Dat vind ik wel een mooie vergelijking.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:00 schreef DroogDok het volgende:
Als ze het nou ook zelf zou het nog tot daar aan toe zijn, echter ze denkt het alleen te willen door pushen van haar vader.
Vergelijk het met schoonheidswedstrijden voor amerikaanse peuters, die willen dat ook alleen maar omdat ze gepushed worden door mammie.
Heb je wel eens van die beautyfilmpjes gezien op youtube? Die meisje maken nu niet echt de indruk dat ze het leuk vinden zo opgetut te worden. Laura vindt het prachtig, Laura zeilt al alleen. Die meisjes gaan nooit alleen naar zo'n beautycontest. Onzinnige vergelijkingquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een mooie vergelijking.
Haha, prachtig vraag. Zie je nu zelf niet in hoe dom die vraag is? Zelfs de tegenstanders van deze zeilreis van Laura kunnen geen problemen hebben met twee jaar naar de VS voor zo'n contest. Er is dan helemaal geen probleem. Niks gevaarlijks aan, ze kan gewoon naar school, ze kan gewoon shoppen.quote:Hoe zouden de "laat haar toch gaan" types het vinden als ze op deze leeftijd 2 jaar naar de VS zou willen om aan het teen beauty queen circuit deel te nemen??
Ik dacht bij beautycontests aan peuters en kleuters. Die zitten vaak met tranen in de kleedkamers. Op 14 jarige leeftijd hebben ze al een stuk meer een eigen wil. En de één meer dan de ander. Als je kijkt naar hoe Laura is opgegroeid, kan je haar al niet meer vergelijken met de gemiddelde scholier in NL. Die heeft nl. nog nooit in een zeilboot op zee gezeten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:48 schreef Leandra het volgende:
Er zijn er genoeg bij die op hun 14de echt zelf denken dat te willen...
Maar zelfs als ze daar naar school zou gaan dan zou je het natuurlijk wel gelijk moeten stellen aan deze situatie; dus op haar 14de zelfstandig wonen.... alleen maar voor zoiets oppervlakkigs, ik denk niet dat de tegenstanders het zo verstandig zouden vinden als een 14-jarige alleen op een flatje in de VS zou zitten.
Dit heeft helemaal niks met bekrompenheid te makenquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, de maaier is gearriveerd.
Stel je voor dat iemand z'n hoofd boven het maaiveld durft te steken.
Eng hoor.
Dat moet bestraft worden.
Bekrompen figuren.
Deze reactie slaat helemaal als een kut op een drumstelquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:37 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja mensen, allemaal in het keurslijf, doen wat de grote massa doet en anders ben je maar een eigenwijze drol.
Als mijn kind aan boord van mijn eigen schip geboren zou zijn, het zeilen met de paplepel ingegoten heeft gekregen en al haar hele leven aan het zeilen is, ja, dan laat ik dat toe. Sterker nog, dat zou ik zelfs toejuichen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:50 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niks met bekrompenheid te makenDit heeft te maken met logisch denken en naar de leeftijd handelen. Als jou kind op z'n 14e in zijn/haar eentje de wereld rond wil zeilen laat je dat dus maar toe? Als jou kind van 14 met een of ander doldwaas plan op de proppen komt waar heel wat gevaar bij komt kijken laat je dat dus ook toe? Alles maar om maar niet bekrompen te zijn
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:51 schreef DjinN het volgende:
[..]
Deze reactie slaat helemaal als een kut op een drumstelHier ga ik dus niet eens inhoudelijk op in
Ik ben niet bekrompen, en kortzichtig al helemaal nietquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:14 schreef Casos het volgende:
[..]
Als mijn kind aan boord van mijn eigen schip geboren zou zijn, het zeilen met de paplepel ingegoten heeft gekregen en al haar hele leven aan het zeilen is, ja, dan laat ik dat toe. Sterker nog, dat zou ik zelfs toejuichen.
En er is er hier maar één bekrompen en dat ben je zelf. Zo kortzichting als jij bent..... zie hieronder waarom.
[..]
Helaas leven we in een maatschappij waarin we altijd 'meningen van anderen' opgelegd krijgen. Dat is de manier waarop een democratie tot stand komt namelijk. Helaas zijn er nog altijd onbezonnen figuren die menen zich te kunnen ontrekken aan de regels, opgesteld door diezelfde democratie, maar wel graag de vruchten willen plukken. Dat anderen dat afkeurenswaardig vinden is dan ook heel normaal, want het is immers niks anders dan een poging tot het opstellen van een parasitaire relatie; wel de lusten, niet de lasten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:30 schreef speknek het volgende:
Nee dat je jouw mening op wil leggen aan anderen is bekrompen, niet de mening zelf. Ik denk dat vrijwel iedereen het zelfs met je eens is.
Dat "horen" is nu juist het kortzichtige. Vooral in deze reactie van jou:quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:28 schreef DjinN het volgende:
Maar goed. Ik blijf bij mijn punt. Een 14jarige hoort niet in haar eentje de wereld rond te zeilen. Ze is gewoon te jong en ze hoort gewoon op school te zitten. Helaas zijn er mensen die dat bekrompen vinden en kortzichtigSo fucking be it.
Ze moet dus doen wat de meerderheid doet en doet ze dat niet, dan is ze eigenwijs. Dat is wat we nu kortzichtig noemen. Daar hoef ik voor de rest geen enkele andere post van jou voor te lezen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:32 schreef DjinN het volgende:
[..]
Gast, ZE IS 14! Ze heeft nog helemaal niks te willen. Ze hoort braaf naar school te gaan en naar de stad te gaan om te shoppen met vriendjes en vriendinnetjes. Niet de fucking eigenwijze drol spelen en haar zin doordrijven met haar dwaze plannen
Aardige spin, maar nee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Scorpie het volgende:
Helaas leven we in een maatschappij waarin we altijd 'meningen van anderen' opgelegd krijgen. Dat is de manier waarop een democratie tot stand komt namelijk. Helaas zijn er nog altijd onbezonnen figuren die menen zich te kunnen ontrekken aan de regels, opgesteld door diezelfde democratie, maar wel graag de vruchten willen plukken. Dat anderen dat afkeurenswaardig vinden is dan ook heel normaal, want het is immers niks anders dan een poging tot het opstellen van een parasitaire relatie; wel de lusten, niet de lasten.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef Leandra het volgende:
Of ze nou wel of geen leerplicht heeft is voor mij niet eens het doorsslaggevende, wat ik wel van belang vind, is dat een hoop landen die ze zal aandoen een 14-jarige ook niet als volwassen beschouwen en ze dus helemaal niet meer uit het land mag vertrekken.
In Engeland kwam ze ook in een kindertehuis terecht, want te jong om alleen weer uit te varen.
Als een 16-jarige Amerikaanse puber een rondje Europa in de auto wil doen dan mag dat ook niet, omdat hij volgens de Europese wetten niet oud genoeg is om een auto te besturen, ongeacht het feit dat hij een rijbewijs heeft, en wellicht al vanaf zijn 3de zelfstandig gemotoriseerde voertuigen bestuurt.
Daarbij; hoe "volwassen" een 14-jarige ook denkt te zijn, hij/zij is het nog niet.

Please save us your spam...quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:35 schreef Borkum1994 het volgende:
ZEILMEISJE LAURA DEKKER ON FACEBOOK
http://www.facebook.com/group.php?gid=107777619273164&v=wall
[ afbeelding ]
Gelukkig heb je het bezittelijk voornaamwoord in het Engels wel goed!!quote:
quote:MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg beslist vanmiddag of het toezicht op het zeilmeisje Laura Dekker wordt opgeheven of wordt verlengd. Het inmiddels 14-jarige meisje kondigde vorig jaar plannen aan om als jongste ooit een solozeiltocht rond de wereld te maken, maar de rechter stak daar eerder een stokje voor.
De reis zou onveilig zijn en slecht voor haar ontwikkeling. Vorige week dinsdag meldde Bureau Jeugdzorg Utrecht te vinden dat het toezicht op het kind kan worden opgeheven, maar de Raad voor de Kinderbescherming is het hier niet mee eens. Die wil dat het met twaalf maanden wordt verlengd.
Wat betreft Bureau Jeugdzorg heeft de 14-jarige Dekker genoeg vorderingen gemaakt en is aan de voorwaarden voor het opheffen van het toezicht voldaan. De Raad voor de Kinderbescherming weerspreekt dat. Als het toezicht wordt stopgezet, staat het Dekker vrij om op haar lang gekoesterde solozeiltocht rond de wereld te gaan maken. (NOVUM)
27/07/10 09u30
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |