Goeie onderbouwing.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je nog een kind was, aan je manier van argumentatie te zien, en je userinfo bevestigd dat. Nu weer terug naar ONZ ok?
zoals ik al zei:quote:Op zondag 2 mei 2010 18:16 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je kan de Europese Grondwet niet vergelijken met de euro. Kwesties rondom de euro vereisen veel economische kennis. De Europese Grondwet is veel meer een sociaal-culturele kwestie. Als de EU democratisch zou zijn zijn ja en nee even goede keuzes, het is aan het volk om te bepalen of zij Nederlander of Europeaan willen zijn. (Maar goed, de EU is sowieso niet democratisch dus voor mij is de keuze pro- of anti-EU een makkelijke)
Dat het volk niet altijd goed ingelicht is klopt, maar dat de Europese Commissie het verbood om een samenvatting van de Europese Grondwet uit te brengen verbeterd dat niet. En voor heel veel parlementariërs geld ook dat het niet goed mogelijk was om 300 pagina's aan amendementen op duizenden pagina's aan andere verdragen goed uit te zoeken. En dat geld voor veel zaken in het Europarlement. Daar moeten ze soms in enkele dagen, of soms een enkele dag, bergen aan A4'tjes doornemen aan voorstellen en besluiten of ze voor en tegen zijn. De tijd om na te denken over de consequenties is er simpelweg niet.
Ach flikker toch op, anti democraat. Het volk is juist veel beter tot het maken van dit soort beslissingen omdat het volk naar de lange termijn kijkt in plaats van alleen maar naar zijn eigen prestige zoals de meeste politici zullen doen.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het volk is gewoon niet geschikt voor dit soort grote beslissingen. Mensen verdiepen zich nooit (goed) in de kwestie en ze gaan een beetje de menigte achterna. Goed voorbeeld hiervoor is het referendum over de Europese grondwet.
Ook zullen mensen nooit vóór stemmen als het henzelf meer geld kost, maar het misschien wel beter is voor het collectief.
Hoe precies verwacht jij dan dat het bestaan van de EU miljoenen mensenlevens zal gaan eisen?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:47 schreef Tarak het volgende:
Uit de euro en de EU stappen is inderdaad het beste voor Nederland. Kansloze maakbare samenlevingsprojecten hebben in het verleden al miljarden gekost en miljoenen mensenlevens geëist. Dat graag niet nogmaals.
Heb je enig idee hoeveel het herinvoeren van de gulden ook maar kost? Niet te spreken over onze concurrentiepositie en internationale banden.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:47 schreef Tarak het volgende:
Uit de euro en de EU stappen is inderdaad het beste voor Nederland. Kansloze maakbare samenlevingsprojecten hebben in het verleden al miljarden gekost en miljoenen mensenlevens geëist. Dat graag niet nogmaals.
10 miljard kost het, internationale banden kost het niet, tijdelijk zullen politici wat gaan blaten...maar jah..dat is zo over. Stiekem zullen de meeste het wel "lef" vinden en het ondersteunen.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:54 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel het herinvoeren van de gulden ook maar kost? Niet te spreken over onze concurrentiepositie en internationale banden.
De EU is een maakbare samenlevingssprookje en die kosten bij het uit elkaar vallen meestal een paar miljoen mensenlevens. Meerdere culturen in één politiek gebied land leidt immers altijd tot conflicten en oorlog, altijd, dus zal ook in de EU gaan gebeuren.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe precies verwacht jij dan dat het bestaan van de EU miljoenen mensenlevens zal gaan eisen?
En wat gaat het het bedrijfsleven kosten?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:59 schreef Tarak het volgende:
[..]
10 miljard kost het, internationale banden kost het niet, tijdelijk zullen politici wat gaan blaten...maar jah..dat is zo over. Stiekem zullen de meeste het wel "lef" vinden en het ondersteunen.
Eenmalig zal het wat kosten (allerhande automaten e.d.), op lange termijn maakt de euro of gulden daarvoor niets uit. Je moet niet alles geloven wat de eurocraten je middels propaganda wijs proberen te maken.quote:
In dat geval zou het nog beter zijn om een Europa op twee snelheden te creeeren. Dus twee unies en twee verschillende munten. Jezelf afzonderen van de rest lijkt me niet zo slim.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:47 schreef Tarak het volgende:
De mark en pond waren sterker, de pond is nu niet zo sterk meerquote:Op zondag 2 mei 2010 13:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
De Gulden was toch best een sterke munt?
Alsof je jezelf afzondert als je geen deel uit maakt van een of andere onzinunie die er alleen maar op uit is om zoveel macht bij zo weinig mogelijk personen te krijgen. Je kunt prima samenwerken met andere landen op basis van je eigen soevereiniteit, zonder muntunie en al helemaal zonder politieke unie met haar gleichschaltungsideologie.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:12 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
In dat geval zou het nog beter zijn om een Europa op twee snelheden te creeeren. Dus twee unies en twee verschillende munten. Jezelf afzonderen van de rest lijkt me niet zo slim.
De gulden was zelfs nog "harder" dan de mark en de pond.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
De mark en pond waren sterker, de pond is nu niet zo sterk meer
Je bedoelt dat bedrijven die dan binnen europa zullen handelen niet te maken krijgen met 1) de risico van wisselkoerswijziging en zich hiertegen moeten verzekeren / hedgen, of 2) wisselkosten moeten betalen aan banken of 3) meer liquide moeten zijn wat effectief geld kost?quote:Op zondag 2 mei 2010 23:08 schreef Tarak het volgende:
[..]
Eenmalig zal het wat kosten (allerhande automaten e.d.), op lange termijn maakt de euro of gulden daarvoor niets uit. Je moet niet alles geloven wat de eurocraten je middels propaganda wijs proberen te maken.
bron?quote:Op zondag 2 mei 2010 23:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
De gulden was zelfs nog "harder" dan de mark en de pond.
Verzekeren tegen wisselkoerswijzigingen hoeft alleen maar als je grote koerswijzigingen verwacht. Overigens leveren dergelijke zaken ook weer werkgelegenheid op, en hebben we het jarenlang zo met succes gedaan, dus dat wordt echt niet anders als we de gulden terug hebben.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:26 schreef Zith het volgende:
[..]
Je bedoelt dat bedrijven die dan binnen europa zullen handelen niet te maken krijgen met 1) de risico van wisselkoerswijziging en zich hiertegen moeten verzekeren / hedgen, of 2) wisselkosten moeten betalen aan banken of 3) meer liquide moeten zijn wat effectief geld kost?
Ik heb hier een bron, waar Wim Duisenberg het zegt....quote:
Je vergeet voor het gemak eventjes dat de EU, in tegenstelling tot al die andere voorbeelden, geen soeverein land is en ook helemaal geen leger heeft. Er is dus geen enkele militaire druk om in de EU te blijven. Er is dus totaal geen enkele reden waarom het op bloedvergieten zou uitlopen.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:02 schreef Tarak het volgende:
[..]
De EU is een maakbare samenlevingssprookje en die kosten bij het uit elkaar vallen meestal een paar miljoen mensenlevens. Meerdere culturen in één politiek gebied land leidt immers altijd tot conflicten en oorlog, altijd, dus zal ook in de EU gaan gebeuren.
Maar eerlijk is eerlijk bij het uitelkaar vallen van de USSR en het scheiden van Tsjechoslowakije viel het wel mee, dus wie weet is er hoop dat het uit elkaar vallen van de EU ook wel mee zal vallen. Joegoslavië en Irak gaan / ging daarentegen veel moeilijker. En ja, de burgeroorlog in Irak is ook voornamelijk een oorlog tussen de verschillende volken die in dat land wonen. Iran gaat binnen 15 jaar ook een burgeroorlog worden als dat land uit elkaar gaat vallen.
Ik lees alleen dat duisenberg graag de D-mark wilde volgen (als in, koppeling) omdat het zo'n sterke munt was en ik quote:quote:Op zondag 2 mei 2010 23:35 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik heb hier een bron, waar Wim Duisenberg het zegt....
http://www.volkskrant.nl/(...)nedy_trekt_Europa_in
Maar er zijn vast ook bronnen die beweren dat de D-mark het was, of er ook bronnen zijn die beweren dat het pond een hele harde munt is...weet ik niet.
Dus ik denk dat je niet dit artikel bedoelde?quote:De bondskanselier, gekweld door twijfels onder zijn electoraat, ziet in Duisenberg de man die de euro even hard zal houden als de mark nu is.
Wat een onzin. Je auto laten repareren is van een andere orde dan beslissen over kwesties die iedereen aangaan en waarvan de consequenties verder gaan de staat van dienst van een auto.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Die hebben daar fractiemedewerkers voor.
Geloven in het volk, of, referenda, waar het volk beslist over onderwerpen waar ze toch niets over lezen, is als je auto laten repareren door de slager. Ik vind het prima, en de slager zal vast wel een mening over die auto hebben, maar erg verstandig is het niet.
quote:Op zondag 2 mei 2010 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak eventjes dat de EU, in tegenstelling tot al die andere voorbeelden, geen soeverein land is en ook helemaal geen leger heeft. Er is dus geen enkele militaire druk om in de EU te blijven. Er is dus totaal geen enkele reden waarom het op bloedvergieten zou uitlopen.
Het is zelfs eerder andersom: de EU is juist opgericht om oorlogen te voorkomen, en als je de geschiedenis zo bestudeert lijkt dat tot nu toe ook heel aardig te lukken.
Ik bedoelde dit:quote:Op zondag 2 mei 2010 23:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik lees alleen dat duisenberg graag de D-mark wilde volgen (als in, koppeling) omdat het zo'n sterke munt was en ik quote:
[..]
Dus ik denk dat je niet dit artikel bedoelde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |