abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81310500
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef ook_gek het volgende:
Mensen ik heb even jullie advies nodig.
Ik ga me aqua40 opnieuw doen en wil dan de pomp en verwarming wegwerken.

Dat doe ik door middel van een achterwand te plaatsen en in de hoek de achterwant schuin. Zodat je een ruimte krijgt in de hoek waar precies de verwarming en pomp kan worden geplaatst.

Maar nu. In die want komt dus een klein gat waar het pompje z'n water kwijt kan en onderin een gat om water in te laten stromen.

Maar het gaat een garnalenbak worden. Wat kan ik het beste voor die gaten plaatsen zodat er geen garnalen in kunnen komen.

Ik zelf dacht aan een stuk panty, maar gaat dat dan niet snel verstopt raken?

Iemand een leuk orgineel idee?
Een panty is eigenlijk de enige manier om het goed te doen, anders gaat het fout kan ik je uit ervaring vertellen met zulke filters.

Bij me ouders zit zo'n zelfde filter erin (tis een aqua60 met transparante panty), echter haal ik het filter er om een week of 4/6 uit om het te verschonen, en dan zit het nog niet verstopt iig
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:41 schreef Kreator het volgende:
Hm. Net een watertest gedaan. Alles goed, behalve de PH waarde, die is ietwat aan de lage kant met 6,5.

Eens even lezen wat ik daaraan moet doen. Tips welkom.
Waarom zou je die willen verhogen?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81325200
Hier voor het eerst 2 filmpjes, zo krijg je een goede indruk van mijn aquarium.
Alleen jammer dat de kwaliteit zo slecht is.

De film is net gemaakt na de verversing, heb alleen iets te warm ververst, normaal is de temp 28 graden en nu is het 29 graden, de discussen zijn nog wat schuw maar op de 2e film is de school al te zien, alleen de kleine discus zit nog achter de planten. De school roodkopzalmen komen goed naar voren, ze scholen echt mooi. Verder merk je goed dat het wat later op de avond is omdat de L134 actief wordt.

pi_81326563
Je hebt nogal last van alg of lijkt dit maar zo?

Verder leuk om je aquarium te zien en prachtige discussen heb je.
Mooi hoor.
pi_81326583
Alg ? Nagenoeg niets, alleen soms wat op de ruit wat je gelukkig zo kan weg halen. Hoop dat het allemaal zo blijft

Je zou nog foto's posten van de kikkers he of een filmpje
pi_81326639
Heb ik reeds verslag over gedaan hoor, Versteeg en ik heb zelfs een foto van mijn slakken geplaatst.

Nou, m.b.t. alg heb ik het dan wrs. helemaal verkeerd gezien. No offence, vind het nu heel mooi iig.
pi_81326675
Zeker, begin het aardig te leren he. Misschien komen er weer mensen terug in dit topic maar heb nog een vraagje over het filmpje, misschien weet jij het antwoord

Als je goed kijkt zie je dat de blauwe discussen de onderste vinnen mooi uit hebben echter is dit bij de pigeon blue bijna nooit het geval, hoe kan dit komen ? Ander soort ? Gedrag ? Verschil tussen de kweker Wayne en Stendker ?
pi_81326781
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 02:32 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, begin het aardig te leren he. Misschien komen er weer mensen terug in dit topic maar heb nog een vraagje over het filmpje, misschien weet jij het antwoord

Als je goed kijkt zie je dat de blauwe discussen de onderste vinnen mooi uit hebben echter is dit bij de pigeon blue bijna nooit het geval, hoe kan dit komen ? Ander soort ? Gedrag ? Verschil tussen de kweker Wayne en Stendker ?
Ik weet helemaal niets van Discussen, behalve dat ze vaak willen vreten.

En wat betreft het vetgedrukte, je komt nogal eens vaak autistisch over maar ik zou me er niet al teveel van aantrekken dat users wegblijven. Ik negeer je ook gewoon als ik je zat ben en andersom kan dit uiteraard ook prima.
Gewoon lekker doorposten en geniet van je vissen. Je hebt een prachtig aquarium alleen zie ik een begin stadium van algen bij je onstaan. Misschien hoort dit er gewoon bij en ben ik zel weer te picky op groene wazen en noem ik het ook onterecht bij mezelf een algenplaag. Misschien wil ik het te helder.

Perry heeft me grandioos geholpen met het vullen van het filter en universele watten volstaan niet. Dat wist ik niet en ik zie duidelijk dat het erg schoon is nu en het filter doet wat het moet doen.
pi_81326859
Zekers, blijf ook lekker door posten. Wat de algen, zie op de bladeren nagenoeg niets alleen de ramen een beetje, moet die echt schoonmaken en dan vooral de buitenkant en ik heb zonder statief gefilmd wat wazig kan overkomen. Voeg verder nog steeds dezelfde hoeveelheid voeding toe als 3/4 maanden geleden en heb verder nog nooit algen gehad dus hopen dat het zo blijft.

Heb verder nog het spul purigen liggen, weet niet of je dat kent maar dat werkt echt super, google maar eens/

Wat is jou filterinhoud dan ? Ik heb 2 bakken met sponzen en verder heel veel keramische pijpjes en dat was het, ga er denk ik wel weer purigen in doen maar verder niks.

Het is weer veels te laat dus ga gauw slapen, slaap lekker jij en heb je verhaal van je kikkers volgens gemist....
pi_81326887
Purigen heb ik nog nooit van gehoord. Zal er morgen eens over lezen. Maar als het goed zit zou ik zeker niet gaan klieren. Ik meende het beginstaduium van algen te zien en misschien verklaren andere users me voor gek. Dan kan he, ik ben er wellicht te alert op geraakt na flink last te hebben gehad van snor/baard- en draadalg. En in mijn kleine bakjes heb ik werkelijk nooit een spoor van alg gehad. Gewoon helemaal niets.

Ik ga ook snurken. Trusten Versteeg.
pi_81327170
Purigen is een middel dat dus gewoon met je waterwaardes gaat kloten.
Het verwijderd proteīnen, nitriet en nitraten en ammonia.
Oftewel; als je er teveel nitraten uit haalt, zul je problemen op je nek halen mbt plantengroei en alg.

Je voegt zelf dmv nitro toch ook nitraat toe he Versteeg?
Als je purigen gaat gebruiken, kun je dat erbij blijven gooien tot je een ons weegt..
Stali geeft het ook al aan, laat zo'n "toevoeging" gewoon weg als het goed draait..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81333981
Hey Perry,

Voeg momenteel geen Nitro en Fosfo toe, heb die al genoeg in het water maar voeg wel Profito, Kalium, Ferro en Easy Carbo toe maar zie jij ook wat Stali ziet ?
pi_81334759
Ik heb even gekeken Rob, en op de zijruiten zie ik het ook vrij goed zitten.
Die is lekker groen. Poets je die regelmatig, of bijna niet?

Op de rest heb ik niet zo gelet, omdat het best sterk verlicht is, en alles felgroen hier uitkomt
Prrrrttt
pi_81337432
De zijruit poets ik niet zovaak Alleen de voorruit maar zal het wat vaker doen, goed dat jullie het gezien hebben. En het is zeker lekker fel groen en rood

Ben trots op mijn lotus, kijk hoe diep rood die is, echt super om te zien

[ Bericht 35% gewijzigd door anon_10041401 op 12-05-2010 14:45:10 ]
pi_81371078
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef versteegrob het volgende:
Hey Perry,

Voeg momenteel geen Nitro en Fosfo toe, heb die al genoeg in het water maar voeg wel Profito, Kalium, Ferro en Easy Carbo toe maar zie jij ook wat Stali ziet ?
In mijn hoofdbak heb ik flink last van alg gehad. Bepaald geen gein om naar te kijken.
Ik zie bij jou wel wat groene wazen in in je aquarium. Het is geen kritiek he en anders zou ik gewoon mijn mond houden en je niet waarschuwen.

Van de rest wat je noemt heb ik zelf geen ervaring, behalve het profito en als ik jou zou zijn zou ik daar iig even mee kappen. Je planten groeien weliswaar snel maar je hebt voornamelijk langzame groeiers in je aquarium. M.a.w. ga je algen niet verder laten bloeien. En wees ook gewoon eerlijk. Men kan het zien, op je grind, kokosnoot en je hebt last van draadalg in de sprieterige plant voor het raam en onder je kiezels zit ook aardig wat aan restalgen en verder groenigheid. Het is geen kritiek slechts een waarschuwing. Doe ermee wat je wilt.
pi_81380343
Ik krijg het niet op de foto, Stali. *zucht*

Maar het is dus dit:

Prachtige plant inderdaad, Rob
pi_81381195
Wat is dat dan Faith voor een plant ? Of is het alg ?
pi_81381551
Het is penseelalg!
Ben nu aan het behandelen met Flourish Excel. De alg aan de rand van de bladeren wordt al iets lichter van kleur, maar ik geloof het pas als het (bijna) helemaal weg is!
pi_81381597
Ik heb ook penseelalg, hardnekkig spul is dat
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_81382692
Wow lelijk, heb echt 0 verstand van alg maar hoe komt dat dan ? Te veel licht/voeding ?
pi_81383453
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:49 schreef versteegrob het volgende:
Wow lelijk, heb echt 0 verstand van alg maar hoe komt dat dan ? Te veel licht/voeding ?
Te veel voer, te weinig voer, te veel licht, te weinig licht. Te veel co2, te weinig co2, te veel vissen, te groot filter, te klein filter.

Dit zijn de "redenen" die online staan en daar word ik niet echt wijzer van.

Ik heb een zieke blauwe tetra... Hangt altijd bij de filteruitstroom, en zijn kleur is.. grijs... De blauwe gloed is helemaal weg... Behandel met Esha 2000 voor de zekerheid. Hij eet wel gewoon mee, en is een van de gulzigste als er Artemia wordt gegeven, maar toch vertrouw ik het niet helemaal.
pi_81400547
Hoe kan je het beste de binnenkant van de ramen goed schoon maken ? heb nu wat stof erop wat ik er niet af krijg met de algmagneet, iemand een goede oplossing ?
pi_81405098
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:30 schreef Faithfulness het volgende:
Ik krijg het niet op de foto, Stali. *zucht*

Maar het is dus dit:
[ afbeelding ]

Prachtige plant inderdaad, Rob
Ik herken het. Ben er gelukkig van af. Had hetzelfde maar nog niet zo ver maar wel in combinatie met baardalg. (lijkt erop maar dan lichter en langere draden.)

Heb dezelfde plant maar weet de naam niet, zou dit wel even kunnen nakijken bij de aquariumwinkel.

Knip die bladeren weg en kijk ook of je elders in je bak een stek kunt zetten. Het is een taaie dikbladerige plant. Zelf heb ik het ooit gekocht in een zo'n mandachtig potje maar heb gemerkt dat-ie erg graag op hout groeit. Net zoals een javavaren dit doet.

De wanhoop herken ik erg goed. Op internet word je niet wijzer omdat de de oorzaak gewoon helemaal niet bekend is. Je zou er eens per week een afgekoeld kopje thee er in kunnen plensen maar zelf durfde ik dit niet te doen dus heb op een gegeven moment alle aangetaste planten eruit getrokken en nieuwe aangeschaft. Maar die bewuste plant die jij hebt daarvan heb ik de aangetaste bladeren gewoon vanaf geknipt en op hout gezet en nog veel later heb ik de vulling van het filter veranderd en het is waanzinnig helder. ik heb geen last meer van alg. (En ten overvloede, ik draag Perry op handen omdat hij niet veroordelend mensen van puik advies weet te bedienen.)
pi_81405170
Oja, Versteeg het Javamos dat ik je gestuurd heb kwam uit mijn gezonde garnalenbak zonder een spoor van alg.

Niet dat je denkt dat ik je dit geflikt heb want dan zou ik het nooit hebben gestuurd. Niet dat je dit zegt maar wel even voor de duidelijkheid.

En doe een snelgroeier in je bak. Je hebt relatief langzaam groeiende planten nl. Dat je planten het schitterend doen door die installatie wil niet zeggen dat het snelgroeiers zijn. Neem een bos waterpest in de bak en doe wat minder plantenvoeding. Zou dit Faith ook aanraden trouwens.
pi_81405261
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:23 schreef versteegrob het volgende:
Hoe kan je het beste de binnenkant van de ramen goed schoon maken ? heb nu wat stof erop wat ik er niet af krijg met de algmagneet, iemand een goede oplossing ?
Met filterwatten bij de schoonmaak. Maar dit je wrs. al of niet?

Als het meer is dan bij de schoonmaak dan heb je een klein algenprobleempje. Die je moet zien op te lossen door de oorzaak te achterhalen. Dat is bij jou lastig omdat er veel veranderingen in je aquarium zijn. Het is bij jou niet zo erg, maar je hebt duidelijk sporen die niet je niet moet negeren en je zal toch een keer je aquarium met rust moeten gaan laten.

Hoe gaat het met je discussen? Genieten? Is die ene schuwe ook al gewend?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:53:04 #150
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81407316
Als je algen krasvrij van je ruit wil hebben schraap je ze er af met een oud bankpasje, werkt perfect
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')