abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2010 @ 20:11:50 #101
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81224431
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:04 schreef Kadooosh het volgende:
En drinken sjah ik heb vandaag volgens mij bijna 4 hele bidons leeg gedronken en nog een hoop AA bij de posts
Water of mix je ter plekke sportdrank met tabletten(Isostar bv)?
Heb zaterdag ook te weinig gedronken vermoed ik...is er eigenlijk een vuistregel hoeveel liter/bidons je per uur moet drinken? Ik dronk vorig jaar erg veel tijdens het rijden, dit jaar veel minder, dacht dat ik gewoon getrainder was en minder vocht nodig had...dom idee?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81224494
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik dronk vorig jaar erg veel tijdens het rijden, dit jaar veel minder, dacht dat ik gewoon getrainder was en minder vocht nodig had...dom idee?
Bestwel eigenlijk. Eten en drinken blijven belangrijk, hoe getraind je ook bent.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81224910
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Water of mix je ter plekke sportdrank met tabletten(Isostar bv)?
Heb zaterdag ook te weinig gedronken vermoed ik...is er eigenlijk een vuistregel hoeveel liter/bidons je per uur moet drinken? Ik dronk vorig jaar erg veel tijdens het rijden, dit jaar veel minder, dacht dat ik gewoon getrainder was en minder vocht nodig had...dom idee?
Ik had 1 bidon vol met aa mee en een andere met water me een beetje zout(neem je het beter op ofzo). maar onderweg vul ik het gewoon met water.
Denk eigenlijk dat als je meer getraind bent dat je juist meer water verbruikt je gaat tenslotte harder.

http://www.sportfysioleiden.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=34

De 2% vochtverlies is bij de meeste atleten te vergelijken met ongeveer 2 liter vochtverlies. Dit is ook het moment dat het dorstgevoel optreed. Zodra het dorstgevoel opkomt is het eigenlijk al te laat om het prestatie niveau nog op pijl te kunnen krijgen. Tevens kan een vocht tekort leiden tot maag/darm problemen.

Om de opname van vocht tijdens het sporten te bevorderen is het het beste een isotone of een hypotone (concentratie v/d drank is lager dan de bloedwaarde) te gebruiken. Deze zijn volop te koop. Alleen water wordt vaak niet goed opgenomen. Je kunt de opname van water bevorderen door er een klein mespuntje zout in te doen, met nadruk op klein.

Misschien moet ik maar is kijken naar zon tabletje maar volgens mij zijn die dingen nogal duur en kan ik dan netzogoed AA nemen en ach ik fiets ook eigenlijk nooit wedstrijden.

En trouwens als ik 3 liter aan sportdrank drink gaan me tanden ook helemaal naar de pleuris .
http://www.food-info.net/nl/national/ww-sportdrank.htm#8
  zondag 9 mei 2010 @ 20:25:58 #104
153506 Captain_Fabulous
pi_81225229
Een tube met 10 tabletten kost een paar euro, en volgens het etiket moet je 2 tabletten per halve liter, maar 1 is al zat wat mij betreft.
Dat artikel maakt veel duidelijk...ik heb met m'n suffe kop dus te weinig gedronken...omdat het niet warm was, heb ik me erop verkeken denk ik
pi_81225413
Bij de volgende lange tocht moet ik toch echt wat zout in mn water gaan doen, want het moest er gister allemaal weer snel uit.
Ben volgens mij wel 3x gaan zeiken tijdens de tocht, 2x onderweg en nog eens bij de finish toen ik op mn maat stond te wachten.
Maar je moet idd elk uur eten en drinken, maar hoeveel is volgens mij niet duidelijk... is een halve liter water p/u genoeg?
  zondag 9 mei 2010 @ 20:29:55 #106
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81225431
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:20 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ik had 1 bidon vol met aa mee en een andere met water me een beetje zout(neem je het beter op ofzo). maar onderweg vul ik het gewoon met water.
Denk eigenlijk dat als je meer getraind bent dat je juist meer water verbruikt je gaat tenslotte harder.

[..]

Nou, hoe beter je getraind bent hoe minder moeite het je kost om een bepaalde snelheid te rijden. Ik ben dit jaar ook minder gaan drinken. Ik fiets wel eens 4 uur behoorlijk tempo met 1.5 liter, helft isotoon en de andere helft water. Is te weinig. Het ligt ook nog eens aan de weersomstandigheden, nu dat het nog niet zo warm is koel je sneller af. Goede kleding en je zweet niet echt veel. Vuistregel is een bidon per uur.

Tijdens een training van 1.5 uur drink ik maar 1 liter water. Ga ik echter spinnen dan drink ik 1.5 liter per uur.
Ik gebruik Born Drink, is 13.95 en dan heb je 25 zakjes voor 25 x 0.5liter bidons. Tijdens het fietsen niet beknibbelen op eten en of drinken en nooit ervan uitgaan dat er binnen 10km een verzorgingspost is met drank en eten. Vaak genoeg bleek de verzorgingspost toch even 10km verder te zijn dan aangegeven op de route beschrijving of is bijna alles op. Helemaal als ik door wil fietsen dan drink en eet ik spul waarvan ik weet dat mijn lichaam het accepteert.
Superhero to the rescue!
pi_81225575
Ik heb ook nog van die suikergelletjes liggen van Maxim. Heb er ooit eentje gebruikt, maar daar kreeg mn maag zo'n opdonder van (overigens vond ik het ook maar een kleverige bende, alles zat onder) dat ik het sindsdien niet meer gebruikt heb.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81225741
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:32 schreef marcodej het volgende:
Ik heb ook nog van die suikergelletjes liggen van Maxim. Heb er ooit eentje gebruikt, maar daar kreeg mn maag zo'n opdonder van (overigens vond ik het ook maar een kleverige bende, alles zat onder) dat ik het sindsdien niet meer gebruikt heb.
Die heb ik ook, maar gebruik ik eigenlijk alleen tijdens cyclo's en wedstrijden. Dan heb je vaak geen tijd om een reepje te eten, knijp je makkelijk zo'n ding naar binnen.
pi_81227186
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een tube met 10 tabletten kost een paar euro, en volgens het etiket moet je 2 tabletten per halve liter, maar 1 is al zat wat mij betreft.
Dat artikel maakt veel duidelijk...ik heb met m'n suffe kop dus te weinig gedronken...omdat het niet warm was, heb ik me erop verkeken denk ik
Hmm denk dat ik maar de volgende keer bij de decathlon dit ga halen..
http://www.decathlon.nl/NL/hydratatie-11558742/# en voor onderweg http://www.decathlon.nl/NL/power-tabs-citroen-96294483/.

Zo'n bus van 500gr is een stuk goedkoper dan elke keer flesjes AA kopen en dan hoef ik het tenminste niet elke keer weer te kopen.

http://www.decathlon.nl/NL/cheerpack-honing-11725820/
Is honing ook zo goed dan?
Neem ik volgende keer wel een boterham met honing mee .

Als iemand nog een goed regenpakje zoekt heeft cyclewear nu een mooie aanbieding :
http://cyclewear.eu
Heb er zelf gelijk een besteld.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kadooosh op 09-05-2010 21:40:28 ]
pi_81229965
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:13 schreef marcodej het volgende:

[..]

Bestwel eigenlijk. Eten en drinken blijven belangrijk, hoe getraind je ook bent.
Ik drink nooit meer dan een bidon op 150 km. terwijl anderen altijd dorst hebben. Zal wel niet goed zijn, maar ik denk er helemaal niet aan. Alleen als het erg heet is en ik veel vochtverlies lijd is dat anders natuurlijk.
janneman
pi_81233820
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik probeer niet afhankelijk te zijn van bevoorradingsposten en neem altijd zelf een zwikkie repen, banaantjes of wat stukken ontbijtkoek mee. Ik probeer consequent, ook als je geen hongergevoel hebt, elke 30km (dus zeg maar elk uur) iets te eten.

Doe ik ook altijd. Gister bij de Boretti had ik ook een hele zwik repen en een banaan mee. Alleen de banaan is opgegaan, de rest had ik niet nodig.

Tijdens en voor de tocht heb ik niet veel gedronken, maar moest na de tijd pissen als 'n reiger
De ene keer drink ik meer dan de andere, vooral als 't miezerig is drink ik minder.
  maandag 10 mei 2010 @ 00:04:49 #112
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81236427
Ik drink wel minder nu ik meer fiets.. in het begin zoop ik als een gek, nu merk ik dat ik met minder af kan. Verder gewoon water, of wat sportdrank van de Lidl. Lekker goedkoop. Boeiend. We zijn amateurs, geen profs. Tenminste, ik niet. En ik vreet gewoon goedkope mueslishizzle van de Aldi, 1tje per uur. Als ik terug kom eet ik wat ik tegenkom.. pastarestje, boterham, banaan, yoghurt, glaasje cola, koekjes, vleeswaren, enzo. En als ik het idee heb (dus niet het gevoel, dat ben ik altijd voor..) dat ik te weinig gedronken heb dwing ik mijzelf een liter water te drinken, binnen halve minuut.

Laten we het hier trouwens ff normaal houden met je gelletjes en je pilletjes.. stelletje neukerts! Alleen ivo mag dat, die fietst 1000km per dag. We zijn amateurs, laten we dat lekker ff blijven met z'n allen.. danku!
pi_81237260
Ach ja uiteindelijk bestaan al die spullen voor een procentje of 90 uit maltodextrine. Ik koop het spul in poedervorm en mik het in m'n bidon. Dit jaar ook nog schepje met vitamines/zouten etc en dan zal t voor 95% t zelfde effect hebben als al dat andere spul en dat voor een fractie vd prijs; nog geen 4,- de kilo

Ik heb wel muslirepen maar ik ben een slechte eter op de fiets. Ik krijg door m'n neus niet voldoende lucht binnen om tempo te kunnen blijven houden dus als ik eet dan is dat een redelijk onsmakelijk gezicht
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 10 mei 2010 @ 00:41:35 #114
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81237733
Vandaag een mooie 145 km op de teller. Eerst op de mountainbike een rondje met de groep van mijn pa gefietst en later op de racefiets gestapt en vanuit de achterhoek naar huis gereden. Helaas niet ingehaald door Gesink, die mogelijk voor een deel dezelfde route zal hebben gereden. Hij zal waarschijnlijk ook wel vroeger zijn gestart. Weer door het Montferland gekomen en op goed geluk een weggetje ingedoken (vanuit de Peeskesweg de Oude Eltenseweg) en dit bleek een best leuk pad door het bos te zijn met iets klimmen en dalen.
Wat ik heb gedronken zou ik zo niet weten. Meestal neem ik een liter mee voor 50 km ofzo, die niet altijd op gaat. Verder moet iedereen gewoon eten waarmee die lekker mee rijdt natuurlijk, dat dat een gelletje is in bepaalde omstandigheden vind ik niet gek. Zelf neem ik meestal tijdens een rondje een liga of een banaan mee.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 10 mei 2010 @ 06:37:27 #115
153506 Captain_Fabulous
pi_81240917
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:05 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hmm denk dat ik maar de volgende keer bij de decathlon dit ga halen..
http://www.decathlon.nl/NL/hydratatie-11558742/# en voor onderweg http://www.decathlon.nl/NL/power-tabs-citroen-96294483/.
Die tabs heb ik ook, maar gebruik maar de halve dosering die het etiket zegt, anders wordt het te sterk voor me, en voor normaal heb ik zo'n bus Aptonia poeder van ze gekocht http://www.decathlon.nl/NL/hydra-energy-poeder-sinaas-35069743/ en dat werkt heel goed, en is veel voordeliger dan tabs!

@Oksel : chill bro...je hebt wel een beetje gelijk, zo hard als de profs hebben we het niet nodig...maar het is wel handig

Trouwens, vroeger mixte ik geloof ik gewoon water, een snufje zout en een paar lepels druivesuiker en een scheut sinassappelsap door elkaar heen, en dat kost vrijwel niets, en lijkt toch sterk op een sportdrank...
Misschien maar gewoon weer doen als deze poeiers op zijn.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:12:21 #116
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81245284
Wie rijdt donderdag de Steven Rooks? Volgens http://fok-fietsforum.teamwebs.nl/index.php?class=Event&teamweb_id=6689&action=ShowSingleEvent&id=86922&page=0&page2=0&actionHolder=ShowEvents rijd ik hem alleen, maar dat lijkt mij stug

ik rijd de 160km. Mijn fietsmaat gaat de 110km doen en ik heb er niet zoveel zin in om alleen te rijden. Lijkt mij gezellig om samen te rijden.
Superhero to the rescue!
pi_81248314
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef Superher0 het volgende:
Wie rijdt donderdag de Steven Rooks? Volgens http://fok-fietsforum.teamwebs.nl/index.php?class=Event&teamweb_id=6689&action=ShowSingleEvent&id=86922&page=0&page2=0&actionHolder=ShowEvents rijd ik hem alleen, maar dat lijkt mij stug

ik rijd de 160km. Mijn fietsmaat gaat de 110km doen en ik heb er niet zoveel zin in om alleen te rijden. Lijkt mij gezellig om samen te rijden.
Ik zag het net pas leek me wel leuk maar inschrijving is al gesloten.
En ¤46 voor de trein vind ik ook een beetje teveel van het goeie als ik nou een dagkaart kon kopen.. maar die waren allemaal vanaf 15 mei.

Net ingeschreven voor de Dam tot Dam fietsclassic:
http://www.damtotdamfietsclassic.nl/
pi_81248593
quote:

Ik rij 'm ook.

Het belang van goede voeding op de fiets mag wat mij betreft niet onderschat worden. Ik heb dat meerdere keren gedaan en kwam dan met 'n hongerklop thuis
  maandag 10 mei 2010 @ 12:47:51 #119
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81248740
quote:

Maastricht is toch net wat uit de richting..
pi_81249430
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:35 schreef Kadooosh het volgende:
an het goeie als ik nou een dagkaart kon kopen.. maar die waren allemaal vanaf 15 mei.

Die is op dezelfde dag als de loop toch? Want dan gaat het moeilijk worden om mee te doen .

Reed trouwens op de ceintuurbaan al lek gisteren, en had zelf geen pompje mee Gelukkig sympathieke fietsers bereid gevonden ff een pompje uit te lenen
  maandag 10 mei 2010 @ 13:07:18 #121
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81249502
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

Voor mij helaas ook
.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:07:22 #122
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81249506
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

Moet voor jou toch geen probleem zijn met de hoeveelheid kilometers in jouw benen afgelopen week, en daarbij de nachten zijn al iets warmers
Superhero to the rescue!
pi_81250482
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:35 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ik zag het net pas leek me wel leuk maar inschrijving is al gesloten.
En ¤46 voor de trein vind ik ook een beetje teveel van het goeie als ik nou een dagkaart kon kopen.. maar die waren allemaal vanaf 15 mei.

Dam tot Dam staat ook op mijn "to do" lijstje...dus ook maar ff ingeschreven.....
  maandag 10 mei 2010 @ 13:38:15 #124
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81250673
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:07 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Moet voor jou toch geen probleem zijn met de hoeveelheid kilometers in jouw benen afgelopen week, en daarbij de nachten zijn al iets warmers
Hehe, ja, goed idee. Ik vertrek woensdagmiddag al, slaap in Maastricht in een hooiberg, en ben donderdag net aan de start..

Zo zag ik er uit toen ik vertrok:

Gekkenwerk:

De omgeving:

Na 100 meter de grens over te zijn gegaan kwamen we meteen op een bratwurst & bierfeest terecht:

Slaapplek 1:

Inclusief ontbijt!

Avondeten (vis, brood, wijn en nootjes, en Nutella.. )

Slaapplek 2:

Opwarmen tegen de kou (fuck het was koud die dag..)

Beetje krachtvoer:

Ja, ik droeg een helm. Bewijs:

Slaapplek 3:

Bijna daar..

En toen we aankwamen, 450km en 3 nachten in het hooi verder waren we toch wel blij dat we er waren.. :
  maandag 10 mei 2010 @ 13:50:16 #125
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81251127
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:38 schreef Oksel het volgende:

[..]

Hehe, ja, goed idee. Ik vertrek woensdagmiddag al, slaap in Maastricht in een hooiberg, en ben donderdag net aan de start..

[..]
Super man. Heb je gewoon bij de mensen aangebeld en gevraagd of je in de stal mocht slapen? Volgens mij zijn heel veel mensen wel bereid om je te helpen, helemaal onder indruk van wat je aan het doen bent. Alles meer dan 10km fietsen is al een heldendaad, laat staan 450km fietsen. Als iemand bij mij aan zou bellen zou ik hem gewoon laten slapen, kan hij of zij meteen mee eten. Alleen maar respect. Dus mocht je ooit richting het Westen fietsen en via Amersfoort, ik heb een schuur maar je mag ook gewoon op de logeerkamer
Superhero to the rescue!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')