abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81184295
Wegens (zoals eerder gezegd) gebrek aan goede (lees: bekende) releases Leap Year net gekeken, is meer een zondagfilm, maar ik heb er best van kunnen genieten, redelijk standaard lovestory, maar de settings (vooral in HD) zijn prachtig!

Toch wel een 7, misschien wel een 7,5.
pi_81188328
Clash of the Titans
Slecht verhaal, maar de battles met de schorpioenen, Medusa en de Kraken zijn wel mooi.

Iron Man 2
Opzich leuke film, alleen stomme characters. Ik irriteerde me aan iedereen behalve Rourke en Cheadle
Children of the night. What music they make.
pi_81190493
Luftslottet som sprängdes (Gerechtigheid)
Lisbeth is recovering in a hospital and awaiting trial for three murders when she is released. Mikael must prove her innocence. Meanwhile, Lisbeth is plotting her own revenge against the people who put her in this situation.

Derde en laatste deel van de Millennium-trilogie. Ja, ook deze film is weer goed gemaakt, vooral het laatste uur vond ik erg sterk. Hoewel sommige dingen in het boek behoorlijk anders waren, was dat voor deze film niet echt een punt. Wat mij betreft een zeer geslaagde trilogie.

IMDb: 6,8
Mijn cijfer: 8,0
pi_81192020
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:32 schreef Falco het volgende:
Alice in Wonderland
Het verhaal van Alice in Wonderland vind ik maf en leuk. Wel heel vreemd, want het heeft nauwelijks structuur, maar als filmmaker kun je je visueel gelukkig flink uitleven. Toch was ik weinig onder de indruk. De filmkijker is denk ik nogal verzadigd door de batterij CGI die telkens weer opengerukt moet worden. Het ziet er perfect uit, maar raken doet het me niet meer.

Maar goed aardig filmpje desalniettemin, want het verveelt gelukkig nooit. Mia Wasikowska doet als Alice best oke. Dissonant van het stuk is Helena Bonham Carter die natuurlijk weer eens mag opdraven van Tim Burton. Die maakt haar Red Queen-rol wel bijzonder irritant en karikaturaal . Cijfer: 6,5
Ik vond haar super - de enige tekst die zij heeft moeten leren was zo'n beetje "Offer their heads!"
pi_81194172
Kickass

"Kick-Ass gaat over de doorsnee tiener Dave Lizewski, een stripfan die besluit zijn obsessie als inspiratie te gebruiken en zelf een superheld te worden. Zoals een echte superheld betaamt, kiest hij een nieuwe naam: ‘Kick-Ass’. Hij scoort een flitsend pak met masker en gevechtsstok en is zo klaar om de misdaad te bestrijden. Er is alleen één probleem: ‘Kick-Ass’ heeft absoluut geen superkrachten."

Ik heb alleen maar positieve verhalen gehoord, dus ik wilde deze film niet missen.
Ik verwachtte een film met vooral veel puberale humor en misschien een beetje een film die actiefilms in de zeik neemt.

Maar hij was zoveel beter dan dat!
Ik heb hardop zitten lachen, maar ik vond de actie ook niet kinderachtig!
Echt een tip! En als er een 2e deel komt moet er mee Hit Girl in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81194322
The road

Verenigde Staten
Drama / Thriller
111 minuten

geregisseerd door John Hillcoat
met Viggo Mortensen, Kodi Smit-McPhee en Charlize Theron

Een man en zijn zoontje doorkruisen een verwoest Amerikaans landschap, bedekt met de as van een vergane wereld. De man kan zich de tijd ervoor nog herinneren, het jongetje kent alleen dit dode landschap. Het enige wat hun rest is te overleven, en zich vast te houden aan de kostbare brokstukken van hun eigen menselijkheid.

vond het een hele goeie film, alleen het einde een beetje cliche dat had een stuk beter gekunt
maar alsnog mooie 7.5.. vind het ondanks wat vele zeggen een aanrader deze film
pi_81194535
Clash of the Titans

wtf?

Cijfer; 1

Tropic Thunder

Humor? Niets van gemerkt.
Verhaal? Niets van gemerkt.
Ben Stiller

Cijfer; 1

Equilibrium

Christian Bale
Sean Bean
Fightscenes? Ja, wel leuk.
Diegene die de fightscenes centraal stellen missen toch wel essentie van waar de film en het verhaal werkelijk over gaan.
Als je van futuristische semi-politieke films houdt vooral kijken

Cijfer; 9

[ Bericht 22% gewijzigd door chroestjov op 08-05-2010 22:42:40 ]
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_81197674
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:36 schreef chroestjov het volgende:
Clash of the Titans

wtf?

Cijfer; 1

Tropic Thunder

Humor? Niets van gemerkt.
Verhaal? Niets van gemerkt.
Ben Stiller

Cijfer; 1

Equilibrium

Christian Bale
Sean Bean
Fightscenes? Ja, wel leuk.
Diegene die de fightscenes centraal stellen missen toch wel essentie van waar de film en het verhaal werkelijk over gaan.
Als je van futuristische semi-politieke films houdt vooral kijken

Cijfer; 9

tropic tunder is juist een hele gave film!!
pi_81199616
Sniper
Wel aardig.

Deuces Wild
Ook wel leuk, tof om Norman Reedus te zien
Children of the night. What music they make.
  zondag 9 mei 2010 @ 01:39:04 #135
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81201656
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:31 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Ik vond haar super - de enige tekst die zij heeft moeten leren was zo'n beetje "Offer their heads!"
het is "Off with their heads" volgens mij
<hr>
  zondag 9 mei 2010 @ 07:01:51 #136
225540 Pugg
Friends forever
pi_81204048

Voorspelbaar maar amusant drama.
  zondag 9 mei 2010 @ 09:23:57 #137
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81204484
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:54 schreef casper019 het volgende:

[..]

tropic tunder is juist een hele gave film!!

Zegt de jongen die The Road een goede film vond
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 9 mei 2010 @ 09:26:36 #138
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81204497
Cold Souls 2009
Paul (Paul Giamatti) is een Amerikaanse acteur die zich midden in een bestaanscrisis bevindt. Dan raakt hij betrokken bij een laboratorium in New York, 'Soul Storage' genaamd. 'Soul Storage' biedt klanten die levensmoe zijn op bijzondere wijze verlichting.
Goed concept, heel goed geacteerd (giamatti slaagt er makkelijk in alle facetten interessant te maken), maar meer dan een kortfilm zat er niet in vond ik. Veel overbodige scènes, visueel vaak saai en te lang in het algemeen.
Goede film, maar toch dik onder de verwachtingen.
5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 9 mei 2010 @ 09:46:45 #139
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_81204623
103. Summer Stock (Charles Walters, 1950) :: 7.5
Zeer vermakelijke musical met Garland en Gene Kelly . Nergens echt briljant, maar kijkt heerlijk weg en de liedjes zijn leuk. en Gene Kelly natuurlijk.
104. Vampyr - Der Traum des Allan Grey (Carl Theodor Dreyer, 1932) :: 9.0
Sfeervolle horror-klassieker van Dreyer. Beelden zijn zeer sterk en de montage is ook bijzonder goed verzorgd. Een must voor de liefhebbers van vriend Lynch!
105. Carnival of Souls (Herk Harvey, 1962) :: 8.5
2e film uit onze horror double-bill. Wederom eentje uit den oude doosch, en ook deze is weer zeer invloedrijk. Een hoofdpersonage dat de grip op de realiteit verliest, dromerige sfeer, vreemde karakters en een creepie orgel-score en dat met de charme van een B-Film. Ik val in herhaling, maar ik vermoed dat, naast de genre-liefhebber, de David Lynch fans ook hier een dikke paal van in hun broek zullen krijgen. Dus, gaat dat zien!

[ Bericht 36% gewijzigd door RuneRose op 09-05-2010 10:04:08 ]
  zondag 9 mei 2010 @ 14:48:31 #140
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81212851
Hadashi no Gen (Barefoot Gen) (1983, Jap, Mori Masaki)

Deze anime over zesjarige Gen en z'n familie in de dagen rond de val van atoombom in Hiroshima is gebaseerd op de deels autobiografische manga van Keiji Nakazawa. Die daarmee één van de eerste was die het onderwerp vanaf de kant van de Japanse slachtoffers vertelde.
De film kan de strijd aan met die andere fantastische oorlogsdrama animatiefilm, Grave of the Fireflies, voor de titel van meest ontroerende tekenfilm allertijden. Het is iig ook één van de meest afschuwelijkste en gruwelijkste die ik heb gezien. Nadat de bom was gevallen, had ik geen trek meer in de rest van mijn ontbijt.
cijfer: 9

Rope (1948, VS, Alfred Hitchcock)
Dit is Hitchcocks eerste film in Technicolor. Maar bekender, omdat het ook één van z'n meest experimentele films is. Alles gebeurt op één locatie binnen de tijd van de film zelf , wat zo gemonteerd is dat het lijkt alsof de film uit één lange shot bestaat. In werkelijkheid bestaat de film uit tien lange takes van ongeveer acht minuten, waarbij de overgangen zoveel mogelijk zijn verborgen door bijvoorbeeld het beeld te vullen met iemands jas.
Allemaal leuk en aardig, maar levert het ook een goede film op?
In mijn ogen wel. Rope is wederom een heerlijke Hitchcock film, waarin een simpel plot zorgt voor een spannende film. John Dall steelt de show als de sluwe psychopaat Brandon.
cijfer: 8

[ Bericht 33% gewijzigd door Lonewolf2003 op 09-05-2010 16:36:18 ]
  zondag 9 mei 2010 @ 17:14:06 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81218102
All I Desire
Meeslepende ode van Douglas Sirk aan nostalgie, aan het hopen op een beter leven en aan de liefde.
Barbara Stanwyck is super in de hoofdrol van actrice die haar gezin in de steek heeft gelaten om succesvol actrice te worden maar na een brief van één van haar dochters terug keert naar huis om een toneelstuk van de dochter bij te wonen. De dochter is meteen ook de enige (afgezien van een oude vlam) die blij is dat ze weer thuiswaarts is gekeerd.
Een mooi verhaal waarin het prachtige camera werk en de sterke composities bijna een extra personage vormen.
Een erg sterke film, één van de beste van Sirk.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_81221031
Eagle vs. Shark (2007)

"I almost came as a shark actually, but then I realized an eagle's slightly better."

Als je the Flight of the Conchords leuk vindt, dan is deze film een feestje.

Lily woont samen met haar broer, en werkt bij een soort Burgerking. Ze kijkt elke dag uit naar klokslag 12:00 uur, want dan komt Jarrod (die ene, van Flight of the Conchords) eten kopen. Helaas gaat hij nooit bij haar aan de kassa staan. Op een dag wordt ze op pijnlijke wijze ontslagen, maar omdat haar knappe collega niet werkt komt Jarrod eindelijk met haar praten. Hij vraagt of ze haar collega een uitnodiging voor zijn dress-up-as-your-favorite-animal-feestje wil geven. Haar collega ziet het niet zitten, dus besluit ze zelf te gaan. Al snel klikt het zo goed tussen Lily en Jarrod, dat ze met hem mee gaat naar zijn geboortedorp, waar ze logeren bij Jarrods familie en waar hij de strijd aan wil gaan met een jongen die hem vroeger altijd pestte.

Goed, het verhaal is niet heel bijzonder, maar wat een hilarische uitwerking! Lily's gezicht is al een comedy op zich, en het pak dat ze maakt voor het feest is geniaal. Alle personages zijn idioot, en de gesprekken zijn super. Tussendoor krijg je ook nog stop-motion filmpjes te zien over een appel.

De sfeer van de film is een beetje die van Napoleon Dynamite, maar dan is het kunstiger in elkaar gezet, wat artistieker en ook grappiger. Soms neight het naar het kinderachtige, meestal op een leuke manier maar soms gaat het net te ver.

Als je nog twijfelt of deze film wat voor jou is, de is een goede graadmeter.

8 (IMDB: 6,8)
pi_81230493
run fatboy run

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie
101 minuten

geregisseerd door David Schwimmer
met Simon Pegg, Thandie Newton en Hank Azaria

De charmante, maar nogal onhandige en mollige Dennis besluit het op hun trouwdag uit te maken met zijn verbijsterde verloofde. 5 jaar later echter realiseert hij zich dat zij zijn enige echte liefde is. Om haar terug te winnen moet hij de marathon van Londen zien uit te lopen en zijn ex tegelijkertijd laten inzien dat haar knappe, rijke nieuwe verloofde een slechte keuze is.

Best hele leuke feel good movie met goeie humor erin, kijkt erg lekker weg aanrader
dikke 7
pi_81230729

Aparte film, maar wel interessant
can't you see this is the land of confusion
  maandag 10 mei 2010 @ 08:54:19 #145
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81241901
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:09 schreef Psychoduck het volgende:
[ afbeelding ]

Aparte film, maar wel interessant
Misschien dan dat je dan Breathing Room ook leuk vindt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 10 mei 2010 @ 08:56:16 #146
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81241938
Dating Games People Play (2006)
Wel aardige film over een stel vrienden die proberen te daten. Niets hoogstaands maar slecht is het ook niet.
Gekocht voor 1 euro bij de EuroLand.

cijfer 6 / imdb 5.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_81246289
King of California (Mike Cahill, 2007)
Geen hoogstaande film, maar wel een leuk luchtig tussendoortje. Van de mensen achter Sideways en About Schmidt verwacht je echter toch wel wat meer. Blijft nu behoorlijk oppervlakkig en je gaat niet echt met de personages meeleven, dit ondanks een prima rol van Michael Douglas. 7.0

K-PAX (Iain Softley, 2001)
Deze nog maar eens in de herkijk, blijft een prima film, met name door het acteerwerk van Kevin Spacey. Film is bij vlagen wel wat traag en wat te dramatisch aangezet, maar over zijn geheel toch een leuk origineel verhaal. 7.5

Black Dynamite (Scott Sanders, 2009)
Wat een heerlijke film was dit zeg! Een film die zichzelf vooral niet serieus neemt en vol zit met grappige aktiescènes en briljante oneliners. Viel me op dat er niet echt bekende namen in zaten, maar wel erg veel bekende gezichten. De acteur in de hoofdrol levert ook echt een prima prestatie, echt perfect op zijn plek! Extra leuk omdat ik de laatste tijd aardig wat blaxploitation films heb gezien. 8.0

Menace II Society (Albert Hughes & Allen Hughes, 1993)
Oké, dit was echt op alle gebieden dramatisch…. Iedere zin bevat minimaal vier keer F*ck en de aktie is zwaar overdreven en daardoor totaal niet realistisch. Deze film neemt zichzelf wel veel te serieus… Totaal geen inhoud en heb de 90 minuten met moeite uit kunnen zitten…. 4.0
pi_81250578
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Misschien dan dat je dan Breathing Room ook leuk vindt.
En Autopsy... ofzo?
pi_81266048
Sherlock Holmes
Wist niet echt goed wat ik ervan moest verwachten maar met namen als Guy Ritchie en Robert Downey jr kon het vast niet slecht worden. Gelukkig vond ik dat ook absoluut niet en de film is gewoon erg vermakelijk de volledige speelduur. Tempo zit er vrij goed in en bevat nog vrij veel actie, wat ik bij Sherlock Holmes toch niet had verwacht. De sfeer van het oude engeland komt goed over imo, special effects vond ik af en toe wat teveel van het goede maar zijn verder gewoon prima, verhaal blijft boeien, en het types humor beviel me wel. Kortom gewoon een goede film en leuk om eens gezien te hebben.
Cijfer 7,5
  maandag 10 mei 2010 @ 20:03:09 #150
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_81266344
Westworld

"An amusement park for rich vacationers. The park provides its customers a way to live out their fantasies through the use of robots that provide anything they want. Two of the vacationers choose a wild west adventure. However, after a computer breakdown, they find that they are now being stalked by a rogue robot gun-slinger."

Natuurlijk een klassieker al, heel erg vermakelijk!

8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')