abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 juni 2010 @ 17:02:54 #251
301154 Duitse_VoetbalFan
Bayern München
pi_82793956
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:58 schreef z80 het volgende:

[..]

ik zou zeggen lees even terug.
het is inmiddels al meerdere keren gevraagd, en er is ook op geantwoord.
Ik heb het niet kunnen vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 juni 2010 @ 17:10:44 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82794280
Omdat we graag tussen Duitse voetbalfans wonen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 juni 2010 @ 17:12:33 #253
301154 Duitse_VoetbalFan
Bayern München
pi_82794351
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:10 schreef Rewimo het volgende:
Omdat we graag tussen Duitse voetbalfans wonen
Ik ook. Jammer genoeg zijn deze er niet in Nederland, lol.
pi_82794449
De meeste mensen zullen wel naar Duitsland verhuizen omdat je er een stuk goedkoper kunt wonen dan in Nederland, gok ik zo.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 14 juni 2010 @ 17:16:51 #255
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_82794498
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:01 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Vraag: Waarom zijn jullie naar Duitsland verhuisd?
Mooie rustige woonomgeving.

Ben je zelf ook naar Duitsland verhuisd?
  maandag 14 juni 2010 @ 17:34:00 #256
301154 Duitse_VoetbalFan
Bayern München
pi_82795136
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:16 schreef qltel het volgende:

[..]

Mooie rustige woonomgeving.

Ben je zelf ook naar Duitsland verhuisd?
Nee, maar dat wil ik wel doen. Ik dacht aan München, Hamburg of Düsseldorf. Ik gok dat de kosten van levensonderhoud daar hetzelfde zijn als in een stad als Den Haag (huurt appartement, etc.)
pi_82795936
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:34 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

[..]

Nee, maar dat wil ik wel doen. Ik dacht aan München, Hamburg of Düsseldorf. Ik gok dat de kosten van levensonderhoud daar hetzelfde zijn als in een stad als Den Haag (huurt appartement, etc.)
München is qua woonruimte de duurste en moeilijkste stad van Duitsland. Komt volgens mij behoorlijk dicht bij Amsterdam in de buurt. Een appartementje huren kan daar behoorlijk lastig worden. Sleutel is daarbij, net als in de rest van Duitsland, dat je het lokale sufferdje moet bemachtigen, daar staan de meeste verhuur-advertenties in. Of plaats zelf een gezocht-advertentie.

Hoe dan ook, München is lastig, er gaan diverse tips rond op internet, tot het opbellen van overlijdensadvertenties of je de woning kan overnemen aan toe.

Düsseldorf en Hamburg zijn een stuk minder extreem.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2010 17:55:48 ]
  maandag 14 juni 2010 @ 17:59:41 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82796110
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:55 schreef Igen het volgende:

[..]

München is qua woonruimte de duurste en moeilijkste stad van Duitsland. Komt volgens mij behoorlijk dicht bij Amsterdam in de buurt. Een appartementje huren kan daar behoorlijk lastig worden. Sleutel is daarbij, net als in de rest van Duitsland, dat je het lokale sufferdje moet bemachtigen, daar staan de meeste verhuur-advertenties in. Of plaats zelf een gezocht-advertentie.

Hoe dan ook, München is lastig, er gaan diverse tips rond op internet, tot het opbellen van overlijdensadvertenties of je de woning kan overnemen aan toe.

Düsseldorf en Hamburg zijn een stuk minder extreem.
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik in Düsseldorf woonde was het de duurste stad in Duitsland om te wonen na München.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:00:22 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82796133
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:15 schreef thabit het volgende:
De meeste mensen zullen wel naar Duitsland verhuizen omdat je er een stuk goedkoper kunt wonen dan in Nederland, gok ik zo.
Dat zijn grensgangers, een aparte groep.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82796160
Van deze drie steden is Hamburg wat mij betreft sowieso de leukste stad.Ik zou nooit in Beieren willen wonen ondanks dat het een mooi gebied is.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:03:56 #261
301154 Duitse_VoetbalFan
Bayern München
pi_82796240
Ja, Munchen is wel heel erg duur. Maar ik ben ook fan van Bayern Munchen en het gebied is bergachtig. Maar ik denk dat Nordrhein-westfalen wel watr goedkoper is. (en berlijn maar die stad trekt me totaal niet)
pi_82796268
Het is niet zo zeer moeilijk om een huis in München te vinden, er is een groot aanbod van huurwoningen. Het is moeilijk om een mooi, ruim en daarbij betaalbaar huis te vinden. Wij wonen hier ieniemini, maar naar volle tevredenheid want München is een geniale stad!

Qua werk is het hier ook niet heel erg moeilijk, vooral niet als je Duits spreekt. Er worden zelfs nog wel eens Nederlanders gezocht (*ahum* ik zoek nog een werkstudent ) maar buiten dat zijn er sowieso genoeg kansen om een baan te vinden.
pi_82796313
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Van deze drie steden is Hamburg wat mij betreft sowieso de leukste stad.Ik zou nooit in Beieren willen wonen ondanks dat het een mooi gebied is.
Maar waarom dan niet? Beieren heeft de meeste feesten + feestdagen, het beste bier, het beste Duitse voetbal (naja dit seizoen dan ) en de sfeer is er informeler/losser/opener/iets in die trant dan ik in de rest van Duitsland gewend ben.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:08:06 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82796365
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef Terpentin07 het volgende:
Van deze drie steden is Hamburg wat mij betreft sowieso de leukste stad.Ik zou nooit in Beieren willen wonen ondanks dat het een mooi gebied is.
Heb een jaar in Beieren gewoond, en kan je 2 dingen vertellen
1. De vooroordelen tov Beieren zijn zwaar achterhaalt
2. Munchen is totaal anders dan Beieren, Munchen is een bruisende stad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:10:12 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82796428
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:06 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Maar waarom dan niet? Beieren heeft de meeste feesten + feestdagen, het beste bier, het beste Duitse voetbal (naja dit seizoen dan ) en de sfeer is er informeler/losser/opener/iets in die trant dan ik in de rest van Duitsland gewend ben.
Na, dat Bier vond ik toch minder, Helles is te drinken, maar geen vergelijk met goed Pils.
Voor de rest heb je gelijk, Beieren is leuk en Munchen is te gek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:16:06 #266
301154 Duitse_VoetbalFan
Bayern München
pi_82796609
Spreekt de bevolking van Meunchen wat Engels? Of moet je echt vloeiend zijn in Duits?
pi_82796623
In Duitsland is bijna nergens Belgisch bier te krijgen. Ze zeggen zelf dat dat komt doordat Belgisch bier op een wijze wordt gebrouwen die niet aan Duitse regels (onthoud dat woord, is erg belangrijk in de Duitse samenleving) voldoet om iets 'Bier' te mogen noemen. Persoonlijk denk ik eigenlijk dat de ware reden de volgende is: stel je eens voor dat al die Duitsers dat zware Belgische bier net zo hard achteroverkloeken als dat Duitse pils van ze, de gevolgen zijn dan niet te overzien.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:19:46 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82796735
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:16 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Spreekt de bevolking van Meunchen wat Engels? Of moet je echt vloeiend zijn in Duits?
In Muenchen is dat beter dan elders, omdat het er barst van de toeristen, maar als je in Duitsland wat wilt kan je beter zorgen dat je Duits spreekt. Als je dat slecht doet met een zwaar Nederlands accent is dat niet erg, ze vinden je dan erg Niedlich (schattig)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82796789
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:16 schreef thabit het volgende:
In Duitsland is bijna nergens Belgisch bier te krijgen. Ze zeggen zelf dat dat komt doordat Belgisch bier op een wijze wordt gebrouwen die niet aan Duitse regels (onthoud dat woord, is erg belangrijk in de Duitse samenleving) voldoet om iets 'Bier' te mogen noemen. Persoonlijk denk ik eigenlijk dat de ware reden de volgende is: stel je eens voor dat al die Duitsers dat zware Belgische bier net zo hard achteroverkloeken als dat Duitse pils van ze, de gevolgen zijn dan niet te overzien.
In de "Getränkemarkten" waar ik kom is er meer keuze dan in menige supermarkt in Amsterdam.Bovendien drinken Duitsers het liefst Bier wat uit eigen land komt.
  maandag 14 juni 2010 @ 18:21:53 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82796800
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:16 schreef thabit het volgende:
In Duitsland is bijna nergens Belgisch bier te krijgen. Ze zeggen zelf dat dat komt doordat Belgisch bier op een wijze wordt gebrouwen die niet aan Duitse regels (onthoud dat woord, is erg belangrijk in de Duitse samenleving) voldoet om iets 'Bier' te mogen noemen. Persoonlijk denk ik eigenlijk dat de ware reden de volgende is: stel je eens voor dat al die Duitsers dat zware Belgische bier net zo hard achteroverkloeken als dat Duitse pils van ze, de gevolgen zijn dan niet te overzien.
Nou, nee, Je mag in Duitsland best Belgisch bier verkopen, maar Belgisch bier verkopen in Duitsland is net zoiets als in Frankrijk Duitse wijn gaan verkopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82797146
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:16 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Spreekt de bevolking van Meunchen wat Engels? Of moet je echt vloeiend zijn in Duits?
Ze spreken hier overal in winkels en horeca wel Engels, maar als je hier wilt wonen en werken dan moet je wel Duits kunnen / leren. Bij de gemeente hier spreken ze bijvoorbeeld plat Beiers En op het werk is het, ondanks het internationale karakter van de afdeling waar ik werk, ook allemaal in het Duits.

Maar ik moet zeggen, je pikt het gauw genoeg op! Ik ging net iets eerder weg van m'n werk omdat ik zo naar mijn Duits cursus moet en toen zei men in koor "Maar dat heb je toch helemaal niet nodig?"
pi_82799519
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:21 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

In de "Getränkemarkten" waar ik kom is er meer keuze dan in menige supermarkt in Amsterdam.Bovendien drinken Duitsers het liefst Bier wat uit eigen land komt.
Zo met die regels is het me toch echt uitgelegd door Duitsers. Dus of het is een broodje-aap-verhaal dat ze elkaar allemaal doorvertellen, of je hebt een vergunning nodig om bier te verkopen dat niet volgens Duitse standaarden gebrouwen is. Hoe dan ook denk ik wel dat het goed is dat die Duitsers het bij Duits bier houden, want de grootste exportsector van Europa zou anders kapot gaan aan een alcoholvergiftiging.
  maandag 14 juni 2010 @ 19:21:35 #273
301154 Duitse_VoetbalFan
Bayern München
pi_82799554
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:31 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ze spreken hier overal in winkels en horeca wel Engels, maar als je hier wilt wonen en werken dan moet je wel Duits kunnen / leren. Bij de gemeente hier spreken ze bijvoorbeeld plat Beiers En op het werk is het, ondanks het internationale karakter van de afdeling waar ik werk, ook allemaal in het Duits.

Maar ik moet zeggen, je pikt het gauw genoeg op! Ik ging net iets eerder weg van m'n werk omdat ik zo naar mijn Duits cursus moet en toen zei men in koor "Maar dat heb je toch helemaal niet nodig?"
Ik dacht dat ze hoogDuits spraken in Beieren (zuid duitsland)
pi_82800268
In Nederlands spreekt iedereen wel ongeveer hetzelfde soort Nederlands, behalve misschien wat bejaarde dorpsbewoners in de uiterste uithoeken van het land. Maar Duitsland is a) wat groter en b) wat dunner bevolkt dan Nederland, dus in het gesproken Duits is veel meer diversiteit waar te nemen dan in het gesproken Nederlands.
  maandag 14 juni 2010 @ 19:38:38 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82800449
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:35 schreef thabit het volgende:
In Nederlands spreekt iedereen wel ongeveer hetzelfde soort Nederlands, behalve misschien wat bejaarde dorpsbewoners in de uiterste uithoeken van het land. Maar Duitsland is a) wat groter en b) wat dunner bevolkt dan Nederland, dus in het gesproken Duits is veel meer diversiteit waar te nemen dan in het gesproken Nederlands.
Zit jij tegenwoordig in Duitsland ThaBit?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')