Ja, dat vind jij, maar de agent dacht daar dus anders over. Logisch ook dat de betrokken ambtenaar niet van te voren hoeft mee te delen waarom om je ID gevraagd wordt, anders krijg je daarover discussie nog voordat er uberhaupt maar een ID is getoond. Dan kan de hele ID-plicht als zijnde onwerkbaar zo de prullenbak in.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:52 schreef Lespaulspelert het volgende:
Dit alles was niet het geval
Wat een drogredenering, ik heb geen reden gehoord, jij wel?quote:Op zondag 2 mei 2010 16:28 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dit reden was er hier blijkbaar.
[..]
Nee.
[..]
Ook dat klopt niet.
Ja, maar als dat fouilleren gebeurt terwijl ik in gesprek ben, en ik het niet wil, dan is het niet vrijwillig.quote:Op zondag 2 mei 2010 16:48 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat mag dan ook niet.
Er moet wel een aanleiding zijn om identificatie te vragen. Maar die aanleiding hoeft niet meteen bekend gemaakt te worden. Niettemin ben je wel verplicht je dan te identificeren.
Een verdachte van een misdrijf mag gefouilleerd worden, ook als deze niet aangehouden is. Dit mag je dan wel weer weigeren, waarna je vervolgens wel aangehouden kan worden en het niet meer mag weigeren.
Maar het is nu dus wel mijn recht om te gaan informeren en die informatie te krijgen over wat er gebeurd is? Iets wat ze mij niet wilden vertellen nadat ik mijn ID afstond.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
hier zit je fout
je mag achteraf weten waarom je hem moet tonen en als je het niet eens bent met die reden, dan mag je een klacht indienen
lijkt me in deze situatie heel duidelijk wat de reden is, dus een klacht indienen is zinloos
Nee, lijkt mij niet.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:27 schreef Argento het volgende:
Maar moet de aanleiding die voldoende reden oplevert om om een ID te vragen gelijk worden gesteld met het redelijk vermoeden van 27 Sv?
Dus ook: niet!quote:Want als dat zo is, dan is het vragen om een ID ook gelijk te stellen aan een opsporingshandeling. Niet?
Er werd in mijn tas gekeken terwijl ik in gesprek was, dus ik keek om van wat doe jij nou, toen keek ik weer naar de agente en pakte ze mijn ID.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Was het niet zo dat de politieagent(e) TS z'n ID pakte en DAARNA in z'n tas ging kijken?
En dat mag dus lekker niet.
Zelfs niet onder de opiumwet.
Ook daar zitten strikte regels aan.. zonder ernstige verdenking mag je als poltieagent echt niet zomaar even rondsnuffelen in iemands spullen gebaseerd op een "vermoeden" ..er moeten concrete aanwijzingen zijn.
Fouilleren mag alleen in bepaalde gebieden (uitgaansgebied bijv.) of als iemand verdacht word van een misdrijf waar een vuurwapen of geweld was gebruikt.
Politie heeft een belangrijke taak de wet te handhaven.
Als burger heb je een belangrijke taak je rechten te handhaven.
Vreselijk dom je rechten weg te wuiven.. mensen die dat doen zijn dezelfde debielen die altijd roepen "ik heb niets te verbergen".
Lijkt me toch vrij simpel.
Nee.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Was het niet zo dat de politieagent(e) TS z'n ID pakte en DAARNA in z'n tas ging kijken?
Hmm okay dan heeft TS beetje dom gehandeld.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee.
Sterker, TS had al 2 of 3 keer geweigerd gevolg te geven aan de vordering, wordt vervolgens gefouilleerd en pas dan komt ie met z'n ID op de proppen.
Ik had hem in mijn hand, en ik bevestigde noch weigerde de vraag om mijn ID af te staan, ik vroeg enkel waarom.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee.
Sterker, TS had al 2 of 3 keer geweigerd gevolg te geven aan de vordering, wordt vervolgens gefouilleerd en pas dan komt ie met z'n ID op de proppen.
Eenmaalquote:Op zondag 2 mei 2010 13:42 schreef Lespaulspelert het volgende:
maar omdat ik natuurlijk niet aan elke malloot in een pakje een persoonlijk document laat zien, vroeg ik waarom ik dat moest.
Andermaalquote:Ik zei dat ik eerst wilde weten wat er aan de hand was, want ik ga me niet zomaar identificeren.
Verkocht!quote:Toen weigerde ik nogmaals
Na 3 weigeringen word je -rechtmatig- gefouilleerd, ja.quote:Nu zei ik, een strafbaar feit is een groot woord, wat is er aan de hand? Ondertussen werd ik nota bene gefouilleerd!
Mosterd na de maaltijd enzo.quote:Ik had mijn ID al in mijn hand,
Volkomen rechtmatig, gezien het vorenstaande.quote:en de agente pakte die gewoon af
Lulkoek. Er staat toch echt "weigerde" en "nogmaals" in 1 zin in de OP.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:03 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ik had hem in mijn hand, en ik bevestigde noch weigerde de vraag om mijn ID af te staan, ik vroeg enkel waarom.
Jankerdquote:Op zondag 2 mei 2010 13:54 schreef Lespaulspelert het volgende:
En hoe zit het met dat naam oplezen, die burger die mensen aan het aanwijzen was heeft nu wel mijn naam gehoord, dit wil ik niet. Mag dit zomaar?
Wat een onzin, je krijgt een boete, dus ben je gewoon verplicht. Een geef maar een linkje met je zaaknummer, dan kunnen we het zelf nalezen.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:17 schreef luijn het volgende:
Even 1 ding de wet identieficatie plicht gaat niet altijd op.
Het enigste wat er kan gebeuren bij weigering is je aanhouden.
Op het politieburo ben je nog steeds niets verplicht.
Je kan uiteindelijk een boete voor het niet tonen krijgen maar niemand in nederland is verplicht zich te identificieren!
De politie mag na je aanhouding zelf netjes gaan uitzoeken wie jij bent!
En kom nu niet met onzin verhalen ik heb dit zelf al toegepast.
En ja na een foute aanhouding zelfs zonder identificatie geen boete etc. eraan over gehouden.
Alleeen een agent die mij waarschijnlijk nooit meer vergeet.
In eerste instantie kreeg ik een boete en dat heb ik netjes voor laten komen.
En ja ik heb hier al vele keren gehoord dat je van de politie niet kan winnen dat is allemaal bullshit.
In mijn geval is de agent die een onjuist rapport had ingevuld ook als getuige gehoord(2e sessie)
Of Ts het handig aangepakt heeft kan ik niet zeggen wat ik wel weet is dat de wijze waarop de politie het uitvoerde gewoonweg niet juist is.
Dat dus.....quote:Op zondag 2 mei 2010 14:06 schreef TC03 het volgende:
Waar maak je je druk om? Terecht dat die agenten zo reageerden, als ze bij elke controle naar de pijpen van bijdehandte dramaqueens als TS moeten dansen zouden ze niet meer toekomen aan hun normale werk. Laat gewoon je ID zien en zeik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |