Maak daar maar 11,5% van als definitief cijfer voor 2009.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij in de orde van een tekort van 9%. Inderdaad ook dramatisch.
En ik vraag me af of je dan niet bevooroordeeld bent. Het VK doet het op dit moment toch een stuk slechter dan menig voormalig oostblokland.quote:Punt is alleen dat ik meer fiducie heb in het VK dan in onze recente Europese aanwinsten en huidige zwakke broeders.
Het is duidelijk dat je maar wat roept, de Duitse Mark was de 2 na sterkste munt ter wereld voor de euro.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:08 schreef Holograph het volgende:
[..]
De Duitse Mark was volgens mij niet zo heel sterk, aangezien ze nog duidelijk last hadden van de DDR met haar bijbehorende Oost-Duitse Mark, die heel zwak was.
[..]
Ik denk niet dat je die 10% terugkrijgt als we weer terugwisselen.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Goed idee van Wilders. Ik ben altijd al tegen de euro geweest. Ten eerste is de gulden met 10% te weinig ingewisseld. En het gedoe wat er nu is was te voorzien.
Maar prestige was bij de hoge heren natuurlijk veel belangrijker
Ik denk het ook niet, maar ik zie de waarde van euro spoedig verdampen, met het gedoe rond Griekenland, Portugal en Spanje. Dan blijft het niet bij 10%quote:Op zondag 2 mei 2010 00:36 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je die 10% terugkrijgt als we weer terugwisselen.
quote:Op zondag 2 mei 2010 00:36 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je die 10% terugkrijgt als we weer terugwisselen.
Ik ben niet naïef hoor, dat ik zou denken dat dan alles goedkoper wordt.... Ik ben nooit voor de euro geweest, juist om reden dat economische zwakke landen eraan meedoen. En er in de loop der tijd bijgekomen zijn.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Misschien is het er zo een die denkt dat alles weer goedkoper wordt als we terugwisselen???
(Ja, ze bestaan!! Reactie op de site van het AD: Liever vandaag nog dan morgen. Mijn boodschappen worden veel goedkoper. Ook goedkoop naar Spanje zoals vroeger. Wel sportief dat Wilders de eer aan een ander gunt.)
EDIT: Owh, je bent er niet zo een EchtGaaf, sorry dan!!![]()
Maar het voorbeeld laat ik staan, te grappig!
Ja, en dan moeten wij er juist uitstappen zeker?quote:Op zondag 2 mei 2010 00:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar ik zie de waarde van euro spoedig verdampen, met het gedoe rond Griekenland, Portugal en Spanje. Dan blijft het niet bij 10%
Dat is het hele stompzinnige. Dat is echt onbegrijpelijk dat ze dat toegelaten hebbenquote:Op zondag 2 mei 2010 00:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben niet naïef hoor, dat ik zou denken dat dan alles goedkoper wordt.... Ik ben nooit voor de euro geweest, juist om reden dat economische zwakke landen eraan meedoen. En er in de loop der tijd bijgekomen zijn.
Neuh, maar hij was wel fractiemedewerker van de VVD-fractie, een fractie die voor dat verdrag gestemd heeft.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
De invoering van de Euro werd afgesproken in 1992 in het Verdrag van Maastricht, waar de EEG werd omgevormd tot de EU, en waar ook de Euro invoering van de Euro werd ingevoerd. In 1992 zat GW nog niet in de kamer
En vergeet hun internationale carrière niet! Veel belangrijk natuurlijk dan verantwoordelijke beslissingen nemen voor je eigen land. Je hebt daar weliswaar trouw aan gezworen...maar jah...who cares?quote:Op zondag 2 mei 2010 00:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Goed idee van Wilders. Ik ben altijd al tegen de euro geweest. Ten eerste is de gulden met 10% te weinig ingewisseld. En het gedoe wat er nu is was te voorzien.
Maar prestige was bij de hoge heren natuurlijk veel belangrijker
lol Nederland heeft nooit profijt gehad van de euro, je moet die sprookjes van de eurocraten niet geloven.quote:Op zondag 2 mei 2010 01:54 schreef Mortaxx het volgende:
Alsof je ff uit de euro kan stappen en dan alles beter wordt. Deze situatie met Griekenland is niet erg lekker en Griekenland had nooit mogen toetreden tot de Eurozone, maar alsof een terugkeer naar de gulden alle problemen oplostHoe simpel ben je dan. Nederland heeft jaren economisch geprofiteerd van de euro en zal dit in de toekomst ook weer gaan doen.
Welke vrijheid had Nederland dan toen ze de gulden nog had? De gulden was gekoppeld aan de Duitse Mark dus de DNB moest exact de besluiten van de Duitse centrale bank opvolgen. En als ik de geschiedenisboekjes bekijk zie ik dat Nederland met de gulden ook zware economische crises heeft meegemaakt. Hoe verklaar je dit als een eigen munt zaligmakend is?quote:Op zondag 2 mei 2010 01:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
lol Nederland heeft nooit profijt gehad van de euro, je moet die sprookjes van de eurocraten niet geloven.
Nog erger is natuurlijk dat Nederland ook nog eens haar vrijheid volledig moet inleveren. Alsof geld belangrijker is dan vrijheid.
De munt is deel van het hele opgedrongen EU pakket. Daar doelde ik meer op, hoewel Nederland natuurlijk ook meer economische vrijheid had met een eigen munt. Ja, het beleid van Duitsland werd vaak gevolgd, maar het hoefde niet, dat was eigen keuze, net wat in het belang van Nederland was.quote:Op zondag 2 mei 2010 02:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Welke vrijheid had Nederland dan toen ze de gulden nog had? De gulden was gekoppeld aan de Duitse Mark dus de DNB moest exact de besluiten van de Duitse centrale bank opvolgen. En als ik de geschiedenisboekjes bekijk zie ik dat Nederland met de gulden ook zware economische crises heeft meegemaakt. Hoe verklaar je dit als een eigen munt zaligmakend is?
Eigen keuze?quote:Op zondag 2 mei 2010 02:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
De munt is deel van het hele opgedrongen EU pakket. Daar doelde ik meer op, hoewel Nederland natuurlijk ook meer economische vrijheid had met een eigen munt. Ja, het beleid van Duitsland werd vaak gevolgd, maar het hoefde niet, dat was eigen keuze, net wat in het belang van Nederland was.
Ja, dat zou inderdaad veel beter zijn geweest dan het opgedrongen EUwaanzin project. Griekenland had haar munt gewoon kunnen devalueren. Noorwegen, Denemarken en Zwitserland gaan toch ook prima?quote:Op zondag 2 mei 2010 02:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eigen keuze?
En jij denkt dat het beter was geweest als elk europees land zijn eigen munt had gehad? Het zou me niks verbazen dat er dan al een land om zeep was geholpen
Dit vind ik wel een mooie hoor. Wilders dankt zijn bestaan toch door stevige opvattingen, dikke koppen in De Telegraaf etc.quote:Op zondag 2 mei 2010 02:50 schreef Merkie het volgende:
De nuance van Wilders wordt steeds weggelaten in de koppen van nieuwsberichten.
Wellicht. En nu?quote:Op zondag 2 mei 2010 03:10 schreef Toad het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een mooie hoor. Wilders dankt zijn bestaan toch door stevige opvattingen, dikke koppen in De Telegraaf etc.
Als Duitsland er uit stapt hoef je nergens over na te denken, want dan is het gebeurd.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:23 schreef Schnappieter het volgende:
Sowieso is als enige land uit de euro stappen natuurlijk lachwekkend. Dan ben je nl. voor 95% van het BNP nog steeds afhankelijk van eurolanden en dat zal afnemen doordat handel moeilijker wordt. Mochten andere landen eruitstappen (en dan met name Duitsland) dan zou je er over kunnen nadenken, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Exact!quote:Op zondag 2 mei 2010 02:50 schreef Merkie het volgende:
De nuance van Wilders wordt steeds weggelaten in de koppen van nieuwsberichten. Wilders wil overwegen om uit de Euro te stappen, hij wil niet uit de Euro stappen. Een groot verschil. Het lijkt mij vrij verstandig om te kijken of de Euro nog wel levensvatbaar is en of er niet wat anders verzonnen moet worden. Regeren is vooruitzien.
Ik begrijp dat PVV'ers gemiddeld ietsje langzamer zijn met nadenken of dat het liefste helemaal niet doen, maar lees even één keer het hele topic door en je snapt dat het gewoon een dom idee is.quote:Op zondag 2 mei 2010 08:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Exact!
Laten we er inderdaad eens gewoon over nadenken zonder meteen moord en brand te schreeuwen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |