Als mijn verhuurder uit eigen vrije wil besluit om deze woning te verhuren voor 70% van de maximaal toegestane huurprijs is die woning dat bedrag waard. Ik ga er mee akkoord. Dus marktprijs.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:44:54 #121
Argentina en PSV
pi_81162277
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:43 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Als mijn verhuurder uit eigen vrije wil besluit om deze woning te verhuren voor 70% van de maximaal toegestane huurprijs is die woning dat bedrag waard. Ik ga er mee akkoord. Dus marktprijs.
Marktprijs is 100%
pi_81162360
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Marktprijs is 100%
Van wat?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:48:45 #123
Argentina en PSV
pi_81162463
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:46 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Van wat?
Van de maximaal toegestane huurprijs
pi_81162485
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van de maximaal toegestane huurprijs
Waarom?
pi_81162842
Wat heeft de marktwaarde met de maximaal toegestane huurprijs te maken?
pi_81164981
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:58 schreef vive_la_france het volgende:
Wat heeft de marktwaarde met de maximaal toegestane huurprijs te maken?
Niets, als het aanbod aan huurwoningen toeneemt dan daalt de prijs.
pi_81165043
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 00:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Niets, als het aanbod aan huurwoningen toeneemt dan daalt de prijs.
Is het aanbod dan toegenomen?
pi_81165522
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is het aanbod dan toegenomen?
Ja.
pi_81165607
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja.
Waarom?
pi_81165662
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat een huis wat te koop staat niets opbrengt.
pi_81165723
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:14 schreef sig000 het volgende:

[..]

Omdat een huis wat te koop staat niets opbrengt.
Is dat dan de vrije markt of zit je daar in de geregaleerde huurmarkt?
pi_81165772
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is dat dan de vrije markt of zit je daar in de geregaleerde huurmarkt?
Die groeien naar elkaar toe door het overschot aan woningen die te koop staan.
pi_81165819
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die groeien naar elkaar toe door het overschot aan woningen die te koop staan.
Gereguleerde huurprijzen hoger, vrije markt huurprijzen lager?
pi_81166018
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gereguleerde huurprijzen hoger, vrije markt huurprijzen lager?
Ja. Dat zie je gebeuren nu, de huurprijs in de vrije sector staat onder druk, bij de verenigingen wordt die hoger door jaarlijkse huuropslag. Door afbraak goedkope woningen en vervanging door duurdere wordt verschil ook steeds kleiner.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 02:24:23 #135
108367 Gallorini
über alles..
pi_81167100
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:17 schreef dvr het volgende:

[..]

Als de huizenmarkt inzakt is het heel waarschijnlijk dat dat samenvalt met een stijging van de rente, zodat je per saldo misschien nog wel duurder uitbent. Reken maar wat scenario's door met een huis dat een derde of de helft goedkoper wordt, bij een rente van 8% tot 13% (in 1982 was de rente 13%). In veel gevallen zal dat goedkopere huis duurder uitvallen. Plus dat je nog een hoop huur betaalt voordat die huizenprijzen eindelijk zover gedaald zijn.
Ah thnx, eindelijk een reply waar ik wat mee kan. Had het verhaal van rentestijging nog niet gehoord van de 'ik raad het af' partij. Zelf ook niet bij stilgestaan eigenlijk Is het aannemelijk dat de hypotheekrentes gaan stijgen mocht het tot afschaffing HRA komen?
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:33 schreef inXs het volgende:
Bovendien, als je voor een jou acceptabel bedrag ergens kunt wonen, dan waarom niet? Zoland je er maar rekening mee houdt, dat de HRA er op termijn af kan gaan en je zekerheden qua baan en relatie hebt. Je kan wel eeuwig blijven wachten op prijsdalingen, maar zoals dvr zegt, de rente kan hoger zijn. Sowieso weet je nooit tot wanneer de prijzen dalen (als ze al dalen, of misschien blijven ze gelijk, of stijgen ze met inflatie), wat ook aan het type huis en locatie ligt, dus kan je eeuwig wachten en huur betalen. Als je wel het huis koopt en je lost lekker af, dan zit je met een waardedaling of niet, er over een lange tijd warmpjes bij met je lage maandlasten. Als er dan ook nog wat inflatie overheen gaat, dan wordt je schuld natuurlijk relatief ook minder.
Nou, dat is eigenlijk het probleem. Wij verdienen samen zo rond de 3000 euro netto in de maand. Bij berekeningen voor onze hypotheek kwamen we voor een huis van rond de 225k uit op een netto maandlast van ± 850 euro. Dit is nu prima op te hoesten. Tevens hebben we er rekening mee gehouden dat er nog gespaard moet worden en er evt. kinderen kunnen komen.
Maar, mocht de HRA volledig afgeschaft worden komt er ineens 400 euro bij. Dat is 50% meer. Dat kunnen we wel betalen, maar dan blijft er zeer weinig over voor vakanties en andere leuke dingen. Dat wil ik ook niet.
Het type huis waar wij voor gaan is trouwens een moderne tussenwoning in een wijk uit de 90's in Gorinchem. Volgens mij zijn de huizenprijzen hier redelijk stabiel lately.
Hoi mam..
pi_81167210
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 02:24 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Ah thnx, eindelijk een reply waar ik wat mee kan. Had het verhaal van rentestijging nog niet gehoord van de 'ik raad het af' partij. Zelf ook niet bij stilgestaan eigenlijk Is het aannemelijk dat de hypotheekrentes gaan stijgen mocht het tot afschaffing HRA komen?
[..]

Nou, dat is eigenlijk het probleem. Wij verdienen samen zo rond de 3000 euro netto in de maand. Bij berekeningen voor onze hypotheek kwamen we voor een huis van rond de 225k uit op een netto maandlast van ± 850 euro. Dit is nu prima op te hoesten. Tevens hebben we er rekening mee gehouden dat er nog gespaard moet worden en er evt. kinderen kunnen komen.
Maar, mocht de HRA volledig afgeschaft worden komt er ineens 400 euro bij. Dat is 50% meer. Dat kunnen we wel betalen, maar dan blijft er zeer weinig over voor vakanties en andere leuke dingen. Dat wil ik ook niet.
Het type huis waar wij voor gaan is trouwens een moderne tussenwoning in een wijk uit de 90's in Gorinchem. Volgens mij zijn de huizenprijzen hier redelijk stabiel lately.
De rente moet ooit gaan stijgen, wanneer dat is weet niemand.

De HRA wordt nooit helemaal afgeschaft. Als er wat gebeurt dan hooguit in de 52% schijf en daar heb je geen last van

Als je bang bent voor de HRA kun je het beste nu of binnen een paar maanden een huis kopen want dan is je hypotheek van voor het aanpakken van de HRA en de kans zit er ook dik in dat huidige hyoptheken niet worden aangepakt
  zaterdag 8 mei 2010 @ 02:41:17 #137
108367 Gallorini
über alles..
pi_81167328
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 02:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De rente moet ooit gaan stijgen, wanneer dat is weet niemand.

De HRA wordt nooit helemaal afgeschaft. Als er wat gebeurt dan hooguit in de 52% schijf en daar heb je geen last van

Als je bang bent voor de HRA kun je het beste nu of binnen een paar maanden een huis kopen want dan is je hypotheek van voor het aanpakken van de HRA en de kans zit er ook dik in dat huidige hyoptheken niet worden aangepakt
Hoezo zou die nooit helemaal worden afgeschaft? Je spreekt jezelf een beetje tegen (of ik lees het niet goed).

Ik zit inderdaad niet in de 52%, dus waarom zou ik dan nu of binnen een paar maanden een huis moeten kopen? Ik heb er immers geen last van want wij zitten beiden in schijf 2.
Hoi mam..
pi_81167381
Je leest het niet goed. De meeste partijen die de afschaffing willen van de HRA willen of de afschaffing voor de hoogste schijf afschaffen of op termijn naar 30% toe. Beide maatregelen zou voor jou/jullie weinig tot geen gevolgen hebben

Als je nu een huis koopt loopt je hypotheek voordat de nieuwe regering er is, met wat geluk wordt er niks gedaan aan bestaande hypotheken
  zaterdag 8 mei 2010 @ 02:51:27 #139
108367 Gallorini
über alles..
pi_81167441
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 02:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je leest het niet goed. De meeste partijen die de afschaffing willen van de HRA willen of de afschaffing voor de hoogste schijf afschaffen of op termijn naar 30% toe. Beide maatregelen zou voor jou/jullie weinig tot geen gevolgen hebben

Als je nu een huis koopt loopt je hypotheek voordat de nieuwe regering er is, met wat geluk wordt er niks gedaan aan bestaande hypotheken
Ah oke, duidelijk
Hoi mam..
pi_81167952
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 02:24 schreef Gallorini het volgende:

Had het verhaal van rentestijging nog niet gehoord van de 'ik raad het af' partij. Zelf ook niet bij stilgestaan eigenlijk Is het aannemelijk dat de hypotheekrentes gaan stijgen mocht het tot afschaffing HRA komen?
Daar is niet echt een verband tussen denk ik, al zou het risico voor de bank wel iets groter worden als de HRA verdwijnt. Maar dat vertaalt zich dan al in lagere leningen, dus ik denk niet dat het wat zal uitmaken.

Dat de rente gaat stijgen is vooral omdat de overheden nu heel veel geld lenen maar zo langzaamaan ook minder kredietwaardig worden (omdat de staatsschuld al zo hoog is). Daarom zullen ze op een gegeven moment hogere rente moeten gaan betalen. Dat heeft op zich niets met huizen te maken, maar de rente die de overheid op obligaties betaalt legt een bodem onder de hypotheekrente, want als een bank met 99,99% zekerheid aan de overheid geld kan uitlenen en daar bijv. 6% per jaar voor vangt, dan zullen ze het niet voor 5% (of zelfs 6,5%) aan een risicovollere particulier lenen. Verder is de rente nu historisch zo laag, dat hij eigenlijk alleen nog maar omhoog kan. En dat kan dus enorm schelen in je maandlasten, soms meer dan de huizenprijs zelf.

Als je nu koopt kan het best gebeuren dat je huis over 5 jaar nog maar 60% van de aankoopprijs waard is. Maar zolang je niet hoeft te verhuizen (vanwege werk, werkloosheid, echtscheiding of wat dan ook) hoeft dat geen probleem te zijn. In principe kan de bank aanvullende aflossingen eisen wanneer het onderpand minder waard wordt, maar als je je spaargeld als aanbetaling gebruikt heb je meteen al flink wat overwaarde gecreëerd.
pi_81167986
Hoe slechter het gaat, hoe interessanter de Nederlandse obligaties worden

Dat is in elk geval zo tot op heden
pi_81168074
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 03:44 schreef dvr het volgende:

[..]

Daar is niet echt een verband tussen denk ik, al zou het risico voor de bank wel iets groter worden als de HRA verdwijnt. Maar dat vertaalt zich dan al in lagere leningen, dus ik denk niet dat het wat zal uitmaken.

Dat de rente gaat stijgen is vooral omdat de overheden nu heel veel geld lenen maar zo langzaamaan ook minder kredietwaardig worden (omdat de staatsschuld al zo hoog is). Daarom zullen ze op een gegeven moment hogere rente moeten gaan betalen. Dat heeft op zich niets met huizen te maken, maar de rente die de overheid op obligaties betaalt legt een bodem onder de hypotheekrente, want als een bank met 99,99% zekerheid aan de overheid geld kan uitlenen en daar bijv. 6% per jaar voor vangt, dan zullen ze het niet voor 5% (of zelfs 6,5%) aan een risicovollere particulier lenen. Verder is de rente nu historisch zo laag, dat hij eigenlijk alleen nog maar omhoog kan. En dat kan dus enorm schelen in je maandlasten, soms meer dan de huizenprijs zelf.

Als je nu koopt kan het best gebeuren dat je huis over 5 jaar nog maar 60% van de aankoopprijs waard is. Maar zolang je niet hoeft te verhuizen (vanwege werk, werkloosheid, echtscheiding of wat dan ook) hoeft dat geen probleem te zijn. In principe kan de bank aanvullende aflossingen eisen wanneer het onderpand minder waard wordt, maar als je je spaargeld als aanbetaling gebruikt heb je meteen al flink wat overwaarde gecreëerd.
De realiteit prima onder woorden gebracht.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:47:22 #143
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_81183087
quote:

Hoe ver woon je van de Duitse grens af? Als je Nederland werkt en inkomstenbelasting betaalt, heb je zolang het duurt gewoon hypotheekrenteaftrek. Alleen zit die HRA in Duitsland niet in de woningprijs verrekend. Dus verlies je geen grote bedragen als de HRA wordt afgeschaft.

En iets zegt me dat je in Kleef, Emmerik of Kranenburg best zou kunnen aarden
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:49:40 #144
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81183190
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:47 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Hoe ver woon je van de Duitse grens af? Als je Nederland werkt en inkomstenbelasting betaalt, heb je zolang het duurt gewoon hypotheekrenteaftrek. Alleen zit die HRA in Duitsland niet in de woningprijs verrekend. Dus verlies je geen grote bedragen als de HRA wordt afgeschaft.

En iets zegt me dat je in Kleef, Emmerik of Kranenburg best zou kunnen aarden
Overal ter wereld als je een gedeelte inkomen uit pensioen of uitkering uit Nederland krijgt heb je recht op de Nederlandse HRA over je totale wereldinkomen, dit biedt trouwens ook kansen voor andere EU mensen

[ Bericht 4% gewijzigd door Bruno25 op 08-05-2010 18:09:09 ]
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81184442
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:49 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Overal ter wereld als je een gedeelte inkomen uit pensioen of uitkering uit Nederland krijgt heb je recht op de Nederlandse HRA over je totale wereldinkomen, dit biedt trouwens ook kansen voor andere EU mensen
Zonder HRA is er dus geen reden om in Nederland te blijven

Jaag de productieve mensen maar weg
pi_81186227
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

De productieve mensen zitten allemaal met een minimaal loon achter de lopende band, die kunnen nergens heen DAM
I'll sing you a lullaby.
pi_81186288
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De productieve mensen zitten allemaal met een minimaal loon achter de lopende band, die kunnen nergens heen DAM
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:35:05 #148
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81186920
quote:

[..]

nee andersom
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81186965
Tuurlijk
pi_81188505
quote:

[..]

Er zijn in Nederland sowieso geen productieven.

Onze economie draait op staatssteun aan banken.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:11:13 #151
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81188560
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:10 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Onze hele economie draait op leningen en subsidie op leningen
pi_81188580
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk
Tuurlijk
I'll sing you a lullaby.
pi_81188616
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:10 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

pi_81189867
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:11 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Onze hele economie draait op leningen en subsidie op leningen
Die vervolgens weer worden kwijtgescholden bij gebrek aan .... productie.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:10:32 #155
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_81191074
quote:

[..]

Zonder HRA is er juist meer reden om in NL te blijven: Omdat er dan lucht uit de markt is, loop je als huiseigenaar geen risico meer om veel geld te verliezen bij het knappen van de zeepbel.
pi_81191149
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:10 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Zonder HRA is er juist meer reden om in NL te blijven: Omdat er dan lucht uit de markt is, loop je als huiseigenaar geen risico meer om veel geld te verliezen bij het knappen van de zeepbel.
Je begrijpt niet wat ik schreef, jammer
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:19:25 #157
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_81191479
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je begrijpt niet wat ik schreef, jammer
Nee hoor, je wilt er gewoon niet in geloven dat je rijtjeskippenhok straks een stuk minder waard is.
pi_81191556

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 08-05-2010 21:40:13 ]
pi_81202981
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:19 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nee hoor, je wilt er gewoon niet in geloven dat je rijtjeskippenhok straks een stuk minder waard is.
Met hem nog velen gezien het aantal huizen wat al jaar en langer te koop staat.
  zondag 9 mei 2010 @ 03:22:48 #160
Argentina en PSV
pi_81203010

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 09-05-2010 09:57:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')