Ik heb miktex en ghostscript al opnieuw geinstalleerd maar het heeft niet geholpen. Ik heb overigens GS 8.71, dus waarom er een foutmelding komt over 8.60 is mij een raadsel.quote:Error: /syntaxerror in -file-
Operand stack:
40258437 52099151 1000 600 600
Execution stack:
%interp_exit .runexec2 --nostringval-- --nostringval-- --nostringval-- 2 %stopped_push --nostringval-- --nostringval-- --nostringval-- false 1 %stopped_push 1893 1 3 %oparray_pop 1892 1 3 %oparray_pop 1876 1 3 %oparray_pop 1755 1 3 %oparray_pop --nostringval-- %errorexec_pop .runexec2 --nostringval-- --nostringval-- --nostringval-- 2 %stopped_push
Dictionary stack:
--dict:1155/1684(ro)(G)-- --dict:0/20(G)-- --dict:71/200(L)-- --dict:170/300(L)--
Current allocation mode is local
Last OS error: No such file or directory
MiKTeX GPL Ghostscript 8.60: Unrecoverable error, exit code 1
Het zal het makkelijkst zijn om in de broncode te kijken en daar de foute fontcode weg te halen.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:47 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
ik werk nu al een tijdje met texshop en heb me daar eigenlijk nooit druk gemaakt om het lettertype in de broncode (de tex-file). Nu heb ik door een foute toetsencombinatie een stukje tekst in een andere font gezet, en ik weet niet wat de "normale" font is, en het lijkt zich uit te breiden naar de tekst eronder. Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken? (het zou handig zijn als ik gewoon de "font" van de goeie tekst kan kopiėren en toepassen op de gehele file).
1 2 3 | Tekst hier \end{verbatim} |
Werkt, maar is toch best lastig.quote:Op zondag 19 september 2010 14:05 schreef Giraffe het volgende:
Met de verbatim-package misschien? (sowieso handig om te gebruiken voor de comment-environment)
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 | output % hier spring ik links in output2 \end{verbatim} |
Bedankt, maar dat heb ik nog nooit gezien. Bedoel je dat ik iets alsquote:Op maandag 20 september 2010 12:08 schreef V2 het volgende:
Da's gewoon je witruimte tussen de items, daar zit wat 'stretch' in. Als je die witruimte aanpast, met minder stretch erin, dan heb je dat probleem niet meer.
Die instelling is er zekerquote:Op maandag 20 september 2010 12:02 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
ik ben nu bezig met een werk dat begint met:
\documentclass[a4paper,11pt]{book}
Ik werk dus met allerlei files die opgeroepen worden en het wordt dus snel vrij abstract zodat ik niet meer weet welk commando precies welk gevolg heeft.
Concreet is mijn probleem nu dat ik sommige pagina's opsommingen met "enumerate" heb die belachelijk veel witte ruimte tussen de items vertonen. Als ik dank echter net daaronder die pagina opvul met wat willekeurige volle lijnen, dan komt dat weer in orde.
Er moet toch ergens een instelling zijn om dit op te lossen?![]()
Met veel dank bij voorbaat!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Inside lists you can redefine some length/dimension variables of latex, for example using: \begin{itemize} \setlength{\itemsep}{1pt} \setlength{\parskip}{0pt} \setlength{\parsep}{0pt} \item first item \item second item \end{itemize} Alternatively, to create a unified look in your document you can define your own enumerate environment: \newenvironment{my_enumerate} {\begin{enumerate} \setlength{\itemsep}{1pt} \setlength{\parskip}{0pt} \setlength{\parsep}{0pt}} {\end{enumerate}} |
Ik zou die Serre er misschien niet bij zetten. Kan je me eens de code geven van wat jij daar toont?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:10 schreef thabit het volgende:
Zelf laat ik het er meestal zo uitzien:
Theorem 1.5 (Serre, see [5, Theorem 2.3])
Voor wat jij wilt moet je denk ik een eigen theoremstyle definieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |