abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80993709
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:52 schreef reem het volgende:
Voor een lullig tweekamerappartementje betaal je op de vrije markt al snel 700E-800E p/m in een provinciestad. Als die prijs verder omhoog zou gaan heb je zelfs met een modaal inkomen bijna de helft van je besteedbaar inkomen aan woonruimte kwijt zijn. Dat lijkt me niet een gezonde situatie.
Ik had niet gedacht dat ik dit snel zou zeggen, maar ik ben het eens met wat DAM hierboven zegt. Als een appartement 2 ton kost om te kopen, is 750-1000 Euro per maand geen gekke huurprijs.

Aan de andere kant, als je dus alleen woont, zou het niet kleiner kunnen? Ik heb een poos met 2 + kind op 55 m2 gewoond, en dat kan best. Dat is het soort woning/flat dat ik eigenlijk te weinig zie in Nederland, je kunt in NL momenteel niet voldoende kiezen in grootte van woning, het is óf een studentenkamer van <20 m2, of een appartement van >75m2. Tussenmaatjes zijn er wat mij betreft onvoldoende.

Ik denk dat er veel net afgestudeerden zijn die zich prima een paar jaar vermaken in een appartement van 40m2 aan de rand van een grote stad, en daarna (met salarisverhoging en eventuele partner) doorgroeien naar een groter huurhuis of een koophuis.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 01:02:09 #52
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_80993711
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dan ga je toch gewoon kleiner wonen?

Of in Delfzijl?

Is het nou zo moeilijk?
Denk nou eens na, moet iedereen dat maar gaan doen?
'sup.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 01:02:15 #53
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_80993714
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet?
Voor wat moet ik een huurder zoeken? Mijn balkon?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_80993731
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Om het systeem eerlijker te maken
Eerlijk in die zin betekent dat veel huidige huurders problemen krijgen om zich te kunnen voorzien in één van hun basisbehoeften. Dat is voor mij toch een brug te ver. Als je spreekt van 'het eerlijker maken' dan zou de nieuwe situatie toch vanuit een moreel oogpunt wenselijker moeten zijn.
pi_80993788
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:58 schreef reem het volgende:
Als je een beetje serieus carrière wil maken dan is de kans tamelijk groot dat je nogal eens moet verhuizen, dan is een koophuis toch alles behalve praktisch? Laat staan je meteen voor 2 ton in de schulden steken na je studie
Je hoeft niet per se te kopen, huren mag ook, zolang je maar een reele prijs betaalt voor je huis, dus 5% van de waarde. Dat is bij een huis van 2 ton zo'n 800 Euro p/m. Daar kun je dus ook voor kiezen. De flexibiliteit van huren, of de marktfluctuaties van kopen, voor ongeveer dezelfde prijs per maand.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 01:05:48 #56
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_80993794
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:02 schreef vive_la_france het volgende:

[..]

Ik had niet gedacht dat ik dit snel zou zeggen, maar ik ben het eens met wat DAM hierboven zegt. Als een appartement 2 ton kost om te kopen, is 750-1000 Euro per maand geen gekke huurprijs.
Dus moet je je afvragen of 2 ton voor een appartement een redelijke prijs is voor een appartement, als er al twee derde van je maandinkomen aan huur aan op zou gaan.

Zo lang vraag en aanbod op de woningmarkt niet enigszins in balans zijn, zijn dit niet de stappen die je moet nemen. Goed probleem, verkeerde oplossing.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 4 mei 2010 @ 01:05:53 #57
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_80993795
Tja, het is ook moeilijk serieus te nemen als dezelfde user wél pleit voor het behoud van de HRA.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_80993796
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:02 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voor wat moet ik een huurder zoeken? Mijn balkon?
Een 2 slaapkamer appartement met zijn tweeen is goedkoper dan een 2 kamer appartement alleen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80993802
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:05 schreef reem het volgende:
Tja, het is ook moeilijk serieus te nemen als dezelfde user wél pleit voor het behoud van de HRA.
Waarom?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80993818
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:02 schreef Picchia het volgende:

[..]

Eerlijk in die zin betekent dat veel huidige huurders problemen krijgen om zich te kunnen voorzien in één van hun basisbehoeften. Dat is voor mij toch een brug te ver.
Daar is de staat voor omdat te voorkomen, doen ze nu ook
pi_80993840
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:05 schreef reem het volgende:
Ik ben tegen HRA. Wat mij betreft trekken we op een mooie zomerdag de stekker uit de HRA, de huursubsidie en de overdrachtsbelasting.
pi_80993880
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:08 schreef vive_la_france het volgende:

[..]

Ik ben tegen HRA. Wat mij betreft trekken we op een mooie zomerdag de stekker uit de HRA, de huursubsidie en de overdrachtsbelasting.
Graag ook met afschaffing van de Vennootschapsbelasting, IB en een belastingschijf van 35%
pi_80993948
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Graag ook met afschaffing van de Vennootschapsbelasting, IB en een belastingschijf van 35%
Dat zijn andere typen belasting. Ik vind (net als een aantal users hierboven) dat je de woningmarkt integraal aan moet pakken. HRA en huursubsidie zijn beide van (veel te) grote invloed op wat mensen betalen voor een woning, en hoe zij die waarderen. Eén van de twee afschaffen werkt niet, je moet beide tegelijk aanpakken. Wat mij betreft pakken we dan de overdrachtsbelasting op huizen meteen mee, want dan krijg je pas echt een flexibele woningmarkt, waar men niet per se hoeft te wachten tot men 6% gewonnen heeft op de prijs van een huis.
pi_80994002
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:14 schreef vive_la_france het volgende:

[..]

Dat zijn andere typen belasting. Ik vind (net als een aantal users hierboven) dat je de woningmarkt integraal aan moet pakken. HRA en huursubsidie zijn beide van (veel te) grote invloed op wat mensen betalen voor een woning, en hoe zij die waarderen. Eén van de twee afschaffen werkt niet, je moet beide tegelijk aanpakken. Wat mij betreft pakken we dan de overdrachtsbelasting op huizen meteen mee, want dan krijg je pas echt een flexibele woningmarkt, waar men niet per se hoeft te wachten tot men 6% gewonnen heeft op de prijs van een huis.
Doel HRA = Huizenbezit stimuleren
Resultaat = Zeer hoge ratio van huizenbezit in Nederland

Conclusie = Behouden met alleen een aanpassing om ervoor te zorgen dat mensen gaan aflossen en gaan aanbetalen
pi_80995269
Dan moeten de huurprijzen ook door normale omstandigheden gevormd worden zoals in duitsland waar de huren op de helft liggen van die in nederland.
pi_80995773
De enige reden waarom DAM de huren omhoog wil hebben is meer potentiële kopers vinden voor zijn huis.
Waarom is dit anders het derde topic met dezelfde strekking binnen een week?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 07:36:38 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80995809
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:45 schreef vive_la_france het volgende:

[..]

Nee hoor, zeker niet Rustig aan maar....

Wat ik wil zeggen is dat het mij in principe ongewenst lijkt om een hele sector door staatssteun via verschillende regelingen een bepaalde richting in te drijven.

Als alleenstaande met een normaal salaris moet je natuurlijk normaal kunnen wonen, ik pleit er ook niet voor om iedereen maar in een studentenflatje te zetten. Maar als we de huursubsidie (deels) af willen schaffen, zijn er twee mogelijkheden: Of de prijs per vierkante meter gaat omhoog, of er moeten meer woningen gebouwd worden. De keus voor jou persoonlijk is dan dus of meer betalen, of kleiner wonen, of hopen dat er meer woningen gebouwd worden.

Ik zie de komende tien jaar niet ineens tienduizenden extra goedkope huurwoningen uit de grond schieten, gezien het corporatiebeleid. Dan is de keus dus óf meer betalen, óf kleiner wonen, en dat is waar ik de poster hierboven op wees.
Denk je nou echt dat dit alleen gaat om huursubsidie of corporaties?
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 07:40:27 #68
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80995842
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dan ga je toch gewoon kleiner wonen?

Of in Delfzijl?

Is het nou zo moeilijk?
Ja, dat is de maatschappij die we willen

Voorzieningen voor de rijken en houten bierkratten in een olievat voor de paupers
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:09:56 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80996018
Willen mensen hier nu serieus dat er meer wordt betaald voor wonen? Wat heb je eraan als alle prijzen omhoog gaan? Dan schiet je uiteindelijk toch alleen maar jezelf in je voet? Vreemd soort jaloezie, omdat iemand anders minder betaald, om wat voor reden, moet iedereen maar meer betalen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:17:46 #70
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80996087
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:05 schreef vive_la_france het volgende:

[..]

Je hoeft niet per se te kopen, huren mag ook, zolang je maar een reele prijs betaalt voor je huis, dus 5% van de waarde. Dat is bij een huis van 2 ton zo'n 800 Euro p/m. Daar kun je dus ook voor kiezen. De flexibiliteit van huren, of de marktfluctuaties van kopen, voor ongeveer dezelfde prijs per maand.
Welke waarde hebben we het dan over? Want er blijft weinig over op die manier vrees ik
pi_80996810
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 07:30 schreef Prutzenberg het volgende:
De enige reden waarom DAM de huren omhoog wil hebben is meer potentiële kopers vinden voor zijn huis.
Waarom is dit anders het derde topic met dezelfde strekking binnen een week?
Fok
pi_80996824
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:09 schreef ethiraseth het volgende:
Willen mensen hier nu serieus dat er meer wordt betaald voor wonen? Wat heb je eraan als alle prijzen omhoog gaan? Dan schiet je uiteindelijk toch alleen maar jezelf in je voet? Vreemd soort jaloezie, omdat iemand anders minder betaald, om wat voor reden, moet iedereen maar meer betalen.
Nee, iedereen moet evenveel betalen
pi_80996925
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, iedereen moet evenveel betalen
Communist!
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_80996989
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:16 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Communist!
Nee, liberaal
pi_80997598
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Daar zit ook een max aan, die max is alleen hoger dan nu voor de scheefhuurders

Betere rendementen leidt ook tot meer woningbouw

Onzin, juist door de schaarste in stand te houden kan de prijs hoog blijven en moet er gesubsidieerd worden door de overheid. In een goed functionerende markt zou er een overschot zijn in aanbod en zou alleen een premium betaald moeten worden voor huizen op unieke en erg gewilde locaties.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')