Hoezo, dat is ook liegenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:07 schreef EINZ het volgende:
[..]
Maar als ze nou meerdere getuigen hebben die wel de waarheid spreken?
Ik zou gewoon zeggen: "dat kan ik me niet meer herinneren." Daar is geen speld tussen te krijgen en ht voorkomt dat je een duidelijk ja of nee moet zeggen.
Het gaat hier toch om de rechtbank? Of heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:29 schreef Ludootje het volgende:
Doe wat je zelf wil... Het is niet strafbaar om tegen de politie of marechaussee te liegen. Ze zullen het niet leuk vinden en je misschien wat intimideren als ze er achter komen, maar veel kunnen ze je niet maken.
Dit is anders als je als getuige voor de rechtbank bent opgeroepen.
Maar doorgaans onverifieerbaarquote:
De OPquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:48 schreef EINZ het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om de rechtbank? Of heb ik wat gemist?
Lijkt me dus geen rechtbank.quote:Dus ik moet liegen tegen de marechaussee over wat er is gebeurd.
Scorpie, doe je ding!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:44 schreef Scorpie het volgende:
TS; dit is geen vriend, dit is een bloedzuiger.
Derhalve concluderende: dikke vette boeie.quote:
Wat voor leugen kun je verzinnen om te zorgen dat hij niet gepakt is met die gram coke?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:19 schreef Kemperveen het volgende:
Iemand die ik ken is gepakt met drugs dit weekend, maar dit heeft consequenties op zijn werk (Marine) hij kan zijn ontslag onder ogen zien.
Maar nu is er mij gevraagd om te liegen als getuige, zodat hij zijn werk behoud. Dus ik moet liegen tegen de marechaussee over wat er is gebeurd.
Kijk dit maakt het al wat makkelijker, maar heb besloten om mijn handen uit het vuur te halen en me er niet mee te bemoeien!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:29 schreef Ludootje het volgende:
Doe wat je zelf wil... Het is niet strafbaar om tegen de politie of marechaussee te liegen. Ze zullen het niet leuk vinden en je misschien wat intimideren als ze er achter komen, maar veel kunnen ze je niet maken.
Dit is anders als je als getuige voor de rechtbank bent opgeroepen.
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:24 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Als iemand die we leren om te moorden en om met wapens om te gaan aan de drugs zit, is het geen little white lie....
Dat dus. Je bent toch niet verplicht om te getuigen? Kom op zeg, zo ernstig is de hele zaak niet.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef capricia het volgende:
Je bent niet verplicht om te praten. En daar kunnen ze niets aan doen. Dat is je recht.
Ik zou gewoon vertellen wat er volgens jou is gebeurd.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:19 schreef Kemperveen het volgende:
Iemand die ik ken is gepakt met drugs dit weekend, maar dit heeft consequenties op zijn werk (Marine) hij kan zijn ontslag onder ogen zien.
Maar nu is er mij gevraagd om te liegen als getuige, zodat hij zijn werk behoud. Dus ik moet liegen tegen de marechaussee over wat er is gebeurd.
Wat voor consequenties heeft dit voor mij en kan mij dit wat opleveren als dit aan het licht komt?
Ik ben er zelf eigenlijk niet mee eens om dit te doen, maar het zou sneu zijn voor zijn werk en de 6000 euro die hij terug kan betalen.
Dat is een stukje over een civiele zaak. Dit gaat over een strafzaak neem ik aan.quote:
Nee, als marinier heb je ook helemaal geen voorbeeldfunctie. Ik wil je gezicht wel eens zien als jij wordt geholpen door een marinier die strak staat.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:53 schreef julian6 het volgende:
liegen als niemand anders kan aantonen dat je liegt. Anders niet.
Die moraalridders weer in dit topicDe overtreding met die gram coke staat echt totaal niet in verhouding tot de straf die je ervoor krijgt. Ik zou zonder enig schuldgevoel keihard liegen.
Ik vind het nou geen wiet ofzo. Niet gek dat je daar zwaar voor wordt gestraft vind ik.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:53 schreef julian6 het volgende:
liegen als niemand anders kan aantonen dat je liegt. Anders niet.
Die moraalridders weer in dit topicDe overtreding met die gram coke staat echt totaal niet in verhouding met de straf die je ervoor krijgt. Ik zou zonder enig schuldgevoel keihard liegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |