Maar ik kán gewoon geen statistiek. Ik ben echt niet zo slecht in wiskunde, alleen ik faal wel keihard in kansberekening.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:38 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Statistiek valt echt enooooorm mee, plus daar kan je nog voor bijgespijkerd worden
Dat waren een van de weinige dingen die ik wel kon met wiskundequote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:41 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Maar ik kán gewoon geen statistiek. Ik ben echt niet zo slecht in wiskunde, alleen ik faal wel keihard in kansberekening.
GA AANRIJDEN, DE INTERCITY HEEFT GEWACHT!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:41 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Maar ik kán gewoon geen statistiek. Ik ben echt niet zo slecht in wiskunde, alleen ik faal wel keihard in kansberekening.
Dat heb ik gehad met wiskunde D en dat was puur trucjes toepassen en een 5 proberen te halen omdat mijn lerares het zelf ook neit snapte.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:41 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Een vriendin van me deed ook Geschiedenis..maar ze was na 2 maanden al ''gebroken'' en is dus gestopt. Ze vond het echt zwaar?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:38 schreef Weggeslet het volgende:
[..]
Als je iets kiest om het baanperspectief denk ik dat je uiteindelijk toch altijd wel weer uitkomt bij de studie van je dromen ipv bij de 'baan'... Daarom denk ik ook serieus na overgeschiedenis
studeren.
kansberekening is like de helft van je examen wiskundequote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:41 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Wat is de kans op een 6 als je 1 keer met een normale dobbelsteen gooit?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:41 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
De helft. Je gooit het, of je gooit het niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:43 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Wat is de kans op een 6 als je 1 keer met een normale dobbelsteen gooit?
Vast niet 1 op 6.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:43 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Welcome to my life.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:44 schreef Mexicaantje. het volgende:
Straks lekker 5/7 dagen 9-17 op school zitten. En dan nog gaan koken.
examentrainingen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:44 schreef Mexicaantje. het volgende:
Straks lekker 5/7 dagen 9-17 op school zitten. En dan nog gaan koken.
Zo ging ik mijn lerares (die slechte) ooit eens overtuigen dat de kans om een lekke band te krijgen tijdens je weg naar school ook 50% was.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De helft. Je gooit het, of je gooit het niet.
Daarom haalde ik dat examen ook met gemak ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:43 schreef tubacloud het volgende:
[..]
kansberekening is like de helft van je examen wiskundehoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:45 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Zo ging ik mijn lerares (die slechte) ooit eens overtuigen dat de kans om een lekke band te krijgen tijdens je weg naar school ook 50% was.
Niet zo wantrouwigquote:
Het is ook puick. Je krijgt je wiskunde docent zo simpel op de kast met zulke dingenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:46 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ze raakte heerlijk gefrustreerd. Kutwijf was het.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:45 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Niet zo wantrouwigHet was een inkomsom
Bij ons (sjaars, dan heb je dat) haakten mensen al af, toen er werd gevraagd wat de kans op 2x een 6 was bij 2 gooien
Ze snapten niet dat dat 1/36ste was
Wiskundedocenten zijn ook bijna nooit leuk. Ik ken maar een leuke wiskundedocent.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:46 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ze raakte heerlijk gefrustreerd. Kutwijf was het.
Ligt eraan welke je neemt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:46 schreef -SG- het volgende:
Intercity stopt hopelijk straks ook niet meer in Best.
Ze willen het eigenlijk gewoon helemaal geen intercity perron meer maken. Hebben ze alleen gedaan omdat ze die randweg aan het verbouwen waren.quote:
Net als zo'n deuriets. Je hebt drie deuren. Achter één van de deuren staat een hele mooie auto, achter de andere twee deuren een geit. Je moet één van de deuren kiezen, de deur waarachter jij denkt dat de auto staat. Je kiest bv. deur 2, de quizmaster gooit één van de andere deuren open. Hij vraagt of je wilt veranderen. Moet je dat doen, ja of nee?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:46 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Het is ook puick. Je krijgt je wiskunde docent zo simpel op de kast met zulke dingen
hoezo dat?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:49 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Net als zo'n deuriets. Je hebt drie deuren. Achter één van de deuren staat een hele mooie auto, achter de andere twee deuren een geit. Je moet één van de deuren kiezen, de deur waarachter jij denkt dat de auto staat. Je kiest bv. deur 2, de quizmaster gooit één van de andere deuren open. Hij vraagt of je wilt veranderen. Moet je dat doen, ja of nee?
Ik ging mijn leraar overtuigen dat het geen fuck uitmaakte. Maar dat doet het dus wel.
Omdat je dan nog 50% kans heb op goed. Als 1 geit weg is danquote:
3 deuren probleemquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:49 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Net als zo'n deuriets. Je hebt drie deuren. Achter één van de deuren staat een hele mooie auto, achter de andere twee deuren een geit. Je moet één van de deuren kiezen, de deur waarachter jij denkt dat de auto staat. Je kiest bv. deur 2, de quizmaster gooit één van de andere deuren open. Hij vraagt of je wilt veranderen. Moet je dat doen, ja of nee?
Ik ging mijn leraar overtuigen dat het geen fuck uitmaakte. Maar dat doet het dus wel.
Jawellll ik had in de eerste zo'n leuke.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wiskundedocenten zijn ook bijna nooit leuk. Ik ken maar een leuke wiskundedocent.
Ik ken hem ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:49 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
dus moet je veranderen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:50 schreef -SG- het volgende:
[..]
Omdat je dan nog 50% kans heb op goed. Als 1 geit weg is dan.
Uuuh nee.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:50 schreef -SG- het volgende:
[..]
Omdat je dan nog 50% kans heb op goed. Als 1 geit weg is dan.
0.33/0.5quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:53 schreef tubacloud het volgende:
is de kans dan niet gedaald naar 0.5 x 0.33 ?
ik begrijp er geen reet van, maarjaquote:
Aaah. Maar hij weet het wel denk ik.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:54 schreef Bravebart het volgende:
Er van uitgaande dat de quizmaster weet waar de auto zit, moet je wisselen. Als de quizmaster geen voorkennis heeft is de kans wel 50/50.
Eerste keer heb je kans 1 op 3. Als die auto weggaat heb je 1 op 2 kans, dus moet je wisselen.quote:
nee, want je weet niet wat er achter die andere deur zat. de kans op dat je de auto vind óf achter die ene deur, óf achter de andere 2 is 50/50quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:54 schreef Bravebart het volgende:
Er van uitgaande dat de quizmaster weet waar de auto zit, moet je wisselen. Als de quizmaster geen voorkennis heeft is de kans wel 50/50.
Je hebt in eerste instantie 1/3 kans. Dan doet de quizmaster 1 deur open waarbij hij weet dat daar geen auto zit (voorkennis!). Als je wisselt zal de 1/3 kans van die deur naar jouw deur gaan, dus wordt jouw kans 2/3 mits je wisseltquote:
waarschijnlijkquote:
Neequote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:55 schreef tubacloud het volgende:
[..]
nee, want je weet niet wat er achter die andere deur zat. de kans op dat je de auto vind óf achter die ene deur, óf achter de andere 2 is 50/50
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Je hebt in eerste instantie 1/3 kans. Dan doet de quizmaster 1 deur open waarbij hij weet dat daar geen auto zit (voorkennis!). Als je wisselt zal de 1/3 kans van die deur naar jouw deur gaan, dus wordt jouw kans 2/3 mits je wisselt
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Driedeurenprobleem
Jaquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:58 schreef Mexicaantje. het volgende:
Stel je hebt het met 100 deuren. Jij kiest deur 46. Quizmaster doet elke deur open, laat deur 46 dicht en laat deur 58 ook dicht. Wissel je dan of niet?
Nee, want de kans is eerst instantie groot dat je een verkeerde deur hebt gekozen (namelijk 2/3).quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:55 schreef tubacloud het volgende:
[..]
nee, want je weet niet wat er achter die andere deur zat. de kans op dat je de auto vind óf achter die ene deur, óf achter de andere 2 is 50/50
ik snap hem!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:59 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Nee, want de kans is eerst instantie groot dat je een verkeerde deur hebt gekozen (namelijk 2/3).
quote:
Heeft de quizmaster voorkennis of niet?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:58 schreef Mexicaantje. het volgende:
Stel je hebt het met 100 deuren. Jij kiest deur 46. Quizmaster doet elke deur open, laat deur 46 dicht en laat deur 58 ook dicht. Wissel je dan of niet?
Waarom zou je dan wisselen? Als de auto weg gaat, maakt het niet uit welke van de 2 deuren je kiest, want achter beide zit een schaap.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Eerste keer heb je kans 1 op 3. Als die auto weggaat heb je 1 op 2 kans, dus moet je wisselen.
Maar ik vind schema's lafquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Bij mij duurde het echt heel lang, totdat een klasgenoot een soortgelijk schema als die op wikipedia staat tekende.
maakt dat nu nog uit? aangezien er achter alle deuren die hij open maakte niets zat....quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:01 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Heeft de quizmaster voorkennis of niet?
Dat het leuk is, scheelt weerquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
Moet nog maar twee hoofdstukken van de negen van kunstgeschiedenis lezen (en dan nog samenvatten/verbanden leggen). Zijn wel de twee grootste hoofdstukken maar ook de leukste.
HAVO CM doen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:43 schreef tubacloud het volgende:
[..]
kansberekening is like de helft van je examen wiskundehoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
1 op 6. Maar dat is simpel.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:43 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Natuurlijk. Hij gooit alle deuren open en achter al die deuren zit een geit.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:01 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Heeft de quizmaster voorkennis of niet?
Vanavond nog in bed M&O, en morgen geschiedenisquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
Moet nog maar twee hoofdstukken van de negen van kunstgeschiedenis lezen (en dan nog samenvatten/verbanden leggen). Zijn wel de twee grootste hoofdstukken maar ook de leukste.
er is een kans dat dat wel zo isquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:04 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Natuurlijk. Hij gooit alle deuren open en achter al die deuren zit een geit.Hij heeft vast niet zulke intuïtie dat hij precies de goede deur dicht laat.
Ja, dat maakt uit, of het een voorwaardelijke of onvoorwaardelijke kans isquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:02 schreef tubacloud het volgende:
[..]
maakt dat nu nog uit? aangezien er achter alle deuren die hij open maakte niets zat....
en als je de kans dat hij voorkennis heeft uit gaat rekenen, is die best groot
Ja maar dat zei je er niet bijquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:04 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Natuurlijk. Hij gooit alle deuren open en achter al die deuren zit een geit.Hij heeft vast niet zulke intuïtie dat hij precies de goede deur dicht laat.
Jaaaaa gaat over massamedia dus dingen als Andy Warhol, soaps etc. En over The Beatles, Kraftwerk, Rolling Stones en nog meer dingen die ik ook ken zegmaar.quote:
Ik heb het geweten!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:05 schreef Mexicaantje. het volgende:
Weten jullie waar de naam soap vandaan komt?
Mja mja, aan de andere kant, hoe groot is de kans dat hij per ongeluk de deur met auto opent als er 1 auto is en 100 deuren? Heel klein lijkt me.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:05 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Leek me er wel uit volgen eigenlijk.
Ik wel, ik slaagde met een 6.6 dus het stelde niks voorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:07 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb geen staatsexamen gemaakt voor wiskunde.
Ik met een 6,5.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:07 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik wel, ik slaagde met een 6.6 dus het stelde niks voor![]()
Hoezo is dat niet 100% willekeurig?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:06 schreef -0mega- het volgende:
@Mexicaantje: Jij zit in het nieuwe schoolsysteem? (Wiskunde D)
Ik was echt blij dat ik net op tijd van school af was om geen Wiskunde C / D *en* verplichte 2de taal voor 't eindexamen te krijgen
Driedeurenquiz:
Dat is het mooie van theoretische wiskundige berekeningen.
Ze betekenen in de echte wereld geen drol tenzij aangetoond kan worden dat alle mensen gemiddeld inderdaad evenvaak voor de goede en de slechte deur hebben gekozen.Ik heb wel eens voor de grap met een dobbelsteen zitten gooien, maar omdat een dobbelworp in de echte wereld niet 100% willekeurig is, klopt er al geen hout van de kans om een bepaald getal te gooien.
Overigens voor de mensen die te lui zijn om wiki te openen: hier is het plaatje. [ afbeelding ]
Een perfecte dobbelsteen bestaat niet. Die wijkt altijd af. En als er een perfecte dobbelsteen wordt gemaakt is hij na een gooi alweer verkeerd.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:09 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet 100% willekeurig?Jij hebt een behekste dobbelsteen?
"De eerste soap ontstaat in 1932. Een Amerikaanse zeepfabrikant koopt dagelijks 15 minuten zendtijd op een radiostation. Twaalf minuten woren gebruikt om een episode van een hoorspel-serie uit te zenden over het wel en wee van de familie Barbour. Drie minuten worden gevuld met commercials voor zeep. Deze radioserie, One Man's Family, wordt in 1949 omgezet in een televisieserie. In 1959 eindigt het verhaal van de Barbours. In 3256 episodes heeft de serie miljoenen huisvrouwen aan zich gebonden, en dat is precies wat de adverteerderd wilden. Want het waren tenslotte deze huisvrouwen die hun zeep kochten. "quote:
Tuurlijk niet. Hij opent alle deuren behalve één, dus de kans is heel groot dat hij de verkeerde deur dichthoudt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:07 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mja mja, aan de andere kant, hoe groot is de kans dat hij per ongeluk de deur met auto opent als er 1 auto is en 100 deuren? Heel klein lijkt me.
Ohjaaa.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
"De eerste soap ontstaat in 1932. Een Amerikaanse zeepfabrikant koopt dagelijks 15 minuten zendtijd op een radiostation. Twaalf minuten woren gebruikt om een episode van een hoorspel-serie uit te zenden over het wel en wee van de familie Barbour. Drie minuten worden gevuld met commercials voor zeep. Deze radioserie, One Man's Family, wordt in 1949 omgezet in een televisieserie. In 1959 eindigt het verhaal van de Barbours. In 3256 episodes heeft de serie miljoenen huisvrouwen aan zich gebonden, en dat is precies wat de adverteerderd wilden. Want het waren tenslotte deze huisvrouwen die hun zeep kochten. "
Dus is het juist willekeurig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een perfecte dobbelsteen bestaat niet. Die wijkt altijd af. En als er een perfecte dobbelsteen wordt gemaakt is hij na een gooi alweer verkeerd.
Nee. Want hij wijkt af, dus valt hij vaker op een bepaald getal.quote:
Dat is een definitiekwestiequote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een perfecte dobbelsteen bestaat niet. Die wijkt altijd af. En als er een perfecte dobbelsteen wordt gemaakt is hij na een gooi alweer verkeerd.
Daar heb ik zelf voor gekozen hoor.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:06 schreef -0mega- het volgende:
@Mexicaantje: Jij zit in het nieuwe schoolsysteem? (Wiskunde D)
Ik was echt blij dat ik net op tijd van school af was om geen Wiskunde C / D *en* verplichte 2de taal voor 't eindexamen te krijgen
Perfect is ookal zo relatief.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:12 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat is een definitiekwestieWat is perfect? Dat hij de regels van de statistiek volgt?
Er zijn een boel factoren die beïnvloeden hoe de dobbelsteen gaat landen, ik wil nu niet beweren dat je op magische wijze kan voorspellen wat je gaat gooien voordat de dobbelsteen stil ligt, maar je kan het wel beïnvloeden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:09 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet 100% willekeurig?Jij hebt een behekste dobbelsteen?
Ja ik doelde op frans of duits.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 schreef Mexicaantje het volgende:
Daar heb ik zelf voor gekozen hoor.Wiskunde D omdat geen biologie en tweede taal is niet verplicht? Ik heb Grieks en Duits, maar Duits hoefde niet. VWO is Frans of Duits. Of bedoel je dat ook als tweede taal?
Ja, alles is relatief toch?quote:
Dat hij even vaak op ieder getal komt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:12 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat is een definitiekwestieWat is perfect? Dat hij de regels van de statistiek volgt?
Oja grapje.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee. Want hij wijkt af, dus valt hij vaker op een bepaald getal.
quote:
Ja, dat is dus juist de willekeurquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:13 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Er zijn een boel factoren die beïnvloeden hoe de dobbelsteen gaat landen, ik wil nu niet beweren dat je op magische wijze kan voorspellen wat je gaat gooien voordat de dobbelsteen stil ligt, maar je kan het wel beïnvloeden.
Factoren: De manier waarop je gooit, welke kant van de dobbelsteen naar boven gericht zat op het moment van gooien etc.![]()
Neem een dobbelsteen, leg hem op je hand met de '1' naar boven gericht, laat hem vallen. Ik garandeer je dat als je dit 1000 keer doet, de uitkomsten niet in stukken van 1/6de zullen zijn verdeeld.
Alle factoren die meespelen spelen voor elke kant van de dobbelsteen even sterk mee, dus het blijft willekeurigquote:
quote:
Als de dobbelsteen afwijkt speelt niet iedere factor even sterk mee.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Alle factoren die meespelen spelen voor elke kant van de dobbelsteen even sterk mee, dus het blijft willekeurigZeker na oneindig veel iteraties.
Naja, dan is de dobbelsteen niet goed, dat staat los van de willekeur van gooienquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als de dobbelsteen afwijkt speelt niet iedere factor even sterk mee.
Juist *niet* omdat in die situatie er een ''voorspelbaarheid'' begint te ontstaan van een bepaalde grootte.quote:
Ja, dan is de kans op ieder getal toch niet meer even groot?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:18 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Naja, dan is de dobbelsteen niet goed, dat staat los van de willekeur van gooien
Dan is er nog wel willekeur alleen is je experimentele uitvoering gewoon niet goed. Zoals ik al zei, dat staat los van de willekeur van het experiment.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:18 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Juist *niet* omdat in die situatie er een ''voorspelbaarheid'' begint te ontstaan van een bepaalde grootte.
De willekeur geeft juist aan dat alle mogelijkheden een even grote kans hebben om te 'ontstaan'.
Op het moment dat je de factoren kan beïnvloeden en dus bijv. door met die dobbelsteen op bepaalde hoogte / positie te gaan gooien 99% van de tijd de getallen 4 t/m 6 krijgt, is die statistische willekeur weg.
Nee, maar dat staat los van de willekeurquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, dan is de kans op ieder getal toch niet meer even groot?
Weet je wat. Laat maarquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:21 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee, maar dat staat los van de willekeurJe kan ook een dobbelsteen nemen die niet homogeen is, waardoor bepaalde getallen vaker zullen vallen dan andere, maar dan ben je je experiment aan het beïnvloeden
Ik had dus gelijk?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:21 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee, maar dat staat los van de willekeurJe kan ook een dobbelsteen nemen die niet homogeen is, waardoor bepaalde getallen vaker zullen vallen dan andere, maar dan ben je je experiment aan het beïnvloeden
Het is ook definitie gemierenneuk tussen de regels doorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Weet je wat. Laat maar. Ik ben echt te slecht in wiskunde hiervoor
.
Met wat?quote:
Wat is in jouw ogen de correcte uitvoering van het experiment die aantoont dat ''het werpen van een dobbelsteen'' inderdaad willekeurig is?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:20 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dan is er nog wel willekeur alleen is je experimentele uitvoering gewoon niet goed. Zoals ik al zei, dat staat los van de willekeur van het experiment.
Ik weet ook niet of ik wel gelijk heb (care ook eigenlijk) maar voor mij heb je gelijkquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:24 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Met dat. Maar ik had toch geen gelijk ofzo? Ik weet het niet. Bart, ik laat jou beslissen.
Ah, als het over het werpen gaat is het inderdaad niet 100% Al zullen als het goed is alle factoren uiteindelijk toch naar 1.6 convergeren, als je het maar vaak genoeg uitvoert. Of je moet een dobbelsteen hebben die niet homogeen is uiteraardquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:24 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen de correcte uitvoering van het experiment die aantoont dat ''het werpen van een dobbelsteen'' inderdaad willekeurig is?
(In mijn eerste post hierover schreef ik "dobbelsteen niet 100% willekeurig" maar hier doelde ik natuurlijk op 'het werpen van een dobbelsteen')
Okee dan zijn we het dus eigenlijk toch eens.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ah, als het over het werpen gaat is het inderdaad niet 100% Al zullen als het goed is alle factoren uiteindelijk toch naar 1.6 convergeren, als je het maar vaak genoeg uitvoert. Of je moet een dobbelsteen hebben die niet homogeen is uiteraard
Yay ik heb gelijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:24 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik wel gelijk heb (care ook eigenlijk) maar voor mij heb je gelijk
Of iemand anders.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:30 schreef Mexicaantje. het volgende:
Barrrrtttt snap jij iets van massaspectometrie heel toevallig?
Ik heb het wel gehad, en ik heb m'n binas nogquote:
Jahoorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:30 schreef Mexicaantje. het volgende:
Barrrrtttt snap jij iets van massaspectometrie heel toevallig?
Doe het eens 100 keerquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:28 schreef -0mega- het volgende:
[..]
Okee dan zijn we het dus eigenlijk toch eens.
*pakt dobbelsteen en begint te testen*
edit: Methode van aanpak:
Dobbelsteen op 'willekeurige' manier oppakken, schudden, en gooien.
Nee vertelquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:36 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ja ik snap het al schatjes, maar bedankt.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:36 schreef Mexicaantje. het volgende:
Kwam er niet uit waar 73 m/z vandaan kwam maar het is gewoon stukjes bij elkaar optellen.
Moet ik je bijlessen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:38 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ga echt falen op het scheikunde-examen.
Je haalt het wel. Ik heb je cijfers gezien.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:38 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ga echt falen op het scheikunde-examen.
Ik moet en 4.3 voor scheikunde halen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Je haalt het wel. Ik heb je cijfers gezien.![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:43 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik moet en 4.3 voor scheikunde halen.
Voor een.. ?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:43 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik moet en 4.3 voor scheikunde halen.
Ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:42 schreef Ravenous- het volgende:
[..]
Ben jij een soort bèta-vraagbaak?
Want ik heb af en toe ook nog wel een vraagje denk ik
Kan wel hoor?quote:
topfilm is dat.. Daa rpraten de duitsers tenminste duits...quote:
NIks aan de hand dus.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die Russen ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
topfilm is dat.. Daa rpraten de duitsers tenminste duits...en niet zoals in al die hollywood films, perfect engels...
In The Pianist ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
topfilm is dat.. Daa rpraten de duitsers tenminste duits...en niet zoals in al die hollywood films, perfect engels...
Ik wilde ook altijd de vragen snappenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef Mexicaantje. het volgende:
Terwijl ik het antwoord dus al wist hè.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:55 schreef Ravenous- het volgende:
[..]
Oké![]()
Ik laat wel weten als ik een vraagje heb
Had ik gister met natuurkunde, zat ik lenzen te dingessen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:59 schreef Ravenous- het volgende:
Maar goed dat is de syllabus net ff doorlees.
Ik zat al de hele warmteleer door te nemen.
Gibbsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:59 schreef Ravenous- het volgende:
Maar goed dat is de syllabus net ff doorlees.
Ik zat al de hele warmteleer door te nemen.
BAM!quote:
Lenzen moeten toch ook?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:59 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Had ik gister met natuurkunde, zat ik lenzen te dingessen.
Jethro Gibbsquote:
Jawel, maar niet hetgene wat ik dacht 'oh dat herhaal ik want dat snap ik niet zo goed'. Je moet die formules toe kunnen passen en dat kan ik allemaal wel.quote:
Gibbs free energyquote:
Johoooooo.quote:
Ik vind de examens van vorig jaar goed te doenquote:
scheikunde is kutquote:
Redox fffuuuuuuquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:08 schreef tubacloud het volgende:
[..]
scheikunde is kut![]()
ik heb al een half jaar geen scheikunde gehad omdat mijn leraar ziek was![]()
en de vervanger kwam ook maar 3 keer opdagen.
ben het nu dus allemaal een beetje kwijt...
morgen maar weer eens doorkijken
Redox: ffuuuuuu! Zuren/basen: FFFUUUUUUU! Evenwichten: FFFUUUUUUU2!quote:
zelf de redoxreacties verzinnen, of de vergelijkingen geven?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:12 schreef Mexicaantje. het volgende:
Wij moesten in de SE's zelf redoxreacties enzo opstellen. Hoop niet dat dat ook in examens voorkomt.
En als het examen moeilijk was krijg je er ook nog wat bij.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:10 schreef Mexicaantje. het volgende:
Wauw het begint ergens op te lijken, ik heb al 9 punten. Dat is een 2.2.
Ph's bij zwakke zuren en basen zijn nog wel het ergst. Buffersquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:13 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Redox: ffuuuuuu! Zuren/basen: FFFUUUUUUU! Evenwichten: FFFUUUUUUU2!
Ik dacht het welquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:12 schreef Mexicaantje. het volgende:
Wij moesten in de SE's zelf redoxreacties enzo opstellen. Hoop niet dat dat ook in examens voorkomt.
Allemaal een pot nat bij mij (hahahaquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:14 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ph's bij zwakke zuren en basen zijn nog wel het ergst. Buffers
't is even lastig jaquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:15 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Allemaal een pot nat bij mij (hahaha)
snap er niets van
jammer dat je bij een laag cijfer minder punten erbij krijgt dan bij een hoog cijferquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:14 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En als het examen moeilijk was krijg je er ook nog wat bij.
Jamaar de normering staat achterin de examenbundel hè. Per oud (oefen)examen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:14 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En als het examen moeilijk was krijg je er ook nog wat bij.
Ohja. Nou, wij hadden bij muziek gewoon 1.9 er bij. Dat was dan ook een faalexamenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Jamaar de normering staat achterin de examenbundel hè. Per oud (oefen)examen.
Klopt, maar de uiteindelijke rekensom wordt dacht ik nog bepaald. Voor bepaalde vakken moet het gemiddelde rond een bepaalde waarde liggenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Jamaar de normering staat achterin de examenbundel hè. Per oud (oefen)examen.
Trustequote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:35 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ben bij vraag 14 van de 23 en ik heb een 3.4. Gaat toch beter dan ik had gedacht. En ik ben streng.Ennehhhh nu ga ik slapen doei.
Moet van mn ouders.quote:
Nee ik gun het je serieusquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:57 schreef Daniane het volgende:
[..]
Moet van mn ouders.
en jij wilt gewoon lachen als ik weer faal.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:12 schreef mstr het volgende:
[..]
Jij weet niet eens hoe je dat ding van je moet gebruiken.
Nee ik ben niet meer op geweest na vorige keer hoor.quote:
Oké.quote:
Alweer op een vingerplant gezeten?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:13 schreef Daniane het volgende:
[..]
Nee ik ben niet meer op geweest na vorige keer hoor.
[..]
Oké.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:12 schreef mstr het volgende:
[..]
Jij weet niet eens hoe je dat ding van je moet gebruiken.
Jazeker, want het is woensdag.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:14 schreef Daniane het volgende:
Heb jij je lolbroek weer aangetrokken ofzo?
Ik houd het netjes.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:14 schreef mstr het volgende:
[..]
Niet?
Jotcha is nog hopeloos op zoek, dus misschien wil hij wel.
Daaromquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:18 schreef mstr het volgende:
[..]
Mijn vakantiescharrel kwam er ook vandaan!
Ben er zelf ook nog een keer geweest!
Valt mee hoorquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:14 schreef mstr het volgende:
[..]
Niet?
Jotcha is nog hopeloos op zoek, dus misschien wil hij wel.
Jij komt pas net om de hoek kijken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:21 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ja echt. Oke er zijn wat probleempjes nu maar dat is typisch vrouwen he
quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:21 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ja echt. Oke er zijn wat probleempjes nu maar dat is typisch vrouwen he
Waarom zijn vrouwen godse jaloers.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:23 schreef DeLuna het volgende:
Jotcha kan er niet mee omgaan.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:23 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een zuurstok waar lol uit komt als je er maar genoeg heen en weer gaat.
Doe ik niet aan mee.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:24 schreef mstr het volgende:
[..]
Meestal betekend dat wat, maar dat moet je wel doorhebben natuurlijk.
Ik heb voor jou wel een kleinere zuurstof in een aanbieding, hoef je je mond niet zo ver op te rekken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:26 schreef DeLuna het volgende:
Ik kan ook zo jaloers zijn als de pest.
En Do, doe eens normaal, ik krijg last van mijn wangen van het lachen
Nee, dat snapte ik in 't begin ook niet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:26 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ja nou. Ik snapte daar gewoon echt niets van.
Hahaha klootzakquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:28 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb ook een mandje vingercientjes, interesse?
Of scootercientjes?
Ja daar ben ik ook al lang achter. De een gaat het te snel terwijl het de ander dan te langzaam gaatquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:27 schreef mstr het volgende:
[..]
Nee, dat snapte ik in 't begin ook niet.
Maar al doende leert men
Vrouwen zijn een kwestie van try and error.
En nu wel?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:26 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ja nou. Ik snapte daar gewoon echt niets van.
Je moet vrouwen met gevoel en tactisch benaderen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:28 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook al lang achter. De een gaat het te snel terwijl het de ander dan te langzaam gaat
Nee.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:30 schreef mstr het volgende:
[..]
Had je soms verwacht dat ik een bos liet groeien?
Tactisch ben ik zekerquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:29 schreef mstr het volgende:
[..]
Je moet vrouwen met gevoel en tactisch benaderen.
Kaal is voor mietjes.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:30 schreef mstr het volgende:
[..]
Had je soms verwacht dat ik een bos liet groeien?
Doe dan tenminste of je gevoel hebt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:31 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Tactisch ben ik zeker![]()
Heb echter het gevoel van een baksteen
Je kan geen eens je PM openen op je iFiets.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:34 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ja ik hoef nanda toch niet te versieren
Wel. En je zou je maar snijden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:35 schreef mstr het volgende:
[..]
Je kan geen eens je PM openen op je iFiets.
Vlaggetjes en slingers zijn welkom hoorquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:34 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Ja ik hoef nanda toch niet te versieren
RoBro approves.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:35 schreef mstr het volgende:
[..]
Roep even als je slaapt, dan stuur ik Rik over je heen.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:35 schreef mstr het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:35 schreef mstr het volgende:
[..]
Au.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:36 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik kreeg bij economie fucking veel punten erbij omdat dat het gaarste examen ooit was. Nog had ik geen voldoende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |