simpelquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:30 schreef Bill_E het volgende:
Ik heb mijn update verneuktvan 9.04 naar 10.4... niet afbreken tijdens update dan doet hij het niet meer
Althans ik kom alleen maar in command line. Krijg gnome niet meer aan de praat.. Iemand nog tips?
Daar was ik dus mee bezig, teminste, was ik van plan, het aanmaken van een conf want die ontbreekt bij mij.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:25 schreef Joooo-pi het volgende:
Wat voor videokaart heb je?
Meestal kun je een driver installeren vanuit de Synaptic package manager. Daarna moet je waarschijnlijk e.e.a. aanpassen in xorg.conf, die je eerst aan moet laten maken.
Een topic daar, over sis 671/67x video drivers, onboard drivers voor mn laptop. Welk topic precies weet ik niet, was het zat en alles eruit geflikkerdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:02 schreef wdn het volgende:
fs180 wat ben je aan het proberen en van welke pagina ben je dingen aan het installeren?
Nog een tip: www.ubuntuforums.org
Nog een tip: http://fullcirclemagazine.org/ volledig gratis online pdf magazine over linux zelf, software in linux, gebruikerservaringen en meer.
Zoeken op nvidia in Ubuntu software center levert op:quote:
Daarmee dek ik 99% (gokje) van alle grafische kaarten afquote:http://apt.ubuntu.com/p/xorg-driver-fglrx (versie 1.8.5)
en
http://apt.ubuntu.com/p/xorg-driver-fglrx (versie 1.7.3)
Klopt en op die manier kun je ook zelf een resolutie erin zetten. Dat werkt heel vaakquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:53 schreef wdn het volgende:
Hmm ik heb daar denk ik de verkeerde link gekopieerd vanuit Ubuntu software center. sorry.
Tip..
met
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
kun je een default (cq. een nieuwe) xorg.conf maken.
Wel even een copy maken van je xorg.conf he
Mijn ervaring daar mee is trouwens dat jij de smilies wel ziet maar de ontvanger niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:17 schreef remlof het volgende:. Deze messenger lijkt precies op MSN en het leukste is nog wel dat je zelf smilies kan toevoegen door url's naar gifjes op te geven. Zo kan je dus heel makkelijk alle FOK! smilies gebruiken
Bij mij niet. Ik heb dat probleem ook, sinds mijn verse reinstall van Lucid. Ik heb een nVidia 7300gt, maar nu geeft ie resoluties tot 1300pquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:25 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Klopt en op die manier kun je ook zelf een resolutie erin zetten. Dat werkt heel vaak
Ow, dan heeft mijn ontvanger gisteravond tegen me zitten liegenquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:24 schreef Lod het volgende:
[..]
Mijn ervaring daar mee is trouwens dat jij de smilies wel ziet maar de ontvanger niet.
Ik heb de meeste van http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/ geplukt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:20 schreef svann het volgende:
Volgens mij is het al jaren zo dat smilies met een Fok!url elders niet werken.
Ow ja, dat zou goed kunnenquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:28 schreef Lod het volgende:
Kan zijn dat de ontvanger toevallig ook al de fok smileys gebruikt?
Ik gebruik zelf Mercury, (mercury.im) en doen ze het vrijwel altijd, heel soms krijg ik een reactie dat ze het niet doen, en dat zijn er dan een paar..quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow, dan heeft mijn ontvanger gisteravond tegen me zitten liegen
Emesene bevalt prima so far.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf Mercury, (mercury.im) en doen ze het vrijwel altijd, heel soms krijg ik een reactie dat ze het niet doen, en dat zijn er dan een paar..
Javascript inschakelen en/of je adblocker uitschakelen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iemand een idee waarom ik in Firefox de smileys en opmaakdingetjes niet kan aanklikken? Nou ja, kan ze wel aanklikken, maar er gebeurt niks. Ik moet de smileys dus weer ouderwetsch intikken als : ) en zo en de [ b][/ b] tags etc. ook
Voor MSN een prima vervanger inderdaad, maar ik vind Pidgin toch een stuk overzichtelijker (+ het voodeel dat het ook andere protocollen ondersteunt). Ik gebruik Emesene voor als ik wil webcammen over MSN.quote:
Ik ben zelf meer fan van KMess... lekker lichtgewicht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:40 schreef Dee. het volgende:
[..]
Voor MSN een prima vervanger inderdaad, maar ik vind Pidgin toch een stuk overzichtelijker (+ het voodeel dat het ook andere protocollen ondersteunt). Ik gebruik Emesene voor als ik wil webcammen over MSN.
Heel raar, bij mij bleef ie ook hangen op de toetsenbordkeuze, tot ik in het "probeer hier of uw keuze klopt" vakje wat intoetste. Daarna was ie blijkbaar "tevreden" en ging de installatie verder.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:20 schreef Schanulleke het volgende:
Ik dacht eens Ubuntu op mijn netbook te gaan zetten maar ik kom nog niet eens door de installatie heen, hij hangt steeds op de toetsenbordkeuze. Jammer.
Kan er best wel eens iets mee te maken hebben dat Realtek de laatste tijd zélf native Linux-drivers ontwikkelt, en Linksys dat volgens mij vaak niet doet.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Heel raar, bij mij bleef ie ook hangen op de toetsenbordkeuze, tot ik in het "probeer hier of uw keuze klopt" vakje wat intoetste. Daarna was ie blijkbaar "tevreden" en ging de installatie verder.
Verder vind ik dat ubuntu er bijna is. Helaas heb ik bij de nieuwste versie weer obscure problemen met zomaar vastlopen, een dvd drive die voor een floppy wordt aangezien. Mijn trouwe linksys draadloze kaartje loop nu ineens vast, ook erg vervelend. Gelukkig werkt mijn kaartje met realtek chipset ineens wél goed...
Ook als ik het door het installatieproces laat bepalen krijg ik die melding.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Heel raar, bij mij bleef ie ook hangen op de toetsenbordkeuze, tot ik in het "probeer hier of uw keuze klopt" vakje wat intoetste. Daarna was ie blijkbaar "tevreden" en ging de installatie verder.
Verder vind ik dat ubuntu er bijna is. Helaas heb ik bij de nieuwste versie weer obscure problemen met zomaar vastlopen, een dvd drive die voor een floppy wordt aangezien. Mijn trouwe linksys draadloze kaartje loop nu ineens vast, ook erg vervelend. Gelukkig werkt mijn kaartje met realtek chipset ineens wél goed...
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=9356997quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ook als ik het door het installatieproces laat bepalen krijg ik die melding.
[ afbeelding ]
Weet iemand wat ik daar aan kan doen?
Als het goed is kun je gewoon printscreens maken tijdens de installatie hoor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb je wat meer info?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vast wel maar ik ga niet inloggen tijdens zo'n livesessie, dat wordt toch allemaal iet onthouden. Notebook met netbook ernaast, wel zo handig.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als het goed is kun je gewoon printscreens maken tijdens de installatie hoor.
Op '/' zetten.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:59 schreef Schanulleke het volgende:
Yippie, na het installeren van de iso op een andere (kleinere) USB-stick wil de installatie wel doorlopen. Nu wil ik dus installeren op de D schijf, met behoud van de windows op de c schijf. Ik moet hem dan formatteren en een mount point selecteren.
Als filesystem moet ik ext3 gebruiken heb ik gegoogeld maar wat moet ik met mount point?
Ik wil voor gewoon één programma voor instant messaging en Emesene bevalt prima, heeft standaard plugins die je in de config alleen even hoeft aan te zetten die je voor windows live met veel moeite moet installeren of gewoon niet beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:40 schreef Dee. het volgende:
[..]
Voor MSN een prima vervanger inderdaad, maar ik vind Pidgin toch een stuk overzichtelijker (+ het voodeel dat het ook andere protocollen ondersteunt). Ik gebruik Emesene voor als ik wil webcammen over MSN.
Ja, zo werkt een collega van me ook. Ubuntu op z'n netbook, Windows XP in een VM. Werkt perfectquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:29 schreef popolon het volgende:
Anders draai je toch gewoon Windows in een virtual box.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:54 schreef Athlon64x het volgende:
Ubuntu volwaardige linux noemenhet is gewoon zwaar dichtgetimmerde os
Met blinde ogen? knapquote:zelf ik als linux leek kon het met blinde ogen installeren
Wat zoog?quote:alleen jammer dat ik er nooit wat mee deed omdat de software zuigt
met blinde ogen snap je toch welquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Apparmor en rechtensysteem is niet veel afwijkend hoor dan andere versies van linux
[..]
Met blinde ogen? knap
[..]
Wat zoog?
en dat is slecht ofzo?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:58 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
met blinde ogen snap je toch weldat het echt geen hool voorstelt dat het nog simpelere is dan gemiddelde oem installtie
![]()
http://www.linux-magazine(...)tor-Goes-Open-Sourcequote:software als vegas/premiere/forge mis ik
nee maar als ik sommige reacties hier lees WAUW kijk ik heb linux werkend gekregenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:01 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
en dat is slecht ofzo?
[..]
http://www.linux-magazine(...)tor-Goes-Open-Source
dat komt er aan
Verder heb ik geen ervaring met de software die je noemt
Office 2007 draait perfect op Ubuntu met Wine. Maar als je dan toch overstapt op OSS doe het dan gelijk goed en ga ook voor OpenOffice.org inderdaad.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Daar heb je een goed punt ja, google apps wordt steeds populairder voor bedrijven en dat maakt het makkelijker om over te stappen. Het grootste probleem lijkt me toch de overstap office --> open office, iedereen is zo enorm vastgeroest op office.
Dat is een ongemakje van XFCE. Met de filemanager van Gnome (Nautilus) was'ie wel gewoon gelijk herkend en aan het locatiemenu toegevoegd. Je kunt Nautilus trouwens gewoon installeren met synaptic.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:59 schreef Buonissimo het volgende:
Eerste ervaringen zijn eerder positief. De GUI (Graphical User Interface) is in de meeste gevallen intuïtief. De printer werd zeer snel herkend. Ik had wel wat problemen om toegang te krijgen tot mijn USB-stick. Hiervoor moest ik blijkbaar naar het programma 'Gigolo' gaan. Er verscheen geen icoontje toen ik mijn USB-stick aansloot, er verscheen geen 'extra locatie' en 'Gigolo' is nu niet bepaald de eerste naam in de rij waar je op klikt als je een usb-stick wil benaderen. Maar goed, ik beschouw dit als een leercurve die je altijd moet ondergaan als je iets nieuws probeert.
Wat heb je willen installeren dan? Mijn ervaring is dat je het terminalvenster vrijwel nooit nodig hebt, tenzij je echt iets exotisch wilt installeren.quote:Verder vind je ook erg technische uitleg op internet m.b.t. zoiets 'simpels' als een programma installeren. Ik geef eerlijk toe: ik heb wat aangemodderd maar het is me vooralsnog niet gelukt om iets handmatig via het terminalvenster te installeren. Persoonlijk vind ik dit uitermate ongebruiksvriendelijk en een erg frustrerende manier van werken. Via het Ubuntusoftwarecentrum is installeren echter een makkie.
Ik vind GIMP zeker wel een volwaardig alternatief voor Photoshop. Je kunt er op zijn minst het zelfde mee en vaak zelfs meer. Alleen de UI is gewoon raar. Maar het schijnt dat ze met een beta-versie bezig zijn die een wat "normalere" interface heeft, gewoon met één venster. En waarom zou je niet mogen verwachten dat het een volwaardig alternatief is?quote:Over de distributie 'Xubuntu' zelf dan. Xubuntu is redelijk sober, maar daar hou ik wel van. Voor mijn webdesignactiviteiten heb ik de programma's The Gimp, FileZilla en The Komposer in eerste instantie geselecteerd. Ook hier (voornamelijk m.b.t. The Gimp) is het weer even starten van nul maar dat is bij elke nieuwe software wel een beetje. The Gimp is geen volwaardig alternatief voor Photoshop, maar dat kan en mag je natuurlijk niet verwachten. Het lijkt me echter een degelijk pakket dat voor basic en semiprofessionele grafische taken meestal wel volstaat.
Tot zover mijn eerste ervaringen met Xubuntu
Soms moet je software vanuit de source compilen.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:30 schreef remlof het volgende:
Over een 'lastig' te installeren programma:
Om Google Earth te installeren onder Ubuntu download je de .bin file van http://earth.google.com/download-earth.html en vervolgens maak je die file vanuit een terminal executable (chmod +x GoogleEarthLinux.bin). Dan kan je 'm runnen en zal het programma worden geïnstalleerd.
Lastiger ben ik ze nog niet tegen gekomen eigenlijk
Dat kan ook nog door rechtsklikken -> eigenschappen -> rechten, en daar het vinkje aanzetten bij "uitvoeren van bestand toestaan". Maar als je het commando weet is het met de terminal zowat snellerquote:Op zondag 30 mei 2010 18:30 schreef remlof het volgende:
Over een 'lastig' te installeren programma:
Om Google Earth te installeren onder Ubuntu download je de .bin file van http://earth.google.com/download-earth.html en vervolgens maak je die file vanuit een terminal executable (chmod +x GoogleEarthLinux.bin). Dan kan je 'm runnen en zal het programma worden geïnstalleerd.
Lastiger ben ik ze nog niet tegen gekomen eigenlijk
ingeven in command linequote:tasksel
Hmm dat houden ze wel goed verstop voor de n00bs zoals ik dan, zou niet weten hoe ik dat had moeten kunnen vinden.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:02 schreef wdn het volgende:
KomtTijd... echt wel aanwezig...
Nog sterker dat pakketje om een LAMPP (en enig andere server) is standaard geinstalleerd op je systeem
Doe eens een
[..]
ingeven in command line
Ja dat begrijp ik natuurlijk, maar ik gebruik het om een beetje te kunnen testen als ik in de trein zit. En ik geloof dat er wel meer mensen zijn die dat doen.quote:Oh en je maakt een denkfout.
De rationale is: een LAMPP server is in de meeste gevallen zonder gnome en wordt zonder gnome geinstalleerd.
(is ook mijn eigen ervaring trouwens)
En aangezien een commandline installatie dan logischer is is een optie in synaptic ook niet echt nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |