Er is inderdaad iets aan de hand met die haakjes.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:36 schreef thabit het volgende:
Let vooral op de extra accolades die er staan: []-haakjes nesten niet in LaTeX.
Da's maf, hoe kan het dan dat het bij mij wel werkt?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:41 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Er is inderdaad iets aan de hand met die haakjes.
Dat van jou werkt niet bij mij.. er staat "inserted text" en "\par" in de foutmelding
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | \usepackage{amsthm} \theoremstyle{plain} \newtheorem{thm}{Theorem} \begin{document} \begin{thm}[{Tate, see \cite[Section~6]{SeWt1}}] BLABLA \end{thm} \begin{thebibliography}{88} \bibitem{SeWt1} J-P.\ Serre, BLABLA \end{thebibliography} \end{document} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | % % PACKAGES \usepackage[thickspace]{SIunits} % % TITLE \title{Here is my title} % ARTICLE \begin{document} Pascal seconde: \pascal\second (ik wil: Pa\,s) \end{document} |
Ideaalquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:17 schreef Toryu het volgende:
De package heeft ook gewoon \pascalsecond
Zie http://www.ctan.org/tex-a(...)/SIunits/SIunits.pdf pagina 28.
Dat van jou werkt wel in een aparte file.. maar ik zit hier met een main file die allerlei andere tex's oproept en ook een aparte bib-file, en daar moet ergens iets zijn dat daarmee botst, want hij zegt:quote:
Ik denk dat ik daardoor nu de boosdoener heb gevonden: ik had:quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:42 schreef thabit het volgende:
Ik zou een minimum example proberen te maken. Dat helpt sowieso vaak om het probleem te lokaliseren.
Dit kan ik nu dus wel doen werken, maar bijquote:
1 2 3 | BLABLA \end{theorem} |
Daar wil ik voorlopig nog van afzien, maar toch bedankt!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:42 schreef thabit het volgende:
Je eigen theoremstyle definieren. Dat wil zeggen: in amsthm.sty op haakjes searchen en kijken welke er weggehaald moeten worden..
1 2 3 4 5 6 | \theoremheaderfont{\normalfont\bfseries} \theorembodyfont{\upshape} \theoremsymbol{} \theoremseparator{.} \newtheorem{remark}[theorem]{Remark} |
1 2 | \newtheorem{remark}[theorem]{Remark} |
Volgens mij zitten er niet zo veel ()-haakjes in LaTeXcode, dus het zou op zich te doen moeten zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:55 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Daar wil ik voorlopig nog van afzien, maar toch bedankt!![]()
1 2 3 4 5 6 7 | blabla \begin{eqnarray*} a&=&b \\ c&=&d \end{eqnarray*} \end{proof} |
quote:Misschien is er een probeem met het bepalen van de 'bounding box' van de eqnarray waardoor de plaatsing niet goed gaat. Waar gebruik je dat thmmarks voor? Kun je niet, als noodoplossing, een stukje inhoud tussen einde eqnarray en \end{proof} 'faken'? (Niet vertellen tegen Iblis natuurlijk, zo'n lelijke workaround.Op woensdag 27 oktober 2010 08:08 schreef zuiderbuur het volgende:
Het gaat mijn verstand te boven, ik gebruik wel thmmarks en als ik dat verwijder komt er geen vierkantje. Maar als ik wel thmmarks gebruik, komt er soms een vierkantje, maar op de verkeerde plaats.
Wat ik doe, hoeveel ik ook sleutel aan de file, ik kan maar niet uitvissen wat er mis is in die specifieke stelling?
Wijziging: is het mogelijk dat latex niet tolereert dat je eqnarrays eindigt op het einde van het bewijs?
Ik deed
[ code verwijderd ]
Als ik nu nog wat onzin tussen de eqnarray en het einde van het bewijs plaats, komt de box op de juiste plaats? Kan dat? Wat is er nu mis met een eqnarray op het einde van een proof?![]()
![]()
quote:Als ik dat compileer krijg ik een error "! LaTeX Error: Environment proof undefined."Op woensdag 27 oktober 2010 08:08 schreef zuiderbuur het volgende:
Het gaat mijn verstand te boven, ik gebruik wel thmmarks en als ik dat verwijder komt er geen vierkantje. Maar als ik wel thmmarks gebruik, komt er soms een vierkantje, maar op de verkeerde plaats.
Wat ik doe, hoeveel ik ook sleutel aan de file, ik kan maar niet uitvissen wat er mis is in die specifieke stelling?
Wijziging: is het mogelijk dat latex niet tolereert dat je eqnarrays eindigt op het einde van het bewijs?
Ik deed
[ code verwijderd ]
Als ik nu nog wat onzin tussen de eqnarray en het einde van het bewijs plaats, komt de box op de juiste plaats? Kan dat? Wat is er nu mis met een eqnarray op het einde van een proof?![]()
![]()
quote:Uiteraard! Hier is een minimum example:Op woensdag 27 oktober 2010 09:24 schreef thabit het volgende:
[..]
Als ik dat compileer krijg ik een error "! LaTeX Error: Environment proof undefined.". Ik zou even een fatsoenlijk minimum example maken, met \documentclass en de juiste \usepackages.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | \usepackage{latexsym,amssymb,amsmath} \usepackage[thmmarks,amsthm,hyperref]{ntheorem} \usepackage[a4paper,pagebackref]{hyperref} \theoremstyle{plain} \newtheorem{theorem}{Theorem}[section] \begin{document} \begin{theorem}test \end{theorem} \begin{proof} blabla \begin{eqnarray*} a&=&b\\ c&=&d \end{eqnarray*} \end{proof} \end{document} |
quote:Dat hyperref-pakket lijkt de boel te verneuken, als ik die verwijder doet ie het wel:Op woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Uiteraard! Hier is een minimum example:
[ code verwijderd ]
Dit geeft bij mij dus geen box.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | \usepackage{latexsym,amssymb,amsmath} \usepackage[thmmarks,amsthm,hyperref]{ntheorem} %\usepackage[a4paper,pagebackref]{hyperref} \theoremstyle{plain} \newtheorem{theorem}{Theorem}[section] \begin{document} \begin{theorem}test \end{theorem} \begin{proof} blabla \begin{eqnarray*} a&=&b\\ c&=&d \end{eqnarray*} \end{proof} \end{document} |
quote:Als je de declaraties omdraait lijkt het wel goed te gaan (LaTeX in actieOp woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Uiteraard! Hier is een minimum example:
[ code verwijderd ]
Dit geeft bij mij dus geen box.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | \usepackage{latexsym,amssymb,amsmath} \usepackage[a4paper,pagebackref]{hyperref} \usepackage[thmmarks,amsthm,hyperref]{ntheorem} %\usepackage[a4paper,pagebackref]{hyperref} \theoremstyle{plain} \newtheorem{theorem}{Theorem}[section] \begin{document} \begin{theorem}test \end{theorem} \begin{proof} blabla \begin{eqnarray*} a&=&b\\ c&=&d \end{eqnarray*} \end{proof} \end{document} |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |