Duitsland is grootquote:Op maandag 7 juni 2010 21:21 schreef z80 het volgende:
is er hier iemand die werk weet in Duitsland (vaste baan) voor een vrouw van half 30
iemand die ik ken is werkeloos geworden en is op zoek naar werk.
haar voorkeur gaat uit naar een kantoorbaan.
Iemand met zo'n indrukwekkend cv moet toch met 1 knip in de vingers iets kunnen vinden dacht ik zo.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:21 schreef z80 het volgende:
is er hier iemand die werk weet in Duitsland (vaste baan) voor een vrouw van half 30
iemand die ik ken is werkeloos geworden en is op zoek naar werk.
haar voorkeur gaat uit naar een kantoorbaan.
sorry, niet helemaal wakker.quote:
Hmmm ik vreesde het al. In september gaan onze directe buren trouwen. Ik had al begrepen dat daar verplichtingen aan zaten...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 06:32 schreef ueberduitser het volgende:
helaas, kan ik niet bij helpen...
pffff, ik weet nu trouwens ook hoe zwaar een duitse bruiloft is.
M'n buren Günther en Gitta gaan zaterdag trouwen en daar hebben we nogal wat werk mee met de nachbarschaft:
...
Wat een werk, maar errug leuk en gezellig...
Wij zijn 2 1/2 week geleden getrouwdquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:16 schreef elvhenk het volgende:
[..]
Hmmm ik vreesde het al. In september gaan onze directe buren trouwen. Ik had al begrepen dat daar verplichtingen aan zaten...
Wij ook, en ook zonder boog, we woonden pas net hier en zijn in nederland getrouwd dus de buren hebben er eigenljk niks van meegekregen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:52 schreef Rewimo het volgende:
GefeliciteerdWij zijn vorig jaar getrouwd. Zonder boog
Als het allemaal meezit niet eerder dan de finale, dus je moet wel even geduld hebbenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:49 schreef thabit het volgende:
Volgt iemand van jullie dat voetbal nog een beetje? Wanneer moet Nederland tegen Duitsland? 't Is natuurlijk wel leuk om "Ihr habt etwas verloren"-grapjes te kunnen maken..
Ik geloof dat het pas vanaf de halve finale zou kunnen. Ik volg het WK wel, voor zowel Duitsland als Nederland.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:49 schreef thabit het volgende:
Volgt iemand van jullie dat voetbal nog een beetje? Wanneer moet Nederland tegen Duitsland? 't Is natuurlijk wel leuk om "Ihr habt etwas verloren"-grapjes te kunnen maken..
Welk vakgebied? In Bremen moet toch ongeveer alles wel zijn. Dat is een serieuze stadquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:54 schreef AKnynke het volgende:
Ik ben een parttime Nederlander in Duitsland ondertussen. Heb een Duitse vriend, en ben zo'n beetje half en half bij hem ingetrokken nu ik afgestudeerd ben en opzoek ben naar een baan. Het liefst in de omgeving Bremen, maar daar is op m'n vakgebied weinig te vinden. Ondertussen hier maar even meelezen!
hier gaan de mannen in ieder geval altijd kind-pissen, of baby-pinkeln noemen ze het ook wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:06 schreef annie.m het volgende:
[..]
Hebben ze hier eigenlijk nog gewoontes bij geboortes?
Niet echt, beetje zijdelings. Leuke wedstrijden kijk ik wel en we hebben met de buurt afgesproken dat mocht de finale NL-D zijn, gaan we met z'n allen kijkenquote:Volgt iemand van jullie dat voetbal nog een beetje? Wanneer moet Nederland tegen Duitsland?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:01 schreef Rewimo het volgende:
En wat is baby-pinkeln? Laat me raden: er komt drank aan te pas?
ontwikkelingshulp of humanitaire hulp. Ik heb ook nog niet echt goed gekeken hoor, maar het lijkt me op de een of andere manier lastig worden!quote:Op woensdag 9 juni 2010 08:01 schreef XL het volgende:
[..]
Welk vakgebied? In Bremen moet toch ongeveer alles wel zijn. Dat is een serieuze stad
Druk zeker, nuchter meestal nog wel redelijk hoor. Ik weet het aardig goed te doseren. Ik heb ook nog 2 kids he...quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Je hebt het er maar druk mee? Ben je ook weleens nuchter?
jup, had op de terugweg alleen in de auto wel even een momentjequote:Op woensdag 9 juni 2010 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Oei, dat komt toch wel even aan hè, zo'n officieel stempeltjeAan de andere kant opent het ook deuren, dat wel. Je krijgt makkelijker hulp nu, zoals je al schrijft. Dat ze altijd afhankelijk zal blijven van jullie/anderen, dat lijkt me het moeilijkst.
Dank je, en dat is nou precies het enige belangrijke!quote:Verder is ze natuurlijk gewoon jullie prachtige dochter
Lijkt me in Bremen makkelijker dan in een dorp in Twente. Dat die gebruiken je bekend voor komen is niet zo gek. De meeste nederduitsers hier wonen tussen Nijmegen en Twente kort over de grens.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:16 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ontwikkelingshulp of humanitaire hulp. Ik heb ook nog niet echt goed gekeken hoor, maar het lijkt me op de een of andere manier lastig worden!
Grappig om over alle rituelen te lezen hier. M'n ouders wonen in een klein dorpje aan de Duitse grens in Nederland, in Twente, en daar zijn de rituelen precies hetzelfde!
's middags ard en skyquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:28 schreef SamEnMoos het volgende:
Weet iemand waar ik een goede online tv gids kan vinden? Ik wil graag weten welke zenders de Nederlandse WK wedstrijden uitzenden![]()
Alvast bedankt.
weer last van je buikje?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:30 schreef Rewimo het volgende:
www.tvgids.nl misschien? Daar staan aardig wat zenders op.
Ik logeer trouwens in Kleve momenteelIk doe een Tour de Krankenhaus
Yep. Nou ja, nog steeds eigenlijkquote:
Te dom om te goegelen?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:01 schreef MaxMark het volgende:
Zijn er hier mensen bekend in Hamburg en weten of er ergens een 'Nederlandse' kroeg is, waar ik met gelijkgestemden de wedstrijden van NL kan kijken?
Doe eens normaal zegquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Te dom om te goegelen?
http://www.nederlandse-club-hamburg.de/
Nederland - Denemarken komt morgen op de ARD. Alle wedstrijden van vandaag komen op het ZDF. Zal om half 9 wel stil zijn op straat straksquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:28 schreef SamEnMoos het volgende:
Weet iemand waar ik een goede online tv gids kan vinden? Ik wil graag weten welke zenders de Nederlandse WK wedstrijden uitzenden![]()
Alvast bedankt.
Omdat ik er een baan heb gevonden.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:01 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Vraag: Waarom zijn jullie naar Duitsland verhuisd?
ik zou zeggen lees even terug.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:01 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Vraag: Waarom zijn jullie naar Duitsland verhuisd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |