abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:22:37 #151
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81174821
waarom komt die gedachte toch vandaan dat de jeugd van tegenwoordig softies zijn?

De maatschappij is alleen maar harder en harder geworden hoor, het is naaien of genaaid worden. Presteren is belangrijker dan ooit, ouders zijn veeleisender dan ooit, de druk en concurrentie is groter dan ooit.

De verzorgingsstaat zoals we die in tijden van de dienstplicht kende is allang en breed verdwenen. Er is een grote groep jongeren aan het ontstaan die buiten de boot valt omdat er simpelweg geen werk meer voor is, door een verschuiving in de arbeidsmarkt (veel automatisering, outsourcing, polen voor klusjes etc.). Dit maakt hun niet minder nuttig, zij worden gewoon "slachtoffer" van de economische maatschappij. En juist deze economische maatschappij waarin kostenefficiëntie voorop staat, wil geen dure dienstplicht. So forget it

Wat betreft omgangsvormen is het in combinatie met een verharde maatschappij gewoon de tijdsgeest. Vooral niet te zwaar aan tillen.
pi_81174913
Tip voor ouders: Breng zelf je kinderen maar fatsoen bij en blijf met je tengels van het belastinggeld af. Dank u.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:27:51 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81175007
Het blijft grappig dat de maatschappelijke problemen bij de jeugd neergelegd wordt. Dit terwijl de oorzaak vooral bij de Babyboom generatie ligt, maar die wordt nu juist van alle kanten verwend. Die kunnen nog vroeg met pensioen, die hebben maximaal geprofiteert van alle voorzieningen. Als je dus wat wilt doen zal je die generatie er voor op moeten laten draaien, niet de jongeren. De jongeren hebben straks te betalen voor de staatsschuld en de pensioenen, en die wil je dan ook nog eens een jaar dienstplicht laten vervullen? Zijn jullie helemaal stapel geworden denk ik dan?
Die dienstplicht is er dan zeker voornamelijk als maatschappelijke dienstplicht waarbij ze dan zonder CAO of mogelijkheid van tegenspraak in bejaardentehuizen moeten gaan werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:36:59 #154
93664 waht
Mushir
pi_81177044
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:32 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Ja, het is alleen jammer dat we altijd worden weggezet alsof we allemaal maar dwarse rebellen zijn. Je zou bijna vergeten dat we allemaal tieners zijn geweest. Degene die hun dienst willen doen kunnen dat doen, en degene die dat niet willen reageren niet op de oproep. Daarmee is de kous af wat mij betreft.

Maar hoe ik hier kom te lezen wat onze gebreken allemaal wel niet zijn is bijna misselijkmakend. De jeugd wordt schaamteloos over 1 kam geschoren en iedereen die boven de 30 is knikt instemmig ja. Want vroeger was alles beter.

Gebrek aan respect? Respect krijg je als je het verdient. Voorlopig getuigt het ook niet van respect door iedere puber maar af te doen als zijne crimineel die zijn kleren en kamer niet opruimt.
Ik hoop niet dat ik dat beeld bij jou heb geschetst.

Dienstplicht zie ik enkel als middel om Nederland te verdedigen als er een serieuze dreiging bestaat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:40:45 #155
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_81189837
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:36 schreef waht het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ik dat beeld bij jou heb geschetst.

Dienstplicht zie ik enkel als middel om Nederland te verdedigen als er een serieuze dreiging bestaat.
Nederland is veels te klein om serieuze bedrijgingen te weerstaan, denk maar eens terug aan de laatste keer dat het gebeurde (pas nog herdacht), hoelang hielden ze stand en hoeveel nutteloze doden zijn er daardoor gevallen? Als ze gelijk overgave geboden haden waren er heel wat minder slachtoffers geweest (btw, m'n opa heeft ook mee moeten vechten toen...) . Als nederland aangevallen wordt, zal het echt niet door Belgie of Monaco gebeuren maar door een grootmacht die al heeft ingecalculeerd wat hun kansen zijn!

Nederland is altijd kansloos als het om verdedigen gaat.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:49:08 #156
45206 Pietverdriet
pi_81190208
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:40 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Nederland is veels te klein om serieuze bedrijgingen te weerstaan,
Ik geef je 1 woord
Israel
Half de oppervlakte van Nederland
BNP 1/3 van Nederland
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:12:22 #157
93664 waht
Mushir
pi_81191164
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:40 schreef theghostrider het volgende:
Nederland is veels te klein om serieuze bedrijgingen te weerstaan, denk maar eens terug aan de laatste keer dat het gebeurde (pas nog herdacht), hoelang hielden ze stand en hoeveel nutteloze doden zijn er daardoor gevallen? Als ze gelijk overgave geboden haden waren er heel wat minder slachtoffers geweest (btw, m'n opa heeft ook mee moeten vechten toen...) . Als nederland aangevallen wordt, zal het echt niet door Belgie of Monaco gebeuren maar door een grootmacht die al heeft ingecalculeerd wat hun kansen zijn!

Nederland is altijd kansloos als het om verdedigen gaat.
Tsja, daar ben ik het uiteraard niet mee eens.

Dat Nederland in 1940 de Duitsers niet kon stoppen is echt geen argument om alles op te doeken. Integendeel, het is een argument om het leger te verbeteren. Ik vind het een uitermate slecht argument om alles maar op te doeken omdat we mogelijk niet kunnen winnen. Dat is een levensvisie waar ik recht tegenover sta (en ik geloof het gros van de wereldbevolking met mij). Ook al zou je verliezen is het beter om het wel geprobeerd te hebben.

Die grootmacht moet zichzelf twee keer bedenken voordat hij ons aanvalt. Als we helemaal geen leger/verdediging hebben zal de beslissing snel genomen zijn.

Vanzelfsprekend staat dit allemaal niet vast. Jij weet net zo min als ik wat er in de toekomst zal gebeuren. Die onzekerheid alleen al is genoeg reden om een leger te onderhouden.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:29:04 #158
297168 Kikopuz
I like goats
pi_81191913
Dienstplicht
Slaafje van een land zijn, my ass. Ik schiet nog eerder mijzelf neer dan dat ik daar aan ga beginnen. Of eerder diegene die dit mogelijk zal maken.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:17:19 #159
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_81193813
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:12 schreef waht het volgende:

[..]

Tsja, daar ben ik het uiteraard niet mee eens.

Dat Nederland in 1940 de Duitsers niet kon stoppen is echt geen argument om alles op te doeken. Integendeel, het is een argument om het leger te verbeteren. Ik vind het een uitermate slecht argument om alles maar op te doeken omdat we mogelijk niet kunnen winnen. Dat is een levensvisie waar ik recht tegenover sta (en ik geloof het gros van de wereldbevolking met mij). Ook al zou je verliezen is het beter om het wel geprobeerd te hebben.

Die grootmacht moet zichzelf twee keer bedenken voordat hij ons aanvalt. Als we helemaal geen leger/verdediging hebben zal de beslissing snel genomen zijn.

Vanzelfsprekend staat dit allemaal niet vast. Jij weet net zo min als ik wat er in de toekomst zal gebeuren. Die onzekerheid alleen al is genoeg reden om een leger te onderhouden.
Jij kijkt blijkbaar niet verder dan je neus lang is en je hoort inderdaad bij het gros van de werldbevolking.
Blindgangers als jij maken oorlogen nu eenmaal bespreekbaar en mogelijk. Een land dat bezig is een groots leger op te bouwen wordt door andere landen gezien als een bedreiging op zich. En tegen een bedreiging wordt iets ondernomen.
Jammer genoeg is de meerderheid van de mensen onwetend over de echte stand van zaken, hoe het echt reilt en zeilt in de wereld en daar hoor jij ook duidelijk bij. Follow the leader... Sinds een tijdje hebben we geen dienstplicht meer (minder kannonenvuur) en worden we aangevallen? Zie jij enige dreiging voor ons op de loer liggen? Nee jij wilt terug in de tijd, een groots leger opbouwen en de dienstplichtigen er weer op los sturen zoals Amerika met Vietnam deed om maar een voorbeeldje te geven. Want dat is wat er gebeurt met een land die denkt militair strek te zijn, de gewone burger heeft daar helemaal geen zin in maar met hun doemdenken brengen ze het wel zelf tot stand.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_81195309
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:12 schreef waht het volgende:

We stallen de nukes van de USA in volkel dus die staan sowieso achter ons, een grootmacht zal zich wel ff achter zijn oren krabben voor ze er aan denken ons direct aan te vallen
pi_81422153
Beste Fok!kers,

Even snel een vraagje tussendoor: hoe waarschijnlijk is het dat de dienstplicht binnenkort (less: komende decennium) weer wordt ingevoerd? Stel nu dat de PVV in de regering komt. Wat is hun houding jegens de dienstplicht? Heb het nergens op hun site/verkiezingsprogramma kunnen vinden. En de houding van de VVD?

Hypothetisch: de meerderheid van de regering is vóór herinvoering van de dienstplicht. Kunnen zij dit dan regelen? Of gaan zij hier niet over? En hoe snel wordt dit geregeld?

Alvast bedankt!

Gewoonomdathetkan92
Goed is goed, niet goed is opnieuw.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:34:30 #162
93664 waht
Mushir
pi_81426238
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:17 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Jij kijkt blijkbaar niet verder dan je neus lang is en je hoort inderdaad bij het gros van de werldbevolking.
Blindgangers als jij maken oorlogen nu eenmaal bespreekbaar en mogelijk. Een land dat bezig is een groots leger op te bouwen wordt door andere landen gezien als een bedreiging op zich. En tegen een bedreiging wordt iets ondernomen.
Jammer genoeg is de meerderheid van de mensen onwetend over de echte stand van zaken, hoe het echt reilt en zeilt in de wereld en daar hoor jij ook duidelijk bij. Follow the leader... Sinds een tijdje hebben we geen dienstplicht meer (minder kannonenvuur) en worden we aangevallen? Zie jij enige dreiging voor ons op de loer liggen? Nee jij wilt terug in de tijd, een groots leger opbouwen en de dienstplichtigen er weer op los sturen zoals Amerika met Vietnam deed om maar een voorbeeldje te geven. Want dat is wat er gebeurt met een land die denkt militair strek te zijn, de gewone burger heeft daar helemaal geen zin in maar met hun doemdenken brengen ze het wel zelf tot stand.
Dit zijn jouw eigen hersenspinsels.

Ik zeg nergens dat Nederland een groots leger moet opbouwen, dat we oorlogen moeten uitlokken, dat we dienstplichtigen naar verre oorden moeten sturen. Dus waar heb je het over?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:37:51 #163
45206 Pietverdriet
pi_81426361
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:41 schreef Gewoonomdathetkan92 het volgende:
Beste Fok!kers,

Even snel een vraagje tussendoor: hoe waarschijnlijk is het dat de dienstplicht binnenkort (less: komende decennium) weer wordt ingevoerd? Stel nu dat de PVV in de regering komt. Wat is hun houding jegens de dienstplicht? Heb het nergens op hun site/verkiezingsprogramma kunnen vinden. En de houding van de VVD?

Hypothetisch: de meerderheid van de regering is vóór herinvoering van de dienstplicht. Kunnen zij dit dan regelen? Of gaan zij hier niet over? En hoe snel wordt dit geregeld?

Alvast bedankt!

Gewoonomdathetkan92
Ja dat kunnen ze regelen, en dat kan in principe vrij snel. Hoe snel is afhankelijk van de politieke wil.
Maar maak je geen zorgen, de komende regering heeft echt geen geld om zich de dienstplicht te permiteren, en al helemaal geen zin in een extra hoofdpijn dossier
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:38:10 #164
93664 waht
Mushir
pi_81426374
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:41 schreef Gewoonomdathetkan92 het volgende:
Beste Fok!kers,

M.i. is de kans het komende decennium zeer laag. Het volk wil het niet, dreiging is er niet, onze buurlanden zijn allemaal vriendelijk.
quote:
Dat kan geregeld worden ja. De dienstplicht is er nog steeds, enkel de opkomstplicht is opgeschort, maar die kan weer worden ingesteld.

Dan moet je wel denken aan minimaal 1 á 2 jaar voordat dienstplichtigen aan hun militaire opleiding beginnen. Maar dat is een gok.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:39:35 #165
45206 Pietverdriet
pi_81426428
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:38 schreef waht het volgende:

Dan moet je wel denken aan minimaal 1 á 2 jaar voordat dienstplichtigen aan hun militaire opleiding beginnen. Maar dat is een gok.
Als men echt wil, 1 maand of 2 maximaal.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:41:42 #166
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_81426492
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En accomodatie kan in geval van mobilisatie ook zo geregeld worden.
Probleem is dan echter wel de uitrusting.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:46:23 #167
93664 waht
Mushir
pi_81426639
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is vast mogelijk ja, maar gaat natuurlijk ten koste van de kwaliteit. Een beetje zoals de Russen soldaten naar Stalingrad stuurden.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:51:04 #168
45206 Pietverdriet
pi_81426802
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:46 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is vast mogelijk ja, maar gaat natuurlijk ten koste van de kwaliteit. Een beetje zoals de Russen soldaten naar Stalingrad stuurden.
Oproepen heb ik het over, niet over van nu over een maand aan het front.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:52:02 #169
45206 Pietverdriet
pi_81426836
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En accomodatie kan in geval van mobilisatie ook zo geregeld worden.
Probleem is dan echter wel de uitrusting.
Geen oude uniformen en FAL meer ergens in een loods?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:54:43 #170
45206 Pietverdriet
pi_81426921
Vraag me af of er nog fabrikanten in NL zijn die in staat zijn in grote getale uniformen te maken.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:57:59 #171
110987 ErwinRommel
pi_81427017
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen oude uniformen en FAL meer ergens in een loods?
Er liggen nog duizenden FAL's en UZI's weg te rotten. Probleem is dan wel weer de munitie, want men ebruikt amper meer 9mm of 7.62
Alles, naja, vrijwel alles is 5.56mm.
Dus...............
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:01:18 #172
45206 Pietverdriet
pi_81427152
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Er liggen nog duizenden FAL's en UZI's weg te rotten. Probleem is dan wel weer de munitie, want men ebruikt amper meer 9mm of 7.62
Alles, naja, vrijwel alles is 5.56mm.
Dus...............
volgens mij kan je dat wel invliegen uit de VS.
Die kunnen dat erg snel leveren.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:03:18 #173
110987 ErwinRommel
pi_81427251
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

volgens mij kan je dat wel invliegen uit de VS.
Die kunnen dat erg snel leveren.
Ik denk dat je je daar toch heel erg in vergist Piet
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:04:36 #174
45206 Pietverdriet
pi_81427302
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daar toch heel erg in vergist Piet
Ook allemaal naar China, die productie?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:07:25 #175
110987 ErwinRommel
pi_81427425
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook allemaal naar China, die productie?
Nee. Want ook munitie heeft een "houdbaarheidsdatum". Je wilt nooit het slachtoffer worden van je eigen munitie.
En sinds de Amerikanen ook de NATO standaard 5.56 gebruiken is daar het aanbod van 7.62 beperkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')