Als je al literatuurreview doet en financieen regelt, dan is de kans dat het jouw promotieplek wordt ongeveer 95% zeker (om het wetenschappelijk te houden). Alleen indien het project onderdeel is van een groter project zodat er meer mensen over gaan/bij betrokken zijn zal het er misschien nog wat vanaf hangen, maar zeker als jij het geld hebt geregeld heb je meer 'macht' dan je denkt om gewoon die plek op te eisenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:16 schreef ssebass het volgende:
Hier gebeurt ook weer van alles. Mijn plan was om in januari (nu dus) op zoek te gaan naar een promotieplek. Het liefst in California waar ik voorheen ook onderzoek heb gedaan. Nu kreeg ik soort van een promotieplek aangeboden in NL. Ik ben nu bezig met wat literatuuronderzoek en het regelen van financiering daarvoor. Dit in mijn vrije tijd aangezien ik ook gewoon fulltime werk. Mijn huidige contract loopt tot jan 2012 en dat wil ik ook gewoon blijven doen. Maargoed er staat dus niets zwart op wit, dus ik vraag mij af hoe makkelijk er nog gezegd kan worden dat ze toch een ander nemen. Ik ben nog niet zo bekend in die wereld dus weet ook niet wat ik kan verwachten.
Bedoel je dat er weinig PhD vacatures zijn, (crisis, en bezuinigingen)?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:48 schreef Chanty het volgende:
Crisis. Er zijn simpelweg nauwelijks vacatures. Hier en daar zijn er zelfs vacaturestops. En op de enkele vacatures die er zijn, komen dus behoorlijk veel reacties dus de werkgevers bevinden zich in luilekkerland. Maar goed, de vergrijzing komt eraan, dan wordt de situatie omgedraaid
Ik ben niet de enige er werken ook twee professoren aan mee, maar het is een op zichzelf staande studie. Ik help mee met de aanvraag, dus het is niet zo dat ik zelf de hele financien regel, daar heb ik ook te weinig ervaring voor. Dat stond in mijn andere post misschien wat onduidelijk. Ik heb het ook over de contracten gehad en dat zou geen probleem zijn. Er zou maar een kleine overlap zijn aangezien we dit jaar wel moeten beginnen. Morgen weer een gesprek misschien weet ik dan wat meer.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:21 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Als je al literatuurreview doet en financieen regelt, dan is de kans dat het jouw promotieplek wordt ongeveer 95% zeker (om het wetenschappelijk te houden). Alleen indien het project onderdeel is van een groter project zodat er meer mensen over gaan/bij betrokken zijn zal het er misschien nog wat vanaf hangen, maar zeker als jij het geld hebt geregeld heb je meer 'macht' dan je denkt om gewoon die plek op te eisen
Ik denk dat je voor het buitenland wel met kop en schouders boven iedereen moet uitsteken en mijn Engels is niet al te briljant. Denk dat het vinden van een baan hier in Nederland dan nog gemakkelijker isquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
KIjk je ook naar het buitenland, of wil je liever/per se in NL blijven?
Beidenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Bedoel je dat er weinig PhD vacatures zijn, (crisis, en bezuinigingen)?
Of bedoel je dat er weinig vacatures in het algemeen zijn, waardoor veel meer mensen dan normaal voor een PhD plek gaan?
Met een zaklampje wanhopig significante verbanden in je data aan het zoeken?quote:
Dat valt ook wel weer mee hoor. En het is ook juist een goede manier je Engels wat op te poetsen natuurlijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:18 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik denk dat je voor het buitenland wel met kop en schouders boven iedereen moet uitsteken en mijn Engels is niet al te briljant. Denk dat het vinden van een baan hier in Nederland dan nog gemakkelijker isEn mijn vriend en ik zijn ook wel redelijk gesetteld hier. Als zich een gelegenheid voordoet, zouden we zeker kijken of het mogelijk is, maar ik ga er niet direct naar op zoek.
nee die heb ik gevonden en beschreven. Het is die stomme introductie waarbij je net moet doen alsof je weet waar het over gaat en het een goed idee is wat je zogenaamd nog gaat doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:49 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Met een zaklampje wanhopig significante verbanden in je data aan het zoeken?.
Blijf je in Manchester, of is het ergens anders? Ik heb een aantal maanden terug ook zitten kijken naar vacatures in NL, er bleken er letterlijk 0 op het hele gebied van wiskunde beschikbaar.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:57 schreef SaskiaR het volgende:
Hier in de UK is het ook echt jammerlijk - geen vacatures en soms zelfs gedwongen ontslagen of mensen die 'vrijwillig' met pensioen gaan of ontslag nemen. Normaal zijn er in het najaar tientallen banen beschikbaar, zowel permanente als tijdelijke. Nu waren er in mijn vakgebied welgeteld twee; waarvan ik er gelukkig een gekregen heb. Ben dus weer voor 9 maanden onder de pannen, en heb al een aantal postdoc-aanvragen verstuurd. Maar ik vrees dat daar inderdaad meer aanvragen dan normaal zullen binnenkomen, omdat iedereen wanhopig is.
Erg vervelend al dat tijdelijke banenhoppen, vooral omdat ik toch wel naar Nederland terug wil uiteindelijk, maar daar is al helemaal niks te vinden.
Ik vraag me af of de situatie over 2 jaar al wel significant veranderd is, de bezuinigingen in het Westen zijn of net ingezet of moeten nog beginnen en het zal wel weer even duren voordat overheden besluiten weer wat meer te gaan investeren ben ik bang.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Gelukkig duurt t nog wel een jaartje of 2 voor mijn master af is, varkenscyclus en zo..
Damn.. Ik kan ook niet veel anders dan dit, en omdat ik een arbeidshandicap heb zal ik nog meer dan de rest, met kop en schouders boven de rest uit moeten steken..quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:49 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de situatie over 2 jaar al wel significant veranderd is, de bezuinigingen in het Westen zijn of net ingezet of moeten nog beginnen en het zal wel weer even duren voordat overheden besluiten weer wat meer te gaan investeren ben ik bang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |