Als ze het haalt wel, zo hypocriet zijn we als volk immers wel... en waarschijnlijk met de minister-president van dienst voorop.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zal toch niet echt denken dat heel Nederland in spanning haar reis volgt en haar als een heldin onthaalt!!
Al dat gezeik van mensen die het haar niet gunnen. Go Laura!quote:AMSTERDAM - Het toezicht op Laura Dekker kan wat betreft Bureau Jeugdzorg Utrecht worden opgeheven. De Raad voor de Kinderbescherming vindt echter dat de voogdij moet worden verlengd.
Wat betreft Bureau Jeugdzorg heeft de 14-jarige Dekker genoeg vorderingen gemaakt en is aan de voorwaarden voor het opheffen van het toezicht voldaan.
'Gunnen'quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:28 schreef Casos het volgende:
Ik hoop dat ze binnenkort eindelijk aan de reis mag beginnen:
http://www.nu.nl/binnenla(...)icht-zeilmeisje.html
[..]
Al dat gezeik van mensen die het haar niet gunnen. Go Laura!
Haha, zij moet een leven krijgen? Al die kanslozen die haar beletten haar eigen leven (= zeilen) te leven, die moeten eens een leven krijgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Gunnen'
Dat ze een leven krijgt ofzo, de kraspanda. Zo speciaal is dat kind nou ook weer niet.
Er is niemand die haar 'belet' haar leven te leiden, men behoed haar voor domme acties omdat de ouders dat blijkbaar ook niet kunnen. Maar hey, we zullen wel zien, de hele welles-nietes discussie begint een beetje te voorspelbaar te worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:59 schreef Casos het volgende:
[..]
Haha, zij moet een leven krijgen? Al die kanslozen die haar beletten haar eigen leven (= zeilen) te leven, die moeten eens een leven krijgen.
Gast, ZE IS 14! Ze heeft nog helemaal niks te willen. Ze hoort braaf naar school te gaan en naar de stad te gaan om te shoppen met vriendjes en vriendinnetjes. Niet de fucking eigenwijze drol spelen en haar zin doordrijven met haar dwaze plannenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:59 schreef Casos het volgende:
[..]
Haha, zij moet een leven krijgen? Al die kanslozen die haar beletten haar eigen leven (= zeilen) te leven, die moeten eens een leven krijgen.
Ja mensen, allemaal in het keurslijf, doen wat de grote massa doet en anders ben je maar een eigenwijze drol.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:32 schreef DjinN het volgende:
[..]
Gast, ZE IS 14! Ze heeft nog helemaal niks te willen. Ze hoort braaf naar school te gaan en naar de stad te gaan om te shoppen met vriendjes en vriendinnetjes. Niet de fucking eigenwijze drol spelen en haar zin doordrijven met haar dwaze plannen
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:32 schreef DjinN het volgende:
[..]
Gast, ZE IS 14! Ze heeft nog helemaal niks te willen. Ze hoort braaf naar school te gaan en naar de stad te gaan om te shoppen met vriendjes en vriendinnetjes. Niet de fucking eigenwijze drol spelen en haar zin doordrijven met haar dwaze plannen
Kindje van 14 heeft geen zin om naar school te gaan, wil niet in het keurslijf, wil heel de dag blowen en zuipen. Goed idee?quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:37 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja mensen, allemaal in het keurslijf, doen wat de grote massa doet en anders ben je maar een eigenwijze drol.
Laat de kids die willen zuipen, snuiven, rondhangen en niet naar school gaan dan ook maar niet in dat keurslijf lopen, vind je niet? Dat is namelijk ook onmenselijk. O nee wacht, dan komt dat keurslijf natuurlijk om de hoek kijken. Heerlijk hypocrietquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, de maaier is gearriveerd.
Stel je voor dat iemand z'n hoofd boven het maaiveld durft te steken.
Eng hoor.
Dat moet bestraft worden.
Bekrompen figuren.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kindje van 14 heeft geen zin om naar school te gaan, wil niet in het keurslijf, wil heel de dag blowen en zuipen. Goed idee?
Oh wacht, je mag alleen uit het keurslijf om een record te breken.iets te doen dat een record kan opleveren en potentieel gevaarlijk is, zoals 2 andere tieners die hetzelfde probeerden hebben aangetoond.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat de kids die willen zuipen, snuiven, rondhangen en niet naar school gaan dan ook maar niet in dat keurslijf lopen, vind je niet? Dat is namelijk ook onmenselijk. O nee wacht, dan komt dat keurslijf natuurlijk om de hoek kijken. Heerlijk hypocriet
Ja, want die kids willen ook niet in een keurslijf gepropt worden, dus doe je best eens zou ik zeggenquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En je verwacht dat ik hier serieus op in ga??
quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want die kids willen ook niet in een keurslijf gepropt worden, dus doe je best eens zou ik zeggen
Als het zo belachelijk zou zijn zou je het met gemak onderuit kunnen halen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee dus.
Ik ga er lekker niet op in omdat je met belachelijke voorbeelden komt die werkelijk nergens op slaan.
Dat vind ik wel een mooie vergelijking.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:00 schreef DroogDok het volgende:
Als ze het nou ook zelf zou het nog tot daar aan toe zijn, echter ze denkt het alleen te willen door pushen van haar vader.
Vergelijk het met schoonheidswedstrijden voor amerikaanse peuters, die willen dat ook alleen maar omdat ze gepushed worden door mammie.
Heb je wel eens van die beautyfilmpjes gezien op youtube? Die meisje maken nu niet echt de indruk dat ze het leuk vinden zo opgetut te worden. Laura vindt het prachtig, Laura zeilt al alleen. Die meisjes gaan nooit alleen naar zo'n beautycontest. Onzinnige vergelijkingquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een mooie vergelijking.
Haha, prachtig vraag. Zie je nu zelf niet in hoe dom die vraag is? Zelfs de tegenstanders van deze zeilreis van Laura kunnen geen problemen hebben met twee jaar naar de VS voor zo'n contest. Er is dan helemaal geen probleem. Niks gevaarlijks aan, ze kan gewoon naar school, ze kan gewoon shoppen.quote:Hoe zouden de "laat haar toch gaan" types het vinden als ze op deze leeftijd 2 jaar naar de VS zou willen om aan het teen beauty queen circuit deel te nemen??
Ik dacht bij beautycontests aan peuters en kleuters. Die zitten vaak met tranen in de kleedkamers. Op 14 jarige leeftijd hebben ze al een stuk meer een eigen wil. En de één meer dan de ander. Als je kijkt naar hoe Laura is opgegroeid, kan je haar al niet meer vergelijken met de gemiddelde scholier in NL. Die heeft nl. nog nooit in een zeilboot op zee gezeten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:48 schreef Leandra het volgende:
Er zijn er genoeg bij die op hun 14de echt zelf denken dat te willen...
Maar zelfs als ze daar naar school zou gaan dan zou je het natuurlijk wel gelijk moeten stellen aan deze situatie; dus op haar 14de zelfstandig wonen.... alleen maar voor zoiets oppervlakkigs, ik denk niet dat de tegenstanders het zo verstandig zouden vinden als een 14-jarige alleen op een flatje in de VS zou zitten.
Dit heeft helemaal niks met bekrompenheid te makenquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, de maaier is gearriveerd.
Stel je voor dat iemand z'n hoofd boven het maaiveld durft te steken.
Eng hoor.
Dat moet bestraft worden.
Bekrompen figuren.
Deze reactie slaat helemaal als een kut op een drumstelquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:37 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja mensen, allemaal in het keurslijf, doen wat de grote massa doet en anders ben je maar een eigenwijze drol.
Als mijn kind aan boord van mijn eigen schip geboren zou zijn, het zeilen met de paplepel ingegoten heeft gekregen en al haar hele leven aan het zeilen is, ja, dan laat ik dat toe. Sterker nog, dat zou ik zelfs toejuichen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:50 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niks met bekrompenheid te makenDit heeft te maken met logisch denken en naar de leeftijd handelen. Als jou kind op z'n 14e in zijn/haar eentje de wereld rond wil zeilen laat je dat dus maar toe? Als jou kind van 14 met een of ander doldwaas plan op de proppen komt waar heel wat gevaar bij komt kijken laat je dat dus ook toe? Alles maar om maar niet bekrompen te zijn
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:51 schreef DjinN het volgende:
[..]
Deze reactie slaat helemaal als een kut op een drumstelHier ga ik dus niet eens inhoudelijk op in
Ik ben niet bekrompen, en kortzichtig al helemaal nietquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:14 schreef Casos het volgende:
[..]
Als mijn kind aan boord van mijn eigen schip geboren zou zijn, het zeilen met de paplepel ingegoten heeft gekregen en al haar hele leven aan het zeilen is, ja, dan laat ik dat toe. Sterker nog, dat zou ik zelfs toejuichen.
En er is er hier maar één bekrompen en dat ben je zelf. Zo kortzichting als jij bent..... zie hieronder waarom.
[..]
Helaas leven we in een maatschappij waarin we altijd 'meningen van anderen' opgelegd krijgen. Dat is de manier waarop een democratie tot stand komt namelijk. Helaas zijn er nog altijd onbezonnen figuren die menen zich te kunnen ontrekken aan de regels, opgesteld door diezelfde democratie, maar wel graag de vruchten willen plukken. Dat anderen dat afkeurenswaardig vinden is dan ook heel normaal, want het is immers niks anders dan een poging tot het opstellen van een parasitaire relatie; wel de lusten, niet de lasten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:30 schreef speknek het volgende:
Nee dat je jouw mening op wil leggen aan anderen is bekrompen, niet de mening zelf. Ik denk dat vrijwel iedereen het zelfs met je eens is.
Dat "horen" is nu juist het kortzichtige. Vooral in deze reactie van jou:quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:28 schreef DjinN het volgende:
Maar goed. Ik blijf bij mijn punt. Een 14jarige hoort niet in haar eentje de wereld rond te zeilen. Ze is gewoon te jong en ze hoort gewoon op school te zitten. Helaas zijn er mensen die dat bekrompen vinden en kortzichtigSo fucking be it.
Ze moet dus doen wat de meerderheid doet en doet ze dat niet, dan is ze eigenwijs. Dat is wat we nu kortzichtig noemen. Daar hoef ik voor de rest geen enkele andere post van jou voor te lezen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:32 schreef DjinN het volgende:
[..]
Aardige spin, maar nee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Scorpie het volgende:
Helaas leven we in een maatschappij waarin we altijd 'meningen van anderen' opgelegd krijgen. Dat is de manier waarop een democratie tot stand komt namelijk. Helaas zijn er nog altijd onbezonnen figuren die menen zich te kunnen ontrekken aan de regels, opgesteld door diezelfde democratie, maar wel graag de vruchten willen plukken. Dat anderen dat afkeurenswaardig vinden is dan ook heel normaal, want het is immers niks anders dan een poging tot het opstellen van een parasitaire relatie; wel de lusten, niet de lasten.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef Leandra het volgende:
Of ze nou wel of geen leerplicht heeft is voor mij niet eens het doorsslaggevende, wat ik wel van belang vind, is dat een hoop landen die ze zal aandoen een 14-jarige ook niet als volwassen beschouwen en ze dus helemaal niet meer uit het land mag vertrekken.
In Engeland kwam ze ook in een kindertehuis terecht, want te jong om alleen weer uit te varen.
Als een 16-jarige Amerikaanse puber een rondje Europa in de auto wil doen dan mag dat ook niet, omdat hij volgens de Europese wetten niet oud genoeg is om een auto te besturen, ongeacht het feit dat hij een rijbewijs heeft, en wellicht al vanaf zijn 3de zelfstandig gemotoriseerde voertuigen bestuurt.
Daarbij; hoe "volwassen" een 14-jarige ook denkt te zijn, hij/zij is het nog niet.

Please save us your spam...quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:35 schreef Borkum1994 het volgende:
ZEILMEISJE LAURA DEKKER ON FACEBOOK
http://www.facebook.com/group.php?gid=107777619273164&v=wall
[ afbeelding ]
Gelukkig heb je het bezittelijk voornaamwoord in het Engels wel goed!!quote:
quote:MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg beslist vanmiddag of het toezicht op het zeilmeisje Laura Dekker wordt opgeheven of wordt verlengd. Het inmiddels 14-jarige meisje kondigde vorig jaar plannen aan om als jongste ooit een solozeiltocht rond de wereld te maken, maar de rechter stak daar eerder een stokje voor.
De reis zou onveilig zijn en slecht voor haar ontwikkeling. Vorige week dinsdag meldde Bureau Jeugdzorg Utrecht te vinden dat het toezicht op het kind kan worden opgeheven, maar de Raad voor de Kinderbescherming is het hier niet mee eens. Die wil dat het met twaalf maanden wordt verlengd.
Wat betreft Bureau Jeugdzorg heeft de 14-jarige Dekker genoeg vorderingen gemaakt en is aan de voorwaarden voor het opheffen van het toezicht voldaan. De Raad voor de Kinderbescherming weerspreekt dat. Als het toezicht wordt stopgezet, staat het Dekker vrij om op haar lang gekoesterde solozeiltocht rond de wereld te gaan maken. (NOVUM)
27/07/10 09u30
Volgens mij ligt het toezicht weer bij de ouder(s) als je het opheft en als zij het goedvinden kun je er weinig aan doen, behalve natuurlijk dat de diverse instanties in de landen waar ze aanmeert wellicht actie zouden kunnen ondernemen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:18 schreef Marrije het volgende:
Is het niet mogelijk om de toezicht op te heffen maar haar wel een verbod op te leggen om de wereld alleen te mogen rondvaren?
En dan moeten ze niet verwachten dat Nederland dat dan wel even oplost!!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij ligt het toezicht weer bij de ouder(s) als je het opheft en als zij het goedvinden kun je er weinig aan doen, behalve natuurlijk dat de diverse instanties in de landen waar ze aanmeert wellicht actie zouden kunnen ondernemen.
Laura zal er ook geen traan om laten als je ze jou 6 steken diep opbergen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan moeten ze niet verwachten dat Nederland dat dan wel even oplost!!
Dan zoeken ze het ook maar zelf uit.
Wmb laten ze dat kind uitvaren. Ik hoop voor haar dat het goed gaat, maar zal er geen traan om laten als het fout gaat.
Dat denk ik ook niet, want ze weet niet wie ik ben en zal dat ook niet horen als dat zover is. Ik weet wel wie zij is en het zal in het nieuws komen als ze naar de haaien is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:58 schreef Casos het volgende:
Laura zal er ook geen traan om laten als je ze jou 6 steken diep opbergen.
Zet eens een andere plaat op.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan moeten ze niet verwachten dat Nederland dat dan wel even oplost!!
Dan zoeken ze het ook maar zelf uit.
Wmb laten ze dat kind uitvaren. Ik hoop voor haar dat het goed gaat, maar zal er geen traan om laten als het fout gaat.
quote:BREKEND: Rechter: Ouders zeilmeisje Laura mogen beslissen of ze gaat!
BREKEND: Uitspraak betekent volgens advocaat dat Laura snel vertrekt.
Dolgelukkige vader van Laura loopt nu naar haar op de boot, om het te vertellen.
Dolgelukkige vader.... precies, wiens wens is het nou?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:22 schreef Paul het volgende:
Ze mag gaan!
http://twitter.com/NickRenooij
[..]
quote:Zeilmeisje Laura mag soloreis maken
` Het zeilmeisje Laura Dekker mag van
de rechtbank in Middelburg beginnen aan
een soloreis rond de wereld als haar
ouders daarmee instemmen.De rechter
geeft daarmee de verantwoordelijkheid
voor de beslissing terug van Jeugdzorg
aan de ouders.Die hebben al laten weten
dat hun dochter de tocht mag maken.
Jeugdzorg vindt dat Laura in staat is
om de soloreis te maken.De Raad voor de
Kinderbescherming had juist gevraagd om
haar langer onder toezicht te plaatsen.
De rechtbank heeft in de uitspraak de
volledige zeggenschap over Laura aan de
ouders teruggegeven.Het is nog onbekend
wanneer de 14-jarige Laura vertrekt.
Ja, maar dat leren gaat ze op de boot doen, ze mist enkel de lessen "Hoe wordt ik een Breazah!!" "En hoe werk ik zoveel mogelijk jongens in 1 uur af"quote:
Want die lessen krijg je alleen van je 14de tot je 15de? Die worden ook nergens anders ter wereld gegeven?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:52 schreef Ermanon het volgende:
Ja, maar dat leren gaat ze op de boot doen, ze mist enkel de lessen "Hoe wordt ik een Breazah!!" "En hoe werk ik zoveel mogelijk jongens in 1 uur af"![]()
![]()
Pa en Ma zijn gescheiden, maar Pa scheen gouden handen te hebben als het over zeilen ging en schijnt Laura heel goed op te hebben geleid, die zal dus heus wel weten wat haar te wachten staatquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Want die lessen krijg je alleen van je 14de tot je 15de? Die worden ook nergens anders ter wereld gegeven?
Ik hoop alleen dat pa en ma niet bij de Nederlandse overheid, kinderbescherming en jeugdzorg gaan klagen wanneer het fout gaat. Dat ze heel goed beseffen dat het hun verantwoordelijkheid is en ook hun schuld mocht er iets gebeuren.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:52 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ja, maar dat leren gaat ze op de boot doen, ze mist enkel de lessen "Hoe wordt ik een Breazah!!" "En hoe werk ik zoveel mogelijk jongens in 1 uur af"![]()
![]()
Al lang blij dat ze nu wel mag, laat maar lekker varen en genieten, stelletje watjes hier zodra iemand iets durft
Maar jij bent gelukkig geen rechter.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:03 schreef AdvancedPower het volgende:
Die meid heeft toch gewoon leerplicht net als iedere ander? Ze is eigenlijk gewoon 'legaal aan het spijbelen.'
Het slaat nergens op. De rechter heeft in mijn ogen gewoon gefaald.
Ik denk dat jij van menig FOK!ker ook wel met een zeilboot de weide wereld in mag gaan (zonder internet).quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:03 schreef AdvancedPower het volgende:
Die meid heeft toch gewoon leerplicht net als iedere ander? Ze is eigenlijk gewoon 'legaal aan het spijbelen.'
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:21 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij van menig FOK!ker ook wel met een zeilboot de weide wereld in mag gaan (zonder internet).
quote:738 (gemiddeld 2 per dag)
quote:
quote:geregistreerd op: zondag 2 augustus 2009 @ 20:27
Weide wereld?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:21 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij van menig FOK!ker ook wel met een zeilboot de weide wereld in mag gaan (zonder internet).
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Weide wereld?
Dat krijg je er nou van als de leerplicht wordt ontdoken.
Oepsquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Weide wereld?
Dat krijg je er nou van als de leerplicht wordt ontdoken.
Ach we zien de begrafenis wel live op SBS6 nadat ze verzopen is bij de Kaapverdische Eilandenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Want die lessen krijg je alleen van je 14de tot je 15de? Die worden ook nergens anders ter wereld gegeven?
Ik hoop alleen dat pa en ma niet bij de Nederlandse overheid, kinderbescherming en jeugdzorg gaan klagen wanneer het fout gaat. Dat ze heel goed beseffen dat het hun verantwoordelijkheid is en ook hun schuld mocht er iets gebeuren.
Maar waarschijnlijk krijgt ze gedurende haar reis ter compensatie wel een workshop "Hoe word ik anaal uitgewoond door een Somalische piraat"quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:52 schreef Ermanon het volgende:
[..]
![]()
Al lang blij dat ze nu wel mag, laat maar lekker varen en genieten, stelletje watjes hier zodra iemand iets durft
Doet ze ook wel. Daar komt het wel op neer.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef Rechterbal het volgende:
Zeikwijf, stap in die boot en kom nooit meer terug.
Paranormaal begaafd?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Doet ze ook wel. Daar komt het wel op neer.
Zij zelf waarschijnlijk ook.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef Rechterbal het volgende:
Ik word helemaal ziek van die media aandacht die ze aan die kutkoter geven.
Ja, hoe zit dat eigenlijk? Varen er andere boten met haar mee?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Interviewtje op RTL Nieuws:
"Is dat niet gevaarlijk door de Golf van Aden?"
LD: "Nou ja, uh, je zit in een convooi, dus.... "
Ze doet de reis op haar gemak, 2 jaar, en ze volgt in de tussentijd lessen via de wereldschool .. als de rechter daarin toegestemd heeft betekent het mi dat de periodes dat zij aan wal is lang genoeg zijn en er daar dan voldoende volwassen hulp/controle aanwezig is, er wordt dus aan de voorwaarden voldaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:53 schreef bloodymary het volgende:
Ik snap die mensen ook niet die over die leerplicht zitten te zeuren. Hoe lang duurt dat boottochtje? 1 jaar? 2 jaar? Daarna kan ze toch gewoon weer de draad oppakken met haar studie. Ik denk dat ze nu al meer studie achter zich en ontwikkeling in zich heeft dan menig persoon die de leerplicht heeft volbracht.
"Ik moest van de rechter een cursus 'slaapmanagement' doen. Ik wist niet eens wat dat was" Wtfquote:
Haar moeder heeft iets van 14 dagen geleden via de krant laten weten dat zij het wel goed vindt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:26 schreef Marrije het volgende:
Maar ze moet wel toestemming krijgen van haar ouders, begreep ik.
Van haar moeder mag ze dus niet. Maar die heeft niks in te brengen?
Amenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef Rechterbal het volgende:
Zeikwijf, stap in die boot en kom nooit meer terug. Ik word helemaal ziek van die media aandacht die ze aan die kutkoter geven.
een rechter faalt niet. Het bekijkt gewoon de juridische staat van de wetgeving omtrent de specifieke casus.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:03 schreef AdvancedPower het volgende:
De wetgevende macht geeft je een nogal beperkte persoonlijke vrijheid via de wereldschool of thuisonderwijs .. had je dat nog verder beperkt willen zien via wetgeving?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
een rechter faalt niet. Het bekijkt gewoon de juridische staat van de wetgeving omtrent de specifieke casus.
Dan faalt hooguit de wetgevende macht.
nee hoor. maar ik zeur ook niet over een vonnis van de rechter.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:53 schreef moussie het volgende:
[..]
De wetgevende macht geeft je een nogal beperkte persoonlijke vrijheid via de wereldschool of thuisonderwijs .. had je dat nog verder beperkt willen zien via wetgeving?
Neeeeee. We wonen hier allemaal in hetzelfde landje en dus volgen we ook allemaal dezelfde regeltjes. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, gun dat dan ook een ander niet!quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Het onderwijs holt achteruit, groepen jongeren zijn ongeschoold niet vooruit te schoppen, lesuitval en kwaliteitsverlies is aan de orde vand e dag en half Nederland valt over een meisje heen dat wel ambitie heeft en haar droom wil laten uitkomen.
VOC-mentaliteit, dynamiek, over grenzen heenkijken...toch?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |