abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81234509
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:04 schreef Stali het volgende:
Grmbl... minilap gaat weer mis.

Perry, heb een half uur geleden de tuinslang in de bak buiten gezet. Die is in een paar uur van grijs naar zwart gegaan. Heb ververst en morgen haal ik de sluiers binnen en ga het opnieuw opstarten. En zo nog even inlezen over het waterbloei wat Faith noemde.

Van wat voor alg heb jij last? Zijn het een soort penseelkwastjes op de bladeren van je planten of wat langere zwarte draden?
Het is penseelalg

Opnieuw opstarten van die bak lijkt me geen verkeerd idee Stali.

@Faith; is Eheim Mech het enige wat in je filter zit, of zitten er ook nog filtersponzen / watten in?

oh; ik moet echt nodig slapen, dus ik lees morgen verder mee.
Slaap lekker alvast dames
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81234828
Slaap lekker, Perry. .
  zondag 9 mei 2010 @ 23:45:06 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81235532
http://www.discusnews.com/article/cat-04/algae.shtml

Ontzettend nuttige informatie wanneer het tot bestrijden van alg komt. Wel engels, makkelijk te begrijpen
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81236779
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

@Faith; is Eheim Mech het enige wat in je filter zit, of zitten er ook nog filtersponzen / watten in?

Uiteraard, naast Mech en Substrat ook de blauwe en witte filters

Slaap lekker xxxxx
pi_81237046
Van de week ook weer een nieuw aquarium erbij gekocht. 80x35x40 met pomp, verwarming en allerlei accessoires voor 60 euro. Niet verkeerd dacht ik zo
Ben nu beetje aan het uitpluizen welke vissen erin komen.
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:56 schreef versteegrob het volgende:
Oke wil niemand de waterplanten ? Anders gooi ik het morgen weg....
Ik ben wel geinteresseerd. Check je PM.
pi_81237903
Alle drijfplanten gaan naar Polydectus maar eis wel een foto als je ze hebt ontvangen
pi_81241124
@Faith; dat is dan wel in orde zo te horen.

@Polydectus; goede koop heb je gedaan
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81242254
De co2 controller werkt goed, heb hierover nu een vraagje.

De PH was 7 zonder co2, nu heb ik hem ingesteld op 6.93 en als ik nu naar de ph-controller kijk staat die op 6.95 hierdoor wordt er nu co2 toegevoegd echter gaan mijn lampen pas om 14 uur aan, nemen de planten dan nu wel co2 op ? Het is in de woonkamer redelijk licht maar er schijnt geen direct daglicht op.

Nu ik discussen heb ik ververs ik om de dag is het daarom niet beter om de wekelijkse plantenvoeding zoals Profito, Kalium en Ferro dagelijks toe te voegen om zo het effect te vergroten ?

Verder voeg ik nu co2 toe en ik nog dagelijk easy carbo, logisch ?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:17:47 #109
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81245487
Waarom voeg je eigenlijk CO2 toe? Groeien de planten zo slecht? En al die andere voedingsstoffen... Je weet dat Discussen van nature uit zachte, zure wateren komen, met weinig plantengroei?

Planten nemen zonder het directe licht ook CO2 op, alleen zetten ze het niet meteen en niet zo snel om in zuurstof, daar ze voor fotosynthese echt direct licht nodig hebben. Maar het gebeurt wel
pi_81247182
Oke goed om te weten, voeg co2 toe omdat het water hier uit de kraan heel weinig co2 in zich heeft en verder maak ik het water juist met co2 zachter, ph is nu rond de 6.8/6.9 en het is goed voor de planten en ja merk nu al een groot verschil
pi_81248124
De verhoudingen tussen de PH waarde en KH, geven je co2 waarde aan

Prrrrttt
  maandag 10 mei 2010 @ 13:12:15 #112
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81249849
Ik raad je wel een druppelset aan, Jort.

Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat mijn teststrips niet veel afwijken van de druppels, maar de druppels is natuurlijk wel een stukje nauwkeuriger. Met co2 en/of toevoegen van bepaalde stoffen heeft dit dus beduidend veel voordeel.
Prrrrttt
  maandag 10 mei 2010 @ 14:03:13 #114
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81251587
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik raad je wel een druppelset aan, Jort.

Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat mijn teststrips niet veel afwijken van de druppels, maar de druppels is natuurlijk wel een stukje nauwkeuriger. Met co2 en/of toevoegen van bepaalde stoffen heeft dit dus beduidend veel voordeel.
Ik heb nog nooit getest en nog geen rare zaken gehad in een jaar tijd dat ik deze bak heb

Gister zag ik na 3 maanden trouwens wel weer mijn waaierhandgarnaal
  maandag 10 mei 2010 @ 14:06:30 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81251686
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De verhoudingen tussen de PH waarde en KH, geven je co2 waarde aan

[ afbeelding ]
Handig tabelletje, Perry
pi_81251853
Oh doe je goed dan Jort
Opzich kun je soms na zo'n tijd nog best schrikken van sommige waardes..
Maar zolang het goed gaat, en je ververst regelmatig gaat er meestal niks fout
Wat voor waaierhand heb je precies Jort?

Ik heb hier zo'n Atya Gabonensis (Afrikaanse waaierhandgarnaal) in de bak zitten, maar die is eenzaam denk ik zo.

Zo check ik mijn co2 waarde Samzz
Prrrrttt
  maandag 10 mei 2010 @ 15:43:13 #117
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81255428
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oh doe je goed dan Jort
Opzich kun je soms na zo'n tijd nog best schrikken van sommige waardes..
Maar zolang het goed gaat, en je ververst regelmatig gaat er meestal niks fout
Wat voor waaierhand heb je precies Jort?

Ik heb hier zo'n Atya Gabonensis (Afrikaanse waaierhandgarnaal) in de bak zitten, maar die is eenzaam denk ik zo.

Zo check ik mijn co2 waarde Samzz
Geen idee, hij is een beetje blauw achtig
pi_81261450
Zoiets?

Dit is een Atya Gabonensis (afrikaanse waaierhand)

Dit is een Atyopsis Moluccensis (Aziatische waaierhandgarnaal)
Prrrrttt
pi_81263014
Heb ze allebei, ze zijn echt groot vergelijken met normale garnalen alleen ze zijn heel passief, maar als ze lekker gaan eten ziet het er leuk uit. Zijn trouwens groepsdieren
pi_81281499
]Ben altijd op zoek naar mooie nieuwe planten, welke planten vinden jullie heel mooi ?

Krijg morgen de Pogostemon stellatus (voor mij bijna niks) binnen, 5 planten ben benieuwd.

Hier een totaal plaatje, waar zouden jullie hem plaatsen ?

Links

Rechts
pi_81281931
Heb de boel buiten toch weten te redden vanmorgen.
Beetje lastig uitleggen maar het was net alsof er een grijze slijmerige oppperlaag aanwezig was. Het water is nu weer goed en de drie sluiers maken het goed en ik durfde het aan ze buiten te laten.
Als het morgen toch weer mis is dan haal ik de drie visjes alsnog binnen.
pi_81283754
Rob, zorg je wel dat er genoeg plaats over blijft voor de discussen?
Ik heb altijd begrepen dat ze veel zwem ruimte willen hebben, en daardoor dus ook niet een te dicht beplant aquarium zouden willen hebben.

Wel een mooie plant overigens.

@Stali; mooi dat je het toch hebt kunnen redden. Wel vreemd dat er ineens in zo'n laag op het oppervlakte aanwezig is.
Prrrrttt
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:11:08 #123
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_81300989
Mensen ik heb even jullie advies nodig.
Ik ga me aqua40 opnieuw doen en wil dan de pomp en verwarming wegwerken.

Dat doe ik door middel van een achterwand te plaatsen en in de hoek de achterwant schuin. Zodat je een ruimte krijgt in de hoek waar precies de verwarming en pomp kan worden geplaatst.

Maar nu. In die want komt dus een klein gat waar het pompje z'n water kwijt kan en onderin een gat om water in te laten stromen.

Maar het gaat een garnalenbak worden. Wat kan ik het beste voor die gaten plaatsen zodat er geen garnalen in kunnen komen.

Ik zelf dacht aan een stuk panty, maar gaat dat dan niet snel verstopt raken?

Iemand een leuk orgineel idee?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:03:39 #124
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81303688
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:08 schreef versteegrob het volgende:
]Ben altijd op zoek naar mooie nieuwe planten, welke planten vinden jullie heel mooi ?

Krijg morgen de Pogostemon stellatus (voor mij bijna niks) binnen, 5 planten ben benieuwd.

Rechts
Ik weet niet hoeveel planten je krijgt, maar Discussen willen, zoals Perry ook zegt, veel zwemruimte. In hun eigenlijke biotoop hebben ze helemaal geen planten, maar alleen wortels van bomen. Houd daar wel rekening mee. 50 liter water per volwassen vis!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 mei 2010 @ 17:41:12 #125
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81305190
Hm. Net een watertest gedaan. Alles goed, behalve de PH waarde, die is ietwat aan de lage kant met 6,5.

Eens even lezen wat ik daaraan moet doen. Tips welkom.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kreator op 11-05-2010 17:47:15 ]
pi_81310500
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef ook_gek het volgende:
Mensen ik heb even jullie advies nodig.
Ik ga me aqua40 opnieuw doen en wil dan de pomp en verwarming wegwerken.

Dat doe ik door middel van een achterwand te plaatsen en in de hoek de achterwant schuin. Zodat je een ruimte krijgt in de hoek waar precies de verwarming en pomp kan worden geplaatst.

Maar nu. In die want komt dus een klein gat waar het pompje z'n water kwijt kan en onderin een gat om water in te laten stromen.

Maar het gaat een garnalenbak worden. Wat kan ik het beste voor die gaten plaatsen zodat er geen garnalen in kunnen komen.

Ik zelf dacht aan een stuk panty, maar gaat dat dan niet snel verstopt raken?

Iemand een leuk orgineel idee?
Een panty is eigenlijk de enige manier om het goed te doen, anders gaat het fout kan ik je uit ervaring vertellen met zulke filters.

Bij me ouders zit zo'n zelfde filter erin (tis een aqua60 met transparante panty), echter haal ik het filter er om een week of 4/6 uit om het te verschonen, en dan zit het nog niet verstopt iig
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:41 schreef Kreator het volgende:
Hm. Net een watertest gedaan. Alles goed, behalve de PH waarde, die is ietwat aan de lage kant met 6,5.

Eens even lezen wat ik daaraan moet doen. Tips welkom.
Waarom zou je die willen verhogen?
Prrrrttt
pi_81325200
Hier voor het eerst 2 filmpjes, zo krijg je een goede indruk van mijn aquarium.
Alleen jammer dat de kwaliteit zo slecht is.

De film is net gemaakt na de verversing, heb alleen iets te warm ververst, normaal is de temp 28 graden en nu is het 29 graden, de discussen zijn nog wat schuw maar op de 2e film is de school al te zien, alleen de kleine discus zit nog achter de planten. De school roodkopzalmen komen goed naar voren, ze scholen echt mooi. Verder merk je goed dat het wat later op de avond is omdat de L134 actief wordt.

pi_81326563
Je hebt nogal last van alg of lijkt dit maar zo?

Verder leuk om je aquarium te zien en prachtige discussen heb je.
Mooi hoor.
pi_81326583
Alg ? Nagenoeg niets, alleen soms wat op de ruit wat je gelukkig zo kan weg halen. Hoop dat het allemaal zo blijft

Je zou nog foto's posten van de kikkers he of een filmpje
pi_81326639
Heb ik reeds verslag over gedaan hoor, Versteeg en ik heb zelfs een foto van mijn slakken geplaatst.

Nou, m.b.t. alg heb ik het dan wrs. helemaal verkeerd gezien. No offence, vind het nu heel mooi iig.
pi_81326675
Zeker, begin het aardig te leren he. Misschien komen er weer mensen terug in dit topic maar heb nog een vraagje over het filmpje, misschien weet jij het antwoord

Als je goed kijkt zie je dat de blauwe discussen de onderste vinnen mooi uit hebben echter is dit bij de pigeon blue bijna nooit het geval, hoe kan dit komen ? Ander soort ? Gedrag ? Verschil tussen de kweker Wayne en Stendker ?
pi_81326781
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 02:32 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, begin het aardig te leren he. Misschien komen er weer mensen terug in dit topic maar heb nog een vraagje over het filmpje, misschien weet jij het antwoord

Als je goed kijkt zie je dat de blauwe discussen de onderste vinnen mooi uit hebben echter is dit bij de pigeon blue bijna nooit het geval, hoe kan dit komen ? Ander soort ? Gedrag ? Verschil tussen de kweker Wayne en Stendker ?
Ik weet helemaal niets van Discussen, behalve dat ze vaak willen vreten.

En wat betreft het vetgedrukte, je komt nogal eens vaak autistisch over maar ik zou me er niet al teveel van aantrekken dat users wegblijven. Ik negeer je ook gewoon als ik je zat ben en andersom kan dit uiteraard ook prima.
Gewoon lekker doorposten en geniet van je vissen. Je hebt een prachtig aquarium alleen zie ik een begin stadium van algen bij je onstaan. Misschien hoort dit er gewoon bij en ben ik zel weer te picky op groene wazen en noem ik het ook onterecht bij mezelf een algenplaag. Misschien wil ik het te helder.

Perry heeft me grandioos geholpen met het vullen van het filter en universele watten volstaan niet. Dat wist ik niet en ik zie duidelijk dat het erg schoon is nu en het filter doet wat het moet doen.
pi_81326859
Zekers, blijf ook lekker door posten. Wat de algen, zie op de bladeren nagenoeg niets alleen de ramen een beetje, moet die echt schoonmaken en dan vooral de buitenkant en ik heb zonder statief gefilmd wat wazig kan overkomen. Voeg verder nog steeds dezelfde hoeveelheid voeding toe als 3/4 maanden geleden en heb verder nog nooit algen gehad dus hopen dat het zo blijft.

Heb verder nog het spul purigen liggen, weet niet of je dat kent maar dat werkt echt super, google maar eens/

Wat is jou filterinhoud dan ? Ik heb 2 bakken met sponzen en verder heel veel keramische pijpjes en dat was het, ga er denk ik wel weer purigen in doen maar verder niks.

Het is weer veels te laat dus ga gauw slapen, slaap lekker jij en heb je verhaal van je kikkers volgens gemist....
pi_81326887
Purigen heb ik nog nooit van gehoord. Zal er morgen eens over lezen. Maar als het goed zit zou ik zeker niet gaan klieren. Ik meende het beginstaduium van algen te zien en misschien verklaren andere users me voor gek. Dan kan he, ik ben er wellicht te alert op geraakt na flink last te hebben gehad van snor/baard- en draadalg. En in mijn kleine bakjes heb ik werkelijk nooit een spoor van alg gehad. Gewoon helemaal niets.

Ik ga ook snurken. Trusten Versteeg.
pi_81327170
Purigen is een middel dat dus gewoon met je waterwaardes gaat kloten.
Het verwijderd proteīnen, nitriet en nitraten en ammonia.
Oftewel; als je er teveel nitraten uit haalt, zul je problemen op je nek halen mbt plantengroei en alg.

Je voegt zelf dmv nitro toch ook nitraat toe he Versteeg?
Als je purigen gaat gebruiken, kun je dat erbij blijven gooien tot je een ons weegt..
Stali geeft het ook al aan, laat zo'n "toevoeging" gewoon weg als het goed draait..
Prrrrttt
pi_81333981
Hey Perry,

Voeg momenteel geen Nitro en Fosfo toe, heb die al genoeg in het water maar voeg wel Profito, Kalium, Ferro en Easy Carbo toe maar zie jij ook wat Stali ziet ?
pi_81334759
Ik heb even gekeken Rob, en op de zijruiten zie ik het ook vrij goed zitten.
Die is lekker groen. Poets je die regelmatig, of bijna niet?

Op de rest heb ik niet zo gelet, omdat het best sterk verlicht is, en alles felgroen hier uitkomt
Prrrrttt
pi_81337432
De zijruit poets ik niet zovaak Alleen de voorruit maar zal het wat vaker doen, goed dat jullie het gezien hebben. En het is zeker lekker fel groen en rood

Ben trots op mijn lotus, kijk hoe diep rood die is, echt super om te zien

[ Bericht 35% gewijzigd door anon_10041401 op 12-05-2010 14:45:10 ]
pi_81371078
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef versteegrob het volgende:
Hey Perry,

Voeg momenteel geen Nitro en Fosfo toe, heb die al genoeg in het water maar voeg wel Profito, Kalium, Ferro en Easy Carbo toe maar zie jij ook wat Stali ziet ?
In mijn hoofdbak heb ik flink last van alg gehad. Bepaald geen gein om naar te kijken.
Ik zie bij jou wel wat groene wazen in in je aquarium. Het is geen kritiek he en anders zou ik gewoon mijn mond houden en je niet waarschuwen.

Van de rest wat je noemt heb ik zelf geen ervaring, behalve het profito en als ik jou zou zijn zou ik daar iig even mee kappen. Je planten groeien weliswaar snel maar je hebt voornamelijk langzame groeiers in je aquarium. M.a.w. ga je algen niet verder laten bloeien. En wees ook gewoon eerlijk. Men kan het zien, op je grind, kokosnoot en je hebt last van draadalg in de sprieterige plant voor het raam en onder je kiezels zit ook aardig wat aan restalgen en verder groenigheid. Het is geen kritiek slechts een waarschuwing. Doe ermee wat je wilt.
pi_81380343
Ik krijg het niet op de foto, Stali. *zucht*

Maar het is dus dit:

Prachtige plant inderdaad, Rob
pi_81381195
Wat is dat dan Faith voor een plant ? Of is het alg ?
pi_81381551
Het is penseelalg!
Ben nu aan het behandelen met Flourish Excel. De alg aan de rand van de bladeren wordt al iets lichter van kleur, maar ik geloof het pas als het (bijna) helemaal weg is!
pi_81381597
Ik heb ook penseelalg, hardnekkig spul is dat
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_81382692
Wow lelijk, heb echt 0 verstand van alg maar hoe komt dat dan ? Te veel licht/voeding ?
pi_81383453
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:49 schreef versteegrob het volgende:
Wow lelijk, heb echt 0 verstand van alg maar hoe komt dat dan ? Te veel licht/voeding ?
Te veel voer, te weinig voer, te veel licht, te weinig licht. Te veel co2, te weinig co2, te veel vissen, te groot filter, te klein filter.

Dit zijn de "redenen" die online staan en daar word ik niet echt wijzer van.

Ik heb een zieke blauwe tetra... Hangt altijd bij de filteruitstroom, en zijn kleur is.. grijs... De blauwe gloed is helemaal weg... Behandel met Esha 2000 voor de zekerheid. Hij eet wel gewoon mee, en is een van de gulzigste als er Artemia wordt gegeven, maar toch vertrouw ik het niet helemaal.
pi_81400547
Hoe kan je het beste de binnenkant van de ramen goed schoon maken ? heb nu wat stof erop wat ik er niet af krijg met de algmagneet, iemand een goede oplossing ?
pi_81405098
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:30 schreef Faithfulness het volgende:
Ik krijg het niet op de foto, Stali. *zucht*

Maar het is dus dit:
[ afbeelding ]

Prachtige plant inderdaad, Rob
Ik herken het. Ben er gelukkig van af. Had hetzelfde maar nog niet zo ver maar wel in combinatie met baardalg. (lijkt erop maar dan lichter en langere draden.)

Heb dezelfde plant maar weet de naam niet, zou dit wel even kunnen nakijken bij de aquariumwinkel.

Knip die bladeren weg en kijk ook of je elders in je bak een stek kunt zetten. Het is een taaie dikbladerige plant. Zelf heb ik het ooit gekocht in een zo'n mandachtig potje maar heb gemerkt dat-ie erg graag op hout groeit. Net zoals een javavaren dit doet.

De wanhoop herken ik erg goed. Op internet word je niet wijzer omdat de de oorzaak gewoon helemaal niet bekend is. Je zou er eens per week een afgekoeld kopje thee er in kunnen plensen maar zelf durfde ik dit niet te doen dus heb op een gegeven moment alle aangetaste planten eruit getrokken en nieuwe aangeschaft. Maar die bewuste plant die jij hebt daarvan heb ik de aangetaste bladeren gewoon vanaf geknipt en op hout gezet en nog veel later heb ik de vulling van het filter veranderd en het is waanzinnig helder. ik heb geen last meer van alg. (En ten overvloede, ik draag Perry op handen omdat hij niet veroordelend mensen van puik advies weet te bedienen.)
pi_81405170
Oja, Versteeg het Javamos dat ik je gestuurd heb kwam uit mijn gezonde garnalenbak zonder een spoor van alg.

Niet dat je denkt dat ik je dit geflikt heb want dan zou ik het nooit hebben gestuurd. Niet dat je dit zegt maar wel even voor de duidelijkheid.

En doe een snelgroeier in je bak. Je hebt relatief langzaam groeiende planten nl. Dat je planten het schitterend doen door die installatie wil niet zeggen dat het snelgroeiers zijn. Neem een bos waterpest in de bak en doe wat minder plantenvoeding. Zou dit Faith ook aanraden trouwens.
pi_81405261
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:23 schreef versteegrob het volgende:
Hoe kan je het beste de binnenkant van de ramen goed schoon maken ? heb nu wat stof erop wat ik er niet af krijg met de algmagneet, iemand een goede oplossing ?
Met filterwatten bij de schoonmaak. Maar dit je wrs. al of niet?

Als het meer is dan bij de schoonmaak dan heb je een klein algenprobleempje. Die je moet zien op te lossen door de oorzaak te achterhalen. Dat is bij jou lastig omdat er veel veranderingen in je aquarium zijn. Het is bij jou niet zo erg, maar je hebt duidelijk sporen die niet je niet moet negeren en je zal toch een keer je aquarium met rust moeten gaan laten.

Hoe gaat het met je discussen? Genieten? Is die ene schuwe ook al gewend?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:53:04 #150
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81407316
Als je algen krasvrij van je ruit wil hebben schraap je ze er af met een oud bankpasje, werkt perfect
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_81407790
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 02:00 schreef Stali het volgende:

[..]

Met filterwatten bij de schoonmaak. Maar dit je wrs. al of niet?

Als het meer is dan bij de schoonmaak dan heb je een klein algenprobleempje. Die je moet zien op te lossen door de oorzaak te achterhalen. Dat is bij jou lastig omdat er veel veranderingen in je aquarium zijn. Het is bij jou niet zo erg, maar je hebt duidelijk sporen die niet je niet moet negeren en je zal toch een keer je aquarium met rust moeten gaan laten.

Hoe gaat het met je discussen? Genieten? Is die ene schuwe ook al gewend?
Hoi,

Filterwatten is een goede, die kende ik nog niet. Heb nu een mooi algmagneetje maar hier wordt je raam alleen alg-vrij van, schoon is een ander woord. In het begin gebruikte ik veel filterwatten, van die hele goedkope van de kruidvat alleen kreeg ik af en toe filterwatten in het water dus sindsdien ben ik hiermee maar gestopt.

De discsussen van de kweker van Wayne gaan echt goed, ze eten goed, zwemmen goed dus gaat goed alleen de discussen van Stendker gaan iets minder. 1 tje is gewoon goed alleen 1tje heeft al 2 dagen niks gegeten. Hierover met de kweker gemaild en voer nu de temperatuur op naar 33 graden.

Wayne is een kweker uit Hong Kong, zij vissen zijn erom bekend dat ze hoge vinnen hebben en er echt super uit zien. De vissen van Stendker, uit Duitsland staan om de grootte bekend. Achteraf had ik liever 5 discussen van Wayne gekozen omdat die veel mooier zijn qua vorm.

Ga nu alles goed schoonmaken omdat er zo iemand komt met een super camera.

ps: je mos groeit heel hard
pi_81407812
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:53 schreef Prowl het volgende:
Als je algen krasvrij van je ruit wil hebben schraap je ze er af met een oud bankpasje, werkt perfect
Goede tip alleen mijn aquarium is vrij hoog, 65cm en dan zitten er ook nog van die irritante glasplaten bovenop zodat je nergens echt goed bij kan, grrrr
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:59:12 #153
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81420784
Toen wij vanmiddag thuis kwamen, merkte ik dat een van de Tetra's een beetje raar zwom. Dichterbij bekeken, bleek dat zijn staartvin helemaal is aangevreten. En niet zo'n klein beetje ook. Praktisch geen staartvin meer De schubben en het vlees is ook helemaal weg, je kijkt nog net niet tegen het staart bot aan

De andere Tetra's zijn helemaal gezond, niks geen spoortje van vraat. Er zitten naast de Tetra's alleen vredelievende bewoners in de bak, voor zover wij weten. Twee kreeftjes, crystal red garnalen, twee modderkruipertjes en twee algeneters (nano).

Waardoor kan dit gebeurd zijn? Gisteren en vanmorgen was alles nog goed
pi_81425699
Samzz, als ie een beetje ziekjes geweest is, en erg traag, dan is de kans groot dat de kreeftjes em hebben proberen te pakken..
En door de stress trekt de kleur ook weg, dus dan lijkt het helemaal ernstig.

Wellicht omdat ie al zo slecht eraan toe is, een handje helpen naar de andere wereld?
Prrrrttt
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:27:24 #155
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81425997
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Samzz, als ie een beetje ziekjes geweest is, en erg traag, dan is de kans groot dat de kreeftjes em hebben proberen te pakken..
En door de stress trekt de kleur ook weg, dus dan lijkt het helemaal ernstig.

Wellicht omdat ie al zo slecht eraan toe is, een handje helpen naar de andere wereld?
Hij is er, gezien de omstandigheden, helemaal niet slecht aan toe, qua gedrag en dergelijke doet hij net zoals de andere visjes. Daarom snappen we het ook niet. We denken inderdaad dat hij door een territoriaal kreeftje is gepakt. Maar hij heeft verder over zijn hele lichaam nog kleur, zwemt met de groep mee, eet goed, zwemt met redelijke snelheid ook nog. Dus wat gedrag betreft zou je niet zeggen dat hem wat mankeert.

We hebben besloten het nog even aan te kijken, zijn staart groeit gewoon weer aan als het goed is Ik wil geen 'gezonde' dieren met kans tot verbetering doodmaken. Zelfs een vis niet.

Edit: Nu nog wat, een van de kreeftjes zit dag en nacht verborgen in een zelfgemaakt holletje. Zou het kunnen dat ze (want we denken ze ) dragend is? Ze komt maar heel af en toe naar buiten, alleen als het donker is en zodra ze merkt dat iemand kijkt, schiet ze als een dolle terug. Terwijl meneer Kreeft de hele bak door stuitert en zelfs naar je toe komt als je voor het glas zit te kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Samzz op 14-05-2010 18:34:46 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:49:12 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81426738
Tetra'tje is niet meer. We zagen hem net na het eten duidelijk lijden... Slechter zwemmen, op de kop draaien, niet door de stroom kunnen zwemmen. Dus, net gevangen en toch maar doodgemaakt.
pi_81427936
Bij mij was dat toen met me kreeftjes ook..
Maar de enige keer was die heel rustig, en de andere keer als een malloot door de bende vissen heen om eten te jatten Best grappig..

Jammer dat de tetra het niet gered heeft..
Als de visjes kans maken om beter te maken, laat ik ze ook maar toedoen. Maar soms kan het blijkbaar helaas niet beter worden

Ik ga morgen mijn clownbotia's vangen en deze gaan terug naar de winkel. De plantenslopers gaan er dus uit Hopelijk komen de cory's dan ook weer wat meer naar voren.

Tevens gaan me maanvissen ook plaatsmaken voor andere visjes.
Ze zijn niet erg agressief, maar aangezien ze vrij veel ruimte innemen en alles een beetje hun gebied maken, vind ik het fijner om toch wat kleinere vissen te houden.

Ik denk dat ik in die 600liter gewoon wat platy's en andere kleine vissen doe
Blijf het toch kleurrijke en grappige beestjes vinden namelijk..
Prrrrttt
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:23:03 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81428037
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij was dat toen met me kreeftjes ook..
Maar de enige keer was die heel rustig, en de andere keer als een malloot door de bende vissen heen om eten te jatten Best grappig..

Jammer dat de tetra het niet gered heeft..
Als de visjes kans maken om beter te maken, laat ik ze ook maar toedoen. Maar soms kan het blijkbaar helaas niet beter worden
Ja. Ik vond het erg naar... Ik heb echt een hekel aan het doodmaken van dieren. Vriendje heeft het gedaan. Ik zou het ook kunnen als het moet... Maar goed.

Het is heel apart, die kreeftjes. De ene (mannetje denken we ) is heel druk en het vrouwtje zit alleen maar in een holletje. Vandaar de vraag of ze misschien dragend is. Hehehe, de garnalen gaan goed. De reserve bak staat klaar, mocht het nodig zijn
pi_81428425

Super mooie discus van Wayne NG, vooral de vinnen zijn een stuk mooier en groter dan die van de Stendker

Discus van Stendker, vind de Wayne mooier qua vorm maar deze mag er ook zijn

L134

Waaiergarnaal

3R2, nu nog oranje maar hij wordt diep rood

Totaal plaatje, de planten in de hoek beginnen goed te groeien, krijg maandag nog een mooie rode plant binnen en dan is de invulling wel klaar:)
pi_81438931
Mooie foto's, maar persoonlijk vind ik het te dicht begroeid voor de discussen..
Maargoed, het blijven mooie beestjes
Prrrrttt
pi_81439970
Wauw Rob, ziet er weer prachtig uit.

Het valt toch wel mee met de beplanting?
Grappig om dat mos te zien groeien dat zal jij ook wel zo ervaren als je je eigen drijfplanten terugziet bij die user waarvan ik de naam kwijt ben.
pi_81440816
Ja mos groeit erg hard, bedankt
Vind de verdeling erg mooi nu qua planten en vissen, achterin overal planten en ze kunnen er nog achter zwemmen en voorin vrij veel zwem ruimte dus prima zo
pi_81443353
Stali/Perry jullie hebben toch verstand van de filterinhoud ?

Hello,

Twijfel een beetje over mijn filterinhoud. Heb de filter van JBL 1500, deze was al gevuld wat natuurlijk mooi is maar misschien mis ik iets.

Heb 4 laadjes met vullen, 3 laden zaten gevuld met blauwe sponzen, de 1 wat fijner dan de ander en onderaan een hele dikke laag met keramische pijpjes, is dit nou oke ?

Had er wat filterwatten van de kruidvat ingedaan maar deze zwommen op een gegeven moment in het water

Wil het alleen even checken, ondervind nu geen hinder, geen vis uitval of iets anders.

Visbestand voor de zekerheid

10 x L134
1 x L168
5 Discussen
20 Roodkopzalmen
8 Kuhli
12 Cory Sterbai
900 a 1000 Garnalen
pi_81443694
Jep dit is in orde.
Het enige wat je zou kunnen doen is filterwatten gebruiken, echter NIET die van de kruidvat.
Die zijn namelijk "pluiziger" dan de zogenaamde "aquarium filterwatten".
Je kan filter watten in grote zakken kopen, zodat je ze kan afscheuren. Kost dan geloof ik 5 euro ongeveer voor zo'n zak.. Kheb die gewoon bij me lfs gehaald. Als je erom vraagt hebben ze het, anders proberen ze je van die dure kleinere verpakkingen te verkopen

In de bovenste mand, daar zitten 2 sponzen in..
De onderste kun je eruit halen, en dan leg je daar watten in. Daarbovenop komt dus die bovenste spons. Zodoende zorg je er ook voor, dat de watten nooit in de rotor terecht komt, en dus ook niet in het aquarium

Je hoeft het filter ongeveer maar 1x per 2 a 3 maand schoon te maken, en ik heb het zelfs na een half jaar gedaan. Wel vervang ik om de 1 a 1,5 maand de filterwatten, en maak ik de motor + uitstroom pijp even schoon. Zodoende blijven de bacterien mooi in het aquarium, en blijft alles goed functioneren. Mocht er van allerlei zooi boven in het filter zitten, kun je dat er natuurlijk wel gewoon uithalen..

En meer dan dat zou ik er niet aan doen, om alles stabiel te houden
Prrrrttt
pi_81445697
Goed om te horen, ga dan even opzoek naar filterwatten
pi_81449415
Jep, en verder niks erin duwen, wat mensen ook zeggen..
Als jij over kool of dergelijke gaat filteren, gaan je waterwaardes schommelen.. Als het stabiel is, moet je er vanaf blijven

Kijk, watten houden alleen zwevende rommel tegen, en das juist goed
Prrrrttt
pi_81450512
Hey Perry,

Ga zeker niks veranderen alleen ga ik wat watten kopen maar aangezien je overal van verstand lijkt te hebben, wil je hier is naar kijken
quote:
Hoi,

Zoals jullie weten heb ik een zwarte grind bodem, mooi voor de planten maar de discussen komen hier toch minder mooi in naar voren. Door de donkere ondergrond komt de discus niet perfect naar voren. Dit is de primaire reden om over te stappen van grind naar zand en verder zijn er nog wat secundaire redenen om over te stappen.

Momenteel heb ik een voedingsbodem, op het internet lees je altijd negatieve effecten en als je alles leest vraag je je bijna af waarom het nog verkocht wordt. Ik zelf heb hier nog geen hinder van ondervonden, de planten doen het goed en als ik iets verplaatst komt het niet gelijk naar boven.
Wat mij wel moeilijk lijkt om tegen te houden is het dicht slibben, hoe kan je hier het beste mee omgaan? In grind zit toch wat meer lucht waardoor dicht slibben bijna niet gebeurd.

Verder is ook een reden om van grind naar zand te gaan, de Sterbai. Zij kunnen toch niet optimaal vroeten in de grond, het grind is te groot voor de bek. Na de wisseling gaat de Kuhli uit het bestand, deze vis/slang was mooi voor het begin maar vind hem nu niet meer passen in het visbestand. Tevens scheelt dit weer wat extra belasting.

Nu heb ik een aantal vragen over de wisseling

Wat is het nut van een bodemverwarming ? Gaan hierdoor je planten beter groeien ?
Mijn voorkeur gaat naar een voedingsbodem, op deze manier creëer je een goede bodem voor de planten. Weet ook dat je met wat (klei)kegels een eind komt maar dit is toch gemakkelijker in mijn ogen.
Welke zand raden jullie aan ? Bestel alles het liefste online omdat mijn lfs nogal slecht is.

Hoe kan je het beste zo'n wisseling doen ? Dacht zelf aan het volgende
1 emmer voor de discussen, andere emmer voor de andere vissen en garnalen
2 aparate bakken waar ik 1/3 deel oud water in doe. Dan alles eruit halen, inrichting en water en vissen plaatsen, klopt het zo een beetje ?

Ben benieuwd naar de reactie's

Visbestand
5 discussen
20 Roodkopzalmen
10 L134
1 L168
12 Cory Sterbai
pi_81465001
Ik heb niet overal verstand van hoor hehehe
Bodemverwarming heb ik geen ervaring mee, maar mij lijkt het maar niks.
De wortels krijgen een soort van hittegolf, en daar boven is het koeler. Persoonlijk lijkt me dat niks, maar ik zeg erbij; daar heb ik verder geen ervaring mee.

Persoonlijk vind ik grind fijner, en zoals er al staat 'ivm dichtslibben'. Tegengaan kun je door regelmatig eens te woelen Maar met een voedingsbodem erbij is dat niet echt heel eenvoudig natuurlijk.
Hier op grind doen de cory's het erg goed, en ze woelen steeds door het grind.. Dus echt last lijken ze er niet van te hebben. Wel is het zo dat dit erg fijn grind is.

Zorg er tijdens de wisseling wel voolr dat je zoveel mogelijk water behoud, en daar ook de vissen in laat. Dus ook je filter niet leeg laten lopen
Prrrrttt
  zaterdag 15 mei 2010 @ 19:20:50 #169
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81465362
Ik heb in het verleden wel eens een bodem verwarming gebruikt

Planten groeiden echt niet beter of mooier met die kabel dus na 1,5 jaar irritatie als ik in de bak bezig was de hele kabel er maar uitgtrokken en 2 weken een mistig aquarium

Ligt hier nu op zolder te verstoffen
pi_81470309

Dit plantje van schoonmama gehad:

Ik vind 'm erg mooi
pi_81470590
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een vraagje.
Heb een tropisch aquarium gehad.

Ooit had ik dus een heel mooi aquarium nooit iets mis mee tot opeens in 1 nacht heel mijn aquarium in puin lag.

Op zaterdag was mijn aquarium nog helder niks geks aan gedaan.
Ik ging die avond weg en kwam de volgende dag thuis en heel het water van mijn aquarium was spierwit.

Teveel voer is het niet geweest.
Gaf altijd dezelfde hoeveelheid.
Had geen water ververst.
Mijn pompje functioneerde goed.
En had ook geen nieuwe vissen erin zitten.

Bij de dierenwinkel wisten ze ook niet wat het kon zijn.

Ow ja en de vissen hebben het uiteraard helaas niet overleefd.

Iemand een idee hoe dit gebeurt kan zijn?

de bak wordt nu gebruikt voor koudwatervissen.
had er na dat voorval geen zin meer in en nu gebruikt mijn vader hem voor goudvissen (uiteraard na de bak grondig gereinigd te hebben) Het is daarna ook nooit meer voorgekomen.
Bacteriebloei. Het water wordt dan helemaal troebel tot melkwit. Op de één of andere manier is er snel veel voedsel vrijgekomen voor bacterien, dat kan voer zijn, maar dode vissen of een omgewoeld stuk molm kan ook wel de aanstichter zijn. De bacterien zijn het probleem niet, maar de zuurstof die ze gebruiken wel., Alles gaat dood aan het zuurstoftekort. En alles wat het nog even had overleefd gaat daarna dood aan de nitriet die filterbacterien uit nitraat maken bij het zuurstoftekort.

Je hebt misschien structureel iets te veel gevoerd (iets wat veel mensen doen), maar er kan dus ook een vis overleden zijn oid.
Whatever...
pi_81517350
Zomaar even wat foto's van de vissen uit de showbak:

De Microgeophagus altispinoza:

De Bentosi white fin:

Een van de bijlzalmen:

En nog even een Zebra op de foto:

En vanuit de kweekbak van de L333 wat jonkies op de foto kunnen krijgen. Ze zwemmen sinds 2 dagen vrij rond, hebben nog wel een deel van de dooierzak:

Official ESF Kreviewer maandag 17 mei 2010 @ 08:49:17 #173
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81523310
Leuke foto's. Die bijlzalmen, gaan die de hele tijd op de kop aan de oppervlakte? Dat is wel grappig.

Afgelopen weekend in de dierentuin in Münster (duitsland) nog wel een enorme bak gezien met behoorlijk grote Neon Tetra's (5 cm ofzo). dat was ook wel mooi.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:42:25 #174
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81525811
quote:
Op maandag 17 mei 2010 08:49 schreef Kreator het volgende:
Leuke foto's. Die bijlzalmen, gaan die de hele tijd op de kop aan de oppervlakte? Dat is wel grappig.

Afgelopen weekend in de dierentuin in Münster (duitsland) nog wel een enorme bak gezien met behoorlijk grote Neon Tetra's (5 cm ofzo). dat was ook wel mooi.
Ze hangen niet op de kop, die hebben een hele grote borst, zeg maar.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:55:38 #175
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_81532861
TVP Zit er ook over te denken een aquarium aan te schaffen
Frysk bloed tsjoch op!
  Official ESF Kreviewer maandag 17 mei 2010 @ 14:07:56 #176
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81533319
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:42 schreef Samzz het volgende:
Ze hangen niet op de kop, die hebben een hele grote borst, zeg maar.
Oja. Dat wist ik ook eigenlijk wel, want die hebben we zondag nog gezien. .
  Official ESF Kreviewer maandag 17 mei 2010 @ 14:08:16 #177
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81533331
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:55 schreef iFries het volgende:
TVP Zit er ook over te denken een aquarium aan te schaffen
Wat voor 1 en wil je iets specifieks?
  maandag 17 mei 2010 @ 14:11:35 #178
180648 iFries
pi_81533441
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat voor 1 en wil je iets specifieks?
Zit nog een beetje te kijken, maar iets als een Juwel Rekord 600 oid.

En iets specifieks: Tsjah, hoe specifiek wil je het hebben. Mooi, maar niet te moeilijk
Frysk bloed tsjoch op!
  Official ESF Kreviewer maandag 17 mei 2010 @ 14:20:28 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81533812
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:11 schreef iFries het volgende:
Zit nog een beetje te kijken, maar iets als een Juwel Rekord 600 oid.
600 liter. Das ook niet klein meteen. . Vergeet niet dat dat ook meteen 600kg is (en dat dat dus net zomaar kan als je niet op de begane grond woont)
  maandag 17 mei 2010 @ 14:50:26 #180
180648 iFries
pi_81534966
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

600 liter. Das ook niet klein meteen. . Vergeet niet dat dat ook meteen 600kg is (en dat dat dus net zomaar kan als je niet op de begane grond woont)
Ik heb al op de bouwtekeningen gekeken waar de heipalen staan

Nee, maar volgens mij is die bak maar zo'n 60 liter hoor
Frysk bloed tsjoch op!
  Official ESF Kreviewer maandag 17 mei 2010 @ 14:58:39 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81535275
Oja, ik zie het idd. Vind em persoonlijk qua design niet zo mooi... Ik hou niet zo van dat triplex idee.

ik wil deze (wel veel liters...):
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 15:09:06 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_81535632
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:50 schreef iFries het volgende:

[..]

Ik heb al op de bouwtekeningen gekeken waar de heipalen staan

Nee, maar volgens mij is die bak maar zo'n 60 liter hoor
Dan bedoel je de Rekord 60
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 mei 2010 @ 15:19:10 #183
180648 iFries
pi_81536045
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dan bedoel je de Rekord 60

Wat ik op internet is dat de Rekord 60 uit de productie is genomen, en de Rekord 600 de nieuwe variant daarvan is

http://www.zooplus.nl/sho(...)ium_set/juwel/131248
Frysk bloed tsjoch op!
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 15:55:08 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_81537460
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:19 schreef iFries het volgende:

[..]

Wat ik op internet is dat de Rekord 60 uit de productie is genomen, en de Rekord 600 de nieuwe variant daarvan is

http://www.zooplus.nl/sho(...)ium_set/juwel/131248
Ooh, dat wist ik dan weer niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81540814
Ik heb ook een Rekord (120) overwogen! Tot ik zag dat de bovenkant wel errrrrug dun plastic was, en dat leek mij niet zo slim met drie katten, waarvan 1 hele dikke die graag bovenop aquariums springt
Ook de vakjes om voer te geven leken mij wat slapjes, gingen er erg makkelijk af (wederom met nieuwsgierige katten niet zo'n goed plan )

Dus toen werd het een Ferplast Cayman 80 Professional, en daar ben ik zeer over te spreken
  maandag 17 mei 2010 @ 20:37:42 #186
180648 iFries
pi_81551275
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:05 schreef Faithfulness het volgende:
Ik heb ook een Rekord (120) overwogen! Tot ik zag dat de bovenkant wel errrrrug dun plastic was, en dat leek mij niet zo slim met drie katten, waarvan 1 hele dikke die graag bovenop aquariums springt
Ook de vakjes om voer te geven leken mij wat slapjes, gingen er erg makkelijk af (wederom met nieuwsgierige katten niet zo'n goed plan )

Dus toen werd het een Ferplast Cayman 80 Professional, en daar ben ik zeer over te spreken
Wie neemt er dan ook een dikke kat die graag bovenop aquariums springt

Maar die Ferplast ziet er ook zeker leuk uit! Alleen wel gelijk een tikkie groter, en een tikkie duurder
Frysk bloed tsjoch op!
pi_81551639
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:37 schreef iFries het volgende:

[..]

Wie neemt er dan ook een dikke kat die graag bovenop aquariums springt

Maar die Ferplast ziet er ook zeker leuk uit! Alleen wel gelijk een tikkie groter, en een tikkie duurder
Wij hebben 'm in de aanbieding gekocht voor 170 euro (of iets in die richting in ieder geval)

En de kat was er voor het aquarium! Hij wil gewoon graag overal kunnen liggen, en zo'n bak wordt natuurlijk lekker warm aan de bovenkant!
pi_81553328
iFries; lees je goed in alvorens je begint met aanschaffen

@Kreator; wat voor bak is dat die je laat zien?
Prrrrttt
  maandag 17 mei 2010 @ 21:59:50 #189
180648 iFries
pi_81556460
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:43 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Wij hebben 'm in de aanbieding gekocht voor 170 euro (of iets in die richting in ieder geval)

En de kat was er voor het aquarium! Hij wil gewoon graag overal kunnen liggen, en zo'n bak wordt natuurlijk lekker warm aan de bovenkant!
Keuzes ... keuzes ..

quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
iFries; lees je goed in alvorens je begint met aanschaffen

Doe ik zeker! Is gelukkig heel erg veel te vinden op het WWW! Moet vooral gaan bedenken wat ik nou eigenlijk wil ... want er is zoveel!
Frysk bloed tsjoch op!
  maandag 17 mei 2010 @ 22:06:23 #190
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81556848
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Kreator; wat voor bak is dat die je laat zien?
Fluval Profile.

Groetjes,

Krea.
pi_81662925
Hier een grote update. Afgelopen maandag vroeg op pad gegaan om filterzand te halen. Heb een korrel grootte van 0.75 - 1.25mm gekocht

Reden van de bodem wisseling is de discussen veel mooier naar voren komen. De discus is de hoofdvis dus vandaar de keuze. Bij de bodemwisseling kon ik mooi weer wat vissen weg doen onder andere 8 Kuhli's en 2 algen eters. Nu is dit mijn visbestand

6 Discussen
8 L134
1 L168
20 Roodkopzalmen
12 Cory Sterbai

Ben blij met 4 vissoorten, het oogt veel rustiger alleen vind ik de rechterkant qua inrichting nog niet zo mooi maar dat zien jullie hieronder op de foto's. Heb gelijk het gevoel dat de L-nummers en de Sterbai veel actiever is door het zand.

Dinsdag was ik weer naar mijn kweker geweest om de Stendker (duitse discuskweker) te ruilen voor Wayne, vind Wayne veel mooier en imposanter om naar te kijken. Heb nu in totaal 6 discussen van Wayne, de namen hebben jullie van mij tegemoet, de papieren liggen nog in de auto. Verder is het zuurstof probleem opgelost, gelukkig helaas wel enkele vissen verloren. Er was te weinig beweging aan het wateroppervlakte waardoor de vissen lucht gingen happen wanneer de lampen uit waren, heb de uitstroom pomp iets omhoog gezet en nu is het weer in orde. Ga over een maandje weer beginnen met co2 maar dan heel voorzichting en een minimale verhoging per dag. Verder waren er gisteren 2 plastic beschermhoezen binnen gekomen voor de verwarming. Had ergens gelezen dat de L134 zich kan verbranden aan een verbranden, wat nu gelukkig niet meer kan gebeuren.

Hier de foto's, iemand nog feedback op de indeling/planten ? Heb het kienhout nu leeg gelaten zodat de L134/L168 hier lekker op kan zitten en het javamos rechts is voor de garnalen. Merk met de dag meer hoe brutaal de garnalen zijn en zag al een garnaaltje gepakt worden door de discus, mooi om te zien.

Linkerkant, ben ik tevreden over. Veel mooie planten die goed kunnen groeien. Alleen de Alternanthera reineckii (roseafolia) kan een stuk mooier, de bovenste paar bladeren zijn mooi op kleur echter de bladeren zijn groen van het alg, iemand een idee hoe ik deze plant mooi kan laten worden ? Voeg dagelijks vloeibare voeding toe en heb voldoende licht.

Vind de rechtkant een beetje te vol, de planten rechts zijn echte snelgroeiers en die vind ik prima alleen het javamos en de javavaren twijfel ik nog een beetje. Hierachter wat je waarschijnlijk niet ziet staat de Crinum calamistratum, super mooie plant maar komt niet tot zijn recht door het javamos en de javavaren daarom denk ik om deze beide weg te halen, mee eens ?

Totaal plaatje

2 nieuwe discussen, zo mooi Moet alleen het glas snel schoon maken

Discus ghetto

Het leisteen huisje is populair, sorry voor de slechte kwaliteit

Zal vandaag goed de ramen schoonmaken en dan veel betere foto's maken
  donderdag 20 mei 2010 @ 10:52:46 #192
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81665037
Ik vind het toch echt krap zo met de discus, nu ze klein zijn zal het nog wel gaan maar als het echt joekels van schijven worden moet je een grotere bak!

2.00x70x70 ofzo?
pi_81665989
terugvispost
pi_81666369
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:52 schreef Prowl het volgende:
Ik vind het toch echt krap zo met de discus, nu ze klein zijn zal het nog wel gaan maar als het echt joekels van schijven worden moet je een grotere bak!

2.00x70x70 ofzo?
Dat is ook de planning
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:34:36 #195
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81666518
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:29 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Dat is ook de planning
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:19:36 #196
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81668295
Ging jij de bak niet een tijdje met rust laten zodat alles ging settlen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
pi_81670176
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:19 schreef Samzz het volgende:
Ging jij de bak niet een tijdje met rust laten zodat alles ging settlen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Dat schrijft-ie zo'n twee keer per week. .
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:20:20 #198
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81670428
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:12 schreef Stali het volgende:

[..]

Dat schrijft-ie zo'n twee keer per week. .
Dan ben ik dus toch niet scheel
pi_81670784
Ben het wel beu, mij zie je hier voorlopig niet meer meepraten.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:45 schreef versteegrob het volgende:
Bij de bodemwisseling kon ik mooi weer wat vissen weg doen onder andere 8 Kuhli's en 2 algen eters.
Onrespectvol omgaan met je dieren, noem ik dat.

Iedereen succes met jullie aqua's, blijf nog wel even meelurken!
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:30:55 #200
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81670835
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:29 schreef Faithfulness het volgende:
Ben het wel beu, mij zie je hier voorlopig niet meer meepraten.
[..]

Onrespectvol omgaan met je dieren, noem ik dat.

Iedereen succes met jullie aqua's, blijf nog wel even meelurken!
Ah

Ik was juist benieuwd naar de kogelbak van je man... Ik wil zelf ook graag kogeltjes gaan houden, dus alle ervaringen zijn welkom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')