Die ruimte is er alleen in de 3 noordelijke provincies en op sommige plekken zoals de achterhoek en de omgeving Roosendaal, maar daar wil niemand wonenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef cf230 het volgende:
Zelfs in de Randstad is er nog ruimte zat. Juist als er op veel plaatsen in de "weilanden" kleinschalig gebouwd wordt blijft het landschap een open karakter houden. Ik denk dat de gemiddelde nederlander dat veel liever heeft dan een Vinex-wijk in z'n achtertuin.
Sinds de jaren '50 is de overheid er sterk op gericht geweest de mensen in bepaalde gebieden te concentreren, waar we de wrange vruchten nu van plukken. Juist het richten op deconcentratie zal ook veel maatschappelijke problemen (hufterigheid) oplossen.
Maargoed, eerst de vastgoedmaffia omleggen, wie doet er mee?
Ga eens kijken op de Veluwe, daar staan kasten van huizen midden in het bos, uiteraard word dat alleen gegund aan de rijken der aarde, wie denkt het volk wel dat ze zijn dat zij daar ook aanspraak op kunnen makenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:32 schreef cf230 het volgende:
Wat men zich moet afvragen is of een groene, ruim opgezette woonwijk met veel bomen, ruimte, waterpartijen e.d. nou echt zoveel lelijker is als een niet gebruikt weiland wat men nu "natuur" noemt.
Gelukkig kan dat het plebs nietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ga eens kijken op de Veluwe, daar staan kasten van huizen midden in het bos, uiteraard word dat alleen gegund aan de rijken der aarde, wie denkt het volk wel dat ze zijn dat zij daar ook aanspraak op kunnen maken
En wat doe je met die kleine dorpjes?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:18 schreef cf230 het volgende:
Neem bijvoorbeeld het gebied tussen Leidschendam, Zoetermeer, Leiden en de N11. Een zeer handige locatie voor woningbouw. Dichtbij de grote steden, strand, Schiphol, noem maar op. De oppervlakte is ca. 40 vierkante kilometer. Het gebied bestaat nu uit ongebruikt weiland en een paar kleine dorpjes. Uitgaande van een benodigd oppervlakte per woning van ca 500 m2 (inclusief infrastructuur, recreatie, voorzieningen) zou je hier (kort door de bocht) 80.000 riante woningen met voldoende ruimte rondom kunnen bouwen. Is dit nou echt zo'n gekke gedachte?
Waarom denk je dat die mensen in die dorpjes zijn gaan wonen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:23 schreef cf230 het volgende:
Die gooien we plat...
Daar bouw je natuurlijk netjes omheen. In ieder geval netter dan nu gebeurd bij de aanleg van vinexwijken.
Psst.... we moeten wel eerst ondergronds gaan totdat we een kritische massa hebben bereik, pas dan zal het volk vatbaar worden voor onze suggesties om deze kwaadaardige vijand te vernietigen. We zullen moeten beginnen met propaganda tegen de banken, projectontwikkelaars, overheid en de allergrootste ratten: "de grondspeculanten", deze laatste groep zullen we verplichten tot het dragen van de NVM ster (Narcistische Verraders van de Maatschappij), daarna zullen we ze samendrijven in VINEX wijken waar ze hetzelfde lijdzame lot moeten ondergaan van het volk dat jarenlang onder hun bewind geleden heeft. God verhoede het, maar als ze dan nog niet tot inzicht zijn gekomen en op hun knieën smeken om vergeving, dan... ja dan.. ik durf het bijna niet te zeggen want het is gewoon een ondenkbare misdaad.... dan zullen we ze moeten afvoeren naar een achterstandswijkquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef cf230 het volgende:
Maargoed, eerst de vastgoedmaffia omleggen, wie doet er mee?
Omdat pa en ma er wonen, zo simpel liggen de zaken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die mensen in die dorpjes zijn gaan wonen?
Als ze in Groot Den Haag willen wonen waren ze wel in Zoetermeer gaan wonenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:40 schreef cf230 het volgende:
Die mensen zijn in dorpjes gaan wonen omdat ze rust en ruimte zoeken. Zoals veel nederlanders, behoudens die graag in de stad willen wonen.
Maar wie zegt dat rust en ruimte verloren gaan als je een weiland omtovert tot woongebied? Mits op de juiste manier aangelegd zal het landschap er juist op vooruit gaan.
Ik woon in een gat dat onder een ware invasie gebukt gaat van BB'ers uit de randsteden. Wat een asociaal k#tvolk is het ook, rijden met hun f#cking elektrische karretje tegen je poten aan en zeggen dan geen eens sorry. Gewoon lekker chagrijnig je aangapen alsof ze willen zeggen: "rot eens op, rotjong, ga eens werken voor mijn pensioen". Het is gewoon de zoveelste BB'er strategie om mij te dwingen in de stad te gaan wonen en voor veel centen hun uitgeleefde hokken aan onze generatie over te doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:40 schreef cf230 het volgende:
Die mensen zijn in dorpjes gaan wonen omdat ze rust en ruimte zoeken. Zoals veel nederlanders, behoudens die graag in de stad willen wonen.
Maar wie zegt dat rust en ruimte verloren gaan als je een weiland omtovert tot woongebied? Mits op de juiste manier aangelegd zal het landschap er juist op vooruit gaan.
Zelfs die troosteloze wijken zijn onbetaalbaarquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:41 schreef Prutzenberg het volgende:
Omdat pa en ma er wonen, zo simpel liggen de zaken.
Daarom worden er troosteloze woonwijken aan die dorpjes geplakt.
Wat een zielig leven moet jij hebbenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zelfs die troosteloze wijken zijn onbetaalbaar
DAM ik ben heel gelukkig en zeker niet afgunstig. Dat jij het zo interpreteert zegt veel over jouw verbitterde en cynische kijk op de wereldquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat een zielig leven moet jij hebben
Afgunst maakt meer kapot dan goed voor je is
Nee, van afgunst heb je helemaal geen lastquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM ik ben heel gelukkig en zeker niet afgunstig. Dat jij het zo interpreteert zegt veel over jouw verbitterde en cynische kijk op de wereld
Jij verward mijn rechtvaardigheidsgevoel met afgunst. Ik geef nl. weinig tot niets om grote huizen, mooie auto's of veel geld. De mooiste dingen in het leven zijn gratis, je moet er alleen maar een oog voor ontwikkelenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, van afgunst heb je helemaal geen last
Sluit het een het andere uit?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij verward mijn rechtvaardigheidsgevoel met afgunst. Ik geef nl. weinig tot niets om grote huizen, mooie auto's of veel geld. De mooiste dingen in het leven zijn gratis, je moet er alleen maar een oog voor ontwikkelen
Nee, uiteraard niet, maar de conclusie die jij trekt heeft ook geen enkele basis anders dan jouw mening. Feitelijk is het een interpretatiefout van jouw zijde. Dat geeft niet, dat betekend dat je menselijk bentquote:
Ik vind dat inderdaad, je moet er lekker mee doen wat je zelf wilquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet, maar de conclusie die jij trekt heeft ook geen enkele basis anders dan jouw mening. Feitelijk is het een interpretatiefout van jouw zijde. Dat geeft niet, dat betekend dat je menselijk bent
Ach... ik deel graag mijn overpeinzingen met jouw DAMquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind dat inderdaad, je moet er lekker mee doen wat je zelf wil
Beetje veel gevraagd voor een automonteur of een kapper vind je ook niet?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:50 schreef cf230 het volgende:
Waar het mij om gaat is dat er een kopersgestuurde markt moet ontstaan in plaats van een aanbodsgestuurde markt. De mensen moeten weer wat te kiezen hebben in plaats van genoegen te moeten nemen met een rijtjescontainer van bedenkelijke kwaliteit waar je extragratis een compleet gebrek aan privacy bij krijgt (en waar je tevens alsnog krom voor moet liggen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |