Volgens mij ligt het toezicht weer bij de ouder(s) als je het opheft en als zij het goedvinden kun je er weinig aan doen, behalve natuurlijk dat de diverse instanties in de landen waar ze aanmeert wellicht actie zouden kunnen ondernemen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:18 schreef Marrije het volgende:
Is het niet mogelijk om de toezicht op te heffen maar haar wel een verbod op te leggen om de wereld alleen te mogen rondvaren?
En dan moeten ze niet verwachten dat Nederland dat dan wel even oplost!!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij ligt het toezicht weer bij de ouder(s) als je het opheft en als zij het goedvinden kun je er weinig aan doen, behalve natuurlijk dat de diverse instanties in de landen waar ze aanmeert wellicht actie zouden kunnen ondernemen.
Laura zal er ook geen traan om laten als je ze jou 6 steken diep opbergen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan moeten ze niet verwachten dat Nederland dat dan wel even oplost!!
Dan zoeken ze het ook maar zelf uit.
Wmb laten ze dat kind uitvaren. Ik hoop voor haar dat het goed gaat, maar zal er geen traan om laten als het fout gaat.
Dat denk ik ook niet, want ze weet niet wie ik ben en zal dat ook niet horen als dat zover is. Ik weet wel wie zij is en het zal in het nieuws komen als ze naar de haaien is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:58 schreef Casos het volgende:
Laura zal er ook geen traan om laten als je ze jou 6 steken diep opbergen.
Zet eens een andere plaat op.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan moeten ze niet verwachten dat Nederland dat dan wel even oplost!!
Dan zoeken ze het ook maar zelf uit.
Wmb laten ze dat kind uitvaren. Ik hoop voor haar dat het goed gaat, maar zal er geen traan om laten als het fout gaat.
quote:BREKEND: Rechter: Ouders zeilmeisje Laura mogen beslissen of ze gaat!
BREKEND: Uitspraak betekent volgens advocaat dat Laura snel vertrekt.
Dolgelukkige vader van Laura loopt nu naar haar op de boot, om het te vertellen.
Dolgelukkige vader.... precies, wiens wens is het nou?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:22 schreef Paul het volgende:
Ze mag gaan!
http://twitter.com/NickRenooij
[..]
quote:Zeilmeisje Laura mag soloreis maken
` Het zeilmeisje Laura Dekker mag van
de rechtbank in Middelburg beginnen aan
een soloreis rond de wereld als haar
ouders daarmee instemmen.De rechter
geeft daarmee de verantwoordelijkheid
voor de beslissing terug van Jeugdzorg
aan de ouders.Die hebben al laten weten
dat hun dochter de tocht mag maken.
Jeugdzorg vindt dat Laura in staat is
om de soloreis te maken.De Raad voor de
Kinderbescherming had juist gevraagd om
haar langer onder toezicht te plaatsen.
De rechtbank heeft in de uitspraak de
volledige zeggenschap over Laura aan de
ouders teruggegeven.Het is nog onbekend
wanneer de 14-jarige Laura vertrekt.
Ja, maar dat leren gaat ze op de boot doen, ze mist enkel de lessen "Hoe wordt ik een Breazah!!" "En hoe werk ik zoveel mogelijk jongens in 1 uur af"quote:
Want die lessen krijg je alleen van je 14de tot je 15de? Die worden ook nergens anders ter wereld gegeven?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:52 schreef Ermanon het volgende:
Ja, maar dat leren gaat ze op de boot doen, ze mist enkel de lessen "Hoe wordt ik een Breazah!!" "En hoe werk ik zoveel mogelijk jongens in 1 uur af"![]()
![]()
Pa en Ma zijn gescheiden, maar Pa scheen gouden handen te hebben als het over zeilen ging en schijnt Laura heel goed op te hebben geleid, die zal dus heus wel weten wat haar te wachten staatquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Want die lessen krijg je alleen van je 14de tot je 15de? Die worden ook nergens anders ter wereld gegeven?
Ik hoop alleen dat pa en ma niet bij de Nederlandse overheid, kinderbescherming en jeugdzorg gaan klagen wanneer het fout gaat. Dat ze heel goed beseffen dat het hun verantwoordelijkheid is en ook hun schuld mocht er iets gebeuren.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:52 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ja, maar dat leren gaat ze op de boot doen, ze mist enkel de lessen "Hoe wordt ik een Breazah!!" "En hoe werk ik zoveel mogelijk jongens in 1 uur af"![]()
![]()
Al lang blij dat ze nu wel mag, laat maar lekker varen en genieten, stelletje watjes hier zodra iemand iets durft
Maar jij bent gelukkig geen rechter.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:03 schreef AdvancedPower het volgende:
Die meid heeft toch gewoon leerplicht net als iedere ander? Ze is eigenlijk gewoon 'legaal aan het spijbelen.'
Het slaat nergens op. De rechter heeft in mijn ogen gewoon gefaald.
Ik denk dat jij van menig FOK!ker ook wel met een zeilboot de weide wereld in mag gaan (zonder internet).quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:03 schreef AdvancedPower het volgende:
Die meid heeft toch gewoon leerplicht net als iedere ander? Ze is eigenlijk gewoon 'legaal aan het spijbelen.'
Het slaat nergens op. De rechter heeft in mijn ogen gewoon gefaald.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:21 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij van menig FOK!ker ook wel met een zeilboot de weide wereld in mag gaan (zonder internet).
quote:738 (gemiddeld 2 per dag)
quote:
quote:geregistreerd op: zondag 2 augustus 2009 @ 20:27
Weide wereld?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:21 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij van menig FOK!ker ook wel met een zeilboot de weide wereld in mag gaan (zonder internet).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |