Het is penseelalgquote:Op zondag 9 mei 2010 22:04 schreef Stali het volgende:
Grmbl... minilap gaat weer mis.
Perry, heb een half uur geleden de tuinslang in de bak buiten gezet. Die is in een paar uur van grijs naar zwart gegaan. Heb ververst en morgen haal ik de sluiers binnen en ga het opnieuw opstarten. En zo nog even inlezen over het waterbloei wat Faith noemde.
Van wat voor alg heb jij last? Zijn het een soort penseelkwastjes op de bladeren van je planten of wat langere zwarte draden?
Uiteraard, naast Mech en Substrat ook de blauwe en witte filtersquote:Op zondag 9 mei 2010 23:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
@Faith; is Eheim Mech het enige wat in je filter zit, of zitten er ook nog filtersponzen / watten in?
Ik ben wel geinteresseerd. Check je PM.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:56 schreef versteegrob het volgende:
Oke wil niemand de waterplanten ? Anders gooi ik het morgen weg....
Ik heb nog nooit getest en nog geen rare zaken gehad in een jaar tijd dat ik deze bak hebquote:Op maandag 10 mei 2010 13:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik raad je wel een druppelset aan, Jort.
Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat mijn teststrips niet veel afwijken van de druppels, maar de druppels is natuurlijk wel een stukje nauwkeuriger. Met co2 en/of toevoegen van bepaalde stoffen heeft dit dus beduidend veel voordeel.
Handig tabelletje, Perryquote:Op maandag 10 mei 2010 12:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De verhoudingen tussen de PH waarde en KH, geven je co2 waarde aan
[ afbeelding ]
Geen idee, hij is een beetje blauw achtigquote:Op maandag 10 mei 2010 14:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oh doe je goed dan Jort
Opzich kun je soms na zo'n tijd nog best schrikken van sommige waardes..
Maar zolang het goed gaat, en je ververst regelmatig gaat er meestal niks fout
Wat voor waaierhand heb je precies Jort?
Ik heb hier zo'n Atya Gabonensis (Afrikaanse waaierhandgarnaal) in de bak zitten, maar die is eenzaam denk ik zo.
Zo check ik mijn co2 waarde Samzz
Ik weet niet hoeveel planten je krijgt, maar Discussen willen, zoals Perry ook zegt, veel zwemruimte. In hun eigenlijke biotoop hebben ze helemaal geen planten, maar alleen wortels van bomen. Houd daar wel rekening mee. 50 liter water per volwassen vis!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 01:08 schreef versteegrob het volgende:
]Ben altijd op zoek naar mooie nieuwe planten, welke planten vinden jullie heel mooi ?
Krijg morgen de Pogostemon stellatus (voor mij bijna niks) binnen, 5 planten ben benieuwd.
Rechts
Een panty is eigenlijk de enige manier om het goed te doen, anders gaat het fout kan ik je uit ervaring vertellen met zulke filters.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef ook_gek het volgende:
Mensen ik heb even jullie advies nodig.
Ik ga me aqua40 opnieuw doen en wil dan de pomp en verwarming wegwerken.
Dat doe ik door middel van een achterwand te plaatsen en in de hoek de achterwant schuin. Zodat je een ruimte krijgt in de hoek waar precies de verwarming en pomp kan worden geplaatst.
Maar nu. In die want komt dus een klein gat waar het pompje z'n water kwijt kan en onderin een gat om water in te laten stromen.
Maar het gaat een garnalenbak worden. Wat kan ik het beste voor die gaten plaatsen zodat er geen garnalen in kunnen komen.
Ik zelf dacht aan een stuk panty, maar gaat dat dan niet snel verstopt raken?
Iemand een leuk orgineel idee?
Waarom zou je die willen verhogen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:41 schreef Kreator het volgende:
Hm. Net een watertest gedaan. Alles goed, behalve de PH waarde, die is ietwat aan de lage kant met 6,5.
Eens even lezen wat ik daaraan moet doen. Tips welkom.
Ik weet helemaal niets van Discussen, behalve dat ze vaak willen vreten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 02:32 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, begin het aardig te leren he. Misschien komen er weer mensen terug in dit topic maar heb nog een vraagje over het filmpje, misschien weet jij het antwoord
Als je goed kijkt zie je dat de blauwe discussen de onderste vinnen mooi uit hebben echter is dit bij de pigeon blue bijna nooit het geval, hoe kan dit komen ? Ander soort ? Gedrag ? Verschil tussen de kweker Wayne en Stendker ?
In mijn hoofdbak heb ik flink last van alg gehad. Bepaald geen gein om naar te kijken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef versteegrob het volgende:
Hey Perry,
Voeg momenteel geen Nitro en Fosfo toe, heb die al genoeg in het water maar voeg wel Profito, Kalium, Ferro en Easy Carbo toe maar zie jij ook wat Stali ziet ?
Te veel voer, te weinig voer, te veel licht, te weinig licht. Te veel co2, te weinig co2, te veel vissen, te groot filter, te klein filter.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:49 schreef versteegrob het volgende:
Wow lelijk, heb echt 0 verstand van alg maar hoe komt dat dan ? Te veel licht/voeding ?
Ik herken het. Ben er gelukkig van af. Had hetzelfde maar nog niet zo ver maar wel in combinatie met baardalg. (lijkt erop maar dan lichter en langere draden.)quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:30 schreef Faithfulness het volgende:
Ik krijg het niet op de foto, Stali. *zucht*
Maar het is dus dit:
[ afbeelding ]
Prachtige plant inderdaad, Rob![]()
Met filterwatten bij de schoonmaak. Maar dit je wrs. al of niet?quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:23 schreef versteegrob het volgende:
Hoe kan je het beste de binnenkant van de ramen goed schoon maken ? heb nu wat stof erop wat ik er niet af krijg met de algmagneet, iemand een goede oplossing ?
Hoi,quote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Met filterwatten bij de schoonmaak. Maar dit je wrs. al of niet?
Als het meer is dan bij de schoonmaak dan heb je een klein algenprobleempje. Die je moet zien op te lossen door de oorzaak te achterhalen. Dat is bij jou lastig omdat er veel veranderingen in je aquarium zijn. Het is bij jou niet zo erg, maar je hebt duidelijk sporen die niet je niet moet negeren en je zal toch een keer je aquarium met rust moeten gaan laten.
Hoe gaat het met je discussen? Genieten? Is die ene schuwe ook al gewend?
Goede tip alleen mijn aquarium is vrij hoog, 65cm en dan zitten er ook nog van die irritante glasplaten bovenop zodat je nergens echt goed bij kan, grrrrquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:53 schreef Prowl het volgende:
Als je algen krasvrij van je ruit wil hebben schraap je ze er af met een oud bankpasje, werkt perfect
Hij is er, gezien de omstandigheden, helemaal niet slecht aan toe, qua gedrag en dergelijke doet hij net zoals de andere visjes. Daarom snappen we het ook niet. We denken inderdaad dat hij door een territoriaal kreeftje is gepakt. Maar hij heeft verder over zijn hele lichaam nog kleur, zwemt met de groep mee, eet goed, zwemt met redelijke snelheid ook nog. Dus wat gedrag betreft zou je niet zeggen dat hem wat mankeert.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Samzz, als ie een beetje ziekjes geweest is, en erg traag, dan is de kans groot dat de kreeftjes em hebben proberen te pakken..
En door de stress trekt de kleur ook weg, dus dan lijkt het helemaal ernstig.
Wellicht omdat ie al zo slecht eraan toe is, een handje helpen naar de andere wereld?
Ja. Ik vond het erg naar... Ik heb echt een hekel aan het doodmaken van dieren. Vriendje heeft het gedaan. Ik zou het ook kunnen als het moet... Maar goed.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij was dat toen met me kreeftjes ook..
Maar de enige keer was die heel rustig, en de andere keer als een malloot door de bende vissen heen om eten te jattenBest grappig..
Jammer dat de tetra het niet gered heeft..
Als de visjes kans maken om beter te maken, laat ik ze ook maar toedoen. Maar soms kan het blijkbaar helaas niet beter worden
quote:Hoi,
Zoals jullie weten heb ik een zwarte grind bodem, mooi voor de planten maar de discussen komen hier toch minder mooi in naar voren. Door de donkere ondergrond komt de discus niet perfect naar voren. Dit is de primaire reden om over te stappen van grind naar zand en verder zijn er nog wat secundaire redenen om over te stappen.
Momenteel heb ik een voedingsbodem, op het internet lees je altijd negatieve effecten en als je alles leest vraag je je bijna af waarom het nog verkocht wordt. Ik zelf heb hier nog geen hinder van ondervonden, de planten doen het goed en als ik iets verplaatst komt het niet gelijk naar boven.
Wat mij wel moeilijk lijkt om tegen te houden is het dicht slibben, hoe kan je hier het beste mee omgaan? In grind zit toch wat meer lucht waardoor dicht slibben bijna niet gebeurd.
Verder is ook een reden om van grind naar zand te gaan, de Sterbai. Zij kunnen toch niet optimaal vroeten in de grond, het grind is te groot voor de bek. Na de wisseling gaat de Kuhli uit het bestand, deze vis/slang was mooi voor het begin maar vind hem nu niet meer passen in het visbestand. Tevens scheelt dit weer wat extra belasting.
Nu heb ik een aantal vragen over de wisseling
Wat is het nut van een bodemverwarming ? Gaan hierdoor je planten beter groeien ?
Mijn voorkeur gaat naar een voedingsbodem, op deze manier creëer je een goede bodem voor de planten. Weet ook dat je met wat (klei)kegels een eind komt maar dit is toch gemakkelijker in mijn ogen.
Welke zand raden jullie aan ? Bestel alles het liefste online omdat mijn lfs nogal slecht is.
Hoe kan je het beste zo'n wisseling doen ? Dacht zelf aan het volgende
1 emmer voor de discussen, andere emmer voor de andere vissen en garnalen
2 aparate bakken waar ik 1/3 deel oud water in doe. Dan alles eruit halen, inrichting en water en vissen plaatsen, klopt het zo een beetje ?
Ben benieuwd naar de reactie's
Visbestand
5 discussen
20 Roodkopzalmen
10 L134
1 L168
12 Cory Sterbai
Bacteriebloei. Het water wordt dan helemaal troebel tot melkwit. Op de één of andere manier is er snel veel voedsel vrijgekomen voor bacterien, dat kan voer zijn, maar dode vissen of een omgewoeld stuk molm kan ook wel de aanstichter zijn. De bacterien zijn het probleem niet, maar de zuurstof die ze gebruiken wel., Alles gaat dood aan het zuurstoftekort. En alles wat het nog even had overleefd gaat daarna dood aan de nitriet die filterbacterien uit nitraat maken bij het zuurstoftekort.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een vraagje.
Heb een tropisch aquarium gehad.
Ooit had ik dus een heel mooi aquarium nooit iets mis mee tot opeens in 1 nacht heel mijn aquarium in puin lag.
Op zaterdag was mijn aquarium nog helder niks geks aan gedaan.
Ik ging die avond weg en kwam de volgende dag thuis en heel het water van mijn aquarium was spierwit.
Teveel voer is het niet geweest.
Gaf altijd dezelfde hoeveelheid.
Had geen water ververst.
Mijn pompje functioneerde goed.
En had ook geen nieuwe vissen erin zitten.
Bij de dierenwinkel wisten ze ook niet wat het kon zijn.
Ow ja en de vissen hebben het uiteraard helaas niet overleefd.
Iemand een idee hoe dit gebeurt kan zijn?
de bak wordt nu gebruikt voor koudwatervissen.
had er na dat voorval geen zin meer in en nu gebruikt mijn vader hem voor goudvissen (uiteraard na de bak grondig gereinigd te hebben) Het is daarna ook nooit meer voorgekomen.
Ze hangen niet op de kop, die hebben een hele grote borst, zeg maar.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:49 schreef Kreator het volgende:
Leuke foto's. Die bijlzalmen, gaan die de hele tijd op de kop aan de oppervlakte? Dat is wel grappig.
Afgelopen weekend in de dierentuin in Münster (duitsland) nog wel een enorme bak gezien met behoorlijk grote Neon Tetra's (5 cm ofzo). dat was ook wel mooi.
Oja. Dat wist ik ook eigenlijk wel, want die hebben we zondag nog gezien.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:42 schreef Samzz het volgende:
Ze hangen niet op de kop, die hebben een hele grote borst, zeg maar.
Wat voor 1 en wil je iets specifieks?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:55 schreef iFries het volgende:
TVPZit er ook over te denken een aquarium aan te schaffen
Zit nog een beetje te kijken, maar iets als een Juwel Rekord 600 oid.quote:
600 liter. Das ook niet klein meteen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:11 schreef iFries het volgende:
Zit nog een beetje te kijken, maar iets als een Juwel Rekord 600 oid.
Ik heb al op de bouwtekeningen gekeken waar de heipalen staanquote:Op maandag 17 mei 2010 14:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
600 liter. Das ook niet klein meteen.. Vergeet niet dat dat ook meteen 600kg is (en dat dat dus net zomaar kan als je niet op de begane grond woont)
Dan bedoel je de Rekord 60quote:Op maandag 17 mei 2010 14:50 schreef iFries het volgende:
[..]
Ik heb al op de bouwtekeningen gekeken waar de heipalen staan![]()
Nee, maar volgens mij is die bak maar zo'n 60 liter hoor![]()
quote:
Ooh, dat wist ik dan weer nietquote:Op maandag 17 mei 2010 15:19 schreef iFries het volgende:
[..]
Wat ik op internet is dat de Rekord 60 uit de productie is genomen, en de Rekord 600 de nieuwe variant daarvan is
http://www.zooplus.nl/sho(...)ium_set/juwel/131248
Wie neemt er dan ook een dikke kat die graag bovenop aquariums springtquote:Op maandag 17 mei 2010 17:05 schreef Faithfulness het volgende:
Ik heb ook een Rekord (120) overwogen! Tot ik zag dat de bovenkant wel errrrrug dun plastic was, en dat leek mij niet zo slim met drie katten, waarvan 1 hele dikke die graag bovenop aquariums springt
Ook de vakjes om voer te geven leken mij wat slapjes, gingen er erg makkelijk af (wederom met nieuwsgierige katten niet zo'n goed plan)
Dus toen werd het een Ferplast Cayman 80 Professional, en daar ben ik zeer over te spreken
Wij hebben 'm in de aanbieding gekocht voor 170 euro (of iets in die richting in ieder geval)quote:Op maandag 17 mei 2010 20:37 schreef iFries het volgende:
[..]
Wie neemt er dan ook een dikke kat die graag bovenop aquariums springt
Maar die Ferplast ziet er ook zeker leuk uit! Alleen wel gelijk een tikkie groter, en een tikkie duurder
Keuzes ... keuzes ..quote:Op maandag 17 mei 2010 20:43 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Wij hebben 'm in de aanbieding gekocht voor 170 euro (of iets in die richting in ieder geval)
En de kat was er voor het aquarium!Hij wil gewoon graag overal kunnen liggen, en zo'n bak wordt natuurlijk lekker warm aan de bovenkant!
quote:Op maandag 17 mei 2010 21:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
iFries; lees je goed in alvorens je begint met aanschaffen
Fluval Profile.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Kreator; wat voor bak is dat die je laat zien?
Dat is ook de planningquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:52 schreef Prowl het volgende:
Ik vind het toch echt krap zo met de discus, nu ze klein zijn zal het nog wel gaan maar als het echt joekels van schijven worden moet je een grotere bak!![]()
2.00x70x70 ofzo?
Dat schrijft-ie zo'n twee keer per week.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:19 schreef Samzz het volgende:
Ging jij de bak niet een tijdje met rust laten zodat alles ging settlen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Dan ben ik dus toch niet scheelquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat schrijft-ie zo'n twee keer per week..
Onrespectvol omgaan met je dieren, noem ik dat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:45 schreef versteegrob het volgende:
Bij de bodemwisseling kon ik mooi weer wat vissen weg doen onder andere 8 Kuhli's en 2 algen eters.
Ahquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:29 schreef Faithfulness het volgende:
Ben het wel beu, mij zie je hier voorlopig niet meer meepraten.
[..]
Onrespectvol omgaan met je dieren, noem ik dat.
Iedereen succes met jullie aqua's, blijf nog wel even meelurken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |