abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80997376
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gia heeft een IQ van 147 oid hoor. .
Is dat ook verdubbeld door de Euro dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2010 09:37:10 ]
pi_80997386
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is dat ook verdubbeld door de Euro dan?
Wrs.
I´m back.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:54:04 #203
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_80997797
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:48 schreef Spatzmann het volgende:
Ik kots op onderbuikgevoelens.
Ik kots altijd vanuit onderbuik gevoelens!

Ik denk dat we de andere kant op moeten, juist meer macht naar Brussel! Regel die Euro nou mooi centraal en geef Brussel de macht om landen op hun flikker te geven als ze er een zooitje van maken. Iedereen is altijd bang geweest om 'macht' uit handen te geven en nu zit je dus met een bestuursorgaan zonder macht en zonder daadkracht. Zitten we allemaal te wachten tot Duitsland een keer aangeeft iets te willen doen, ipv. meteen actie vanuit een centraal punt te ondernemen.

Ik wil de gulden terug en uit de EU... Hou toch eens op!

Ik wil een sterker EU
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:59:05 #204
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80997911
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik denk dat we de andere kant op moeten, juist meer macht naar Brussel! Regel die Euro nou mooi centraal en geef Brussel de macht om landen op hun flikker te geven als ze er een zooitje van maken. Iedereen is altijd bang geweest om 'macht' uit handen te geven en nu zit je dus met een bestuursorgaan zonder macht en zonder daadkracht. Zitten we allemaal te wachten tot Duitsland een keer aangeeft iets te willen doen, ipv. meteen actie vanuit een centraal punt te ondernemen.

Ik wil een sterker EU
Hear Hear!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:28:22 #205
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_80998719
quote:

[..]

Ik wil een sterker EU
En nog een steunbetuiging
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_80998994
quote:

[..]

Ik wil een sterker EU
Precies, wat wij zouden moeten hebben is een variant op het Amerikaanse systeem .. de lidstaten houden allemaal hun eigen identiteit en bestuur/wetgeving en er is een centraal gezag voor het grotere plaatje.
pleased to meet you
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:57:14 #207
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_80999571
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je kunt dit herhalen tot je tong blauw ziet, Wilders en aanhang geloven, maar met feiten kunnen ze niet zoveel.
De feiten over de Euro:
Doordat Griekenland er een potje van heeft, daalt de Euro. Nu geven de EU en het IMF 110 Miljard EUR, in ruil voor bezuinigingen. "Maar die 110 miljard krijgen we terug", ja dat zou ook gebeuren met Icesave "Linksom of Rechtsom krijgen we het geld terug", nooit meer teruggezien. En een nog belangrijkere vraag, waar komt het geld vandaan? Bij RTL-Z noemden ze het de lamme helpt de blinde, aangezien Spanje, Italié, Ierland en Portugal ook een grote bijdrage moeten leveren.

En de vraag is of de bezuinigingen wel door gaan, aangezien heel Griekenland plat ligt van de stakingen, en die kunnen nog wel even doorgaan, gevolg: het land met een nog groter tekort komt te zitten dan wat ze al hadden.

Maar het blijft niet bij alleen Griekenland, ook Spanje en Portugal komen eraan, Ierland en Italië staat ook op de nominatie lijst.

En wat gaat er dan met de Euro gebeuren? Die gaat rap minder waard worden.
pi_81000035
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:57 schreef Holograph het volgende:

[..]

De feiten over de Euro:
Doordat Griekenland er een potje van heeft, daalt de Euro. Nu geven de EU en het IMF 110 Miljard EUR, in ruil voor bezuinigingen. "Maar die 110 miljard krijgen we terug", ja dat zou ook gebeuren met Icesave "Linksom of Rechtsom krijgen we het geld terug", nooit meer teruggezien. En een nog belangrijkere vraag, waar komt het geld vandaan? Bij RTL-Z noemden ze het de lamme helpt de blinde, aangezien Spanje, Italié, Ierland en Portugal ook een grote bijdrage moeten leveren.

En de vraag is of de bezuinigingen wel door gaan, aangezien heel Griekenland plat ligt van de stakingen, en die kunnen nog wel even doorgaan, gevolg: het land met een nog groter tekort komt te zitten dan wat ze al hadden.
Als ze de bezuinigingen wel doorvoeren, dan is de kans heel groot dat we het geld weer terugkrijgen.
Als ze de bezuinigingen niet doorvoeren, dan krijgen ze ook geen financiële hulp.
Kortom, wat is het probleem?
quote:
Maar het blijft niet bij alleen Griekenland, ook Spanje en Portugal komen eraan, Ierland en Italië staat ook op de nominatie lijst.
Dat is allerminst zeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2010 11:09:51 ]
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:37:26 #209
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_81001085
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:57 schreef Holograph het volgende:
De feiten over de Euro:
En wat gaat er dan met de Euro gebeuren? Die gaat rap minder waard worden.
Kan jij niet beter met pinguïns blijven spelen?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_81001286
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:09 schreef Igen het volgende:

Dat is allerminst zeker.
Als je het maar vaak genoeg herhaald gaan er vanzelf mensen in geloven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:21:41 #211
3140 PhalanX
Technarchy
pi_81002739
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:09 schreef Igen het volgende:
Als ze de bezuinigingen wel doorvoeren, dan is de kans heel groot dat we het geld weer terugkrijgen.
Op welke termijn?

In de politiek bestaat er geen lange termijn. Hoe realistisch is de termijn waarop we dat geld terug zien. 10 jaar, 20 jaar, 100 jaar?
quote:
Als ze de bezuinigingen niet doorvoeren, dan krijgen ze ook geen financiële hulp.
Als Griekenland op z'n gat gaat neemt het de euro met zich mee... dus als de bezuinigingen niet doorvoeren, en wel braaf geld vangen: creatief goochelen met nummers is een van de redenen dat ze in de eerste instantie in de problemen zijn gekomen, en een van de kritiek punten op de Europese Unie is dat ze ontzettend veel geld verspillen aan bereaucratische rompslomp en ander soortige zwarte gaten.

Dus geef eens een realitisch beeld van hoe dat geld terug komt...
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_81004734
quote:
[b]
een van de kritiek punten op de Europese Unie is dat ze ontzettend veel geld verspillen aan bereaucratische rompslomp en ander soortige zwarte gaten.
Of een land nu bij de Europese Unie is of niet, er wordt altijd wel geld verspilt, als Nederland alleen zou gaan vinden ze wel andere zwarte gaten om ons geld weg te gooien.
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 14:21:10 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_81007335
quote:

[..]

Ik wil een sterker EU
ik wil een sterkere EU met de gulden en geleid vanuit Amsterdam
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:48:30 #214
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81008379
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:21 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Op welke termijn?

In de politiek bestaat er geen lange termijn. Hoe realistisch is de termijn waarop we dat geld terug zien. 10 jaar, 20 jaar, 100 jaar?
Dat kan heel snel. Zodra Griekenland het vertrouwen van de markt heeft teruggewonnen dat ze niet om zullen vallen zal de rente dalen. Zodra die rente weer op een normaal peil ligt kunnen (en moeten, naar ik hoop) de grieken de leningen weer in de markt herfinancieren.

Ik hoop in elk geval dat dit de afspraken zijn die gemaakt zijn.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_81016933
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:48 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat kan heel snel. Zodra Griekenland het vertrouwen van de markt heeft teruggewonnen dat ze niet om zullen vallen zal de rente dalen. Zodra die rente weer op een normaal peil ligt kunnen (en moeten, naar ik hoop) de grieken de leningen weer in de markt herfinancieren.

Ik hoop in elk geval dat dit de afspraken zijn die gemaakt zijn.
In principe werkt het met leningen zo dat een land die na een X aantal jaren in één keer moet terugbetalen. Daarom moest er ook zo gauw gehandeld worden, want nog in mei lopen voor Griekenland een flink aantal leningen af, die ze dus moeten herfinancieren.

Ik heb alleen nergens in het nieuws gehoord wat de looptijd voor de hulp-leningen is. Wel dat die genoeg moeten zijn voor Griekenland om de komende 3 jaar vooruit te kunnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2010 18:28:02 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2010 @ 19:42:14 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81020384
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk, en nu? Het blijft een dom voorstel.
110 miljard in Griekenland pompen waar het volk geen enkele intentie heeft om terug te betalen. DAT is een slim idee inderdaad. Ow en portugal, spanje en italie staan er vlak achter.
pi_81021198
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

110 miljard in Griekenland pompen waar het volk geen enkele intentie heeft om terug te betalen. DAT is een slim idee inderdaad. Ow en portugal, spanje en italie staan er vlak achter.
Behalve dan dat het zo niet is opgezet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2010 @ 20:03:16 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81021352
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Behalve dan dat het zo niet is opgezet.
Wat is niet zo opgezet? Er wordt géén 110 miljard naar Griekenland gesluisd? De grieken staan te trappelen om het terug te betalen? Het gaat fantastisch met Italie, spanje en portugal?
pi_81022467
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is niet zo opgezet? Er wordt géén 110 miljard naar Griekenland gesluisd? De grieken staan te trappelen om het terug te betalen? Het gaat fantastisch met Italie, spanje en portugal?
Griekenland krijgt 10 miljard nagenoeg zeker op 19 mei. Daarna wordt er met intervals van 3 maanden tijd vastgesteld of ze zich wel houden aan hun bezuinigingsplannen. Nadat is gerapporteerd besluiten de deelnemende regeringen of de volgende tranche geleend kan worden, waarbij iedere regering een veto heeft.

Het Griekse ministerie van Financiën werkt vanaf 19 mei 2010 voor Merkel en Barosso.
pi_81022547
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gia heeft een IQ van 147 oid hoor. .
Heb ik nog nooit wat van gemerk.
Bewijst alleen maar dat een hoog IQ hebben ook niet altijd goed is.
quote:

[..]

Ik wil een sterker EU
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2010 @ 20:17:13 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81022616
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Griekenland krijgt 10 miljard nagenoeg zeker op 19 mei. Daarna wordt er met intervals van 3 maanden tijd vastgesteld of ze zich wel houden aan hun bezuinigingsplannen. Nadat is gerapporteerd besluiten de deelnemende regeringen of de volgende tranche geleend kan worden, waarbij iedere regering een veto heeft.
...dus...?
pi_81025247
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

...dus...?
Dus, ze gaan hun bezuinigingsplannen doorzetten of ze zijn failliet. Zo simpel als maar kan. En wat er gaat gebeuren is ruim voor ze het hele pakket hebben gehad duidelijk.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:29:18 #223
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_81030418
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus omdat er een aantal landen kwakkelen als gevolg van de crisis moeten wij uit de euro stappen (wat ons geld kost) en ons in een isolement werpen? Nee dank je.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81030533
Alsof dit soort symboolpolitiek iets zou oplossen..
Whatever...
pi_81041195
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dus, ze gaan hun bezuinigingsplannen doorzetten of ze zijn failliet. Zo simpel als maar kan. En wat er gaat gebeuren is ruim voor ze het hele pakket hebben gehad duidelijk.
Jongen dit is veel te genuanceerd. Dat gaat er bij dat geenstijlkoppie van hem niet in .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')