Ik heb Carrs boek en ik heb zijn dvd gezien. Dat was verhelderend en motiverend, maar het was niet zo dat ik meteen stopte met roken (zoals de bedoeling is na het zien/lezen).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:28 schreef Elinious het volgende:
Ik zit er aan te denken te stoppen met roken, dit keer serieus. Dat zei ik vorige keer ook natuurlijk, maar ik ben het nu echt zo zat.
Ik zie dat mensen hier die leuke stop programma's hebben, is er iets vergelijkbaars voor de mac?
En wat vinden jullie van de Allen Carr methode?
Zelfde hier, ook dag 4. drang is minder, maar is er nog wel, helemaal als ik iemand anders zie roken. En het zal wel komen doordat je er nu beter op let, maar ik zie nu opeens overal iedereen roken:Pquote:Op donderdag 13 mei 2010 09:56 schreef Kreator het volgende:
Goed topic dit.
4e dag. Still going strong. De drang wordt al een stuk minder. Het spookt nog wel veel door m'n hoofd.
Goed zoquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:20 schreef Disana het volgende:
Vanavond om 23.00 gewoon al een hele week rookvrij.
Dankjewelquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goed zo![]()
Op naar week 2!
En hoe ging het de afgelopen week?
Zelf zat ik afgelopen woensdagavond rond 22.30u op de 3 weken. Op naar de 4!
Mijn excuses trouwens nog als ik met mijn recente replies jou en andere 'stoppers met hulp' voor het hoofd heb gestoten. Dat was uiteraard niet mijn bedoeling.
Gefeliciteerd met je hele maand, ga zo doorquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Four weeks, 21 hours, 51 minutes and 26 seconds.
Na zo'n 17 jaar gerookt te hebben, vond ik het wel welletjes. In het begin was het lastig (voornamelijk de drang naar de gewoonte; ik heb drie sigaretten gerookt, maar niet over m'n longen), maar nu gaat het een stuk beter. (m'n vrouw rookt nog steeds)
De eerste twee weken last van verkoudheid (da's wel leuk, als je rekent op *LUCHT*, *RUIKEN*, *SCHONE LONGEN*)
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Four weeks, 21 hours, 51 minutes and 26 seconds.
Na zo'n 17 jaar gerookt te hebben, vond ik het wel welletjes. In het begin was het lastig (voornamelijk de drang naar de gewoonte; ik heb drie sigaretten gerookt, maar niet over m'n longen), maar nu gaat het een stuk beter. (m'n vrouw rookt nog steeds)
De eerste twee weken last van verkoudheid (da's wel leuk, als je rekent op *LUCHT*, *RUIKEN*, *SCHONE LONGEN*)
Mja, het waren ook geen pakjes per dag (gemiddeld een stuk of 12 ofzo), maar toch.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
![]()
17 Jaar, bijna net zo lang als ik. Vind je het moeilijk? Of juist niet?
De moeilijke momenten komen als je een feestje hebt en 80% rookt. Wat dat betreft heb je een voordeel als je achterin de 30 bent met kinderen. Vanavond weer etentje gehad met de nodige wijn, gek word ik dan van de drang om te roken. Gelukkig heb ik m'n nicotine tabletjes. Inmiddels 4 maanden rookvrij.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 00:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, het waren ook geen pakjes per dag (gemiddeld een stuk of 12 ofzo), maar toch.
Ik vind het nu eigenlijk helemaal niet moeilijk, maar toch denk ik weleens: hmm... over een maandje of wat, dan kan ik er best wel eentje opsteken (terwijl ik het nu echt vind stinken). Geestelijk zit het er nog steeds, zeg maar.
(al is dat maar zelden, nog)
Ja, het is de bedoeling dat je de Champix 16 weken slikt zodat je ondertussen ook geestelijk helemaal van de gewoonte af komt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:37 schreef StateOfMind het volgende:
@Disana: als ik het goed begrepen heb, heb je Champix (of zo) gebruikt in de aanloop naar het stopmoment zelf. Maar gebruik je - nu je inmiddels daadwerkelijk gestopt bent - nog steeds iets als hulpmiddel of niet meer?
zulke zinnige posts dit hequote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:54 schreef Berend010 het volgende:
Stoppen is opzich niet zo moeilijk als je het wilt, maar van mij hoeft t niet dus ik rook lekker rustig door
Alcohol is dan ook killing drang wordt veel groter ja.quote:Op zondag 16 mei 2010 01:07 schreef DaneV het volgende:
Verder gaat het allemaal erg makkelijk moet ik zeggen. Behalve wanneer ik aan de drank zit, dan komt de behoefte wel weer sterk naar boven.
En... hoe ging het?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef grooteron het volgende:
Ik heb er nu precies een week opzitten!:D
Dan zit het stoppen eigenlijk grotendeels tussen je oren... Die pleisters zijn wel killing voor het stoppen. Toen ik stopte met pleisters was het net zo zwaar als gewoon in 1 keer stoppen.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:20 schreef Quickie_Butt het volgende:
Oh ik gebruik trouwens wel nicotinepleisters en kauwgom.
moeilijker dan ik in eerste instantie had gedacht.quote:
De gifstoffen verlaten je lichaam en je brein wordt niet meer door nicotine bevredigd. Ik denk dat dat een hoop van de verschijnselen verklaart. Het is een kwestie van volhouden en doorzetten tot je helemaal nicotinevrij bent; maar dan heb je ook watquote:Op zondag 16 mei 2010 22:20 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ok, ik ga hier ook posten.
Ik ben 5 dagen geleden gestopt met roken. Ik rookte ongeveer 10-15 sigaretten per dag. Dag 1 en 2 vielen me mee, af en toe wel even zo;n "oh ja nu zou ik een sigaret hebben opgestoken moment." Dag 3 werd een drama, ik voelde me afschuwelijk, heb van frustratie extreem gehuild. Gisteren ging wel weer ok. En vandaag wederom een dramatische dag. Ik voel me de hele dag slap, futloos, moe en depressief. Ben zelfs ziek naar huis gegaan van mijn werk omdat ik nergens meer kracht voor had.
Ik slik ook anti-depressiva en op zo'n dag als vandaag krijg ik erg last van de bijwerkingen. Tintelingen, duizelig, schokjes. Gruwel
Wanneer wordt dit beter?
Oh ik gebruik trouwens wel nicotinepleisters en kauwgom.
Gefeliciteerd. Het wordt makkelijker hoor, ook al die moeilijke momenten zoals na de koffie.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef grooteron het volgende:
Ik heb er nu precies een week opzitten!:D
Ik hoop het wel ja. Lichamelijk wel rust nu, maar nog steeds een paar uur per dag zin in een sigaret...quote:Op maandag 17 mei 2010 08:19 schreef Disana het volgende:
Gefeliciteerd. Het wordt makkelijker hoor, ook al die moeilijke momenten zoals na de koffie.
Tjsa, ik weet ook niet waar ze dat vandaan halen, maar het zit standaard in de copy/pastequote:
Had je de uren/dagen erna niet het gevoel dat je weer helemaal opnieuw moest beginnen met stoppen?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:18 schreef Thomas B. het volgende:
Tussendoor nog een paar keer een gezelligheidspeukie, maar dat mag de pret niet drukken.
Nee, in tegendeel eigenlijk omdat die sigaretten helemaal geen voldoenend gevoel mee geven. Het deed me beseffen waarom ik ookalweer gestopt was. Maar ik zal eerlijk zeggen, het vlees is zwak, dus ik zwicht nog wel 's voor de verleiding. Weer beginnen zou echter niet in me opkomen.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Had je de uren/dagen erna niet het gevoel dat je weer helemaal opnieuw moest beginnen met stoppen?
15 per uurquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
En dan nog, wat heeft het voor nut om er 1 te roken?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:13 schreef Kreator het volgende:
Ik wou dat ik het kon hoor. 1 roken en dan weer net doen alsof ik em niet heb gerookt. Maar ik ben toch bang dat als er 1 neem, dat ik weer verkocht ben. Dus ik doe het niet. Zeker de komende tijd niet.
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef Debsterr het volgende:
[..]
15 per uur.
Een halve per driekwart week?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Same here. Laatste keer ben ik weer begonnen nadat ik vuurwerk had aangestoken met een peukquote:Op maandag 17 mei 2010 13:13 schreef Kreator het volgende:
Ik wou dat ik het kon hoor. 1 roken en dan weer net doen alsof ik em niet heb gerookt. Maar ik ben toch bang dat als er 1 neem, dat ik weer verkocht ben. Dus ik doe het niet. Zeker de komende tijd niet.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
Wel voor de nicotinerush in je lichaam.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Voor de lekkere smaak doe je het niet.
Omdat het voor mij net is als met dieeten: als je nooit meer een frietje mag vreet je jezelf uiteindelijk helemaal het leplazurus. En die ene vind ik dan ook echt lekker (altijd i.c.m. alcohol).quote:Op maandag 17 mei 2010 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
En dan nog, wat heeft het voor nut om er 1 te roken?
Voor de lekkere smaak doe je het niet.
Geen half jaar dusquote:Op maandag 17 mei 2010 10:18 schreef Thomas B. het volgende:
Een half jaar vandaag![]()
Tussendoor nog een paar keer een gezelligheidspeukie, maar dat mag de pret niet drukken.
Wat jij wil...quote:Op maandag 17 mei 2010 13:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen half jaar dusHetzelfde geldt voor Debster: als je er af en toe een rookt, kun je niet zeggen dat je al zo lang bent gestopt.
Dat ben je dan toch ook niet?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef Thrackan het volgende:
Tsja, die discussie heb ik hier geloof ik twee jaar geleden ook al gevoerd. In mijn ogen ben je ook niet gestopt als je nog een peuk per week rookt of iets in die richting.
True, maar waarom zou je dan die ene nog roken? Omdat je nog steeds graag met mensen meerookt? Omdat de hele groep het doet?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:09 schreef Kreator het volgende:
Ach, als je het kunt laten met 1 per week of gewoon zoals een paar mensen kunnen een tiental sigaretten op een leuke avond en dan een maand niks, dan heb je het goed voor elkaar (vind ik). Maar ik kan het niet, dus ik zou het niet proberen.
Dus wat boeit het hoe het heet. Als het maar werkt.
Omdat je er (net als met frietjes/chocola of alle andere zooi die je bij een dieet bant) trek in hebt? Is dat zo raar?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:15 schreef Thrackan het volgende:
[..]
True, maar waarom zou je dan die ene nog roken? Omdat je nog steeds graag met mensen meerookt? Omdat de hele groep het doet?
Met een sigaret vinden sommige mensen het kennelijk wel raar ja.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omdat je er (net als met frietjes/chocola of alle andere zooi die je bij een dieet bant) trek in hebt? Is dat zo raar?
Ik ben geen 13. Ik rook(te) wegens een verslaving, niet uit sociale druk-overwegingen. Maar het lijkt mij ook wel lekker hoor, af en toe kunnen roken. Maar zoals gezegd: niet voor mij weggelegd.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:15 schreef Thrackan het volgende:
True, maar waarom zou je dan die ene nog roken? Omdat je nog steeds graag met mensen meerookt? Omdat de hele groep het doet?
Ik ben ook geen 13 meer gelukkig, hoewel ik dan waarschijnlijk sowieso nog niet aan een peuk had gezeten.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben geen 13. Ik rook(te) wegens een verslaving, niet uit sociale druk-overwegingen. Maar het lijkt mij ook wel lekker hoor, af en toe kunnen roken. Maar zoals gezegd: niet voor mij weggelegd.
Kom op zeg, ff doorzetten.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:14 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zo. Ik had gister duidelijk een slechte dag. Vandaag gaat het weer goed. Heb net een nieuw pakje nicotinekauwgom gekocht, iets sterker (4mg ipv 2mg). En ik plak mijn pleisters nu op plekken waar zo min mogelijk vet zit
. Misschien wordt het dan sneller opgenomen
.
Ik heb zelf ook een periode gehad waarin ik alleen sociaal rookte. Dus bij het uitgaan of na het uiteten. Dat was dan 1 of 2 sigaretten per maand ofzo. Ik zou dat nu niet meer kunnen in elk geval
Verslaving is het criterium toch niet om in de lijst te staan en jezelf een niet-roker te kunnen noemen? Criterium is dat je niet gewoon niet meer rookt.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:55 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wat jij wil...
Ik ben geen verslaafde roker meer iig en wat iemand anders er van vindt kan me niet zoveel schelen.
Doorzetten en kiezen op elkaar, het wordt uiteindelijk steeds gemakkelijkerquote:Op maandag 17 mei 2010 15:14 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zo. Ik had gister duidelijk een slechte dag. Vandaag gaat het weer goed. Heb net een nieuw pakje nicotinekauwgom gekocht, iets sterker (4mg ipv 2mg). En ik plak mijn pleisters nu op plekken waar zo min mogelijk vet zit
. Misschien wordt het dan sneller opgenomen
.
Ik heb zelf ook een periode gehad waarin ik alleen sociaal rookte. Dus bij het uitgaan of na het uiteten. Dat was dan 1 of 2 sigaretten per maand ofzo. Ik zou dat nu niet meer kunnen in elk geval
Ja, dat lijkt me ook. Als je af en toe nog rookt dan ben je simpelweg niet gestopt. Ik snap ook niet hoe mensen hier dat zichzelf kunnen wijsmaken. Prima als je af en toe een peukje opsteekt maar zeg dan niet "ik ben al een half jaar gestopt". Het zijn juist die momenten bij een borrel op een feestje wat het verschil maakt tussen mensen die gestopt zijn en mensen die nog roken.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Verslaving is het criterium toch niet om in de lijst te staan en jezelf een niet-roker te kunnen noemen? Criterium is dat je niet gewoon niet meer rookt.
Thnxquote:Op maandag 17 mei 2010 17:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Doorzetten en kiezen op elkaar, het wordt uiteindelijk steeds gemakkelijker
Da's wel 1 van de moeilijkste dagen om te stoppen voor velen, denk ikquote:
Waarom maken mensen zich er druk om, eigenlijk? Is het jaloezie, ofzo?quote:Op maandag 17 mei 2010 18:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook. Als je af en toe nog rookt dan ben je simpelweg niet gestopt. Ik snap ook niet hoe mensen hier dat zichzelf kunnen wijsmaken. Prima als je af en toe een peukje opsteekt maar zeg dan niet "ik ben al een half jaar gestopt". Het zijn juist die momenten bij een borrel op een feestje wat het verschil maakt tussen mensen die gestopt zijn en mensen die nog roken.
Uh ? Volgens mij is de definitie van stoppen met roken simpelweg dat je niet meer rookt. Maar misschien zeg ik ook wel iets heel geks hoor. Van mij mij iedereen zoveel roken als ie wil, ik ben er niet jaloers op, gelukkig nietquote:Op maandag 17 mei 2010 18:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom maken mensen zich er druk om, eigenlijk? Is het jaloezie, ofzo?
Als je het heel radicaal bekijkt heb je gelijk. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die eerst een pakje per dag rookte, en nu nog maar eens in het half jaar 1 sigaret rookt, voor zichzelf vindt dat hij gestopt is. Want het is wel een big difference... 20 sigaretten op een dag, of eens in het half jaar.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Uh ? Volgens mij is de definitie van stoppen met roken simpelweg dat je niet meer rookt. Maar misschien zeg ik ook wel iets heel geks hoor. Van mij mij iedereen zoveel roken als ie wil, ik ben er niet jaloers op, gelukkig nietAls mensen zichzelf voor de gek willen houden moeten ze dat ook helemaal zelf weten, ik snap alleen de verontwaardigde reactie dan niet helemaal als iemand zegt dat diegene dan niet gestopt is met roken. Maar goed, ook dat is junkengedrag.
Het is een beetje als een alcoholist die beweert niet meer te drinken, behalve als het gezellig is. Daar zet je denk ik ook je vraagtekens bij.
Wat is dat nou voor verslaafden logicaquote:Op maandag 17 mei 2010 19:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als je het heel radicaal bekijkt heb je gelijk. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die eerst een pakje per dag rookte, en nu nog maar eens in het half jaar 1 sigaret rookt, voor zichzelf vindt dat hij gestopt is. Want het is wel een big difference... 20 sigaretten op een dag, of eens in het half jaar.
En hoe zou je het anders moeten noemen?
1. Ik ben gestopt
of
2. Ik ben geminderd vanaf 20 per dag naar 1 in een half jaar.
Dan zou ik ook gewoon zeggen : ik ben gestopt.
Ja k, wat jij wil... dan ben je dus nog fucking verslaafd, als je er 1 in een half jaar rookt.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor verslaafden logica![]()
Het boeit me echt geen reet of iemand 1 peuk in het weekend opsteekt, je rookt dan echter gewoon minder. Je bent niet gestopt met roken.
Harstikke knap ook, naar 1 in het half jaar. Maar als je stopt rook je niets meer. Het is juist die verslaving waardoor je die ene rookt.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:15 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja k, wat jij wil... dan ben je dus nog fucking verslaafd, als je er 1 in een half jaar rookt.
Ik doe het niet hoor, ik rook gewoon nog veelste veel op een dag... maar ik zie wel zijn punt. Jij blijkbaar niet.
Nee, van verslaving kan je dan niet meer spreken. Als een alcoholist terug gaat van dagelijks een fles whisky naar 1 biertje in het half jaar, spreken we ook niet meer van verslaving.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Harstikke knap ook, naar 1 in het half jaar. Maar als je stopt rook je niets meer. Het is juist die verslaving waardoor je die ene rookt.
Ja, dat zal wel, maar ik vraag me af waarom allerlei mensen daar een drama van gaan maken.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Uh ? Volgens mij is de definitie van stoppen met roken simpelweg dat je niet meer rookt. Maar misschien zeg ik ook wel iets heel geks hoor. Van mij mij iedereen zoveel roken als ie wil, ik ben er niet jaloers op, gelukkig nietAls mensen zichzelf voor de gek willen houden moeten ze dat ook helemaal zelf weten, ik snap alleen de verontwaardigde reactie dan niet helemaal als iemand zegt dat diegene dan niet gestopt is met roken. Maar goed, ook dat is junkengedrag.
Het is een beetje als een alcoholist die beweert niet meer te drinken, behalve als het gezellig is. Daar zet je denk ik ook je vraagtekens bij.
Je blijft altijd een nictonejunk idd, je kan er echter voor kiezen om niet meer te roken. Misschien moet je je eens verdiepen in de werking van een verslaving, zowel lichamelijk als geestelijk. En waarom je dan die ene sigaret opsteekt. En waarom dat niet verstandig is aangezien de kans vrij groot is dat je in je oude patroon vervalt.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:21 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, van verslaving kan je dan niet meer spreken. Als een alcoholist terug gaat van dagelijks een fles whisky naar 1 biertje in het half jaar, spreken we ook niet meer van verslaving.
Met jouw redenatie, ben je dus eigenlijk nooit gestopt, want wellicht steek je er over 10 jaar 1 op. Dan ben je dus nooit gestopt, maar ben je gewoon verslaafd eens in de 10 jaar die ene dag.
WIE IS HET? Die moet dan uit de lijst!quote:Op maandag 17 mei 2010 19:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dat zal wel, maar ik vraag me af waarom allerlei mensen daar een drama van gaan maken.
Lekker belangrijkVerziek het topic niet met die non-discussie.
On topic:
Hoe gaat het met de pas-gestopten?
Hier gaat het eigenlijk wel prima. Van het weekend hadden we visite (van een stopper hier in het lijstje, maar die rookt alleen bij gelegenheden) en men besloot voor de verandering binnen te roken
Daar zat ik wel op te wachten, ja
Niet. Ik ben namelijk ook niet verslaafd aan frietjes. Of chocola. En toch eet ik dat soms. Net als dat ik de ene keer op een feestje wel en de andere keer niet rook.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Harstikke knap ook, naar 1 in het half jaar. Maar als je stopt rook je niets meer. Het is juist die verslaving waardoor je die ene rookt.
Omdat het een topic is voor mensen die serieus willen stoppen met roken en hier moed kunnen komen verzamelen als het moeilijker gaat. Dan ga je niet vertellen dat je af en toe best een peuk mag opsteken.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dat zal wel, maar ik vraag me af waarom allerlei mensen daar een drama van gaan maken.
Oooh been here, geloof me, op meerdere fronten. Ik weet heel goed hoe verslavingen werken. Maar we moeten weer ontopic, anders wordt de mod boosquote:Op maandag 17 mei 2010 19:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Je blijft altijd een nictonejunk idd, je kan er echter voor kiezen om niet meer te roken. Misschien moet je je eens verdiepen in de werking van een verslaving, zowel lichamelijk als geestelijk. En waarom je dan die ene sigaret opsteekt. En waarom dat niet verstandig is aangezien de kans vrij groot is dat je in je oude patroon vervalt.
Waarom mag ik dat niet vertellen? Ik kan je namelijk ook uitleggen dat het zeker niet slim is dit patroon direct te hanteren. Je zou in gedragspatronen kunnen vervallen.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat het een topic is voor mensen die serieus willen stoppen met roken en hier moed kunnen komen verzamelen als het moeilijker gaat. Dan ga je niet vertellen dat je af en toe best een peuk mag opsteken.
Daar ben je zelf bij. Als een postje in een topic ervoor zorgt dat je moeilijker kan stoppen, dan zou je er sowieso niet aan moeten beginnen....quote:Op maandag 17 mei 2010 19:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat het een topic is voor mensen die serieus willen stoppen met roken en hier moed kunnen komen verzamelen als het moeilijker gaat. Dan ga je niet vertellen dat je af en toe best een peuk mag opsteken.
PEK EN VEREN!!!quote:Op maandag 17 mei 2010 19:24 schreef Debsterr het volgende:
[..]
WIE IS HET? Die moet dan uit de lijst!
Straks steekt iemand het nog aan, en dan ben je aan het roken, en dan..quote:
Je hebt het over roken.....quote:Op maandag 17 mei 2010 19:30 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Straks steekt iemand het nog aan, en dan ben je aan het roken, en dan...
Het lijkt me handiger dat als je niet bent gestopt bent met roken, en dat ben je niet als je op feestjes wel rookt, hier gewoon niet post of beweert dat je al een half jaar bent gestopt en hoe goed het eigenlijk gaatquote:Op maandag 17 mei 2010 19:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar ben je zelf bij. Als een postje in een topic ervoor zorgt dat je moeilijker kan stoppen, dan zou je er sowieso niet aan moeten beginnen....
Dude, als je zo ontzettend bekrompen bezig blijft, en blijft herhalen wat je zegt, zeg het dan nietquote:Op maandag 17 mei 2010 19:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Het lijkt me handiger dat als je niet bent gestopt bent met roken, en dat ben je niet als je op feestjes wel rookt, hier gewoon niet post of beweert dat je al een half jaar bent gestopt en hoe goed het eigenlijk gaat
Maar goed, het is nogal zinloos een junk te vertellen hoe krom z'n denkbeelden zijn. Been there, done that.
Ik brand je luchtpijp dicht met een sigaretquote:Op maandag 17 mei 2010 19:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Mag ik trouwens een nekschot als ik zo'n verzuurde ex-roker wordt?
Zo eentje die rokers voortaan verkettert en vooraan staat om te doneren aan Stivoro....?
Echt?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:36 schreef Thrackan het volgende:
Goh, 2 jaar geleden liep deze discussie precies op dezelfde manier uit de klauwen
quote:Op maandag 17 mei 2010 19:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik brand je luchtpijp dicht met een sigaret!
Ik ben het met je eens, maar kennelijk wordt niet-roken in dit topic nogal ruim opgevat.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Het lijkt me handiger dat als je niet bent gestopt bent met roken, en dat ben je niet als je op feestjes wel rookt, hier gewoon niet post of beweert dat je al een half jaar bent gestopt en hoe goed het eigenlijk gaat
Maar goed, het is nogal zinloos een junk te vertellen hoe krom z'n denkbeelden zijn. Been there, done that.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |