Nee, we hadden het over het houden van de euro versus herinvoering van de gulden, en de kosten van beide opties. Dan moet je er nou niet vanalles en nogwat bijhalen om te verdoezelen dat je oorspronkelijke punt geen hout sneed. En je moet al helemaal niet de kosten van uit de euro stappen afzetten tegen de kosten van in de EU blijven, want dat is gewoon appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:34 schreef Tarak het volgende:
[..]
De euro heeft alles met de EU te maken, je kunt dat helemaal niet zo makkelijk scheiden als je hier doet voorkomen. Het gaat om dezelfde maakbare samenlevingsideologie onder het mom van "solidariteit" (van origine is dat iets tussen twee individuen, als politici het gebruiken betekent het meestal "staatsdwang") en verschillende volken in één land gedwongen met elkaar laten samenwerken. Want natuurlijk niet werkt, en nu worden er miljarden in geinvesteerd om de utopie van de eurocraten te redden. En dat zal niet gaan lukken op lange termijn. Dus hoeveel miljard mag het sprookje nog gaan kosten?
Mijn oorspronkelijke punt sneed wel hout, de kosten van het in stand houden van het eurosprookje zijn op lange termijn hoger dan een terugkeer naar de gulden. En daar komen de immateriële opbrengsten - economische vrijheid - ook nog bij.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over het houden van de euro versus herinvoering van de gulden, en de kosten van beide opties. Dan moet je er nou niet vanalles en nogwat bijhalen om te verdoezelen dat je oorspronkelijke punt geen hout sneed. En je moet al helemaal niet de kosten van uit de euro stappen afzetten tegen de kosten van in de EU blijven, want dat is gewoon appels met peren vergelijken.
Dat is onzin wat je zegt, dat is het napraten van propaganda. De euro heeft nauwelijks tot geen invloed op het welvaartsniveau van Nederland. De euro is voornamelijk een middel om de politieke gleichschaltung voor elkaar te krijgen waar de eurocraten op hopen: zoveel mogelijk macht bij zo weinig mogelijk politici concentreren. Ik lees net dat Halsema nu ook bangmakerij onzin staat te verkondigen, met het argument waar links Nederland dol op is: Helleppuhhhhhhhhhquote:Op zondag 2 mei 2010 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
Nederland wordt steeds dommer. LOI.
De tijd om te verhuizen komt steeds dichterbij. Euro opheffen omdat we in een economische dip zittenDat is een simpele oplossing voor een complex probleem. Een die bovendien averechts werkt. De euro heeft de handelspositie van onze bedrijven alleen maar verstrekt en meer rendabel gemaakt. Geen gezeur met een fluctuerende eigen valuta. Althans, niet in Europa.
Verder is het ronduit naief om te veronderstellen dat onze koopkracht erop vooruit gaat door de herinvoering van de gulden. Ooh, en verder vind ik de euro gewoon een verdomd prettige munt. Heerlijk om op wintersport te kunnen betalen met de euro
Gelukkig is de moslim angst van Wilders wel geheel terecht.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:49 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat is onzin wat je zegt, dat is het napraten van propaganda. De euro heeft nauwelijks tot geen invloed op het welvaartsniveau van Nederland. De euro is voornamelijk een middel om de politieke gleichschaltung voor elkaar te krijgen waar de eurocraten op hopen: zoveel mogelijk macht bij zo weinig mogelijk politici concentreren. Ik lees net dat Halsema nu ook bangmakerij onzin staat te verkondigen, met het argument waar links Nederland dol op is: Helleppuhhhhhhhhh
Wat zijn die kosten van dat "eurosprookje" volgens jou dan?quote:Op zondag 2 mei 2010 14:45 schreef Tarak het volgende:
[..]
Mijn oorspronkelijke punt sneed wel hout, de kosten van het in stand houden van het eurosprookej zijn op lange termijn hoger dan een terugkeer naar de gulden.
Verdere eenwording is een prima ontwikkelingquote:Op zondag 2 mei 2010 14:49 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat is onzin wat je zegt, dat is het napraten van propaganda. De euro heeft nauwelijks tot geen invloed op het welvaartsniveau van Nederland. De euro is voornamelijk een middel om de politieke gleichschaltung voor elkaar te krijgen waar de eurocraten op hopen: zoveel mogelijk macht bij zo weinig mogelijk politici concentreren. Ik lees net dat Halsema nu ook bangmakerij onzin staat te verkondigen, met het argument waar links Nederland dol op is: Helleppuhhhhhhhhh
Boeiend over dat volk en dergelijke, het wordt mij nog steeds opgedrongen.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:31 schreef Tarak het volgende:
[..]
Een volk heeft zelf het recht om over haar soevereiniteit te beslissen, Nederland is dat recht ontnomen.
Men is dol op landen die zelf over hun soevereiniteit mogen beslissen als het om Toekieboekieland gaat, maar in eigen huis: Nee, dan is de eigen politieke carrière belangrijker dan het verraden van je eigen land en volk.
Waar heb je het over? Verwijt je me dat ik in vrijheid en democratie (je weet wel "demos" -> volk) geloof?quote:Op zondag 2 mei 2010 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verdere eenwording is een prima ontwikkelingEn ik besefte niet dat jij het zo vreselijk slecht hebt. Ik heb het met je te doen, maar om jouw malaise nou te wijten aan de euro. Dat gaat mij te ver.
Het is onzin om het van elkaar te scheiden, omdat het niet volledig te scheiden is.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat zijn die kosten van dat "eurosprookje" volgens jou dan?
En dan dus graag alleen de kosten van de euro, zonder die voor het EU-lidmaatschap.
Wil je nu zeggen dat volken niet bestaan? Laat Nederland stemmen over de EU, en over het helleppuhhhhhh van Griekenland.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Boeiend over dat volk en dergelijke, het wordt mij nog steeds opgedrongen.
Nee, dat zeg ik niet. Jij begon over opgedrongen instituten. Ik zeg dat dat met de gulden nog steeds het geval is.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:00 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat volken niet bestaan? Laat Nederland stemmen over de EU, en over het helleppuhhhhhh van Griekenland.
Of GBP, Zwitserse Frank of Deense Kroon. Of gewoon de goudprijs.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:51 schreef lutser.com het volgende:
Als we de gulden weer invoeren koppelen we hem dan ook weer aan de dmark (oftewel euro)?
Wat word het? We kunnen niet aan alles koppelen. Er was een hele goede reden waarom de gulden aan de dmark was gekoppeld (grootste handelspartner) als we uit de euro stappen en niet aan de duitsland(euro) koppelen krijgen we dus te maken met valuta fluctuaties die de handel ernstig zullen hinderen.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:03 schreef Holograph het volgende:
[..]
Of GBP, Zwitserse Frank of Deense Kroon. Of gewoon de goudprijs.
Maar de gulden betekent dat Nederland beslist over haar eigen economie. En natuurlijk kun je dan qua economisch beleid afstemmen en samenwerken met andere landen, maar daar heb je noch de euro noch de EU voor nodig.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:03 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Jij begon over opgedrongen instituten. Ik zeg dat dat met de gulden nog steeds het geval is.
Nederland beslist nog steeds over zijn eigen economie we hebben/gebruiken alleen een munt die beter geaccepteerd word. Ga jij het eens aan een chinees uitleggen dat als hij zijn dvd spelers naar europa wilt exporteren dat hij eerst onderzoek moet doen naar de wisselkoersen van 20 munten.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:09 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar de gulden betekent dat Nederland beslist over haar eigen economie. En natuurlijk kun je dan qua economisch beleid afstemmen en samenwerken met andere landen, maar daar heb je noch de euro noch de EU voor nodig.
Ja veel andere keuze hebben we niet dan koppelen aan de Euro, Misschien aan de Pond maar die is zo instabiel als wat dus dat lijkt me ook geen goed plan. (De Pond is al eens bijna ten onder gegaan aan valutaspeculatie)quote:Op zondag 2 mei 2010 15:08 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Wat word het? We kunnen niet aan alles koppelen. Er was een hele goede reden waarom de gulden aan de dmark was gekoppeld (grootste handelspartner) als we uit de euro stappen en niet aan de duitsland(euro) koppelen krijgen we dus te maken met valuta fluctuaties die de handel ernstig zullen hinderen.
Of de goudprijs? Dan hebben we een waardevaste munt.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja veel andere keuze hebben we niet dan koppelen aan de Euro, Misschien aan de Pond maar die is zo instabiel als wat dus dat lijkt me ook geen goed plan. (De Pond is al eens bijna ten onder gegaan aan valutaspeculatie)
De Deense Kroon is overigens ook gekoppeld aan de Euro. Van de Zwitserse Frank weet ik het niet zeker maar er waren vergaande plannen.
Goud is ook aardig gevoelig voor speculatie.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Of de goudprijs? Dan hebben we een waardevaste munt.
Goed plan, de Gouden Standaard herinvoeren. Was in de jaren 30 ook zo'n succes, dankzij vriend Colijn. Alle landen zagen verbetering van de economie zodra ze de Standaard loslieten, maar Nederland moest en zou de Gouden Standaard vasthouden. pas in 1936 werd men wakker. Hierdoor heeft de Crisis hier langer geduurd dan noodzakelijk was.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Of de goudprijs? Dan hebben we een waardevaste munt.
Het probleem was dat Colijn niks wilde uitgeven, niet omdat we de gouden standaard hadden.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goed plan, de Gouden Standaard herinvoeren. Was in de jaren 30 ook zo'n succes, dankzij vriend Colijn. Alle landen zagen verbetering van de economie zodra ze de Standaard loslieten, maar Nederland moest en zou de Gouden Standaard vasthouden. pas in 1936 werd men wakker. Hierdoor heeft de Crisis hier langer geduurd dan noodzakelijk was.
Hoe dan ook, sinds 2003 is de goudprijs zowat verdriedubbeld, en ik vraag me ernstig af of een verdriedubbeling van de waarde van onze munt in die periode wel zo goed was geweest voor de Nederlandse economie...quote:Op zondag 2 mei 2010 15:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het probleem was dat Colijn niks wilde uitgeven, niet omdat we de gouden standaard hadden.
Nee, dat was het probleem niet. Misschien moet je er iets over lezen voordat je je mening verkondigt.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het probleem was dat Colijn niks wilde uitgeven, niet omdat we de gouden standaard hadden.
De gouden standaard zal er best iets mee te maken hebben gehad, maar een van de grote problemen was dat Colijn met zijn kont op de centen zat, hij wilde niets uitgeven, en als je in crisistijd niets wilt uitgeven kun je langer in een crisis blijven.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat was het probleem niet. Misschien moet je er iets over lezen voordat je je mening verkondigt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |