abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:21:52 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84303988
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:00 schreef DroogDok het volgende:
Als ze het nou ook zelf zou het nog tot daar aan toe zijn, echter ze denkt het alleen te willen door pushen van haar vader.

Vergelijk het met schoonheidswedstrijden voor amerikaanse peuters, die willen dat ook alleen maar omdat ze gepushed worden door mammie.
Dat vind ik wel een mooie vergelijking.

Hoe zouden de "laat haar toch gaan" types het vinden als ze op deze leeftijd 2 jaar naar de VS zou willen om aan het teen beauty queen circuit deel te nemen??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84304226
Mensen zijn wel verslaafd aan deze soap is het niet.
Allemachtig wat een futiliteit.
pi_84304501
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een mooie vergelijking.
Heb je wel eens van die beautyfilmpjes gezien op youtube? Die meisje maken nu niet echt de indruk dat ze het leuk vinden zo opgetut te worden. Laura vindt het prachtig, Laura zeilt al alleen. Die meisjes gaan nooit alleen naar zo'n beautycontest. Onzinnige vergelijking
quote:
Hoe zouden de "laat haar toch gaan" types het vinden als ze op deze leeftijd 2 jaar naar de VS zou willen om aan het teen beauty queen circuit deel te nemen??
Haha, prachtig vraag. Zie je nu zelf niet in hoe dom die vraag is? Zelfs de tegenstanders van deze zeilreis van Laura kunnen geen problemen hebben met twee jaar naar de VS voor zo'n contest. Er is dan helemaal geen probleem. Niks gevaarlijks aan, ze kan gewoon naar school, ze kan gewoon shoppen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:48:22 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84304580
Er zijn er genoeg bij die op hun 14de echt zelf denken dat te willen...

Maar zelfs als ze daar naar school zou gaan dan zou je het natuurlijk wel gelijk moeten stellen aan deze situatie; dus op haar 14de zelfstandig wonen.... alleen maar voor zoiets oppervlakkigs, ik denk niet dat de tegenstanders het zo verstandig zouden vinden als een 14-jarige alleen op een flatje in de VS zou zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:46:18 #130
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84306234
Toppunt van betutteling en zonde van het geld om een toch al overbezette instantie als jeugdzorg hierop te zetten. Hoe kan je een mens met dromen frustreren zeg...
Stel wat voorwaarden omtrent veiligheid (dat ze een gps heeft, vaarbewijs en dat er een noodplan is ofzo) en laat dat kind lekker haar leven leiden!!
pi_84306474
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:48 schreef Leandra het volgende:
Er zijn er genoeg bij die op hun 14de echt zelf denken dat te willen...

Maar zelfs als ze daar naar school zou gaan dan zou je het natuurlijk wel gelijk moeten stellen aan deze situatie; dus op haar 14de zelfstandig wonen.... alleen maar voor zoiets oppervlakkigs, ik denk niet dat de tegenstanders het zo verstandig zouden vinden als een 14-jarige alleen op een flatje in de VS zou zitten.
Ik dacht bij beautycontests aan peuters en kleuters. Die zitten vaak met tranen in de kleedkamers. Op 14 jarige leeftijd hebben ze al een stuk meer een eigen wil. En de één meer dan de ander. Als je kijkt naar hoe Laura is opgegroeid, kan je haar al niet meer vergelijken met de gemiddelde scholier in NL. Die heeft nl. nog nooit in een zeilboot op zee gezeten.

En ja, als zij zelfstandig genoeg is, waarom niet? Ze woont niet ziels alleen in een grote flat. Ze zal nu ook niet ziels alleen zeilen. Ze zit alleen in haar eigen boot, maar zeker de grote oversteken worden in groepen gedaan. Zie het als wonen in een studentenhuis, je hebt je eigen kamer waar je alleen bent, maar echt "alleen" is het nu ook weer niet.
pi_84308655
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ah, de maaier is gearriveerd.
Stel je voor dat iemand z'n hoofd boven het maaiveld durft te steken.
Eng hoor.
Dat moet bestraft worden.

Bekrompen figuren.
Dit heeft helemaal niks met bekrompenheid te maken Dit heeft te maken met logisch denken en naar de leeftijd handelen. Als jou kind op z'n 14e in zijn/haar eentje de wereld rond wil zeilen laat je dat dus maar toe? Als jou kind van 14 met een of ander doldwaas plan op de proppen komt waar heel wat gevaar bij komt kijken laat je dat dus ook toe? Alles maar om maar niet bekrompen te zijn
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_84308688
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:37 schreef Casos het volgende:

[..]

Ja mensen, allemaal in het keurslijf, doen wat de grote massa doet en anders ben je maar een eigenwijze drol.
Deze reactie slaat helemaal als een kut op een drumstel Hier ga ik dus niet eens inhoudelijk op in
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_84309645
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:50 schreef DjinN het volgende:

[..]

Dit heeft helemaal niks met bekrompenheid te maken Dit heeft te maken met logisch denken en naar de leeftijd handelen. Als jou kind op z'n 14e in zijn/haar eentje de wereld rond wil zeilen laat je dat dus maar toe? Als jou kind van 14 met een of ander doldwaas plan op de proppen komt waar heel wat gevaar bij komt kijken laat je dat dus ook toe? Alles maar om maar niet bekrompen te zijn
Als mijn kind aan boord van mijn eigen schip geboren zou zijn, het zeilen met de paplepel ingegoten heeft gekregen en al haar hele leven aan het zeilen is, ja, dan laat ik dat toe. Sterker nog, dat zou ik zelfs toejuichen.

En er is er hier maar één bekrompen en dat ben je zelf. Zo kortzichting als jij bent..... zie hieronder waarom.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:51 schreef DjinN het volgende:

[..]

Deze reactie slaat helemaal als een kut op een drumstel Hier ga ik dus niet eens inhoudelijk op in
pi_84309880
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:14 schreef Casos het volgende:

[..]

Als mijn kind aan boord van mijn eigen schip geboren zou zijn, het zeilen met de paplepel ingegoten heeft gekregen en al haar hele leven aan het zeilen is, ja, dan laat ik dat toe. Sterker nog, dat zou ik zelfs toejuichen.

En er is er hier maar één bekrompen en dat ben je zelf. Zo kortzichting als jij bent..... zie hieronder waarom.
[..]
Ik ben niet bekrompen, en kortzichtig al helemaal niet Op een reactie die ik hier in dit topic plaats kan jij dus helemaal niet beoordelen hoe ik inmekaar zit
Jou reactie sloeg helemaal nergens op en had niets met mijn reactie te maken, vandaar dat ik er dus ook NIET op in ging.
Als ze 18 of ouder zou zijn zou het al een heel ander verhaal zijn. Zoiets heet VOLWASSEN zijn Maar schijnbaar snap jij dus helemaal niets van mijn reactie want je begint mij meteen te bashen zonder dat je je daadwerkelijk af gaat vragen wat ik bedoel. Nee jij noemt me liever meteen bekrompen en kortzichtig
pi_84310112
Maar goed. Ik blijf bij mijn punt. Een 14jarige hoort niet in haar eentje de wereld rond te zeilen. Ze is gewoon te jong en ze hoort gewoon op school te zitten. Helaas zijn er mensen die dat bekrompen vinden en kortzichtig So fucking be it.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:30:26 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_84310194
Nee dat je jouw mening op wil leggen aan anderen is bekrompen, niet de mening zelf. Ik denk dat vrijwel iedereen het zelfs met je eens is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84310404
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:30 schreef speknek het volgende:
Nee dat je jouw mening op wil leggen aan anderen is bekrompen, niet de mening zelf. Ik denk dat vrijwel iedereen het zelfs met je eens is.
Helaas leven we in een maatschappij waarin we altijd 'meningen van anderen' opgelegd krijgen. Dat is de manier waarop een democratie tot stand komt namelijk. Helaas zijn er nog altijd onbezonnen figuren die menen zich te kunnen ontrekken aan de regels, opgesteld door diezelfde democratie, maar wel graag de vruchten willen plukken. Dat anderen dat afkeurenswaardig vinden is dan ook heel normaal, want het is immers niks anders dan een poging tot het opstellen van een parasitaire relatie; wel de lusten, niet de lasten.
pi_84311662
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:28 schreef DjinN het volgende:
Maar goed. Ik blijf bij mijn punt. Een 14jarige hoort niet in haar eentje de wereld rond te zeilen. Ze is gewoon te jong en ze hoort gewoon op school te zitten. Helaas zijn er mensen die dat bekrompen vinden en kortzichtig So fucking be it.
Dat "horen" is nu juist het kortzichtige. Vooral in deze reactie van jou:
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:32 schreef DjinN het volgende:

[..]

Gast, ZE IS 14! Ze heeft nog helemaal niks te willen. Ze hoort braaf naar school te gaan en naar de stad te gaan om te shoppen met vriendjes en vriendinnetjes. Niet de fucking eigenwijze drol spelen en haar zin doordrijven met haar dwaze plannen
Ze moet dus doen wat de meerderheid doet en doet ze dat niet, dan is ze eigenwijs. Dat is wat we nu kortzichtig noemen. Daar hoef ik voor de rest geen enkele andere post van jou voor te lezen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:19:55 #140
8369 speknek
Another day another slay
pi_84312020
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Scorpie het volgende:
Helaas leven we in een maatschappij waarin we altijd 'meningen van anderen' opgelegd krijgen. Dat is de manier waarop een democratie tot stand komt namelijk. Helaas zijn er nog altijd onbezonnen figuren die menen zich te kunnen ontrekken aan de regels, opgesteld door diezelfde democratie, maar wel graag de vruchten willen plukken. Dat anderen dat afkeurenswaardig vinden is dan ook heel normaal, want het is immers niks anders dan een poging tot het opstellen van een parasitaire relatie; wel de lusten, niet de lasten.
Aardige spin, maar nee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:27:57 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84312379
Of ze nou wel of geen leerplicht heeft is voor mij niet eens het doorsslaggevende, wat ik wel van belang vind, is dat een hoop landen die ze zal aandoen een 14-jarige ook niet als volwassen beschouwen en ze dus helemaal niet meer uit het land mag vertrekken.

In Engeland kwam ze ook in een kindertehuis terecht, want te jong om alleen weer uit te varen.

Als een 16-jarige Amerikaanse puber een rondje Europa in de auto wil doen dan mag dat ook niet, omdat hij volgens de Europese wetten niet oud genoeg is om een auto te besturen, ongeacht het feit dat hij een rijbewijs heeft, en wellicht al vanaf zijn 3de zelfstandig gemotoriseerde voertuigen bestuurt.

Daarbij; hoe "volwassen" een 14-jarige ook denkt te zijn, hij/zij is het nog niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84312918
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Aardige spin, maar nee.
Treurige comeback met een oneliner, maar nee.
pi_84312950
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef Leandra het volgende:
Of ze nou wel of geen leerplicht heeft is voor mij niet eens het doorsslaggevende, wat ik wel van belang vind, is dat een hoop landen die ze zal aandoen een 14-jarige ook niet als volwassen beschouwen en ze dus helemaal niet meer uit het land mag vertrekken.

In Engeland kwam ze ook in een kindertehuis terecht, want te jong om alleen weer uit te varen.

Als een 16-jarige Amerikaanse puber een rondje Europa in de auto wil doen dan mag dat ook niet, omdat hij volgens de Europese wetten niet oud genoeg is om een auto te besturen, ongeacht het feit dat hij een rijbewijs heeft, en wellicht al vanaf zijn 3de zelfstandig gemotoriseerde voertuigen bestuurt.

Daarbij; hoe "volwassen" een 14-jarige ook denkt te zijn, hij/zij is het nog niet.
pi_84317489
ZEILMEISJE LAURA DEKKER ON FACEBOOK

http://www.facebook.com/group.php?gid=107777619273164&v=wall

[ Bericht 21% gewijzigd door Borkum1994 op 21-07-2010 15:50:42 ]
pi_84318076
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:35 schreef Borkum1994 het volgende:
ZEILMEISJE LAURA DEKKER ON FACEBOOK

http://www.facebook.com/group.php?gid=107777619273164&v=wall

[ afbeelding ]
Please save us your spam...
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:40:00 #146
3542 Gia
User under construction
pi_84325844
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:51 schreef DjinN het volgende:

[..]

Please save us your spam...
Gelukkig heb je het bezittelijk voornaamwoord in het Engels wel goed!!

Zou wel lachen zijn als er een 13-jarige verstekeling mee zou gaan. Weg record!!
  maandag 26 juli 2010 @ 21:04:12 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_84520836
Wat is dat voor een gestoorde familie van die Laura? Nu heeft oma weer een boek geschreven 8)7
Ik geef het op; dat kind moet kennelijk de droom van zowel ouders als grootouders waarmaken.

bron
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_84521007
welnee dat kind wil alleen aandacht hebben, rationeel denken komt niet in haar vocabulaire voor denk ik
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 27 juli 2010 @ 09:52:59 #149
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_84538112
quote:
MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg beslist vanmiddag of het toezicht op het zeilmeisje Laura Dekker wordt opgeheven of wordt verlengd. Het inmiddels 14-jarige meisje kondigde vorig jaar plannen aan om als jongste ooit een solozeiltocht rond de wereld te maken, maar de rechter stak daar eerder een stokje voor.

De reis zou onveilig zijn en slecht voor haar ontwikkeling. Vorige week dinsdag meldde Bureau Jeugdzorg Utrecht te vinden dat het toezicht op het kind kan worden opgeheven, maar de Raad voor de Kinderbescherming is het hier niet mee eens. Die wil dat het met twaalf maanden wordt verlengd.

Wat betreft Bureau Jeugdzorg heeft de 14-jarige Dekker genoeg vorderingen gemaakt en is aan de voorwaarden voor het opheffen van het toezicht voldaan. De Raad voor de Kinderbescherming weerspreekt dat. Als het toezicht wordt stopgezet, staat het Dekker vrij om op haar lang gekoesterde solozeiltocht rond de wereld te gaan maken. (NOVUM)
27/07/10 09u30
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 27 juli 2010 @ 10:18:53 #150
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_84538850
Is het niet mogelijk om de toezicht op te heffen maar haar wel een verbod op te leggen om de wereld alleen te mogen rondvaren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')