abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81123399
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef cf230 het volgende:
Zelfs in de Randstad is er nog ruimte zat. Juist als er op veel plaatsen in de "weilanden" kleinschalig gebouwd wordt blijft het landschap een open karakter houden. Ik denk dat de gemiddelde nederlander dat veel liever heeft dan een Vinex-wijk in z'n achtertuin.

Sinds de jaren '50 is de overheid er sterk op gericht geweest de mensen in bepaalde gebieden te concentreren, waar we de wrange vruchten nu van plukken. Juist het richten op deconcentratie zal ook veel maatschappelijke problemen (hufterigheid) oplossen.

Maargoed, eerst de vastgoedmaffia omleggen, wie doet er mee?
Die ruimte is er alleen in de 3 noordelijke provincies en op sommige plekken zoals de achterhoek en de omgeving Roosendaal, maar daar wil niemand wonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81123483
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:32 schreef cf230 het volgende:

Wat men zich moet afvragen is of een groene, ruim opgezette woonwijk met veel bomen, ruimte, waterpartijen e.d. nou echt zoveel lelijker is als een niet gebruikt weiland wat men nu "natuur" noemt.

Ga eens kijken op de Veluwe, daar staan kasten van huizen midden in het bos, uiteraard word dat alleen gegund aan de rijken der aarde, wie denkt het volk wel dat ze zijn dat zij daar ook aanspraak op kunnen maken
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81123597
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ga eens kijken op de Veluwe, daar staan kasten van huizen midden in het bos, uiteraard word dat alleen gegund aan de rijken der aarde, wie denkt het volk wel dat ze zijn dat zij daar ook aanspraak op kunnen maken
Gelukkig kan dat het plebs niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81123799
Neem bijvoorbeeld het gebied tussen Leidschendam, Zoetermeer, Leiden en de N11. Een zeer handige locatie voor woningbouw. Dichtbij de grote steden, strand, Schiphol, noem maar op. De oppervlakte is ca. 40 vierkante kilometer. Het gebied bestaat nu uit ongebruikt weiland en een paar kleine dorpjes. Uitgaande van een benodigd oppervlakte per woning van ca 500 m2 (inclusief infrastructuur, recreatie, voorzieningen) zou je hier (kort door de bocht) 80.000 riante woningen met voldoende ruimte rondom kunnen bouwen. Is dit nou echt zo'n gekke gedachte?
pi_81123879
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:18 schreef cf230 het volgende:
Neem bijvoorbeeld het gebied tussen Leidschendam, Zoetermeer, Leiden en de N11. Een zeer handige locatie voor woningbouw. Dichtbij de grote steden, strand, Schiphol, noem maar op. De oppervlakte is ca. 40 vierkante kilometer. Het gebied bestaat nu uit ongebruikt weiland en een paar kleine dorpjes. Uitgaande van een benodigd oppervlakte per woning van ca 500 m2 (inclusief infrastructuur, recreatie, voorzieningen) zou je hier (kort door de bocht) 80.000 riante woningen met voldoende ruimte rondom kunnen bouwen. Is dit nou echt zo'n gekke gedachte?
En wat doe je met die kleine dorpjes?
pi_81123969
Die gooien we plat...

Daar bouw je natuurlijk netjes omheen. In ieder geval netter dan nu gebeurd bij de aanleg van vinexwijken.
pi_81124096
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:23 schreef cf230 het volgende:
Die gooien we plat...

Daar bouw je natuurlijk netjes omheen. In ieder geval netter dan nu gebeurd bij de aanleg van vinexwijken.
Waarom denk je dat die mensen in die dorpjes zijn gaan wonen?
pi_81124147
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef cf230 het volgende:
Maargoed, eerst de vastgoedmaffia omleggen, wie doet er mee?
Psst.... we moeten wel eerst ondergronds gaan totdat we een kritische massa hebben bereik, pas dan zal het volk vatbaar worden voor onze suggesties om deze kwaadaardige vijand te vernietigen. We zullen moeten beginnen met propaganda tegen de banken, projectontwikkelaars, overheid en de allergrootste ratten: "de grondspeculanten", deze laatste groep zullen we verplichten tot het dragen van de NVM ster (Narcistische Verraders van de Maatschappij), daarna zullen we ze samendrijven in VINEX wijken waar ze hetzelfde lijdzame lot moeten ondergaan van het volk dat jarenlang onder hun bewind geleden heeft. God verhoede het, maar als ze dan nog niet tot inzicht zijn gekomen en op hun knieën smeken om vergeving, dan... ja dan.. ik durf het bijna niet te zeggen want het is gewoon een ondenkbare misdaad.... dan zullen we ze moeten afvoeren naar een achterstandswijk
I'll sing you a lullaby.
pi_81124697
Die mensen zijn in dorpjes gaan wonen omdat ze rust en ruimte zoeken. Zoals veel nederlanders, behoudens die graag in de stad willen wonen.

Maar wie zegt dat rust en ruimte verloren gaan als je een weiland omtovert tot woongebied? Mits op de juiste manier aangelegd zal het landschap er juist op vooruit gaan.
pi_81124733
~
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom denk je dat die mensen in die dorpjes zijn gaan wonen?
Omdat pa en ma er wonen, zo simpel liggen de zaken.
Daarom worden er troosteloze woonwijken aan die dorpjes geplakt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_81124894
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:40 schreef cf230 het volgende:
Die mensen zijn in dorpjes gaan wonen omdat ze rust en ruimte zoeken. Zoals veel nederlanders, behoudens die graag in de stad willen wonen.

Maar wie zegt dat rust en ruimte verloren gaan als je een weiland omtovert tot woongebied? Mits op de juiste manier aangelegd zal het landschap er juist op vooruit gaan.
Als ze in Groot Den Haag willen wonen waren ze wel in Zoetermeer gaan wonen
pi_81125005
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:40 schreef cf230 het volgende:

Ik woon in een gat dat onder een ware invasie gebukt gaat van BB'ers uit de randsteden. Wat een asociaal k#tvolk is het ook, rijden met hun f#cking elektrische karretje tegen je poten aan en zeggen dan geen eens sorry. Gewoon lekker chagrijnig je aangapen alsof ze willen zeggen: "rot eens op, rotjong, ga eens werken voor mijn pensioen". Het is gewoon de zoveelste BB'er strategie om mij te dwingen in de stad te gaan wonen en voor veel centen hun uitgeleefde hokken aan onze generatie over te doen.
I'll sing you a lullaby.
pi_81125035
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:41 schreef Prutzenberg het volgende:

Omdat pa en ma er wonen, zo simpel liggen de zaken.
Daarom worden er troosteloze woonwijken aan die dorpjes geplakt.
Zelfs die troosteloze wijken zijn onbetaalbaar
I'll sing you a lullaby.
pi_81125155
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zelfs die troosteloze wijken zijn onbetaalbaar
Wat een zielig leven moet jij hebben

Afgunst maakt meer kapot dan goed voor je is
pi_81125449
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wat een zielig leven moet jij hebben

Afgunst maakt meer kapot dan goed voor je is
DAM ik ben heel gelukkig en zeker niet afgunstig. Dat jij het zo interpreteert zegt veel over jouw verbitterde en cynische kijk op de wereld
I'll sing you a lullaby.
pi_81125583
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

DAM ik ben heel gelukkig en zeker niet afgunstig. Dat jij het zo interpreteert zegt veel over jouw verbitterde en cynische kijk op de wereld
Nee, van afgunst heb je helemaal geen last
pi_81125838
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee, van afgunst heb je helemaal geen last

Jij verward mijn rechtvaardigheidsgevoel met afgunst. Ik geef nl. weinig tot niets om grote huizen, mooie auto's of veel geld. De mooiste dingen in het leven zijn gratis, je moet er alleen maar een oog voor ontwikkelen
I'll sing you a lullaby.
pi_81125883
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij verward mijn rechtvaardigheidsgevoel met afgunst. Ik geef nl. weinig tot niets om grote huizen, mooie auto's of veel geld. De mooiste dingen in het leven zijn gratis, je moet er alleen maar een oog voor ontwikkelen
Sluit het een het andere uit?
pi_81126075
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Sluit het een het andere uit?
Nee, uiteraard niet, maar de conclusie die jij trekt heeft ook geen enkele basis anders dan jouw mening. Feitelijk is het een interpretatiefout van jouw zijde. Dat geeft niet, dat betekend dat je menselijk bent
I'll sing you a lullaby.
pi_81126277
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, uiteraard niet, maar de conclusie die jij trekt heeft ook geen enkele basis anders dan jouw mening. Feitelijk is het een interpretatiefout van jouw zijde. Dat geeft niet, dat betekend dat je menselijk bent
Ik vind dat inderdaad, je moet er lekker mee doen wat je zelf wil
pi_81128110
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik vind dat inderdaad, je moet er lekker mee doen wat je zelf wil
Ach... ik deel graag mijn overpeinzingen met jouw DAM
I'll sing you a lullaby.
pi_81130632
Waar het mij om gaat is dat er een kopersgestuurde markt moet ontstaan in plaats van een aanbodsgestuurde markt. De mensen moeten weer wat te kiezen hebben in plaats van genoegen te moeten nemen met een rijtjescontainer van bedenkelijke kwaliteit waar je extragratis een compleet gebrek aan privacy bij krijgt (en waar je tevens alsnog krom voor moet liggen).
pi_81131442
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:50 schreef cf230 het volgende:
Waar het mij om gaat is dat er een kopersgestuurde markt moet ontstaan in plaats van een aanbodsgestuurde markt. De mensen moeten weer wat te kiezen hebben in plaats van genoegen te moeten nemen met een rijtjescontainer van bedenkelijke kwaliteit waar je extragratis een compleet gebrek aan privacy bij krijgt (en waar je tevens alsnog krom voor moet liggen).
Beetje veel gevraagd voor een automonteur of een kapper vind je ook niet?
pi_81132104
Hoezo? In andere landen kan het wel!

Natuurlijk is het logisch dat een automonteur geen villa kan betalen met een landgoed van 1000 m2 en een verwarmd zwembad eronder. Maar dat 80% van de nederlanders weggestopt wordt in een container vind ik ook niet kunnen.

Waarom is er hier geen middenweg mogelijk? Gewoon een stukje grond van ca. 200 - 300 m2 met daarop een relatief eenvoudig huis. Dat is voor veel mensen voldoende, alleen totaal nergens te koop. Als er al een bouwkavel aangeboden wordt, is het direct een stuk van meer dan 500 m2. Kan dat dan niet anders?
pi_81134218
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:20 schreef cf230 het volgende:
Hoezo? In andere landen kan het wel!

DAM is gewoon afgunstig t.o.v. mensen die dit in de toekomst eventueel wel weten te realiseren. Hij zit ondertussen met zijn onverkoopbare rijtjescontainer en een enorme schuldenberg.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')