Ik sliep inderdaad in een stoel. Als je moe bent, is dat wel te doen hoor. Je betaalt niks voor de stoel, maar wel de gewone reservingskosten, 50 NOK. Als je in een gekke bui bent en zegt: "Goh, laat ik gezellig vanaf Bergen naar Bodø met de trein gaan", dan kost je dat ook maar éénmalig de reserveringskosten. (Maar ja, wie wil er 30 uur achter elkaar treinen?quote:Op maandag 24 mei 2010 13:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb je met een interrail ticket dan geen supplement voor de nachttrein? Of sliep je in een stoel en niet in een coupe?
Vrienden van me wonen in Stenungsund, dus daar ga ik langs. Kan ik ook even bijkomen van de eerste dag op de motorquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Van Göteborg naar Stenungsund is een pisendje. Sta je 's morgens om half 10 uur op de kade, ben je om 11 uur op je overnachtingsadres
Lijkt me niet in verhouding staan tot de rest van je reis of had je grootse plannen om in Göteborg de dag door te brengen?
Tevens TVP
Precies op dit punt heb ik afgelopen zomer ook enkele foto's gemaaktquote:
In Bergen heb ik een Argentijn ontmoet die bakker in Molde is en daarnaast nog parttime tour-guide in de fjorden. Ik ben uitgenodigd in Molde, het schijnt inderdaad mooi te zijn in de omgeving.quote:Op maandag 24 mei 2010 16:55 schreef larry91 het volgende:
Als iemand toch gaat rondtrekken door Noorwegen is die omgeving iig echt de moeite waard. Als je vanuit Oslo naar Trondheim trekt per auto(ik heb gehoord dat veel Nederlanders dat doen), is Molde best een leuke afwijking van de route!
Dat ga ik onthouden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:59 schreef Fogel het volgende:
Voor het weer, kijk hier: yr.no
Limiet van invoeren:
1 liter sterke drank + 1,5 liter wijn + 2 liter bier
OF
3 liter wijn + 2 liter bier
OF
5 liter bier
Per persoon.
Bij Geiranger natuurlijk de 7 gezusters( watervallen) bij het geiranger fjord en Alesund is natuurlijk een heel mooi dorp/stad. Daarbij is de omgeving van Alesund erg mooi en misschien zou je nog kunnen regelen om met de auto of bus naar de Trollstiegen te rijden(extreem scherpe haarspeldbochten op een van de bergen) maar dat lijkt me wel een kleine 2 uur rijden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:52 schreef its_me_ het volgende:
Hallo kenners van Noorwegen.
Deze zomer zal ik een cruise maken naar Noorwegen en een aantal plaatsen bezoeken.
Ik zou graag van jullie willen weten wat ik in (of in de buurt van) deze plaatsen gezien moet hebben.
Hieronder het reisschema
Dag Haven Aankomst Vertrek
0 Rotterdam, Nederland 05:00 PM
1 Op zee
2 Stavanger, Noorwegen 08:00 AM 05:00 PM
3 Alesund, Noorwegen 08:00 AM 11:59 PM
4 Hellesylt, Noorwegen BS 07:00 AM 08:00 AM
4 Geiranger, Noorwegen 09:00 AM 05:00 PM
5 Vik, Noorwegen BS 07:00 AM 08:00 AM
5 Flam, Noorwegen 11:00 AM 06:00 PM
6 Op zee
7 Rotterdam, Nederland 07:00 AM
Zoals te zien is in het reisschema hebben we de mogelijkheid om 's morgens van boord te gaan en vervolgens aan het eind van de dag (in een andere plaats) de boot weer te enteren.
Hoor graag van jullie!
Met de trein nulquote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:54 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat ga ik onthouden.
Hoe streng is de grenscontrole?
Heel aardig is een retourtje/roundtrip met de veerboot Valldal-Geiranger.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:01 schreef larry91 het volgende:
[..]
Bij Geiranger natuurlijk de 7 gezusters( watervallen) bij het geiranger fjord en Alesund ,,,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |