abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87988151
Waarom misplaatst? Als jouw onderzoeksvoorstel uit tien voorstellen wordt geselecteerd voor een beurs betekent dat waarschijnlijk dat je meer talent hebt dan die negen anderen. Ik denk dat niet alle plekken op die manier gesponsord zouden moeten worden, maar wel dat er meer van dit soort beurzen moeten komen. Die geven je ook de vrijheid om bijvoorbeeld in het buitenland te gaan promoveren.
Jesus saves but death prevails.
pi_87993309
Maar hoe is dat anders dan moeten solliciteren voor een betaalde promotieplaats (of die nu door de uni of door de 2e geldstroom wordt betaald)? Voor betaalde plaatsen moet je ook uit een heleboel sollicitanten gekozen worden, dus dat staat net zo goed op je cv.
De enige mensen die vrij makkelijk aan een onderzoek kunnen beginnen zijn buitenpromovendi, maar zelfs bij hen moet het onderzoeksvoorstel door de universiteit goedgekeurd worden. En bovendien staat promoveren in je vrije tijd, naast je werk, ook goed op je cv (probeer het maar eens - een proefschrift schrijven naast een volledige baan!).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_87993575
Even een kleine tvp. Wil namelijk zelf over ongeveer een jaar een PhD gaan doen als mijn contract afloopt. Het liefst wil ik weer terug naar de VS. Misschien haal ik uit dit topic nog wel wat adviezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 34% gewijzigd door ssebass op 26-10-2010 19:49:16 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 27 oktober 2010 @ 08:43:11 #204
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_88012313
Eerlijk gezegd vind ik promoveren op derde geldstroom veel charmanter staan dan 1e of 2e, omdat je bij 3e bij voorbaat voldoet aan vragen vanuit de samenleving en daarmee je bestaansrecht veel sterker is. Bij 2e, en met name bij 1e, is dat maar de vraag. Het valt me vooral op dat mensen uit 2e geldstroom doen alsof mensen die een andere financiering voor hun onderzoek hebben bij voorbaat minder goed zijn (ze hebben immers de quiz niet gewonnen). Dat noem ik misplaatste prestige. En zoals de poster boven me al zegt: iedereen heeft moeten solliciteren en is uitgekozen boven 10 anderen, dus die vlag gaat niet echt op in mijn ogen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 08:44:10 #205
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_88012323
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef ssebass het volgende:
Even een kleine tvp. Wil namelijk zelf over ongeveer een jaar een PhD gaan doen als mijn contract afloopt. Het liefst wil ik weer terug naar de VS. Misschien haal ik uit dit topic nog wel wat adviezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:09:39 #206
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88012703
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 08:43 schreef Grumpey het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik promoveren op derde geldstroom veel charmanter staan dan 1e of 2e, omdat je bij 3e bij voorbaat voldoet aan vragen vanuit de samenleving en daarmee je bestaansrecht veel sterker is. Bij 2e, en met name bij 1e, is dat maar de vraag. Het valt me vooral op dat mensen uit 2e geldstroom doen alsof mensen die een andere financiering voor hun onderzoek hebben bij voorbaat minder goed zijn (ze hebben immers de quiz niet gewonnen). Dat noem ik misplaatste prestige. En zoals de poster boven me al zegt: iedereen heeft moeten solliciteren en is uitgekozen boven 10 anderen, dus die vlag gaat niet echt op in mijn ogen.
Je kunt met een derde geldstroom moeilijk fundamenteel onderzoek gefinancierd krijgen (terwijl dat erg belangrijk onderzoek kan (blijken te) zijn, ook vanuit praktisch oogpunt). Door zo'n onderscheid te maken maak je dus ook onderscheid naar onderzoeksterrein, niet naar individuele kwaliteiten. Verder zou ik, waar relevant, juist meer voorbehouden hebben bij iemand die via die derde geldstroom gepromoveerd is, omdat je nooit helemaal precies weet hoe de belangen van de financier zich verhouden tot de wetenschappelijke uitgangspunten en waar die belangen evt. een (bepalende) rol hebben gespeeld.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:31:31 #207
8369 speknek
Another day another slay
pi_88013124
Ach we kunnen wel IQ-penislengtes vergelijken, maar uiteindelijk is het net zoals de rest van de wereld en gaat de positie naar de kandidate met de lekkerste tieten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:34:07 #208
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_88013186
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:31 schreef speknek het volgende:
Ach we kunnen wel IQ-penislengtes vergelijken, maar uiteindelijk is het net zoals de rest van de wereld en gaat de positie naar de kandidate met de lekkerste tieten.
:D
Dat verklaart wel dat er maar 1 andere jongen op de afdeling werkt naast mij en een tiental dames :{ .
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:37:22 #209
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88013245
quote:
Van de meeste van de paar vrouwen in mijn gebied wil ik de tieten anders liever helemaal niet zien. ;(. En nu je het toch ter sprake brengt, het mag best een keer in dit topic gemeld worden dat wiskundigen gemiddeld het hoogste IQ hebben, natuurlijk. 8-). Qua penislengte ben ik minder zeker, als ie krimpt bij langdurige verwaarlozing vrees ik het ergste.
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:41:50 #210
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_88013346
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:31 schreef speknek het volgende:
Dan snap ik niet waarom ik ben afgewezen -O-

:+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:41:59 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_88013352
Wiskundigen hebben ook het laagste testosteron van alle mannen, het zijn allemaal van die natten, zeg ik je.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:43:44 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_88013383
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:34 schreef Grumpey het volgende:

[..]

:D
Dat verklaart wel dat er maar 1 andere jongen op de afdeling werkt naast mij en een tiental dames :{ .
Wij hebben volgens mij meer vrouwen op de faculteit dan de studie :').
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef Chanty het volgende:

Vrouwen in de sollicitatiecommissie?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:49:12 #213
52229 Chanty
pi_88013508
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Wij hebben volgens mij meer vrouwen op de faculteit dan de studie :').
[..]

Vrouwen in de sollicitatiecommissie?
Nope twee oudere heren. Volgende keer toch een blousje met een diep decolleté kiezen :')

Ben trouwens al twee dagen aan het bellen om naar de precieze reden van mijn afwijzing te vragen maar er neemt gewoon niemand op }:|
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:50:47 #214
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88013553
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef Chanty het volgende:

[..]

Haha, ik wou daar net een heul gevatte post over plaatsen ja. :').
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:56:19 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_88013658
Ik ben toch wel enigszins geshockeerd dat twee oude mannelijke wetenschappers geen vieze snoeperds zijn. Hebben vast een relatie met elkaar.
pi_88013876
quote:
Dan is het maar goed dat mijn promotieonderzoek geheel wordt gefinancieerd door mijn promotor. Anders had ik het kunnen vergeten ;(
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:15:22 #217
52229 Chanty
pi_88014077
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:56 schreef speknek het volgende:
Ik ben toch wel enigszins geshockeerd dat twee oude mannelijke wetenschappers geen vieze snoeperds zijn. Hebben vast een relatie met elkaar.
Ik zal het navragen zodra ik een van hen spreek >:)

Zojuist een onderzoeksplan opgevraagd van een effectiviteitsonderzoek naar een bepaalde interventie. Eens kijken of dat onderzoek iets voor mij is :) In het onderzoek waar ik nu aan meewerk wordt die interventie ook onderzocht dus ik weet er in ieder geval al iets vanaf. En ze vragen naar levensloopcriminologen: that's me *)
pi_88014268
Tja, toen ik in Duitsland een postdoc deed, moest er inderdaad eerst een 'Frauenbeauftragte' goedkeuring aan geven dat de baan naar een man ging. Ze had nein kunnen zeggen, maar in de praktijk doet ze dat alleen maar als er ook minstens 1 vrouw naar de baan gesolliciteerd heeft.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:02:57 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_88015199
Mijn vriendin schijnt ook met enige regelmaat gevraagd te worden of ze niet nog ergens een niet-westerse vrouw al dan niet met handicap weet die wil promoveren. Ze kan zich als vrouw ook opgeven voor een hoogleraarstraject zodat ze over tien jaar min of meer gegarandeerd hoogleraar is. Maarja, dat is in Groningen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:19:30 #220
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88015702
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:02 schreef speknek het volgende:
Mijn vriendin schijnt ook met enige regelmaat gevraagd te worden of ze niet nog ergens een niet-westerse vrouw al dan niet met handicap weet die wil promoveren. Ze kan zich als vrouw ook opgeven voor een hoogleraarstraject zodat ze over tien jaar min of meer gegarandeerd hoogleraar is. Maarja, dat is in Groningen.
Dat slaat dan wel weer een beetje door imho.
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:23:46 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_88015837
Mwach, het institutionaliseert de idee dat vrouwen zwakke slachtoffers zijn en niet op eigen kracht iets bereiken. Het is maar wat je een beetje doorslaan noemt.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:24:02 #222
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88015845
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:24 schreef thabit het volgende:
Tja, toen ik in Duitsland een postdoc deed, moest er inderdaad eerst een 'Frauenbeauftragte' goedkeuring aan geven dat de baan naar een man ging. Ze had nein kunnen zeggen, maar in de praktijk doet ze dat alleen maar als er ook minstens 1 vrouw naar de baan gesolliciteerd heeft.
Zoiets herinner ik me ook nog van mijn situatie ja. Vandaar dat mijn vrouwelijke collega die er veel te weinig was en drukker was met haar gezin toch werd gekoesterd, om de Frauenbeauftragte tevreden te stellen vermoed ik... (ja betreffende mevrouw deed inderdaad behoorlijk ongeschoren aan).
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:25:20 #223
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_88015888
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef Chanty het volgende:

[..]

Je moet ook niet zeggen dat je binnenkort gaat trouwen ;)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:26:08 #224
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88015913
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:23 schreef speknek het volgende:
Mwach, het institutionaliseert de idee dat vrouwen zwakke slachtoffers zijn en niet op eigen kracht iets bereiken. Het is maar wat je een beetje doorslaan noemt.
Nou ja, niet zoveel mis met wat maatregelen om old boys networks wat te doorbreken als die er zijn vind ik, maar zaken als quota en die regeling gaan me veel te ver. Inderdaad zul je ook veelal gezien worden als een excuushoogleraar lijkt me.
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:33:48 #225
52229 Chanty
pi_88016216
Ik zou niet eens willen dat ze me aannemen omdat ik een vrouw ben. Laat ze me maar aannemen omdat ik over de beste kwalificaties beschik.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:46:02 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_88016672
Ik zie geen old boys network (uberhaupt geen network, de meeste professoren hier hebben een hekel aan elkaar, maar dat terzijde). Zoals gezegd zijn er praktisch meer vrouwen op de faculteit dan op de studie, en dat is niet omdat ze bevoordeeld worden door beurzen, maar omdat mannen graag vrouwen om zich heen zien. Vrouwen zijn ook de ideale proponenten van je onderzoek; kijk maar eens naar een conferentie, de enkele vrouw heeft altijd een bosje mannen om zich heen die maar wat graag over haar onderzoek willen praten. Ik ken alleen vrijwel geen vrouwen die zestig uur per week willen werken.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:46:56 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_88016708
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:33 schreef Chanty het volgende:
Ik zou niet eens willen dat ze me aannemen omdat ik een vrouw ben. Laat ze me maar aannemen omdat ik over de beste kwalificaties beschik.
Vrouw zijn kan een kwalificatie zijn, net zoals er goed uitzien. Uiteindelijk moet je je onderzoek ook een beetje kunnen verkopen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:08:14 #228
52229 Chanty
pi_88017471
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Vrouw zijn kan een kwalificatie zijn, net zoals er goed uitzien. Uiteindelijk moet je je onderzoek ook een beetje kunnen verkopen.
Ik word toch liever beoordeeld op inhoud van op uiterlijk. Wat niet wegneemt dat goed verzorgd eruit zien kan meewegen, maar dat lijkt me voor mannen ook te gelden.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:31:51 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_88018293
Klopt. Ik ben in ieder geval niet uitgekozen op m'n cijfers :').
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:14:43 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_88021858
Ik kan niet echt een geschikt topic vinden in SES, maar ik vermoed dat mensen er hier net zoveel verstand van hebben. Ik heb een klein SPSS/PASW probleempje.

Ik heb twee condities vergeleken op hoe goed ze zijn in het aanleren van iets.

Daartoe heb ik op drie momenten een kennistest aan de proefpersonen gegeven: voor de ingreep, vlak na de ingreep en een week later.

Dit probeer ik te testen met een Repeated-measures ANCOVA, posttest en delayed posttest als repeated measure, pretest als covariaat en conditie als onafhankelijke variabele.

Nou doet zich hetvolgende voor:

main effect is net wel/niet significant, en dat komt doordat vlak na de ingreep wel een significant verschil is, maar daarna niet meer. Dit weet ik doordat ik natuurlijk die waarden even in een t-test/anova kan invoeren; maar goed, type 1 fout etc., dus dat moet samen met de uitvoering van de repeated-measures ancova.

Het probleem is dus dat SPSS/PASW geen post-hoc test toelaat als je een covariaat invoert. Dan word je aangeraden via de options een bonferroni t-test uit te voeren, maar die test dus alles behalve het verschil tussen de groep op een bepaalde tijd.

Help! :').
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:45:33 #231
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88023054
Sorry, ik weet helemaal niets van statistiek. Misschien kun je toch ook een poging wagen in het huiswerktopic, Riparius en Glowmouse weten volgens mij wel wat/een hoop van statistiek.

Verder, de discussie over vrouwen deed me denken aan een verhaal dat een gefrustreerde collega me laatst vertelde. Hij had het proefschrift van een zekere Russische dame onder ogen gekregen. Ik had haar al wel eens gezien op een congres, zij was gekleed alsof het zaterdagnacht in een nachtclub was (wat sowieso een grappig contrast was met veel van die geruitjesblousde wiskundigen). De collega vertelde dat zij hem op dat congres had aangesproken over een of ander probleem waar ze aan werkte op dat moment. Hij, toch wel enigszins onder de indruk, heeft met haar meegedacht en een paar suggesties aangedragen. Daarna had hij haar niet meer gesproken, had haar nog wel zien praten met een aantal anderen. Nu zat hij door dat proefschrift te bladeren, en kwam daarin natuurlijk zijn suggesties tegen, verder uitgewerkt en zonder bronvermelding/acknowledgement. Hij had van meer collega's hetzelfde verhaal gehoord. Mevrouw heeft dus vermoedelijk haar proefschrift zo ongeveer bij elkaar geschraapt door al die kerels voor haar karretje te spannen. :D.
Fotoboek
pi_88023853
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:31 schreef speknek het volgende:
Klopt. Ik ben in ieder geval niet uitgekozen op m'n cijfers :').
Ik had mijn promotieplek al voordat ik mijn cijfers binnen had. :') Dat kwam overigens dan ook weer niet door mijn uiterlijk...
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:16:39 #233
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88024159
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:07 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik had mijn promotieplek al voordat ik mijn cijfers binnen had. :') Dat kwam overigens dan ook weer niet door mijn uiterlijk...
Hoe heb je dat gedaan, was je scriptiebegeleider zo enthousiast? En wat & waar doe je (je staat nog niet in de OP)?

Ik kreeg net een mailtje dat een artikel definitief is geaccepteerd voor de Annals of Applied Probability (een van de topjournals op mijn gebied), ben er erg blij mee *O*.
Fotoboek
pi_88024440
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:16 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan, was je scriptiebegeleider zo enthousiast? En wat & waar doe je (je staat nog niet in de OP)?

Ik kreeg net een mailtje dat een artikel definitief is geaccepteerd voor de Annals of Applied Probability (een van de topjournals op mijn gebied), ben er erg blij mee *O*.
Mijn promotor heeft zelf ooit een groot bedrag gekregen wat zij besloot te besteden aan onderzoek. Zij zocht iemand die zelfstandig (en neem ik aan ook goed) werkte en geinteresseerd was in het onderwerp. Mijn bachelorscriptie voldeed aan het eerste criterium en mijn stage aan het begin van mijn master zorgde voor dat ook het tweede werd vervuld. Voilá! Toen ik haar vroeg of zij mijn stage wilde begeleiden was het antwoord: 'Is goed, maar dan schrijf je je scriptie over dit onderwerp en ga je er meteen op promoveren'. Toen had ik nog ongeveer 1,5 jaar te gaan tot mijn afstuderen. :D
Ik was dus gewoon op de juiste plek op het juiste moment. Maar, dat heeft bij mij wel ook twijfels met zich meegebracht of ik ook daadwerkelijk wel geschikt en goed genoeg was. Als ik had moeten solliciteren naar een plek betwijfel ik of ik wel was uitgekozen.

En gefeliciteerd!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:31:31 #235
52229 Chanty
pi_88024676
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:24 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Mijn promotor heeft zelf ooit een groot bedrag gekregen wat zij besloot te besteden aan onderzoek. Zij zocht iemand die zelfstandig (en neem ik aan ook goed) werkte en geinteresseerd was in het onderwerp. Mijn bachelorscriptie voldeed aan het eerste criterium en mijn stage aan het begin van mijn master zorgde voor dat ook het tweede werd vervuld. Voilá! Toen ik haar vroeg of zij mijn stage wilde begeleiden was het antwoord: 'Is goed, maar dan schrijf je je scriptie over dit onderwerp en ga je er meteen op promoveren'. Toen had ik nog ongeveer 1,5 jaar te gaan tot mijn afstuderen. :D
Ik was dus gewoon op de juiste plek op het juiste moment. Maar, dat heeft bij mij wel ook twijfels met zich meegebracht of ik ook daadwerkelijk wel geschikt en goed genoeg was. Als ik had moeten solliciteren naar een plek betwijfel ik of ik wel was uitgekozen.

En gefeliciteerd!
Maar je doet het nu toch maar mooi dus kennelijk was je wel geschikt en goed genoeg ;) (neem aan dat ze je anders wel eruit gebonjourd hadden).

@Kees: gefeliciteerd *O*
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:52:03 #236
124676 RobertoCarlos
pi_88025528
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:16 schreef keesjeislief het volgende:

[..]
Cool! ^O^
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:52:09 #237
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88025535
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:24 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

En gefeliciteerd!
Wat een goed verhaal! Ik denk dat je twijfels echt niet nodig zijn, zo'n begeleider weet precies wat ze doet, en als ze niet zeker had geweten of jij een geschikte kandidate was geweest had ze langer kunnen wachten met je te vragen, je zou er ten slotte toch nog een tijdje zijn. Blijkbaar wilde ze je zo graag hebben dat ze niet het risico wilde lopen dat je andere plannen zou maken in de tussentijd. 14.gif. Wat voor onderzoek doe je?

Dank je! :).
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:54:49 #238
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88025650
Bedankt Chanty en RobertoCarlos. ^O^.
Fotoboek
pi_88026158
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:52 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Wat een goed verhaal! Ik denk dat je twijfels echt niet nodig zijn, zo'n begeleider weet precies wat ze doet, en als ze niet zeker had geweten of jij een geschikte kandidate was geweest had ze langer kunnen wachten met je te vragen, je zou er ten slotte toch nog een tijdje zijn. Blijkbaar wilde ze je zo graag hebben dat ze niet het risico wilde lopen dat je andere plannen zou maken in de tussentijd. [ afbeelding ]. Wat voor onderzoek doe je?

Dank je! :).
Ik ben er ook erg blij mee! Had nou niet bepaald een studie waarbij de banen voor het oprapen liggen (middeleeuwse kunstgeschiedenis). Een vriendinnetje doet nu alle mogelijke moeite om ook een plekje te bemachtigen. Dan pas besef ik hoeveel mazzel ik heb gehad.
En natuurlijk ben ik niet totaal ongeschikt, maar de twijfel slaat af en toe wel toe. Zoals na een dag als vandaag, dat er echt niets uit mijn handen komt. ;( Wat doen jullie op zo'n dipdag?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:10:09 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_88026233
Ook niks.

Ik ben nu al drie dagen bezig met die stomme SPSS vraag. Het is doodsimpel en niemand weet het antwoord :D :'(.

(en feli kees)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:37:04 #241
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88027321
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:08 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ben er ook erg blij mee! Had nou niet bepaald een studie waarbij de banen voor het oprapen liggen (middeleeuwse kunstgeschiedenis). Een vriendinnetje doet nu alle mogelijke moeite om ook een plekje te bemachtigen. Dan pas besef ik hoeveel mazzel ik heb gehad.
En natuurlijk ben ik niet totaal ongeschikt, maar de twijfel slaat af en toe wel toe. Zoals na een dag als vandaag, dat er echt niets uit mijn handen komt. ;( Wat doen jullie op zo'n dipdag?
Heel youtube bekijken, mailbox eindelijk eens opruimen, andere mensen van hun werk houden, op het gras in de zon liggen, poolen, voetballen, meisje overhalen ook eerder weg te gaan en samen iets gaan doen etc. etc. Dat soort dagen heeft iedere promovendus. Heel cliche maar ook heel waar: als er over een aantal jaar een manager in je nek zit te hijgen kom je er niet meer mee weg. Dus niet schuldig voelen en bedenken dat het voor een wetenschapper cruciaal is om je briljante ideeen rustig te laten rijpen in je onderbewuste. :7. ;).
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:39:46 #242
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88027458
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef speknek het volgende:
Ook niks.

Ik ben nu al drie dagen bezig met die stomme SPSS vraag. Het is doodsimpel en niemand weet het antwoord :D :'(.

(en feli kees)
Is er helemaal geen SPSS mailing list oid waar je je vraag kwijt kunt? (Dank je wel :)).
Fotoboek
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:40:08 #243
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_88027478
heerlijk die dagen, alleen moet je wel je schuldgevoel inhiberen....Weliswaar komt er zometeen nog een kind voor de MRI scanner langs, dus mijn dag voelt toch nog extreem nuttig aan ineens :P
pi_88028740
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:37 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Heel youtube bekijken, mailbox eindelijk eens opruimen, andere mensen van hun werk houden, op het gras in de zon liggen, poolen, voetballen, meisje overhalen ook eerder weg te gaan en samen iets gaan doen etc. etc. Dat soort dagen heeft iedere promovendus. Heel cliche maar ook heel waar: als er over een aantal jaar een manager in je nek zit te hijgen kom je er niet meer mee weg. Dus niet schuldig voelen en bedenken dat het voor een wetenschapper cruciaal is om je briljante ideeen rustig te laten rijpen in je onderbewuste. :7. ;).
Nou, in dat geval. Dan ga ik maar Oprah kijken :')
pi_88029841
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:39 schreef SaskiaR het volgende:
Maar hoe is dat anders dan moeten solliciteren voor een betaalde promotieplaats (of die nu door de uni of door de 2e geldstroom wordt betaald)? Voor betaalde plaatsen moet je ook uit een heleboel sollicitanten gekozen worden, dus dat staat net zo goed op je cv.
De enige mensen die vrij makkelijk aan een onderzoek kunnen beginnen zijn buitenpromovendi, maar zelfs bij hen moet het onderzoeksvoorstel door de universiteit goedgekeurd worden. En bovendien staat promoveren in je vrije tijd, naast je werk, ook goed op je cv (probeer het maar eens - een proefschrift schrijven naast een volledige baan!).
Het is anders omdat je voor een beurs je eigen onderzoeksplan bedenkt, terwijl een betaalde plek met een specifieke opdracht komt.
pi_88058343
Bij ons vaak niet - er zijn soms door de universiteit gefinancierde 'rondes' waarbij je zelf een voorstel schrijft. Dan moet je dus nog steeds uit een heleboel andere mensen gekozen worden. Zelfs als de professor een project leidt waarbinnen jij gaat werken, moet je bij de sollicitatie vaak ook nog zelf een voorstel schrijven voor je eigen onderzoek binnen het grotere project.
Blijkbaar een verschil tussen alfa en beta :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:56:15 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_88065021
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:32 schreef Shivo het volgende:

[..]

Het is anders omdat je voor een beurs je eigen onderzoeksplan bedenkt, terwijl een betaalde plek met een specifieke opdracht komt.
Zelfs in de derde geldstroom is dit niet altijd het geval. Mocht van mijn opdrachtgever alles doen wat ik wilde, mits ik niet teveel geld uitgeef (zoals bij elk project) en een antwoord kan geven op 1 vraag die ze zelf hebben. De rest van mijn tijd kan ik doen wat ik wil, volledig zelf ingevuld en bedacht.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:14:54 #248
52229 Chanty
pi_88065723
Na 3,5 dag bellen heb ik eindelijk antwoord op de vraag waarom ik die ene promotieplaats niet heb gekregen *O* Het komt erop neer dat de concurrentie behoorlijk sterk was. Degenen die op een tweede gesprek zijn geweest, hadden toch meer een psychologische achtergrond, meer onderzoekservaring en ervaring in het schrijven voor internationale bladen. Tsja daar kan ik inderdaad niet tegenop. Maar ze vonden mijn motivatie en manier van meedenken erg sterk, ook mijn journalistiek zagen ze als een groot voordeel en ze waren ervan overtuigd dat ik dat onderzoek ook had kunnen doen (maar je moet ergens een keuze maken en anderen hadden meer voordelen). Eens kijken of ik in de criminologische onderzoekswereld meer kans maak.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:24:27 #249
124676 RobertoCarlos
pi_88066091
Je hebt gelukkig een eerlijk en volledig antwoord gekregen. Zo is het iig leerzaam :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:34:26 #250
52229 Chanty
pi_88066505
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je hebt gelukkig een eerlijk en volledig antwoord gekregen. Zo is het iig leerzaam :)
Daar ga ik maar vanuit ja. Misschien vonden ze me crap en durven ze dat niet te zeggen :+ Maar aangezien ik nav het gesprek ook zelf niet het idee had dat ik iets verkeerd had gedaan of dat het niet goed liep, geloof ik dit verhaaltje wel.
pi_88096914
Eventjes vanuit het niets: ik heb afgelopen maandag mijn proefschrift succesvol verdedigd. Verdediging ging goed, maar ik had eerlijk gezegd veel lastiger vragen verwacht. Ik kreeg nu meer vragen in de trant van "als je 20 mln euro aan onderzoeksgeld kreeg, wat zou je ermee doen?" dan vragen als "op pagina X beweer jij Y, maar daar ben ik het niet mee eens omdat Z. Leg uit."

Achteraf vertelde mijn promotor dat milde vragen tijdens een promotie normaal zijn als de basis van het proefschrift goed is. Als ik dat geweten had, had ik niet allerlei uitgebreide antwoorden voorbereid op vragen over stukken uit het rpoefschrift die nog niet helemaal lekker liepen, maar enfin...

Overigens ben ik gepromoveerd in de "bedrijfskundige/sociale informatica" (bij gebrek aan een beter woord)
ik hou van hobby's
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:30:20 #252
52229 Chanty
pi_88097392
Gefeliciteerd met je promotie *O*
Al vervolgplannen?
pi_88099911
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2010 18:51 schreef Shivo het volgende:

[..]

Tegenover de Amerika obsessie staat de Amerika onderschatting. Net als promovendi zijn de undergrads waarmee ik hier werk veel beter dan de universitaire opleidingen in Nederland, maar alles wordt bepaald door de school. Een undergrad en grad student van MIT is superslim en weet alles, undergrad en grad student van de University of Southwest Oklahoma is op MBO niveau.
Oei.dat is duidelijke taal en heb je dat weleens aan een gemiddelde exchange student van de EUR in NL vertelt,je weet wel de prinsjes en prinsesjes die altijd met luide stem over zichzelf in de het openbaar praten om vooral zichzelf te horen. Ik kan hun reactie wel enigszins voorstellen })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88103141
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:30 schreef Chanty het volgende:
Gefeliciteerd met je promotie *O*
Al vervolgplannen?
Postdoccen, tenminste...als dat doorgaat. Een eerste onderzoeksvoorstel is afgewezen, ondanks goede reviews (A+ en A- op een schaal van A -goed voorstel tot C - geen goed voorstel). Heb nu een aangepast voorstel opgestuurd, en hoop dat dat wel geaccepteerd wordt.
ik hou van hobby's
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:56:41 #255
52229 Chanty
pi_88104286
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:25 schreef lnino het volgende:

[..]

Postdoccen, tenminste...als dat doorgaat. Een eerste onderzoeksvoorstel is afgewezen, ondanks goede reviews (A+ en A- op een schaal van A -goed voorstel tot C - geen goed voorstel). Heb nu een aangepast voorstel opgestuurd, en hoop dat dat wel geaccepteerd wordt.
Spannend, ik ga duimen ^O^
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:58:02 #256
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_88104336
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:14 schreef lnino het volgende:
Eventjes vanuit het niets: ik heb afgelopen maandag mijn proefschrift succesvol verdedigd. Verdediging ging goed, maar ik had eerlijk gezegd veel lastiger vragen verwacht. Ik kreeg nu meer vragen in de trant van "als je 20 mln euro aan onderzoeksgeld kreeg, wat zou je ermee doen?" dan vragen als "op pagina X beweer jij Y, maar daar ben ik het niet mee eens omdat Z. Leg uit."

Achteraf vertelde mijn promotor dat milde vragen tijdens een promotie normaal zijn als de basis van het proefschrift goed is. Als ik dat geweten had, had ik niet allerlei uitgebreide antwoorden voorbereid op vragen over stukken uit het rpoefschrift die nog niet helemaal lekker liepen, maar enfin...

Overigens ben ik gepromoveerd in de "bedrijfskundige/sociale informatica" (bij gebrek aan een beter woord)
en, wat ga je doen met die eventuele 20 miljoen? :s)
pi_88105116
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:58 schreef Grumpey het volgende:

[..]

en, wat ga je doen met die eventuele 20 miljoen? :s)
aannames onderuit halen en daar onderzoeksprojectjes van maken. Mijn onderzoek was namelijk van de vorm "gegeven dat <aanname1> <aanname2>...<aannamen> hebben we X. Hoe zou X eruit zien?". Ook zou ik theorie-validatie wat uitgebreider aanpakken. Bv.: in mijn onderzoek spelen klantwensen een rol, maar nu heb ik die slechts indirect in kaart gebracht door account managers van bedrijven te interviewen. Het zou natuurlijk beter zijn om echte klanten te bevragen, bijvoorbeeld middels focus groups. Echter had ik hier tijdens mijn onderzoek de tijd en middelen niet voor...

Dat, of rentenieren ;)
ik hou van hobby's
  donderdag 2 december 2010 @ 05:49:53 #258
124676 RobertoCarlos
pi_89416723
Even een kick: herkennen jullie dit nou? Is het echt zo erg? :?
quote:
PUBLICEER! (Of bezwijk)
De hete adem van het citaat

De hoge publicatiedruk dwingt wetenschappers trucs uit te halen. Sommigen hakken hun onderzoek in plakjes. Anderen spreken met collega’s af om elkaar op te voeren als co-auteur. ‘Dit is zeer zorgelijk.’

DOOR BART BRAUN EN DIRK-JAN ZOM ‘Jonge mensen die nog moeten promoveren zijn afhankelijk van een systeem dat niet naar behoren werkt’, klaagt taalwetenschapper Frits Kortlandt. ‘Ze moeten voortdurend aanvragen doen voor subsidies en voortdurend publiceren. Ze werken zich het leplazerus en kunnen nooit langduriger onderzoek doen. En dat is in dit vakgebied echt een probleem.’ Hij ziet mensen naar het buitenland vertrekken om daar te gaan werken.
http://www.mareonline.nl/artikel/1011/12/0101/
  donderdag 2 december 2010 @ 06:51:09 #259
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89416863
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:48 schreef rubje het volgende:

[..]

Oei.dat is duidelijke taal en heb je dat weleens aan een gemiddelde exchange student van de EUR in NL verteltd,je weet wel de prinsjes en prinsesjes die altijd met luide stem over zichzelf in de het openbaar praten om vooral zichzelf te horen. Ik kan hun reactie wel enigszins voorstellen })
Zulke infantiele taalfouten en toch zo'n grote mond over het niveau van anderen? Zou ik niet doen hoor. :').

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 05:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even een kick: herkennen jullie dit nou? Is het echt zo erg? :?

[..]

http://www.mareonline.nl/artikel/1011/12/0101/
Ik kan natuurlijk alleen wat uit eigen ervaring en verhalen van anderen vertellen. Er zit zeker licht tussen aanvragen van funding en het daadwerkelijke onderzoek. Zo is het een bekend trucje om bij een aanvraag voor funding een project te beschrijven wat je eigenlijk al (deels) hebt afgerond, om te voorkomen dat je in de problemen komt bij gebrek aan resultaten. Dat gaat natuurlijk voorbij aan het doel van de funding, nl. het faciliteren van *nieuw* onderzoek, maar het is een logisch gevolg van het willen kunnen afrekenen op resultaten. Verder, met de (zo lijkt het ten minste) steeds grotere nadruk op maatschappelijke toepasbaarheid, zie je in mijn vakgebied heel veel dat mensen een fundingsvoorstel doen waarbij ze een verhaal ophangen over maatschappelijke relevantie dat eigenlijk maar een hoop gezwets is (maar je hoopt dan dat de beoordelaars niet voldoende gespecialiseerd zijn om dat te doorzien). Een zekere publicatiedruk is natuurlijk niet verkeerd, maar des te meer het aanwezig is des te meer mensen naar allerlei trucs grijpen...

@lnino: gefeliciteerd! ^O^.
Fotoboek
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:53:20 #260
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89515449
Hoezeer speelt leeftijd een rol bij het krijgen van een promotieplek?
Mijn tante is in de vijftig, met een 9 afgestudeerd aan de Open Universiteit en kan nergens een plek vinden...

Ben zelf bijna 30..
  zaterdag 4 december 2010 @ 14:53:44 #261
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89517326
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Mijn tante is in de vijftig, met een 9 afgestudeerd aan de Open Universiteit en kan nergens een plek vinden...

Ben zelf bijna 30..
Bij onze afdeling vrij weinig. We hebben een stuk of 3/4 promovendi (meestal extern overigens) die de 45 al gepasseerd zijn. Stuk voor stuk mensen die op latere leeftijd besluiten hetgeen ze in de praktijk al jaren tegenaan liepen nu voor eens en voor altijd wetenschappelijk te onderbouwen/onderzoeken.
  zaterdag 4 december 2010 @ 14:56:01 #262
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89517396
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Ben zelf bijna 30..
Tja, in alle eerlijkheid zou ik ook niet zo heel happig zijn om je tante aan te nemen als er goede andere kandidaten zijn, de OU en haar leeftijd zijn niet in haar voordeel. Jouw leeftijd is geen probleem. (Je moet je sowieso niet zo druk maken zou ik je willen zeggen, ook n.a.v. je andere posts).
Fotoboek
  zaterdag 4 december 2010 @ 14:57:12 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89517443
Ik besteed mijn vrije zaterdag overigens aan het submitten van mijn artikel naar the Lancet, bedenk me net hoe enorm stereotiep ik dan bezig ben als muffe onderzoeker :')
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:01:11 #264
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89517582
Ter aanvulling voor je tante: de beste manier om te regelen dat je kan promoveren is gewoon zelf het geld regelen. Ik weet niet of ze op dit moment een werkgever heeft, maar een goed gespek met de werkgever met de vraag of ze 1 dag in de week mag besteden aan het promoveren op een vraagstuk dat ook haar werkgever bezig houdt is voor veel mensen al de manier om promoveren te combineren met een goede baan. Zeker in de huidige zorg heeft dit veel slagingskans: veel zorg moet namelijk op dit moment hun bestaansrecht onderbouwen en wetenschappelijk onderzoek naar de relevantie daarvan is de beste manier.
Maar goed, het hangt dus een beetje van de richting van afstuderen en werkervaring van je tante af.
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:05:47 #265
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89517769
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:57 schreef Grumpey het volgende:
Ik besteed mijn vrije zaterdag overigens aan het submitten van mijn artikel naar the Lancet, bedenk me net hoe enorm stereotiep ik dan bezig ben als muffe onderzoeker :')
Ach, ik heb m'n zaterdagavond werkend & bierdrinkend doorgebracht bij een collega thuis, het is ook een passie ten slotte. Denk ik. ;).
Fotoboek
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:23:29 #266
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89518376
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:56 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Tja, in alle eerlijkheid zou ik ook niet zo heel happig zijn om je tante aan te nemen als er goede andere kandidaten zijn, de OU en haar leeftijd zijn niet in haar voordeel. Jouw leeftijd is geen probleem. (Je moet je sowieso niet zo druk maken zou ik je willen zeggen, ook n.a.v. je andere posts).
Ok, dankjewel.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:01 schreef Grumpey het volgende:
Ter aanvulling voor je tante: de beste manier om te regelen dat je kan promoveren is gewoon zelf het geld regelen.
Dus niet als volwaardige baan.

Misschien heeft t ook te maken met waar ze afgestudeerd is, ik denk niet dat de OU echte vakgroepen kent, en dan bouw je dus ook geen netwerk op, moet je naar een andere uni om te promoveren.
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:25:50 #267
124676 RobertoCarlos
pi_89523015
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:01 schreef Grumpey het volgende:
Zeker in de huidige zorg heeft dit veel slagingskans: veel zorg moet namelijk op dit moment hun bestaansrecht onderbouwen en wetenschappelijk onderzoek naar de relevantie daarvan is de beste manier.
Misschien een beetje idealistische vraag, maar is dat nou wel echt nog een wetenschappelijk (en dus onafhankelijk) onderzoek?
Ik bedoel: je weet dan van tevoren al de conclusie van jouw onderzoek en bent alleen maar bezig daar naar toe te redeneren. Het onderzoek komt om mij dan veel meer over als een beleidsstuk... Of mis ik iets?
  zaterdag 4 december 2010 @ 18:24:44 #268
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89524824
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Misschien een beetje idealistische vraag, maar is dat nou wel echt nog een wetenschappelijk (en dus onafhankelijk) onderzoek?
Ik bedoel: je weet dan van tevoren al de conclusie van jouw onderzoek en bent alleen maar bezig daar naar toe te redeneren. Het onderzoek komt om mij dan veel meer over als een beleidsstuk... Of mis ik iets?
Volgens mij moet je het niet zo zwart wit zien. Natuurlijk ziet 'de opdrachtgever' liever dat hij het al goed aan het doen is, maar als je niets vindt is dat ook voor de opdrachtgever interessant (hij moet het dan immers anders doen), zeker als je dat kan combineren met suggereren wat wel zou kunnen werken.
Zolang je als onderzoeker maar volledige vrijheid houd in je wetenschappelijke bezigheden maakt het niet uit dat de vraag voortkomt uit de praktijk. Dat je naar je antwoord toe redeneert moet je uiteraard methodologisch wel goed oplossen door volledige blindheid voor groepen e.d., zodat dit tijdens de dataverzameling gewoon onmogelijk is. Bij het opschrijven hoef je je geen zorgen te maken: als je echt 1 kant op redeneert en het effect is eigenlijk niet aanwezig moet je wel een hele slechte referent zijn/slecht blad zijn wil het gepubliceerd worden.
  zaterdag 4 december 2010 @ 20:20:00 #269
124676 RobertoCarlos
pi_89528784
Ok, weer wat geleerd :) Het lijkt me wel van belang om dit van te voren goed door te spreken met de opdrachtgever. Maar misschien heb ik inderdaad een wat te zwart beeld van de gemiddelde opdrachtgever. :s)
  maandag 3 januari 2011 @ 07:13:41 #270
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90780752
*schop* een gelukkig nieuwjaar gewenst aan alle academici hier! *O*. Hoe gaat het met jullie? Dit was mijn eerste Kerst in de zomer bij een temp. 30-35 graden, aparte ervaring.

Ik ben begonnen aan mijn laatste week in Aus. Begin volgende week vlieg ik terug naar Europa en eind januari begin ik in Manchester. Afgelopen week ben ik met wat mensen naar de Blue Mountains geweest en een erg mooi grottencomplex, dat soort dingen zal ik wel missen hoor. ;(.
Fotoboek
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:06:30 #271
52229 Chanty
pi_90877615
Ook maar eens een update doen :)
Allereerst nog de beste wensen iedereen.

Ik ben nog altijd werkzoekend. Gisteren mijn laatste werkdag gehad op de uni, mijn contract loopt nog door tot eind januari maar ik heb al mijn werkzaamheden al afgerond en het onderzoek is klaar. Ondertussen nog geen succes gehad. Nog een keer een gesprek gehad voor een promotieplek. Er hadden 40 mensen gesolliciteerd en ik was een van de 5 die op gesprek mocht komen. Uiteindelijk ben ik niet uitgenodigd voor een vervolg om dezelfde redenen die ik telkens te horen krijg: anderen hebben meer werkervaring en een publicatie. Je bent absoluut geschikt, je hebt alleen de pech dat je nu solliciteert... }:| Op een gewone onderzoeksfunctie waren zelfs ruim 200 reacties binnen gekomen,... tot zover de markt dus.

Ik kijk nu ook rond naar ander werk, bv tekstschrijver, zodat ik in ieder geval een inkomen heb. En ondertussen doorzoeken naar een promotieplaats of andere onderzoeksfunctie. Gisteren een gesprek gehad met een loopbaanbegeleider, daar nog wel wat tips van gehad maar de meeste dingen weet en doe ik al. Aan een publicatie wordt gewerkt, daar kan ik deze maand wat vaart in maken hoop ik.

Mochten er hier nog mensen zijn die zich bezig houden met sociaal wetenschappelijk onderzoek (met name jongeren en criminaliteit vind ik interessant), of kennen jullie iemand in die richting, dan houd ik mezelf aanbevolen ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:12:51 #272
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90877860
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:06 schreef Chanty het volgende:
Ook maar eens een update doen :)
Allereerst nog de beste wensen iedereen.
Uiteindelijk ben ik niet uitgenodigd voor een vervolg om dezelfde redenen die ik telkens te horen krijg: anderen hebben meer werkervaring en een publicatie. Je bent absoluut geschikt, je hebt alleen de pech dat je nu solliciteert... }:| Op een gewone onderzoeksfunctie waren zelfs ruim 200 reacties binnen gekomen,... tot zover de markt dus.

Jammer zeg!

Waarom is de markt nu zo slecht dan? Komt het omdat veel mensen graag op de uni blijven plakken omdat ze verwachten dan het bedrijfsleven nu geen plek voor ze heeft? i.v.m crisis?

En verder nog de beste wensen iedereen. :W
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:48:36 #273
52229 Chanty
pi_90879193
Crisis. Er zijn simpelweg nauwelijks vacatures. Hier en daar zijn er zelfs vacaturestops. En op de enkele vacatures die er zijn, komen dus behoorlijk veel reacties dus de werkgevers bevinden zich in luilekkerland. Maar goed, de vergrijzing komt eraan, dan wordt de situatie omgedraaid >:)
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:06:29 #274
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90879905
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef Chanty het volgende:
Crisis. Er zijn simpelweg nauwelijks vacatures. Hier en daar zijn er zelfs vacaturestops. En op de enkele vacatures die er zijn, komen dus behoorlijk veel reacties dus de werkgevers bevinden zich in luilekkerland. Maar goed, de vergrijzing komt eraan, dan wordt de situatie omgedraaid >:)
KIjk je ook naar het buitenland, of wil je liever/per se in NL blijven?
Fotoboek
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:15:57 #275
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_90880307
Wij hebben een post-doc vacature de deur uit gedaan, en op zich valt het aantal reacties best mee. Het is denk ik ook erg afhankelijk van je tak van sport. Zo zijn er (te) grote hordes crimonologen opgeleid.
pi_90880329
Hier gebeurt ook weer van alles. Mijn plan was om in januari (nu dus) op zoek te gaan naar een promotieplek. Het liefst in California waar ik voorheen ook onderzoek heb gedaan. Nu kreeg ik soort van een promotieplek aangeboden in NL. Ik ben nu bezig met wat literatuuronderzoek en het regelen van financiering daarvoor. Dit in mijn vrije tijd aangezien ik ook gewoon fulltime werk. Mijn huidige contract loopt tot jan 2012 en dat wil ik ook gewoon blijven doen. Maargoed er staat dus niets zwart op wit, dus ik vraag mij af hoe makkelijk er nog gezegd kan worden dat ze toch een ander nemen. Ik ben nog niet zo bekend in die wereld dus weet ook niet wat ik kan verwachten.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:21:08 #277
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_90880549
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:16 schreef ssebass het volgende:
Hier gebeurt ook weer van alles. Mijn plan was om in januari (nu dus) op zoek te gaan naar een promotieplek. Het liefst in California waar ik voorheen ook onderzoek heb gedaan. Nu kreeg ik soort van een promotieplek aangeboden in NL. Ik ben nu bezig met wat literatuuronderzoek en het regelen van financiering daarvoor. Dit in mijn vrije tijd aangezien ik ook gewoon fulltime werk. Mijn huidige contract loopt tot jan 2012 en dat wil ik ook gewoon blijven doen. Maargoed er staat dus niets zwart op wit, dus ik vraag mij af hoe makkelijk er nog gezegd kan worden dat ze toch een ander nemen. Ik ben nog niet zo bekend in die wereld dus weet ook niet wat ik kan verwachten.
Als je al literatuurreview doet en financieen regelt, dan is de kans dat het jouw promotieplek wordt ongeveer 95% zeker (om het wetenschappelijk te houden). Alleen indien het project onderdeel is van een groter project zodat er meer mensen over gaan/bij betrokken zijn zal het er misschien nog wat vanaf hangen, maar zeker als jij het geld hebt geregeld heb je meer 'macht' dan je denkt om gewoon die plek op te eisen :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:22:47 #278
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90880627
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef Chanty het volgende:
Bedoel je dat er weinig PhD vacatures zijn, (crisis, en bezuinigingen)?

Of bedoel je dat er weinig vacatures in het algemeen zijn, waardoor veel meer mensen dan normaal voor een PhD plek gaan?
pi_90881002
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:21 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als je al literatuurreview doet en financieen regelt, dan is de kans dat het jouw promotieplek wordt ongeveer 95% zeker (om het wetenschappelijk te houden). Alleen indien het project onderdeel is van een groter project zodat er meer mensen over gaan/bij betrokken zijn zal het er misschien nog wat vanaf hangen, maar zeker als jij het geld hebt geregeld heb je meer 'macht' dan je denkt om gewoon die plek op te eisen :)
Ik ben niet de enige er werken ook twee professoren aan mee, maar het is een op zichzelf staande studie. Ik help mee met de aanvraag, dus het is niet zo dat ik zelf de hele financien regel, daar heb ik ook te weinig ervaring voor. Dat stond in mijn andere post misschien wat onduidelijk. Ik heb het ook over de contracten gehad en dat zou geen probleem zijn. Er zou maar een kleine overlap zijn aangezien we dit jaar wel moeten beginnen. Morgen weer een gesprek misschien weet ik dan wat meer.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:18:26 #280
52229 Chanty
pi_90883024
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

KIjk je ook naar het buitenland, of wil je liever/per se in NL blijven?
Ik denk dat je voor het buitenland wel met kop en schouders boven iedereen moet uitsteken en mijn Engels is niet al te briljant. Denk dat het vinden van een baan hier in Nederland dan nog gemakkelijker is ;) En mijn vriend en ik zijn ook wel redelijk gesetteld hier. Als zich een gelegenheid voordoet, zouden we zeker kijken of het mogelijk is, maar ik ga er niet direct naar op zoek.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Bedoel je dat er weinig PhD vacatures zijn, (crisis, en bezuinigingen)?

Of bedoel je dat er weinig vacatures in het algemeen zijn, waardoor veel meer mensen dan normaal voor een PhD plek gaan?
Beiden ;) Moet zeggen dat er vaker promotieplaatsen voorbij komen dan algemene onderzoeksfuncties, maar wat ik begrepen heb van collega's is het aanbod in het algemeen laag.

@Grumpey: de opleiding wordt wel steeds populairder inderdaad, maar tot voor kort waren er nog geen problemen om aan werk te komen. Naar mijn idee wordt het wel lastiger gemaakt doordat mensen met een psycho-pedagogische en sociologische achtergrond ook vaak hetzelfde werk kunnen doen. Omgekeerd is dat vaak wat lastiger.
pi_90886590
Beste wensen allemaal, en succes met het vinden van een geschikte promotieplaats. Als er nog iemand een medisch biologische stage of postdoc wil doen in Houston, TX, in het beste kankerziekenhuis van de VS, dan PM me maar.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:46:52 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_90887155
hihi, kankerziekenhuis.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:48:40 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_90887254
sorry, artikelschrijfblues.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:49:35 #284
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90890840
quote:
9s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:48 schreef speknek het volgende:
sorry, artikelschrijfblues.
Met een zaklampje wanhopig significante verbanden in je data aan het zoeken? :P.
Fotoboek
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:51:55 #285
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90891001
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:18 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik denk dat je voor het buitenland wel met kop en schouders boven iedereen moet uitsteken en mijn Engels is niet al te briljant. Denk dat het vinden van een baan hier in Nederland dan nog gemakkelijker is ;) En mijn vriend en ik zijn ook wel redelijk gesetteld hier. Als zich een gelegenheid voordoet, zouden we zeker kijken of het mogelijk is, maar ik ga er niet direct naar op zoek.
Dat valt ook wel weer mee hoor. En het is ook juist een goede manier je Engels wat op te poetsen natuurlijk :). Maar het belangrijkste is idd of je zo'n avontuur ziet zitten.
Fotoboek
pi_90906675
Hier in de UK is het ook echt jammerlijk - geen vacatures en soms zelfs gedwongen ontslagen of mensen die 'vrijwillig' met pensioen gaan of ontslag nemen. Normaal zijn er in het najaar tientallen banen beschikbaar, zowel permanente als tijdelijke. Nu waren er in mijn vakgebied welgeteld twee; waarvan ik er gelukkig een gekregen heb. Ben dus weer voor 9 maanden onder de pannen, en heb al een aantal postdoc-aanvragen verstuurd. Maar ik vrees dat daar inderdaad meer aanvragen dan normaal zullen binnenkomen, omdat iedereen wanhopig is.
Erg vervelend al dat tijdelijke banenhoppen, vooral omdat ik toch wel naar Nederland terug wil uiteindelijk, maar daar is al helemaal niks te vinden.
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:08:54 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_90907473
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:49 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Met een zaklampje wanhopig significante verbanden in je data aan het zoeken? :P.
nee die heb ik gevonden en beschreven. Het is die stomme introductie waarbij je net moet doen alsof je weet waar het over gaat en het een goed idee is wat je zogenaamd nog gaat doen.
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 23:07:27 #288
45833 crew  Fogel
pi_90911249
In Noorwegen is nog genoeg te vinden, in ieder geval binnen informatica en medicijnen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:12:53 #289
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90911536
Gelukkig duurt t nog wel een jaartje of 2 voor mijn master af is, varkenscyclus en zo..
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:44:40 #290
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90916248
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:57 schreef SaskiaR het volgende:
Hier in de UK is het ook echt jammerlijk - geen vacatures en soms zelfs gedwongen ontslagen of mensen die 'vrijwillig' met pensioen gaan of ontslag nemen. Normaal zijn er in het najaar tientallen banen beschikbaar, zowel permanente als tijdelijke. Nu waren er in mijn vakgebied welgeteld twee; waarvan ik er gelukkig een gekregen heb. Ben dus weer voor 9 maanden onder de pannen, en heb al een aantal postdoc-aanvragen verstuurd. Maar ik vrees dat daar inderdaad meer aanvragen dan normaal zullen binnenkomen, omdat iedereen wanhopig is.
Erg vervelend al dat tijdelijke banenhoppen, vooral omdat ik toch wel naar Nederland terug wil uiteindelijk, maar daar is al helemaal niks te vinden.
Blijf je in Manchester, of is het ergens anders? Ik heb een aantal maanden terug ook zitten kijken naar vacatures in NL, er bleken er letterlijk 0 op het hele gebied van wiskunde beschikbaar. :{.
Fotoboek
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:49:54 #291
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90916445
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Gelukkig duurt t nog wel een jaartje of 2 voor mijn master af is, varkenscyclus en zo..
Ik vraag me af of de situatie over 2 jaar al wel significant veranderd is, de bezuinigingen in het Westen zijn of net ingezet of moeten nog beginnen en het zal wel weer even duren voordat overheden besluiten weer wat meer te gaan investeren ben ik bang.
Fotoboek
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:38:01 #292
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90923953
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:49 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de situatie over 2 jaar al wel significant veranderd is, de bezuinigingen in het Westen zijn of net ingezet of moeten nog beginnen en het zal wel weer even duren voordat overheden besluiten weer wat meer te gaan investeren ben ik bang.
Damn.. Ik kan ook niet veel anders dan dit, en omdat ik een arbeidshandicap heb zal ik nog meer dan de rest, met kop en schouders boven de rest uit moeten steken.. -O-

Gelukkig is het een vrij specialistische opleiding, er studeren jaarlijks maar iets van 15 studenten af. (Wijsbegeerte van techniek en samenleving).

Zit er niets anders op dan maar te gaan netwerken en ervoor te zorgen dat ik het lievelingetje van de docenten word.. Daar heb ik wel weer talent voor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')