quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:39 schreef Saffier het volgende:
Spuwen mag hier LilyIk heb het vanorgen wel gelezen, maar heb niet kunnen reageren; dat zijn van die dagen
Even mezelf quoten;
Op dinsdag 4 mei 2010 19:34 schreef Saffier het volgende:
En verder.... sinds afgelopen dinsdag voel ik me Goed. Met een hoofdletter ja. Vanmorgen wel een heftige terugval, maar die draaide vaniddag weer bij
Ik vind het af en toe leuk
Ik ben zwanger
We krijgen gezinsuitbreiding![]()
Fijn!quote:
ja. dat vind ik een probleem. want dan gaat alle aandacht naar het bezoek, en foto's maken, en praten. en wordt er niet rustig met kiro geknuffeld. helaas heeft ervaring dat geleerd.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
En als dat bezoek nou eens komt op een dag dat manlief bij Kiro is? Vind je dat dan ook nog een probleem?
als je je kind maar eens per dag 1 uur per dag vast kan houden. ga jij dan dat ene uur opzij, omdat iemand anders vind dat die er recht op heeft om hem te zien?quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik snap het probleem ook niet helemaal, het hoeft toch niet af te gaan van jullie tijd met hem? En al doet het dat wel, als man daarmee akkoord is, waarom niet?
mijn man zegt: 'ja, die-en-die zeurt zo, laten we daar maar aan toegeven dan, en dan houden we dat geheim voor alle andere mensen". want om iedereen die zo graag wil toe te laten is ondoenbaar.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar Simmu, sorry dat ik het zeg hoor, maar je man heeft toch ook een stem in deze? En hij vindt het goed dat er iemand mee gaat op bezoek, misschien zelfs wel fijn omdat hij het ook graag met iemand wil delen? Je hebt het over 'we willen niet', maar je bedoelt 'ik wil niet'. Het is toch ook zijn zoon, hij heeft toch net zo goed recht op een mening?
dat zou kunnen. maar wat doe ik dan met de rest? liegen dan maar? of iedereen toelaten, een kwartiertje. en dan komen we dus weer terug bij de eerste post: namelijk dat wij niet meer toekomen aan persoonlijk kontact.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:54 schreef Brighteyes het volgende:
Je postte hier vast niet om onze mening of een oplossing te vragen maar ik kan het niet laten.
Kan je het dan niet zo doen dat je mensen voor een kwartiertje toe laat en ze dan weer buiten zet? Dat je aan geeft dat dat de regels van het ziekenhuis zijn?
Niet meer dan één bezoekje per keer.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:01 schreef simmu het volgende:
[..]
dat zou kunnen. maar wat doe ik dan met de rest? liegen dan maar? of iedereen toelaten, een kwartiertje. en dan komen we dus weer terug bij de eerste post: namelijk dat wij niet meer toekomen aan persoonlijk kontact.
Selectief zijn en bezoek maar 1 of 2 keer per 7 dagen toe staan?quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:01 schreef simmu het volgende:
[..]
dat zou kunnen. maar wat doe ik dan met de rest? liegen dan maar? of iedereen toelaten, een kwartiertje. en dan komen we dus weer terug bij de eerste post: namelijk dat wij niet meer toekomen aan persoonlijk kontact.
Over hoeveel mensen gaat het dan? Tien, twintig, veertig? Ik kan me zo voorstellen dat je de mensen die het meest dicht bij staan (zoals opa/oma, oom/ tante) als eerste toe laat. En dan 2 of 3x per week een kwartiertje iemand. Niet eens gezegd dat ze allemaal aan de beurt komen, maar toch, het idee dat je 'kennis mag gaan maken met' zal in elk geval een hele hoop verzoeken schelen: schema, klaar.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:01 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vind het ook heel moeilijk om nee te zeggenquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Selectief zijn en bezoek maar 1 of 2 keer per 7 dagen toe staan?
Of idd niet doen. En jezelf schrap zetten tegen gezeur.
Maar ik kan me op zich ook wel weer goed voorstellen dat er mensen (opa's en oma's bijv.) zijn die toch wel heel graag op bezoek zouden willen komen. Ik zou het ook moeilijk vinden daar nee tegen te zeggen.
Volgens mij komt het bij jou vaak wat rotter je strot uit dan je bedoelt, want deze post vind ik heel liefdevolquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:14 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vind het ook heel moeilijk om nee te zeggen![]()
ik zou het iedereen en onszelf zo graag gunnen om gewoon trots alledrie onze kindjes te kunnen tonen. het is mijn allerliefste wens om alledrie mijn kinderen te tonen aan de wereld. zie! dit zijn ze! zijn ze niet mooi en lief en geweldig! maar iedereen, wij incluus, moet even wachten tot kiro er ook bij is.
Maar daar is toch niets walgelijks aan? Een opa of oma gaat voor de buurvrouw, om maar ff een uiterste te noemen. En ik kan me zo goed voorstellen dat juist de mensen die zo dichtbij staan en zich zo verbonden voelen met hem kennis met hem willen maken. Al is het dan maar 5 minuten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:09 schreef simmu het volgende:
en ik ga niet beginnen aan "die wel/die niet". dat kunnen we gewoon echt niet maken (en is eigenlijk ook vrij walgelijk).
we kunnen om te beginnen vrijwel nooit samen naar het ziekenhuis. even voor de duidelijkeid: op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag gaat sangdrax om 8 uur naar zijn werk, om dan om 5 uur naar groningen te gaan. die is dan rond half 10 's avonds terug. op woensdag en zaterdag ben ik de hele middag in groningen, en op zondag een van ons 's ochtends. tussenoor hebben we trouwens wel cb en kinderarts nog voor ravi. een oppas voor ravi zie ik niet zitten. ik was pas afgelopen vrijdag uitgerekend!quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Simmu, even een andere gooi, misschien wel helemaal neit haalbaar.
Maar is er geen modelijkheiid om met het zkh een regeling te treffen, dat er bijv, een dag komt, waarin die mensen die langs willen komen en jullie in een apart kamertje zitten, en dan na 30 minuten bijv. een van jullie nog bij hem blijft en naar zijn eigen plekje terug gaat, en later afgewisseld wordt door je lief.
En jullie daarna met die mensen die gekomen zijn nog wat kunnen kletsen?
Dan is het 1 keer een beduidende drukte, maar dan is het ook klaar.
Zoals gezegd nu weet ik neit of dit haalbaar is, maar misschien eens het overwegen en navragen waard?
maar de ene opa gaat niet voor de andere opaquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar daar is toch niets walgelijks aan? Een opa of oma gaat voor de buurvrouw, om maar ff een uiterste te noemen. En ik kan me zo goed voorstellen dat juist de mensen die zo dichtbij staan en zich zo verbonden voelen met hem kennis met hem willen maken. Al is het dan maar 5 minuten.
je lief kan heus wel een snipperdag opnemen, En het hoeft ook niet gelijk Deze week, maar al plan je het in voor bijv. over 3 weken. Hebben de mensen die willen ook de tijd om iets te regelen, en genoeg mensen die voor selene kunnen zorgen daar en of jij of je lief voor Ravi.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:22 schreef simmu het volgende:
[..]
we kunnen om te beginnen vrijwel nooit samen naar het ziekenhuis. even voor de duidelijkeid: op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag gaat sangdrax om 8 uur naar zijn werk, om dan om 5 uur naar groningen te gaan. die is dan rond half 10 's avonds terug. op woensdag en zaterdag ben ik de hele middag in groningen, en op zondag een van ons 's ochtends. tussenoor hebben we trouwens wel cb en kinderarts nog voor ravi. een oppas voor ravi zie ik niet zitten. ik was pas afgelopen vrijdag uitgerekend!
ik benadruk: ik gun het mensen allemaal best. en natuurlijk wil ik graag pronken met mijn baby, maar het is nu praktisch niet haalbaar
wat ben jij een wijze vrouw!quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Saffier wat goed te lezen dat je beter in je vel zit, en je meer durft te genieten
Simmu, ergens snap ik je gedachtengang een beetje, maar aan de andere kant tonen de mensen die op bezoek willen interesse in jullie gezin. In een van jou bijzondere kindjes, want bijzonder zijn ze alle drie.
Mensen tonen interresse in jou kindje, wat in mijn ogen een mooi iets is.
En dan hoef je echt heus niet elke keer mensen erbij te laten al doe je het een keer met jou erbij en een keer met lief erbij.
En je kan toch prima uitleggen dat er aan dat bezoek duidelijke afspraken bij horen, dus jij of je lief knuffelen dan kangoeoroen of badderen hem dan, en zij staan er in stilte bij bijv. en tenzij vragen ze dat op fluister tonen of achteraf kunnen stellen.
En dat is nu even een voorbeeld.
Probeer eens wat in middenwegen te denken.
Iedereen, gunde en gunt jullie een fijnere situatie.
Accepteer eens dat niet iedereen slecht van geest is, en dat een andere visie dat het dan niet meteen stom mens is ofdat nu familie/zusters of wat dan ook zijn.
Niemand is alwetende ook jij niet.
En bedenk je eens een ding: Die mensen die jij nu zo wegduwt telkens kun je later nog eens verdomde hard nodig hebben!
Ik denk oprecht dat je als buitenstaander niet kan bepalen voor een ander wat haalbaar moet zijn. Iedereen denkt vanuit het eigen referentiekader, vanuit eigen gevoelens, of zoals BE zegt, vanuit hoe de eigen familiebanden/vriendschappen liggen,...quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:16 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
wat ben jij een wijze vrouw!
ik weet niet, iets in de toon straalt zoveel wijsheid en levenservaring uit. mooi. (maar ook triest, want er zijn redenen geweest voor die ervaring en dat is dan weer niet fijn...)
simmu, ik sluit me verder aan bij de rest. de anderen hebben zich aan te passen aan jullie wensen, maar jullie kunnen ook proberen iets mee te buigen. 1x per week 15min. bezoek, met duidelijke voorwaarden zou haalbaar moeten zijn. en als je de ene opa niet voor de andere wil doen, dan kunnen ze samen komen. en als ze niet samen willen komen, mogen ze zelf uitvechten wie eerst gaat. (of is dat dan weer flauw?)
en daarbij, als je kiest voor 1x per week visite, hopelijk ligt kiro niet heel lang meer in het zkh, dus dan lost het probleem zich vanzelf op. want thuis heb je wel 24uur per dag met kiro.
nou dat zat ik me dus ook net te bedenken.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:39 schreef Vlindur het volgende:
Als ik familie was zou ik juist vragen of ik in het huishouden iets zou kunnen betekenen zodat jullie juist nog vaker er heen zouden kunnen gaan!
Sterkte Simmu, Hou vol, je doet het goed. Laat de mensen maar. Het is jou gezin!
Had ik een heel verhaal getypt, Mept Rienk alles weer wegquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:53 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou dat zat ik me dus ook net te bedenken.
ze willen van alles, maar een handje helpen valt daar kennelijk niet onder
dan zouden ze wat mij betreft ook de rambam kunnen krijgen.
ja HB was iets laag, niet schrikbarend, iets onder de grens van wat het wezen mag. Voedingsvoorschrift meegekregen met dingen waar veel ijzer in zit. Verder is het ws toch nog de spanning, dat heeft tijd nodig.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:01 schreef seilram het volgende:
Karin, al iets bekend?
Sorbo, het komt dichterbij!!
Simmu, voor wat het waard is... Joep is ook te vroeg geboren. Niet zo'n hele toestand als bij jou, maar mijn gevoel zei toen heel duidelijk: dit mannetje heeft nu niets aan bezoek, dat is onrustig en hij heeft rust nodig. En niemand kan dat voor hem zeggen op dit moment, alleen ik. Ik wilde dus de hele tijd dat hij in het ziekenhuis lag absoluut geen bezoek bij hem. Ja zijn oma en andere opa en oma hebben allebei 5 minuten naar hem mogen kijken. Ik heb zelfs mijn eigen zus, mijn nichtje en een neeft gewoon weg gestuurd. En jammer dat je me dan een lompe trol vindt of gemeen of wat dan ook. Het ging daar wel om mijn kind. Ik snapte dat sowieso niet, al die kleine baby's die daar liggen en dat sommige ouders dan met 10 man op die afdeling een uur stonden te keuvelen, daar kon ik me zo druk over maken! Dan baalde ik als een stekker dat Joep daar lag. Dus Simmu, doe wat jij wilt, lullen doen ze toch wel.
Wat ben je heerlijk duidelijkquote:Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
What was I thinking... Godsamme wat vind ik moeder zijn moeilijk...
Wauw Draaijer, spannend en leuk!quote:Op maandag 31 mei 2010 20:19 schreef draaijer het volgende:
Het gaat helemaal goed. Wij verwachten met ca. 4 weken ons 3e kindje YOEHOE
Jazeker, er komt nog een soort ''gevolg'' vanwege een team dat zich nu met dit bezig houdt. Speciaal iets van de instelling. Die man en ik die worden verhoord/gehoord en dan komt er een soort uitspraak van wat ze gaan doen, maar nu hoef ik niet zonder begeleiding over het erf en er is iemand bij mij als ik het te kwaad krijg. Want ik huil veel, want het is een vergrijp, wat ik heb meegemaakt. En mijn ouders zijn ook erg geschrokken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:40 schreef Estrys het volgende:
Jeetje Oxy wat verschrikkelijkKan me voorstellen dat je de dagen telt. Veel sterkte hoor
![]()
Doen ze daar wat mee, met die persoon?
Wordt er ook aangifte gedaan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:52 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Jazeker, er komt nog een soort ''gevolg'' vanwege een team dat zich nu met dit bezig houdt. Speciaal iets van de instelling. Die man en ik die worden verhoord/gehoord en dan komt er een soort uitspraak van wat ze gaan doen, maar nu hoef ik niet zonder begeleiding over het erf en er is iemand bij mij als ik het te kwaad krijg. Want ik huil veel, want het is een vergrijp, wat ik heb meegemaakt. En mijn ouders zijn ook erg geschrokken.![]()
Dat denk ik niet, want toen ik vroeg, of ik naar de politie moest, toen zeiden ze, dat dat niet nodig was.quote:
Oxy, wat ontzettend naar dat dat gebeurd is met die andere client.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:38 schreef Oxymoron het volgende:
Alleen, maandag is er iets heel vervelends gebeurd op de dagbesteding. Iemand heeft heel erg ongewenste intimiteit met mij gedaan, een andere cliënt.En nu tel ik alleen de dagen maar af tot vrijdag, dan heb ik weekend, en dan kan ik weer lekker bij mama zitten en even kijken of ik nu nog wil knuffelen met haar.
Want dat is allemaal heel moeilijk geworden. En dat vind ik vreselijk, dat gevolg.
Het weekend is goedquote:Op donderdag 17 juni 2010 20:01 schreef sjak het volgende:
He Oxy, ik heb vandaag veel aan je gedacht. Ik vind het zo vervelend voor je. Ik hoop dat je een heerlijk weekend hebt.
Oh, sorry.... ik heb ook niet helemaal goed meegelezen hier... sorry. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik er zelf aan zit te denken, vandaar dusquote:
Zit je er bij jezelf aan te denken?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:30 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Oh, sorry.... ik heb ook niet helemaal goed meegelezen hier... sorry. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik er zelf aan zit te denken, vandaar dus![]()
Wel fijn dat het 'traject' met gesprekken je een stuk de juiste richting op geholpen heeft iig!
Daar zit wat in. Maar het zou wel erg zijn als deze nare gebeurtenis de aanleiding zou zijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:18 schreef Oxymoron het volgende:
Alleen slapen bij mijn ouders in bed niet, dus ik moet wel wat ''terugwinnen''. Ach, misschien is dat ook wel goed, op mijn, leeftijd![]()
Als ik heel eerlijk ben, jaquote:
Ik ben alleen een beetje bang dat de ha misschien zegt dat ik niet meer kan/mag gaan werken enzo, en hoewel ik weet dat ik dan mss beter tot rust kom, omdat ik dan op de dagen dat ik werk mijn rust iig kan pakken, maar ik wil eigenlijk niet dat mijn werk 'weet' dat ik me zo voelquote:Op zondag 20 juni 2010 10:29 schreef Nijna het volgende:
Goed dat je langs de huisarts gaat mikoxx, wat rot dat je je zo voelt!
Oeh ja, die trots en schaamte herken ik wel. Maar het werkt uiteindelijk tegen je. Want op een gegeven moment kun je écht écht écht niet meer en dat merken ze dan op je werk vanzelf.quote:Op zondag 20 juni 2010 10:33 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik ben alleen een beetje bang dat de ha misschien zegt dat ik niet meer kan/mag gaan werken enzo, en hoewel ik weet dat ik dan mss beter tot rust kom, omdat ik dan op de dagen dat ik werk mijn rust iig kan pakken, maar ik wil eigenlijk niet dat mijn werk 'weet' dat ik me zo voel
Pff.... moeilijk allemaal hoor. Ik weet heel goed wat ik allemaal graag wilquote:Op zondag 20 juni 2010 12:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh ja, die trots en schaamte herken ik wel. Maar het werkt uiteindelijk tegen je. Want op een gegeven moment kun je écht écht écht niet meer en dat merken ze dan op je werk vanzelf.Laat het niet zo ver komen en wees verstandig.
Ehm, nou, dat is niet aan mij om daar een uitspraak over te doen. Maar het kan je opluchten als 'men' op je werk weet dat je niet helemaal (of helemaal niet...) goed in je vel zit. Mijn ervaring is dat er dan veel meer begrip en ruimte is.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:48 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Pff.... moeilijk allemaal hoor. Ik weet heel goed wat ik allemaal graag wil, maar ja, ik weet ook dat dat niet gaat werken. Denk je dat stoppen met werken dan verstandig zou zijn? (tijdelijk dan natuurlijk)
Ja rot is dat. Een ander kan wel zeggen 'zoek hulp' en 'stop op tijd', maar blijkbaar moet je (en niet specifiek jij) toch zélf je neus stoten, tegen de lamp lopen, op je bek gaan, whatever.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:19 schreef mikoxx het volgende:
Dat snap ik hoordat dat niet aan jou is. Er 'dwaalt' gewoon zoveel door mijn hoofd op dit moment. Ik weet dat ik dingen los moet laten maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Net als hulp vragen, ook zoiets..
. Ik kan gewoon altijd alles aan enzo, heel makkelijk!
Tuurlijk doet het pijn! Dat mag je ook in gewone letters schrijven.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:35 schreef mikoxx het volgende:
dat klopt helemaal yppy, dat van hulp 'willen'. Ik heb idd ook al een hele tijd gezegd: hoe lang nog...? Ik kán niet meer... Bij mij komt het denk ik vooral door al die gebroken nachten, nu al zo'n lange tijd. Ik functioneer gewoon niet meer normaal, niet op mijn werk, niet thuis, nergens...en dat doet zo'n pijn....buh!
Wat lief dat je aan me denkt...!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:15 schreef YPPY het volgende:
Karin, hoe gaat het bij jou? Je was toch gedeeltelijk weer aan het werk?
Misschien dat ik toch, aangifte ga doenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:23 schreef Belana het volgende:
ach lieve oxy, wat vreselijk! gelukkig kun je nog knuffelen met je mama!! Daar ben ik blij om. Ik vind dit echt heel heel erg. overigens weet ik niet of ik het wel zo eens ben met geen aangifte doen, maar ik kan niet geheel oordelen over deze speciale afdeling natturlijk. ik wens je veel sterkte met het terugwinnen!
precies! ik verbaasde me ook al over de houding van de instellingquote:Op maandag 21 juni 2010 19:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Goed dat je het overweegt Oxy. Jouw lichaam is van jou! en daar mag een ander alleen met wederzijdse goedkeuring aanzitten. Ik vind het héél erg dat je dit is overkomen maar nog erger vind ik dat de instelling waar je zit de dader meer beschermt dan het slachtoffer.![]()
Daar ben ik echt een beetje boos over!
Over jou heb ik alleen maar positieve gedachten, Oxy!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:18 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Het weekend is goed. Leuk dat je aan me hebt gedacht. Ik hoop dat het positieve gedachten waren
.
En knuffelen gaat ook goed.Alleen slapen bij mijn ouders in bed niet, dus ik moet wel wat ''terugwinnen''. Ach, misschien is dat ook wel goed, op mijn, leeftijd
![]()
Ik heb geen ervaring met Nederland, maar hier, tijdens mijn cursus bij een crisislijn geleerd, en naar een politiebureau geweest, wordt er dus wel specifiek rekening gehouden met minder weerbare slachtoffers (senioren, kinderen, maar ook mensen met een 'beperking'), en hun 'andere' grenzen. Misbruik van 'macht' bijvoorbeeld, in een relatie begeleider - bewoner kan een bepaalde actie, hoe insignificant dat ook voor een buitenstaander kan zijn, een bepaalde aanraking, een gevoel, het overtreden van persoonlijke grezen, al leiden tot een onderzoek en zaak.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:26 schreef YPPY het volgende:
Een agent kijkt dan in de grote regeltjesboeken, ziet dat het niet in een hokje past, en is zo klaar. En begrijpt niet dat het voor degene die het overkomt verschrikkelijk is. En of je dan een mannelijke of vrouwelijk agente treft, ik denk dat het nog veel belangrijker is dat zo iemand verstand heeft van autisme, daarmee om kan gaan en dan nog zal deze persoon misschien weinig kunnen, door de regels.
Vandaag was er weer een gesprek met de vertrouwenspersoon. Een lieve vrouw, die me lijkt te begrijpen, en ook heel helder kan zeggen, waar het probleem wringt (een soort YPPY dusquote:Op woensdag 23 juni 2010 16:26 schreef YPPY het volgende:
Ik zeg niet dat je geen aangifte moet doen, maar wel dat het goed is om er over na te denken of het voor jou de oplossing is.
Ik zat nou al een paar dagen over na te denken hoe ik iets soortgelijks wilde neerzetten hier. Gelukkig heb jij het wel heel helder kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:26 schreef YPPY het volgende:
Oxy, ik zie het een beetje anders dan de anderen. Normaal zou ik zeggen dat je zeker aangifte moet doen, alleen vind ik het bij jou wat anders. Ik weet niet precies wat er is gebeurd, en ik weet ook niet of aangifte de oplossing is. Doordat bij mensen met autisme persoonlijke grenzen (de persoonlijke cirkel) vaak veel kleiner is, kan het zijn dat iets wat voor mij hooguit even lastig is, voor iemand met autisme heel veel grenzen over gaat. Een agent kijkt dan in de grote regeltjesboeken, ziet dat het niet in een hokje past, en is zo klaar. En begrijpt niet dat het voor degene die het overkomt verschrikkelijk is. En of je dan een mannelijke of vrouwelijk agente treft, ik denk dat het nog veel belangrijker is dat zo iemand verstand heeft van autisme, daarmee om kan gaan en dan nog zal deze persoon misschien weinig kunnen, door de regels.
Ik zeg niet dat je geen aangifte moet doen, maar wel dat het goed is om er over na te denken of het voor jou de oplossing is.
Vanuit de begeleiding vind ik dat er zeker iets moet gebeuren. Degene die dit heeft gedaan, moet zeker weten dat het fout is en niet kan. Ik denk dat de begeleiding dan beter voor een 'straf' kan zorgen dan de politie.
Oxy, ik hoop dat je er goed over kunt praten met mensen om je heen. Ik weet dat je er goed over na kunt denken en als je na het denken iets besluit, dan is dat jouw beslissing.
Dit is wel een behoorlijk zware opmerking. Ik denk niet dat dat aan de hand is.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:52 schreef Ssserpente het volgende:
Oxy moet natuurlijk doen waar zij zich het fijnst bij voelt. Ik ben alleen bang dat de instelling nu opgelucht ademhaalt en denkt: 'Zo, zjn we hier eens even mooi onderuit gekomen, pfieuw!" Als namelijk in de publiciteit komt dat er sprake is van seksueel misbruik, komen ze nauwelijks meer van dat slechte imago af.
Natuurlijk wel. Wat denk je wat er voor procedures aan te pas komen als dit naar buiten komt? Zoiets willen ze graag intern houden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:00 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dit is wel een behoorlijk zware opmerking. Ik denk niet dat dat aan de hand is.
Ik kan me zo voorstellen dat die erkenning heel belangrijk is.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Oxymoron het volgende:
Dat ik me vreselijk voel en dat de instelling fouten heeft gemaakt. Dat is nu erkend.
dit is heel helder oxy en heel begrijpelijk. voor jou dus geen aangifte, maar in ieder geval omdat het jouw keuze is! veel sterkte nogmaals.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Vandaag was er weer een gesprek met de vertrouwenspersoon. Een lieve vrouw, die me lijkt te begrijpen, en ook heel helder kan zeggen, waar het probleem wringt (een soort YPPY dus).
Voor mij is aangifte geen oplossing. Wat een oplossing is, is mijn veiligheid terugkrijgen en, mijn vertrouwen weer laten winnen.
Aangifte zou betekenen, dat ik dus een gesprek moet aangaan, en er is grote kans dat dat, escaleert in grote problemen (achteraf). Omdat ik me niet begrepen voel, of omdat de ander mij, niet begrijpt.
De vergrijpen zijn niet zwaar genoeg voor een straf, hoogstens voor een waarschuwing, en die is al door de instelling ''uitgedeeld''. In hoeverre die man snapt wat hij mij heeft aangedaan, weet ik niet zo, heel goed. Hij heeft niet zo'n hoog niveau dat je daar over kan praten.
Dat neemt niet weg, dat het heel erg is. Dat ik me vreselijk voel en dat de instelling fouten heeft gemaakt. Dat is nu erkend. En daar wordt morgen over vergaderd. De mensen, hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Willen het niet ''zien'', wat er nu met mij is. Gaan gewoon ''gewoon'', verder. Terwijl er gerichte aandacht moet zijn.
Door de ''oplossingen'' die nu waren gegeven, werd ik gestraft, en niet de dader. Dat is nu weer veranderd; ik heb mijn gewone schema weer terug en ik kan, de vertouwenspersoon altijd bellen/sms'en/mailen.
Er komt dus geen aangifte, maar ik weet niet zo goed, hoe ik dat uit moet leggen, beter dan Yppy kan ik het niet.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef Moonah het volgende:
Zie je Mikoxx, wat een ruimte en lucht en begrip een werkgever je kan geven.
Oxy, de cursieve uitleg is niet voor jou.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef YPPY het volgende:
Oxy, de cursieve uitleg is niet voor jou.
Ssserpente, als zoiets in het nieuws zou komen, zouden alle kranten er vol mee kunnen staan. Het gaat om een eenmalig iets, dat kan gebeuren. Voor Oxy is het verschrikkelijk en mag het nooit meer voorkomen, maar in 'het geheel' is het niet bijzonder. Er zijn simpelweg veel mensen die niet voldoen aan de geldende sociale normen. En zeker 'in instellingen' gaat het regelmatig fout. Dan kun je wel justitieel gaan doen, maar daar schiet niemand iets mee op. Je kunt beter bekijken hoe je hier mee omgaat, zowel naar het slachtoffer als de dader en daar van leren. Zodat het slachtoffer goed opgevangen wordt en veiligheid terugkrijgt. En zodat de dader leert dat dit niet kan en dat er consequenties aan verbonden zitten.
Oxy: ik vind het verstandig van je, dat je voor jezelf bent opgekomen en hebt verteld wat er voor jou vervelend is. En ik vind het fijn dat jouw structuur nu terug is, en jouw veiligheid. Dat staat voorop. Echt, heel goed, dat je erover hebt gepraat.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Vandaag was er weer een gesprek met de vertrouwenspersoon. Een lieve vrouw, die me lijkt te begrijpen, en ook heel helder kan zeggen, waar het probleem wringt (een soort YPPY dus).
Voor mij is aangifte geen oplossing. Wat een oplossing is, is mijn veiligheid terugkrijgen en, mijn vertrouwen weer laten winnen.
Aangifte zou betekenen, dat ik dus een gesprek moet aangaan, en er is grote kans dat dat, escaleert in grote problemen (achteraf). Omdat ik me niet begrepen voel, of omdat de ander mij, niet begrijpt.
De vergrijpen zijn niet zwaar genoeg voor een straf, hoogstens voor een waarschuwing, en die is al door de instelling ''uitgedeeld''. In hoeverre die man snapt wat hij mij heeft aangedaan, weet ik niet zo, heel goed. Hij heeft niet zo'n hoog niveau dat je daar over kan praten.
Dat neemt niet weg, dat het heel erg is. Dat ik me vreselijk voel en dat de instelling fouten heeft gemaakt. Dat is nu erkend. En daar wordt morgen over vergaderd. De mensen, hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Willen het niet ''zien'', wat er nu met mij is. Gaan gewoon ''gewoon'', verder. Terwijl er gerichte aandacht moet zijn.
Door de ''oplossingen'' die nu waren gegeven, werd ik gestraft, en niet de dader. Dat is nu weer veranderd; ik heb mijn gewone schema weer terug en ik kan, de vertouwenspersoon altijd bellen/sms'en/mailen.
Er komt dus geen aangifte, maar ik weet niet zo goed, hoe ik dat uit moet leggen, beter dan Yppy kan ik het niet.
wou je meedoen danquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:48 schreef Troel het volgende:
Zie al dat S en Y het samen gaan uitvechten. Jammer, maar is niet anders
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:30 schreef simmu het volgende:
we zijn hier trouwens nog eventjes in struisvogelmodus. schoonpaps is terminaal. volgens de artsen 1 a 2 jaar (met chemo). we hebben het er een beetje over gehad hier, hoe we dingen aan gaan pakken.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:34 schreef chacama het volgende:
Jeetje Noli wat een achtbaan. Eerst een babietje met spoed naar het ziekenhuis en dan (als ik het goed lees) de opa oma van het babietje overleden.
Simmu, rustig aan en blijf op jezelf letten!
nou nee dus. ik had zelf bedacht dat ik wel weg zal gaan als sangdrax zijn vader op bezoek komt en nu zijn ze dus weer aan het grioepen dat dat niet kan, want ivm de chemo moet de wc schoongemaakt worden na elk wc bezoek van die man. en het is natuurljk niet hartelijk van me dat ik maak dat ik wegkom. oh nee. ik moet natuurlijk wel lief en aardig zijn en blijven en een hapje en een drankje maken onder het genot van iemand die me vertelt dat dat nu eenmaal mijn taak in het leven is. dit alles voor de man die wmb gewoon walgelijk is. want denk maar niet dat het hem ook maar een seconde spijt dat hij zich zo bemoeit met alles rondom kiro. dat gaat ook gewoon door hoor. had al een vragenlijstje voor het eindgesprek met de arts, wil 'gezellig' de autopsie bespreken enzo. ik walg er steeds meer van eerlijk gezegd. ik begrijp best dat hij zijn zoon en kleinkinderen wil zien. maar ik ervaar de manier waarop ons leven nu ook weer ontwricht wordt op zo'n lelijke manier als vreselijk. stiekumpjes krijg ik echt steeds lelijkere gedachten erover en daar zit ik eigenlijk wel mee. maakt me niet bepaald de aardigste persoon laten we maar zeggen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:30 schreef Noli. het volgende:
Simmu kunnen jullie het nu een beetje eens worden over hoe jullie het nu en straks samen gaan doen?
Hier vandaag de begravenis.
En boven een jongetje (al met wat inslaapproblemen) die het net toch wel heel moeilijk had.![]()
*enigzins vrolijke noot* Ik mocht trouwens zondag zijn iniminie babyzusje badderen en een flesje geven.![]()
Goed, hoorquote:
Ik heb 3 weken vakantie, en daarvan 1 week autisme-kamp en 2 weken bij mijn ouders, op de camping.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:43 schreef chacama het volgende:
Heerlijk Oxy! ga je nog iets doen of blijf je op de zorgboerderij?
had ik om te beginnen dus ook al niet gedaan met als gevolg dat ik nu bestookt wordt met mailtjes daarover dusquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:58 schreef moussy het volgende:
Wat een drama bij je SimmuDie urn uitzoeken, je hoeft ze toch niet te vertellen wanneer wat waar en hoe?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Vivi het volgende:
Appelsap, ik heb alles gemist ..maar veel sterkte meissie!
Red jij het een beetje? Lijkt me voor jou ook niet makkelijk zeg! Ik heb het hele "verhaal" niet meegekregen dus ik weet niet precies wat er speelt verder, maar ik wens jullie beiden veel sterkte!quote:
Dank je wel. Het mag en het kan. Altijd.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:35 schreef appelsap het volgende:
Bedankt voor de lieve woorden.
LB ik ga je misschien nog wel PM-en, later.
Wat verschrikkelijk dat het jou bekend is. Ik las dat jij ook wat sterktewensen kan gebruiken. Dus bij deze: heel veel sterkte!
Dankjewel!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:17 schreef Vivi het volgende:
[..]
Red jij het een beetje? Lijkt me voor jou ook niet makkelijk zeg! Ik heb het hele "verhaal" niet meegekregen dus ik weet niet precies wat er speelt verder, maar ik wens jullie beiden veel sterkte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |