Californië is ook een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Je verkiest natuurlijk politici voor een reden. Maar over het overdragen van je soevereiniteit ben je m.i. wel verplicht om een referendum te houden. Dat heeft ook weinig met termijnen of straatjes te maken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:13 schreef The_End het volgende:
[..]
Veel domme opmerkingen in dit topic, maar dit is toch wel de ergste.
Deze ene post maakte het in een klap onmogelijk voor mij om je verder serieus te nemen... Meen je dit nou serieus? Het volk wat naar de lange termijn kijkt? Bedoel je die mensen die een lening afsluiten van 15k, want terug betalen hoeven ze pas over 5 jaar. Of nu een auto gratis halen, want volgend jaar pas betalen? Vraag even aan de mensen in California of ze meer belasting willen betalen, omdat hun staat aan de rand van een faillisement staat? Mensen denken op korte termijn en alleen in hun eigen straatje.
De helft van Nederland weet niet eens wat soevereiniteit is en die wil je vragen om een juridisch document te lezen en daar dan ook nog een oordeel over te vellen? Objectief? Zonder extreem korte termijn denken? Zonder extreem egoisme? Ervoor zorgend dat ze niet tegen gaan stemmen omdat ze Balkenende gemeen vinden?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:56 schreef Ugjerke het volgende:
Californië is ook een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Je verkiest natuurlijk politici voor een reden. Maar over het overdragen van je soevereiniteit ben je m.i. wel verplicht om een referendum te houden. Dat heeft ook weinig met termijnen of straatjes te maken.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 06:57 schreef Mystikvm het volgende:
In Zwitserland hebben ze ook wel een Telegraaf hoor. En de onderlaag zal Nederland niet ten gronde richten, maar het land wel minder leefbaar maken.
Ik stem overtuigd links omdat ik vind dat iedereen een mesnwaardig bestaan verdient. Ook Henk en Ingrid. Maar Henk moet vooral stratenmaken en Ingrid moet vooral vrijwilligerswerk doen bij de voetbalclub. Als ik een onderbouwde mening wil weten over de politiek, dan vraag ik liever iemand die capabel genoeg is om het te begrijpen. Met alle respect voor Henk en Ingrid, deze mensen bestaan alleen omdat de linkse stemmers een sociaal systeem hebben gebouwd waardoor ze worden beschermd door de staat. Maaar nu deze mensen ook een mening mogen hebben in allerlei volkse media denken ze ook te weten hoe het moet. Ik denk dat de reacties op Telegraaf.nl bewijzen dat ze in het stemhokje handelingsonbekwaam zijn.
In een huishouden laat je je kinderen ook niet meebeslissen over waar jij je hypotheek afsluit. Dat is omdat zij er geen verstand van hebben namelijk. Waarom laten wij Henk en Ingrid dan wel meebeslissen over politiek? Dit is hetzelfde als voor een tandartsconsult naar de groentenboer gaan, je weet zeker dat je een totaal verkeerd advies krijgt.
Als dit mij tot een fascist of een elitist maakt dan interesseert me dat niet. Je mag in Nederland tegenwoordig toch alles zeggen? Dit is namelijk iets wat best veel Nederlanders denken maar niet meer durven te zeggen omdat de schreeuwende, niets onderbouwende onderklasse tegenwoordig de dienst uitmaakt.
Dan noemt de helft het hun onafhankelijkheid. De inhoud van het document hoef je alleen te lezen als je wil weten hoe die onafhankelijkheid aangetast word. Er zijn mensen die dat goed voor hen kunnen doen. (Maar dan gehinderd worden door de Europese Commissie om dat samen te vatten, hoera vrijheid) Ik zie niet in wat egoïsme of kortetermijndenken met zo'n principieel en cultureel issue te maken heeft.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:08 schreef The_End het volgende:
[..]
De helft van Nederland weet niet eens wat soevereiniteit is en die wil je vragen om een juridisch document te lezen en daar dan ook nog een oordeel over te vellen? Objectief? Zonder extreem korte termijn denken? Zonder extreem egoisme? Ervoor zorgend dat ze niet tegen gaan stemmen omdat ze Balkenende gemeen vinden?
De grootste QFT die ik ooit heb gegeven. Had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 06:57 schreef Mystikvm het volgende:
In Zwitserland hebben ze ook wel een Telegraaf hoor. En de onderlaag zal Nederland niet ten gronde richten, maar het land wel minder leefbaar maken.
Ik stem overtuigd links omdat ik vind dat iedereen een mesnwaardig bestaan verdient. Ook Henk en Ingrid. Maar Henk moet vooral stratenmaken en Ingrid moet vooral vrijwilligerswerk doen bij de voetbalclub. Als ik een onderbouwde mening wil weten over de politiek, dan vraag ik liever iemand die capabel genoeg is om het te begrijpen. Met alle respect voor Henk en Ingrid, deze mensen bestaan alleen omdat de linkse stemmers een sociaal systeem hebben gebouwd waardoor ze worden beschermd door de staat. Maaar nu deze mensen ook een mening mogen hebben in allerlei volkse media denken ze ook te weten hoe het moet. Ik denk dat de reacties op Telegraaf.nl bewijzen dat ze in het stemhokje handelingsonbekwaam zijn.
In een huishouden laat je je kinderen ook niet meebeslissen over waar jij je hypotheek afsluit. Dat is omdat zij er geen verstand van hebben namelijk. Waarom laten wij Henk en Ingrid dan wel meebeslissen over politiek? Dit is hetzelfde als voor een tandartsconsult naar de groentenboer gaan, je weet zeker dat je een totaal verkeerd advies krijgt.
Als dit mij tot een fascist of een elitist maakt dan interesseert me dat niet. Je mag in Nederland tegenwoordig toch alles zeggen? Dit is namelijk iets wat best veel Nederlanders denken maar niet meer durven te zeggen omdat de schreeuwende, niets onderbouwende onderklasse tegenwoordig de dienst uitmaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |