abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80983784
Ik vind dat ieder huurhuis moet worden geliberaliseerd zodat iedereen de marktwaarde betaald. de kale huur zit dan ergens tussen de 5% en 8% op jaarbasis van de getaxeerde waarde. Dit zal in stappen moeten maar binnen 5 jaar lijkt me een redelijke termijn

Huursubsidie kan blijven bestaan maar wordt alleen gegeven aan mensen die te weinig verdienen en er komt een max aan zodat mensen die het minste verdienen niet meer in de duurdere huurhuizen kunnen wonen

Wat is er op tegen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80984634
Er is op tegen dat je dan juist als huurder de wijk tot een teringbende gaat maken om de WOZ waarde maar zo laag mogelijk te houden.
pi_80984717
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:24 schreef Basp1 het volgende:
Er is op tegen dat je dan juist als huurder de wijk tot een teringbende gaat maken om de WOZ waarde maar zo laag mogelijk te houden.
Welke wijk bestaat uit alleen huurhuizen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 3 mei 2010 @ 22:47:38 #4
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_80988921
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:Wat is er op tegen?
Dat heel veel mensen geen huur meer kunnen betalen? De enigen die hier baat bij hebben zijn de eigenaren van de woningen. Gezien het woningtekort in Nederland zal dat leiden tot excessieve prijzen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_80989422
Laat ze eerst maar eens huizen gaan BOUWEN. Want er zijn te weinig betaalbare huizen. De sociale woningbouw kent een gem. wachttijd van 4 a 5 jaar en particuliere verhuurders hanteren achterlijk hoge prijzen............
pi_80990180
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:47 schreef reem het volgende:

[..]

Dat heel veel mensen geen huur meer kunnen betalen? De enigen die hier baat bij hebben zijn de eigenaren van de woningen. Gezien het woningtekort in Nederland zal dat leiden tot excessieve prijzen.
Waarom leidt het tot excessieve prijzen?
pi_80990192
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:56 schreef HPoi het volgende:
Laat ze eerst maar eens huizen gaan BOUWEN. Want er zijn te weinig betaalbare huizen. De sociale woningbouw kent een gem. wachttijd van 4 a 5 jaar en particuliere verhuurders hanteren achterlijk hoge prijzen............
Appels en peren
pi_80991267
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom leidt het tot excessieve prijzen?
Meer vraag dan aanbod, de prijzen die dus vrij ontstaan zijn te hoog.
pi_80991685
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:41 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Meer vraag dan aanbod, de prijzen die dus vrij ontstaan zijn te hoog.
Daar zit ook een max aan, die max is alleen hoger dan nu voor de scheefhuurders

Betere rendementen leidt ook tot meer woningbouw
pi_80992358
Was de huur een paar jaar geleden al niet geliberaliseerd?
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_80992412
Er zijn maar 200.000 woningen in de vrije sector en er zijn iets van 4 miljoen huurhuizen
pi_80992511
buiten huurhuizen die door woningbouwverenigingen worden aangeboden, is bijna geen huis meer te huren waarvan de hoogte van de huur voldoet aan het puntensysteem

dus het is eigenlijk allang gebeurd
pi_80992513
Gefaald
pi_80992524
Bron voor dat getal (200.000)? Zijn dat woningen, huizen, appartementen, of tellen we studentenkamertjes en mensen die een deel van hun huis verhuren ook mee?

Er staan nu ruim 60.000 huizen te huur op Funa, dat zijn allemaal vrije-sector woningen. Ik geloof niet dat 1 op 3 vrije-sector woningen leegstaan.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:18:34 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80992553
Goed idee, dan betaal ik als werkende straks de maximale huur, terwijl de onderbuurman (met dezelfde woning) voor een schijntje iedere dag met een biertje op de bank Tell Sell zit te kijken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_80992604
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:17 schreef vive_la_france het volgende:
Bron voor dat getal (200.000)? Zijn dat woningen, huizen, appartementen, of tellen we studentenkamertjes en mensen die een deel van hun huis verhuren ook mee?

Er staan nu ruim 60.000 huizen te huur op Funa, dat zijn allemaal vrije-sector woningen. Ik geloof niet dat 1 op 3 vrije-sector woningen leegstaan.

Moet je in de huizenmarkt topic kijken, deel 51 of zo, daar staat een artikeltje over dat aantal
pi_80992611
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar zit ook een max aan, die max is alleen hoger dan nu voor de scheefhuurders

Betere rendementen leidt ook tot meer woningbouw
Al die afbetaalde woningen van de wbv's, de wbv die ondanks hun grote vermogens nu ook al niet bouwen zouden het dan wel gaan doen?
pi_80992616
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:18 schreef Hukkie het volgende:
Goed idee, dan betaal ik als werkende straks de maximale huur, terwijl de onderbuurman (met dezelfde woning) voor een schijntje iedere dag met een biertje op de bank Tell Sell zit te kijken.
Waarom is dat verschil?
pi_80992659
De ongezonde koopmarkt is natuurlijk de reden waarom het liberaliseren van de huurmarkt een dure grap (voor de huurders) kan zijn. Daar zal dan gelijktijdig naar gekeken moeten worden.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:22:49 #20
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80992676
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom is dat verschil?
Geen idee, dat verschil is nu al, laat staan als straks de huurmarkt vrijgegeven wordt.
DeviantArt
pi_80992764
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Geen idee, dat verschil is nu al, laat staan als straks de huurmarkt vrijgegeven wordt.
Als het klopt wat je schrijft dan levert het voor jou juist geen nadeel op maar wel voor je buurman. De verschillen worden kleiner in plaats van groter. Na een jaar of 5 zou iedereen in de wijk die niet gekocht heeft ongeveer het zelfde betalen
pi_80992820
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Moet je in de huizenmarkt topic kijken, deel 51 of zo, daar staat een artikeltje over dat aantal
Waar dan? Ik zie alleen jou een post maken waar je dat getal 200.000 uit je mouw schudt. Geef eens een bron?
pi_80992830
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:22 schreef Picchia het volgende:
De ongezonde koopmarkt is natuurlijk de reden waarom het liberaliseren van de huurmarkt een dure grap (voor de huurders) kan zijn. Daar zal dan gelijktijdig naar gekeken moeten worden.
Koopmarkt en huurmarkt zijn gewoon 2 verschillende eenheden en niet aan elkaar gelinkt. De meeste mensen kopen juist om niet afhankelijk te zijn van de grillen van de markt en met een vrijwel volledige vrije markt huurmarkt zouden alleen maar meer mensen overgaan om te kopen
pi_80992906
Ik ben het overigens wel eens met het idee, huursubsidie icm een corporatiewoning levert veel te lage woonlasten op voor veel te veel mensen, zeker in vergelijking met de particuliere sector. Mensen worden beloond met een lage huur voor het feit dat ze zich decennia lang aan één woonplaats willen binden, terwijl juist mobiliteit een groot goed is voor de arbeidsmarkt en de economie, en dus ook voor de samenleving als geheel
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:31:24 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80992923
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als het klopt wat je schrijft dan levert het voor jou juist geen nadeel op maar wel voor je buurman. De verschillen worden kleiner in plaats van groter. Na een jaar of 5 zou iedereen in de wijk die niet gekocht heeft ongeveer het zelfde betalen
Iedereen betaald nu ook al hetzelfde, maar de onderbuurman krijgt een paar honderd euro huursubsidie en ik niet. Als het klopt wat jij schrijft in je OP wordt mijn huur nog hoger en krijgt de onderbuurman nog meer huursubsidie.
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')