Is dat ook verdubbeld door de Euro dan?quote:
Wrs.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is dat ook verdubbeld door de Euro dan?
Ik kots altijd vanuit onderbuik gevoelens!quote:
Hear Hear!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik kots altijd vanuit onderbuik gevoelens!
Ik denk dat we de andere kant op moeten, juist meer macht naar Brussel! Regel die Euro nou mooi centraal en geef Brussel de macht om landen op hun flikker te geven als ze er een zooitje van maken.Iedereen is altijd bang geweest om 'macht' uit handen te geven en nu zit je dus met een bestuursorgaan zonder macht en zonder daadkracht. Zitten we allemaal te wachten tot Duitsland een keer aangeeft iets te willen doen, ipv. meteen actie vanuit een centraal punt te ondernemen.
Ik wil de gulden terug en uit de EU...Hou toch eens op!
Ik wil een sterker EU
En nog een steunbetuigingquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik denk dat we de andere kant op moeten, juist meer macht naar Brussel! Regel die Euro nou mooi centraal en geef Brussel de macht om landen op hun flikker te geven als ze er een zooitje van maken.Iedereen is altijd bang geweest om 'macht' uit handen te geven en nu zit je dus met een bestuursorgaan zonder macht en zonder daadkracht. Zitten we allemaal te wachten tot Duitsland een keer aangeeft iets te willen doen, ipv. meteen actie vanuit een centraal punt te ondernemen.
Ik wil een sterker EU
Precies, wat wij zouden moeten hebben is een variant op het Amerikaanse systeem .. de lidstaten houden allemaal hun eigen identiteit en bestuur/wetgeving en er is een centraal gezag voor het grotere plaatje.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik wil een sterker EU
De feiten over de Euro:quote:Op maandag 3 mei 2010 10:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je kunt dit herhalen tot je tong blauw ziet, Wilders en aanhang geloven, maar met feiten kunnen ze niet zoveel.
Als ze de bezuinigingen wel doorvoeren, dan is de kans heel groot dat we het geld weer terugkrijgen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
De feiten over de Euro:
Doordat Griekenland er een potje van heeft, daalt de Euro. Nu geven de EU en het IMF 110 Miljard EUR, in ruil voor bezuinigingen. "Maar die 110 miljard krijgen we terug", ja dat zou ook gebeuren met Icesave "Linksom of Rechtsom krijgen we het geld terug", nooit meer teruggezien. En een nog belangrijkere vraag, waar komt het geld vandaan? Bij RTL-Z noemden ze het de lamme helpt de blinde, aangezien Spanje, Italié, Ierland en Portugal ook een grote bijdrage moeten leveren.
En de vraag is of de bezuinigingen wel door gaan, aangezien heel Griekenland plat ligt van de stakingen, en die kunnen nog wel even doorgaan, gevolg: het land met een nog groter tekort komt te zitten dan wat ze al hadden.
Dat is allerminst zeker.quote:Maar het blijft niet bij alleen Griekenland, ook Spanje en Portugal komen eraan, Ierland en Italië staat ook op de nominatie lijst.
Kan jij niet beter met pinguïns blijven spelen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:57 schreef Holograph het volgende:
De feiten over de Euro:
Doordat Griekenland er een potje van heeft, daalt de Euro. Nu geven de EU en het IMF 110 Miljard EUR, in ruil voor bezuinigingen. "Maar die 110 miljard krijgen we terug", ja dat zou ook gebeuren met Icesave "Linksom of Rechtsom krijgen we het geld terug", nooit meer teruggezien. En een nog belangrijkere vraag, waar komt het geld vandaan? Bij RTL-Z noemden ze het de lamme helpt de blinde, aangezien Spanje, Italié, Ierland en Portugal ook een grote bijdrage moeten leveren.
En de vraag is of de bezuinigingen wel door gaan, aangezien heel Griekenland plat ligt van de stakingen, en die kunnen nog wel even doorgaan, gevolg: het land met een nog groter tekort komt te zitten dan wat ze al hadden.
Maar het blijft niet bij alleen Griekenland, ook Spanje en Portugal komen eraan, Ierland en Italië staat ook op de nominatie lijst.
En wat gaat er dan met de Euro gebeuren? Die gaat rap minder waard worden.
Als je het maar vaak genoeg herhaald gaan er vanzelf mensen in geloven.quote:
Op welke termijn?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:09 schreef Igen het volgende:
Als ze de bezuinigingen wel doorvoeren, dan is de kans heel groot dat we het geld weer terugkrijgen.
Als Griekenland op z'n gat gaat neemt het de euro met zich mee... dus als de bezuinigingen niet doorvoeren, en wel braaf geld vangen: creatief goochelen met nummers is een van de redenen dat ze in de eerste instantie in de problemen zijn gekomen, en een van de kritiek punten op de Europese Unie is dat ze ontzettend veel geld verspillen aan bereaucratische rompslomp en ander soortige zwarte gaten.quote:Als ze de bezuinigingen niet doorvoeren, dan krijgen ze ook geen financiële hulp.
Of een land nu bij de Europese Unie is of niet, er wordt altijd wel geld verspilt, als Nederland alleen zou gaan vinden ze wel andere zwarte gaten om ons geld weg te gooien.quote:[b]
een van de kritiek punten op de Europese Unie is dat ze ontzettend veel geld verspillen aan bereaucratische rompslomp en ander soortige zwarte gaten.
ik wil een sterkere EU met de gulden en geleid vanuit Amsterdamquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik wil een sterker EU
Dat kan heel snel. Zodra Griekenland het vertrouwen van de markt heeft teruggewonnen dat ze niet om zullen vallen zal de rente dalen. Zodra die rente weer op een normaal peil ligt kunnen (en moeten, naar ik hoop) de grieken de leningen weer in de markt herfinancieren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:21 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Op welke termijn?
In de politiek bestaat er geen lange termijn. Hoe realistisch is de termijn waarop we dat geld terug zien. 10 jaar, 20 jaar, 100 jaar?
In principe werkt het met leningen zo dat een land die na een X aantal jaren in één keer moet terugbetalen. Daarom moest er ook zo gauw gehandeld worden, want nog in mei lopen voor Griekenland een flink aantal leningen af, die ze dus moeten herfinancieren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:48 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat kan heel snel. Zodra Griekenland het vertrouwen van de markt heeft teruggewonnen dat ze niet om zullen vallen zal de rente dalen. Zodra die rente weer op een normaal peil ligt kunnen (en moeten, naar ik hoop) de grieken de leningen weer in de markt herfinancieren.
Ik hoop in elk geval dat dit de afspraken zijn die gemaakt zijn.
110 miljard in Griekenland pompen waar het volk geen enkele intentie heeft om terug te betalen. DAT is een slim idee inderdaad. Ow en portugal, spanje en italie staan er vlak achter.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk, en nu? Het blijft een dom voorstel.
Behalve dan dat het zo niet is opgezet.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
110 miljard in Griekenland pompen waar het volk geen enkele intentie heeft om terug te betalen. DAT is een slim idee inderdaad. Ow en portugal, spanje en italie staan er vlak achter.
Wat is niet zo opgezet? Er wordt géén 110 miljard naar Griekenland gesluisd? De grieken staan te trappelen om het terug te betalen? Het gaat fantastisch met Italie, spanje en portugal?quote:
Griekenland krijgt 10 miljard nagenoeg zeker op 19 mei. Daarna wordt er met intervals van 3 maanden tijd vastgesteld of ze zich wel houden aan hun bezuinigingsplannen. Nadat is gerapporteerd besluiten de deelnemende regeringen of de volgende tranche geleend kan worden, waarbij iedere regering een veto heeft.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is niet zo opgezet? Er wordt géén 110 miljard naar Griekenland gesluisd? De grieken staan te trappelen om het terug te betalen? Het gaat fantastisch met Italie, spanje en portugal?
Heb ik nog nooit wat van gemerk.quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik wil een sterker EU
...dus...?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Griekenland krijgt 10 miljard nagenoeg zeker op 19 mei. Daarna wordt er met intervals van 3 maanden tijd vastgesteld of ze zich wel houden aan hun bezuinigingsplannen. Nadat is gerapporteerd besluiten de deelnemende regeringen of de volgende tranche geleend kan worden, waarbij iedere regering een veto heeft.
Dus, ze gaan hun bezuinigingsplannen doorzetten of ze zijn failliet. Zo simpel als maar kan. En wat er gaat gebeuren is ruim voor ze het hele pakket hebben gehad duidelijk.quote:
Dus omdat er een aantal landen kwakkelen als gevolg van de crisis moeten wij uit de euro stappen (wat ons geld kost) en ons in een isolement werpen? Nee dank je.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
110 miljard in Griekenland pompen waar het volk geen enkele intentie heeft om terug te betalen. DAT is een slim idee inderdaad. Ow en portugal, spanje en italie staan er vlak achter.
Jongen dit is veel te genuanceerd. Dat gaat er bij dat geenstijlkoppie van hem niet inquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dus, ze gaan hun bezuinigingsplannen doorzetten of ze zijn failliet. Zo simpel als maar kan. En wat er gaat gebeuren is ruim voor ze het hele pakket hebben gehad duidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |