quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Weide wereld?
Dat krijg je er nou van als de leerplicht wordt ontdoken.
Oepsquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Weide wereld?
Dat krijg je er nou van als de leerplicht wordt ontdoken.
Ach we zien de begrafenis wel live op SBS6 nadat ze verzopen is bij de Kaapverdische Eilandenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Want die lessen krijg je alleen van je 14de tot je 15de? Die worden ook nergens anders ter wereld gegeven?
Ik hoop alleen dat pa en ma niet bij de Nederlandse overheid, kinderbescherming en jeugdzorg gaan klagen wanneer het fout gaat. Dat ze heel goed beseffen dat het hun verantwoordelijkheid is en ook hun schuld mocht er iets gebeuren.
Maar waarschijnlijk krijgt ze gedurende haar reis ter compensatie wel een workshop "Hoe word ik anaal uitgewoond door een Somalische piraat"quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:52 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ja, maar dat leren gaat ze op de boot doen, ze mist enkel de lessen "Hoe wordt ik een Breazah!!" "En hoe werk ik zoveel mogelijk jongens in 1 uur af"![]()
![]()
Al lang blij dat ze nu wel mag, laat maar lekker varen en genieten, stelletje watjes hier zodra iemand iets durft
Doet ze ook wel. Daar komt het wel op neer.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef Rechterbal het volgende:
Zeikwijf, stap in die boot en kom nooit meer terug.
Paranormaal begaafd?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Doet ze ook wel. Daar komt het wel op neer.
Zij zelf waarschijnlijk ook.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef Rechterbal het volgende:
Ik word helemaal ziek van die media aandacht die ze aan die kutkoter geven.
Ja, hoe zit dat eigenlijk? Varen er andere boten met haar mee?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Interviewtje op RTL Nieuws:
"Is dat niet gevaarlijk door de Golf van Aden?"
LD: "Nou ja, uh, je zit in een convooi, dus.... "
Ze doet de reis op haar gemak, 2 jaar, en ze volgt in de tussentijd lessen via de wereldschool .. als de rechter daarin toegestemd heeft betekent het mi dat de periodes dat zij aan wal is lang genoeg zijn en er daar dan voldoende volwassen hulp/controle aanwezig is, er wordt dus aan de voorwaarden voldaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:53 schreef bloodymary het volgende:
Ik snap die mensen ook niet die over die leerplicht zitten te zeuren. Hoe lang duurt dat boottochtje? 1 jaar? 2 jaar? Daarna kan ze toch gewoon weer de draad oppakken met haar studie. Ik denk dat ze nu al meer studie achter zich en ontwikkeling in zich heeft dan menig persoon die de leerplicht heeft volbracht.
"Ik moest van de rechter een cursus 'slaapmanagement' doen. Ik wist niet eens wat dat was" Wtfquote:
Haar moeder heeft iets van 14 dagen geleden via de krant laten weten dat zij het wel goed vindt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:26 schreef Marrije het volgende:
Maar ze moet wel toestemming krijgen van haar ouders, begreep ik.
Van haar moeder mag ze dus niet. Maar die heeft niks in te brengen?
Amenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef Rechterbal het volgende:
Zeikwijf, stap in die boot en kom nooit meer terug. Ik word helemaal ziek van die media aandacht die ze aan die kutkoter geven.
een rechter faalt niet. Het bekijkt gewoon de juridische staat van de wetgeving omtrent de specifieke casus.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:03 schreef AdvancedPower het volgende:
Die meid heeft toch gewoon leerplicht net als iedere ander? Ze is eigenlijk gewoon 'legaal aan het spijbelen.'
Het slaat nergens op. De rechter heeft in mijn ogen gewoon gefaald.
De wetgevende macht geeft je een nogal beperkte persoonlijke vrijheid via de wereldschool of thuisonderwijs .. had je dat nog verder beperkt willen zien via wetgeving?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
een rechter faalt niet. Het bekijkt gewoon de juridische staat van de wetgeving omtrent de specifieke casus.
Dan faalt hooguit de wetgevende macht.
nee hoor. maar ik zeur ook niet over een vonnis van de rechter.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:53 schreef moussie het volgende:
[..]
De wetgevende macht geeft je een nogal beperkte persoonlijke vrijheid via de wereldschool of thuisonderwijs .. had je dat nog verder beperkt willen zien via wetgeving?
Neeeeee. We wonen hier allemaal in hetzelfde landje en dus volgen we ook allemaal dezelfde regeltjes. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, gun dat dan ook een ander niet!quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Het onderwijs holt achteruit, groepen jongeren zijn ongeschoold niet vooruit te schoppen, lesuitval en kwaliteitsverlies is aan de orde vand e dag en half Nederland valt over een meisje heen dat wel ambitie heeft en haar droom wil laten uitkomen.
VOC-mentaliteit, dynamiek, over grenzen heenkijken...toch?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |