Ik heb Carrs boek en ik heb zijn dvd gezien. Dat was verhelderend en motiverend, maar het was niet zo dat ik meteen stopte met roken (zoals de bedoeling is na het zien/lezen).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:28 schreef Elinious het volgende:
Ik zit er aan te denken te stoppen met roken, dit keer serieus. Dat zei ik vorige keer ook natuurlijk, maar ik ben het nu echt zo zat.
Ik zie dat mensen hier die leuke stop programma's hebben, is er iets vergelijkbaars voor de mac?
En wat vinden jullie van de Allen Carr methode?
Zelfde hier, ook dag 4. drang is minder, maar is er nog wel, helemaal als ik iemand anders zie roken. En het zal wel komen doordat je er nu beter op let, maar ik zie nu opeens overal iedereen roken:Pquote:Op donderdag 13 mei 2010 09:56 schreef Kreator het volgende:
Goed topic dit.
4e dag. Still going strong. De drang wordt al een stuk minder. Het spookt nog wel veel door m'n hoofd.
Goed zoquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:20 schreef Disana het volgende:
Vanavond om 23.00 gewoon al een hele week rookvrij.
Dankjewelquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goed zo![]()
Op naar week 2!
En hoe ging het de afgelopen week?
Zelf zat ik afgelopen woensdagavond rond 22.30u op de 3 weken. Op naar de 4!
Mijn excuses trouwens nog als ik met mijn recente replies jou en andere 'stoppers met hulp' voor het hoofd heb gestoten. Dat was uiteraard niet mijn bedoeling.
Gefeliciteerd met je hele maand, ga zo doorquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Four weeks, 21 hours, 51 minutes and 26 seconds.
Na zo'n 17 jaar gerookt te hebben, vond ik het wel welletjes. In het begin was het lastig (voornamelijk de drang naar de gewoonte; ik heb drie sigaretten gerookt, maar niet over m'n longen), maar nu gaat het een stuk beter. (m'n vrouw rookt nog steeds)
De eerste twee weken last van verkoudheid (da's wel leuk, als je rekent op *LUCHT*, *RUIKEN*, *SCHONE LONGEN*)
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Four weeks, 21 hours, 51 minutes and 26 seconds.
Na zo'n 17 jaar gerookt te hebben, vond ik het wel welletjes. In het begin was het lastig (voornamelijk de drang naar de gewoonte; ik heb drie sigaretten gerookt, maar niet over m'n longen), maar nu gaat het een stuk beter. (m'n vrouw rookt nog steeds)
De eerste twee weken last van verkoudheid (da's wel leuk, als je rekent op *LUCHT*, *RUIKEN*, *SCHONE LONGEN*)
Mja, het waren ook geen pakjes per dag (gemiddeld een stuk of 12 ofzo), maar toch.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
![]()
17 Jaar, bijna net zo lang als ik. Vind je het moeilijk? Of juist niet?
De moeilijke momenten komen als je een feestje hebt en 80% rookt. Wat dat betreft heb je een voordeel als je achterin de 30 bent met kinderen. Vanavond weer etentje gehad met de nodige wijn, gek word ik dan van de drang om te roken. Gelukkig heb ik m'n nicotine tabletjes. Inmiddels 4 maanden rookvrij.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 00:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, het waren ook geen pakjes per dag (gemiddeld een stuk of 12 ofzo), maar toch.
Ik vind het nu eigenlijk helemaal niet moeilijk, maar toch denk ik weleens: hmm... over een maandje of wat, dan kan ik er best wel eentje opsteken (terwijl ik het nu echt vind stinken). Geestelijk zit het er nog steeds, zeg maar.
(al is dat maar zelden, nog)
Ja, het is de bedoeling dat je de Champix 16 weken slikt zodat je ondertussen ook geestelijk helemaal van de gewoonte af komt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:37 schreef StateOfMind het volgende:
@Disana: als ik het goed begrepen heb, heb je Champix (of zo) gebruikt in de aanloop naar het stopmoment zelf. Maar gebruik je - nu je inmiddels daadwerkelijk gestopt bent - nog steeds iets als hulpmiddel of niet meer?
zulke zinnige posts dit hequote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:54 schreef Berend010 het volgende:
Stoppen is opzich niet zo moeilijk als je het wilt, maar van mij hoeft t niet dus ik rook lekker rustig door
Alcohol is dan ook killing drang wordt veel groter ja.quote:Op zondag 16 mei 2010 01:07 schreef DaneV het volgende:
Verder gaat het allemaal erg makkelijk moet ik zeggen. Behalve wanneer ik aan de drank zit, dan komt de behoefte wel weer sterk naar boven.
En... hoe ging het?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef grooteron het volgende:
Ik heb er nu precies een week opzitten!:D
Dan zit het stoppen eigenlijk grotendeels tussen je oren... Die pleisters zijn wel killing voor het stoppen. Toen ik stopte met pleisters was het net zo zwaar als gewoon in 1 keer stoppen.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:20 schreef Quickie_Butt het volgende:
Oh ik gebruik trouwens wel nicotinepleisters en kauwgom.
moeilijker dan ik in eerste instantie had gedacht.quote:
De gifstoffen verlaten je lichaam en je brein wordt niet meer door nicotine bevredigd. Ik denk dat dat een hoop van de verschijnselen verklaart. Het is een kwestie van volhouden en doorzetten tot je helemaal nicotinevrij bent; maar dan heb je ook watquote:Op zondag 16 mei 2010 22:20 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ok, ik ga hier ook posten.
Ik ben 5 dagen geleden gestopt met roken. Ik rookte ongeveer 10-15 sigaretten per dag. Dag 1 en 2 vielen me mee, af en toe wel even zo;n "oh ja nu zou ik een sigaret hebben opgestoken moment." Dag 3 werd een drama, ik voelde me afschuwelijk, heb van frustratie extreem gehuild. Gisteren ging wel weer ok. En vandaag wederom een dramatische dag. Ik voel me de hele dag slap, futloos, moe en depressief. Ben zelfs ziek naar huis gegaan van mijn werk omdat ik nergens meer kracht voor had.
Ik slik ook anti-depressiva en op zo'n dag als vandaag krijg ik erg last van de bijwerkingen. Tintelingen, duizelig, schokjes. Gruwel
Wanneer wordt dit beter?
Oh ik gebruik trouwens wel nicotinepleisters en kauwgom.
Gefeliciteerd. Het wordt makkelijker hoor, ook al die moeilijke momenten zoals na de koffie.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef grooteron het volgende:
Ik heb er nu precies een week opzitten!:D
Ik hoop het wel ja. Lichamelijk wel rust nu, maar nog steeds een paar uur per dag zin in een sigaret...quote:Op maandag 17 mei 2010 08:19 schreef Disana het volgende:
Gefeliciteerd. Het wordt makkelijker hoor, ook al die moeilijke momenten zoals na de koffie.
Tjsa, ik weet ook niet waar ze dat vandaan halen, maar het zit standaard in de copy/pastequote:
Had je de uren/dagen erna niet het gevoel dat je weer helemaal opnieuw moest beginnen met stoppen?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:18 schreef Thomas B. het volgende:
Tussendoor nog een paar keer een gezelligheidspeukie, maar dat mag de pret niet drukken.
Nee, in tegendeel eigenlijk omdat die sigaretten helemaal geen voldoenend gevoel mee geven. Het deed me beseffen waarom ik ookalweer gestopt was. Maar ik zal eerlijk zeggen, het vlees is zwak, dus ik zwicht nog wel 's voor de verleiding. Weer beginnen zou echter niet in me opkomen.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Had je de uren/dagen erna niet het gevoel dat je weer helemaal opnieuw moest beginnen met stoppen?
15 per uurquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
En dan nog, wat heeft het voor nut om er 1 te roken?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:13 schreef Kreator het volgende:
Ik wou dat ik het kon hoor. 1 roken en dan weer net doen alsof ik em niet heb gerookt. Maar ik ben toch bang dat als er 1 neem, dat ik weer verkocht ben. Dus ik doe het niet. Zeker de komende tijd niet.
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef Debsterr het volgende:
[..]
15 per uur.
Een halve per driekwart week?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Same here. Laatste keer ben ik weer begonnen nadat ik vuurwerk had aangestoken met een peukquote:Op maandag 17 mei 2010 13:13 schreef Kreator het volgende:
Ik wou dat ik het kon hoor. 1 roken en dan weer net doen alsof ik em niet heb gerookt. Maar ik ben toch bang dat als er 1 neem, dat ik weer verkocht ben. Dus ik doe het niet. Zeker de komende tijd niet.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
Wel voor de nicotinerush in je lichaam.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Voor de lekkere smaak doe je het niet.
Omdat het voor mij net is als met dieeten: als je nooit meer een frietje mag vreet je jezelf uiteindelijk helemaal het leplazurus. En die ene vind ik dan ook echt lekker (altijd i.c.m. alcohol).quote:Op maandag 17 mei 2010 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
En dan nog, wat heeft het voor nut om er 1 te roken?
Voor de lekkere smaak doe je het niet.
Geen half jaar dusquote:Op maandag 17 mei 2010 10:18 schreef Thomas B. het volgende:
Een half jaar vandaag![]()
Tussendoor nog een paar keer een gezelligheidspeukie, maar dat mag de pret niet drukken.
Wat jij wil...quote:Op maandag 17 mei 2010 13:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen half jaar dusHetzelfde geldt voor Debster: als je er af en toe een rookt, kun je niet zeggen dat je al zo lang bent gestopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |