Is ook zo'n beetje de enige overeenkomst die ik met je heb:quote:
Haha, best grappig om dat zo te zien. Welke andere muziek luister jij dan?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Is ook zo'n beetje de enige overeenkomst die ik met je heb:
Your musical compatibility with donroyco is Low
Music you have in common includes Yann Tiersen, Florence + The Machine, Suzi Quatro, Wolfgang Amadeus Mozart and Antonio Vivaldi.
Volgens last.fm:quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:52 schreef donroyco het volgende:
[..]
Haha, best grappig om dat zo te zien. Welke andere muziek luister jij dan?
Ik ken inderdaad weinig van je top artists, misschien als ik het hoorquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:54 schreef cafca het volgende:
[..]
Volgens last.fm:
new wave 3
folk 3
indie 3
alternative 3
post-punk 2
acoustic 2
singer-songwriter 2
80s 1
indie rock 1
lo-fi 1
rock 1
dutch 1
Nee, ik ken hem van de luisterpaal van 3voor12, daar stond zijn cd een aantal weken terug op. Mahmoud Ahmed ken ik niet, is hij vergelijkbaar met Astatke?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:46 schreef Frollo het volgende:
[..]
Toevallig heb ik daar pas een paar weken geleden voor het eerst iets van gehoord, net als van Mahmoud Ahmed. Lees je soms ook de Vrij Nederland?
Baas boven baasquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:05 schreef psaexorp het volgende:
super-eclectic score is
846/1000
As this number is larger, you have a more eclectic musical preference. People with scores over 700 have bragging rights. People whose score is below 400 should consider more musical styles!
The following are the artists with the most occurences in your list
Dus zonder al die Drum and Bass had ik eigenlijk een écht hoge score gehad![]()
![]()
Die artiesten die in je lijstje staan, komen het vaakst voor in de top 20 similar artiesten van je 50 meest geluisterde artiesten. Het nummer dat achter de artiest staat, geeft aan hoevaak de artiesten voorkomen. Het idee is als je veel dezelfde similar artiesten hebt, je smaak minder divers is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:33 schreef cafca het volgende:
camilero's super-eclectic score is
753/1000
As this number is larger, you have a more eclectic musical preference. People with scores over 700 have bragging rights. People whose score is below 400 should consider more musical styles!
The following are the artists with the most occurences in your list
Yo La Tengo (5)
Pavement (5)
Built to Spill (4)
Lou Reed (4)
Richard Thompson (4)
Elvis Costello (4)
The Rolling Stones (4)
Nick Lowe (4)
Silver Jews (4)
XTC (4)
The Pretenders (3)
Roxy Music (3)
Thea Gilmore (3)
The Smiths (3)
Bob Dylan (3)
The Lucksmiths (3)
Neil Young (3)
Leonard Cohen (3)
Teddy Thompson (3)
The Magnetic Fields (3)
Ik snap niks van die super eclectic score..... wat betekenen die nummers nou, en waarom staan nou juist die artiesten in dat lijstje
Nee, Yo la Tengo staat 5 keer bij jouw similar artists. Dus de band komt 5 keer voor in de top 20 van similar artists van één van je top 50 artiesten.quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:52 schreef cafca het volgende:
Dus van mijn top 50 artiesten staan er 5 in de top 20 Similar artists van Yo La Tengo?
Of 5 van de top 20 van hun similar artists staan in mijn top 50?
Ah, duidelijk. Thanks!quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, Yo la Tengo staat 5 keer bij jouw similar artists. Dus de band komt 5 keer voor in de top 20 van similar artists van één van je top 50 artiesten.
Tja, maar dat is natuurlijk wel de reden dat dit soort tooltjes ontstaan, zodat mensen kunnen zeggen: "Kijk eens hoe veelzijdig mijn smaak is!"quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:01 schreef Desunoto het volgende:
Beetje jammer trouwens dat er staat "People with scores over 700 have bragging rights. People whose score is below 400 should consider more musical styles!" want dat is natuurlijk niet zo.
Dan ben je nog wel even zoetquote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:06 schreef rijsttafel het volgende:
Ik vind vooral de concertaankondigingen handig.
Ik ga proberen om Slayer John Mayer te laten inhalen in m'n charts. Dan hoef ik nog maar ongeveer 900 keer Slayer te luisteren.![]()
Gaat zeker nog wel even duren, maar ik ga niet valsspelen, dus ik ga het wel allemaal echt luisterenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:14 schreef Forskneck het volgende:
[..]
Dan ben je nog wel even zoet, maar dat lukt wel met slayer
Ja, je kunt ze allebei in de Ethio-jazz-hoek plaatsen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, ik ken hem van de luisterpaal van 3voor12, daar stond zijn cd een aantal weken terug op. Mahmoud Ahmed ken ik niet, is hij vergelijkbaar met Astatke?
hoe worden die dan eigenlijk samengesteld, kan je dat invoeren of word dat berekent door te kijken wie beide artiesten in zijn lijst heeft staan zeg maar?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:09 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind die Similar Artists vaak ook nergens op slaan.
Luisterde de radio van The Smiths, komt Babyshambles voorbij. De enige vergelijking die ik kan maken is 'indie' (dat is alle muziek zo'n beetje) en 'Brits'.
Ik ga dus niet lopen opscheppen hier, maar 't scheelt maar 1 puntjequote:thomasettes's super-eclectic score is
699/1000
Dat red je niet in een week hoor. Ook niet als je dag en nacht luistert.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Teh. Voor mijn nummer 2 m'n nummer 1 ingehaald heeft, ben ik wel een weekje non stop luisteren verder denk ik.
3373 tegen 741
Ik had sowieso niet de illusie het te proberen gelukkigquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat red je niet in een week hoor. Ook niet als je dag en nacht luistert.
Volgens mij dat laatste. Als er meer mensen naar twee dezelfde artiesten luisteren, worden ze als meer gelijkwaardig gezien.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:49 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
hoe worden die dan eigenlijk samengesteld, kan je dat invoeren of word dat berekent door te kijken wie beide artiesten in zijn lijst heeft staan zeg maar?
Placebo is een mooie nummer 1, niks om je voor te schamenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik had sowieso niet de illusie het te proberen gelukkigOoit zal er wel weer een komen die in de buurt komt ervan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:38 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Placebo is een mooie nummer 1, niks om je voor te schamenOch, het is wel leuk om te zien hoe je smaak verschuift.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En precies daarom moet ik eens stoppen met dat resetten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
hehe resetten doe ik nooit, vind ik net als valsspelenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Och, het is wel leuk om te zien hoe je smaak verschuift.
En precies daarom moet ik eens stoppen met dat resetten.
Ik heb het twee keer gedaan, weet eigenlijk niet eens meer waarom.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:43 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
hehe resetten doe ik nooit, vind ik net als valsspelen
ik heb nu ook al drie keer per ongeluk mijn scrobbelaar weggefilkkert, daar gaan drie maanden muziekquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb het twee keer gedaan, weet eigenlijk niet eens meer waarom.Heb er nu wel spijt van, had een mooie, lange lijst kunnen zijn nu.
The Beatles - 506quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:00 schreef Solique het volgende:
Tussen mijn nummer 1 naar 2 zit al 600 verschil.
Breaking Benjamin 1619
Less than Jake 1007
Daarna bijna 200 naar volgende:
Anti-Flag 858
Ik vind last.fm te onoverzichtelijk om niet te resetten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:05 schreef Desunoto het volgende:
Ik snap het nut van resetten niet. Zelfs als je top artiest heel beschamend is of zo kan je die nog steeds verwijderen. Hoef je je hele library niet voor te wissen.
last.fm onoverzichtelijk? ik vind het juist het meest overzichtelijke was je kan hebben als het gaat om muziekstats enz.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:51 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Ik vind last.fm te onoverzichtelijk om niet te resetten.
en om nou honderden artiesten er handmatig uit te mollen is ook weer zulk onnodig tijdrovend monnikenwerk.
het is trouwens ook gewoon leuk om opnieuw te beginnen, dat vind ik zelf altijd iets hebben.
als het over muziekstats gaat ben ik het met je eens hoor, maar daar had ik het dus niet over, ik had het over het verwijderen van artiesten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:39 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
last.fm onoverzichtelijk? ik vind het juist het meest overzichtelijke was je kan hebben als het gaat om muziekstats enz.
Waarom zou je meerdere artiesten willen veranderen? Daar is Last.FM ook niet echt voor bedoeld. Het moet een goed overzicht geven wat je hebt geluisterd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:46 schreef psaexorp het volgende:
[..]
als het over muziekstats gaat ben ik het met je eens hoor, maar daar had ik het dus niet over, ik had het over het verwijderen van artiesten.
zover ik weet heb je nog geen handig overzicht dat je alle artiesten kan selecteren die eruit moeten, en ze zo relatief makkelijk kan verwijderen. nu moet dat nog handmatig via de library gedaan worden, per artiesten page telkens op een ''delete all from your library command'' drukken. no thanks, dan liever resetten dus
Ik in principe ook niet maar dat van de melvins en bohren viel me gewoon op. Ik heb ook maria mena op 7 overal maar maria mena is dan ook gewoon super tofquote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig wat ik op welke plaats wil hebben in mijn lijst, maar luister altijd naar hetgeen waar ik op dat moment zin in heb. Dat resulteerde vervolgens in Amy MacDonald op 2 in de overall charts.
Heb zelf volgens mij alleen Kane verwijderd, die ik een keer op mijn recommended radio heb geluisterd. Ik kreeg ook nog een andere band op mijn eigen radio onder dezelfde naam, die bijna nog slechter was dan de Nederlandse Kane.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
idd ik vind verwijderen not done eigenlijk. Ikzelf verwijder niks.
kan datquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Heb zelf volgens mij alleen Kane verwijderd, die ik een keer op mijn recommended radio heb geluisterd. Ik kreeg ook nog een andere band op mijn eigen radio onder dezelfde naam, die bijna nog slechter was dan de Nederlandse Kane.
Daarin verschillen onze meningen dan, omdat ik last.fm gebruik voor wat ik tegenwoordig luister, als een huidige representatie van je muzieksmaak.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom zou je meerdere artiesten willen veranderen? Daar is Last.FM ook niet echt voor bedoeld. Het moet een goed overzicht geven wat je hebt geluisterd.
dat laatste is erg herkenbaarquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:15 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Daarin verschillen onze meningen dan, omdat ik last.fm gebruik voor wat ik tegenwoordig luister, als een huidige representatie van je muzieksmaak.
ik vind het daarom totaal niet relevant om mijn profiel te vervuilen met artiesten die ik 4 jaar geleden leuk vond en nu niet meer / minder, terwijl mijn smaak nu totaal anders is.
bespaart indirect overigens ook tijd; in de vorm van uitleg dat je bands niet meer interessant vind tegenwoordig, en van die comments van mensen die je top artist helemaal top vinden terwijl het je zelf totaal koud laat.
Ik heb alleen Nightmare een keer gewijzigd naar ナイトメア omdat Nightmare ook een of andere Franse metalband is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:47 schreef Zeroku het volgende:
Ik heb een keer iets verwijderd, dat was een Japanse band en die stond er met tekens in, en met de westerse benaming, toen heb ik alle tracks gewoon in Japans gedaan en toen was het goed.
Ik vind het ten eerste al verbazingwekkend dat je een artiest die je eerst het meest van allemaal luisterde, nu helemaal niets meer vindt. Meestal blijft daar toch iets van nostalgie hangen, op z'n minst! Maar goed, dat terzijde... dan kan je toch gewoon die artiesten waar je niets meer mee hebt verwijderen? Dat is echt zo gebeurd hoor!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:15 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Daarin verschillen onze meningen dan, omdat ik last.fm gebruik voor wat ik tegenwoordig luister, als een huidige representatie van je muzieksmaak.
ik vind het daarom totaal niet relevant om mijn profiel te vervuilen met artiesten die ik 4 jaar geleden leuk vond en nu niet meer / minder, terwijl mijn smaak nu totaal anders is.
bespaart indirect overigens ook tijd; in de vorm van uitleg dat je bands niet meer interessant vind tegenwoordig, en van die comments van mensen die je top artist helemaal top vinden terwijl het je zelf totaal koud laat.
Er is toch een last.fm scobbler voor op de x360 ?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:19 schreef Bol_Wan het volgende:
Trouwens, heeft iemand enig idee of een scrobbeler is voor Tversity (streamprogramma dat muziek van je computer naar je xbox(dus tv) stuurt), luister daar ook erg veel muziek, maar dat word niet opgeslagen
hmm geen slecht idee, zal es gaan pielenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:22 schreef Forskneck het volgende:
[..]
Er is toch een last.fm scobbler voor op de x360 ?
Waarom gebuik je dan niet gewoon Windows media center
Dat dus.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je kunt toch ook alleen het laatste kwart/half/heel jaar weergeven.
Zo is hetquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat dus.
Tracks verwijderen of erger nog, alles resetten, no way. Dat zou als geschiedvervalsing voelen.
Cutoff is inderdaad op zondag 12:00 GMT. Maar voordat je deze zelf kan opvragen duurt +/- 1 dag.quote:Op maandag 10 mei 2010 07:32 schreef Rnie het volgende:
Ik wil graag mijn chart bekijken van de vorige week. ze zeggen dat de cutoff zondag 12 GMT is...maar ik zie nog niks?
Bij mij was het gevolg John Mayer met grote voorsprong op nummer 1quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig wat ik op welke plaats wil hebben in mijn lijst, maar luister altijd naar hetgeen waar ik op dat moment zin in heb. Dat resulteerde vervolgens in Amy MacDonald op 2 in de overall charts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |