Volgens mij ergens tussen 2 en 5 euro per tolpoortje als ik ´t goed heb. Voor zover ik weet zijn er vooral tolpoortjes rondom Oslo en in de Fjordenzone.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:13 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Dat is wel handig! Aan de andere kant betaal ik liever direct, dan hou je beter zicht op je uitgaven. Zou jammer zijn als thuis een dikke creditcardrekening op de mat vindt, of vallen de tolkosten wel mee in Noorwegen?
Hoe zijn die hutten doorgaans ingericht? Beddegoed ontbreekt geregeld begrijp ik?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:09 schreef KarinJ. het volgende:
JAAA jullie "buitenlanders"hebben het maar makkelijk met de elektronische tol hier....is gratis voor jullie.
Op kleinere wegen kan je nog een slagboom met bakje waar je je geld in kunt doen vinden....wees eerlijk, het gaat vaak maar om 10 kroner ofzo.
Hytter zijn overal te vinden, en meestal is er wel plaats.Ze kosten tussen de 35 en 65 euro per nacht.( de prijs zegt niets over de hut en de inrichting daarvan. Neem pannen, beddengoed e.d. mee)
Zomaar je tent neer zetten is niet overal toegestaan, en is aan regels gebonden, maar die ken ik niet precies.
het deel in zweden is saaaaaaaai vergeleken met Noorwegen. en het stuk tussen Trondheim en de Lofoten vond ik het minste gedeelte van heel Noorwegen.... maargoed: je bent zo van Trondheim opd e Lofoten: 1 dagje rijdenquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:52 schreef henkde_j het volgende:
* Kickje
Ik ben van plan de komende zomer naar de Lofoten te rijden. Iemand een idee wat de snelste weg is om er met de auto te komen vanuit Oslo? Ik heb wel eens gehoord dat via Zweden de snelste weg is. Maar is dat ook een mooie route?
Is er trouwens nog wat bijzonders te zien tussen Trondheim en Tromso als je alles onder Tromso zo ongeveer al gezien hebt?
Hmm, Zweden is altijd een beetje Noorwegen 'light' inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:36 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het deel in zweden is saaaaaaaai vergeleken met Noorwegen. en het stuk tussen Trondheim en de Lofoten vond ik het minste gedeelte van heel Noorwegen.... maargoed: je bent zo van Trondheim opd e Lofoten: 1 dagje rijden
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 00:04 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hmm, Zweden is altijd een beetje Noorwegen 'light' inderdaad.![]()
Jammer dat dat tussenstuk in Noorwegen ook wat minder is. Maar dat grillige van de Lofoten spreekt mij wel echt aan
Is ook een optie alhoewel een langdurige boottocht me ook wel wat lijkt (tevens rustperiode tussen het autorijden door). De tarieven voor de veerboot tussen Kristiansand en Hirtshals zijn iig behoorlijk gunstig ... !quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je niet met Colorline van Kristiansand naar Hirthals?
Van Stavanger naar Kristiansand is volgens Google maps 4 uur rijden.
Supercat duurt iets meer dan 3 uur.
Kan je bv. op 22 juni nog terug voor ¤65 voor auto+ 2 pers.
http://www.colorline.com/ships_and_sailings
Ja, ook goede opties met die routes tussen Bergen, Stavanger en Hirtshals. Alleen jammer dat er bijna geen hutten meer verkrijgbaar zijn tussen 20 en 27 juni.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:26 schreef tralalala het volgende:
www.fjordline.nl al bekeken?
Is meestal de goedkoopste. (prijsvechtertje)
Hij bedoelt hutten op de boot.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:57 schreef KarinJ. het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er bijna geen hutten meer te huur zijn.
Probeer eens Google met hytte til leie.no. vaak kan je de sites ook op engels of duits zetten
Zeer fraai verslag ja. En toch ook een redelijk pittige onderneming, aangezien je op de motor t.o.v van de auto veel meer aan de (weers)elementen blootgesteld bent.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:59 schreef tralalala het volgende:
Even tussendoor:
http://www.motor-forum.nl(...)n-reisverslag-1.html
Erg gaaf reisverslag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |