Het dempt aan de ene kant wel, maar aan de andere kant zak ik in slechte buien dan nog verder weg in een diep gat en kan ik echt heel erg melancholiek, suicidaal etc. worden.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:29 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mij gaf het rust in mijn hoofd en dat was er zo fijn aan. Nu heb ik vaak chaos, maar misschien dat medicatie was kan doen. De medicatie die ik nu gebruik werkt niet zoals het moet dus ik ga maar weer eens kijken naar wat anders samen met de psych.
Mijn stuk ADHD zorgt ook voor de chaos en dan kan alcohol met de dempende werking verdomd lekker zijn.
Heb ik niet.quote:
hoe kun je dat nou vergeten als je net zo 'gek' bent als wij?quote:(je bent mijn random doelwit van de dagik vergeet af en toe dat hier mensen nogal wat dingen letterlijk nemen, sorry
)
Als je nieuwsgierig bent kun je PM'en, je mag m'n hyves wel hoor.quote:still, pics
Jij koppelt schaamtegevoelens aan werk(prestaties)quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:25 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is het... ik red het wel met de activiteiten met collega’s. De personeelsvereniging organiseert best veel. Het kost me alleen iets meer tijd om er in te groeien. Sociale activiteiten zijn (soms) best wel veel prikkels. Voor mensen met ASS is het vaak een afweging tussen meedoen met de rest en water bij de wijn doen. Als tistje heb ik toch de behoefte om een X aantal uren per week even helemaal autistisch te zijn. Ik heb er (nog) niet echt een schaamtegevoel bij, omdat ik mijn werk goed uit kan voeren.
Het zijn iig mensen die graag wat contact willen in een gezellige setting. Laagdrempelig en zonder vooroordelen. Mensen mogen gewoon zijn wie ze zijn.quote:Een autismesoos vind ik wel een interessant concept. Zouden er vooral mensen komen die moeilijk hun weg vinden in de NT wereld, of heb ik onderbuikgevoelens?
kijk zo zou ik het vaak willen. Alleen elke week kroeg of stappen is mij iets teveel van het goede..maar om de zoveel tijd is altijd leuk.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:30 schreef robuust89 het volgende:
[..]
In dat geval, pics van je zusje!![]()
(je bent mijn random doelwit van de dagik vergeet af en toe dat hier mensen nogal wat dingen letterlijk nemen, sorry
)
sociaal gezien doe ik het goed! elke vrijdag toneel (binnenkort uitvoering, wie komt kijken?) en sowieso kroeg stappen elke week
daarnaast 3x per week sporten.
wel vermoeiend af en toe, ja.
still, pics
Ik google satsuma en vindt ditquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:33 schreef Satsuma het volgende: -knip-
Doe ik ook.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij koppelt schaamtegevoelens aan werk(prestaties)![]()
hmm...die chaos kan heerlijk zijn op zijn tijd, maar ook giga vervelend. En ADHD in combi met ass lijkt me echt onprettig want je hebt meer behoefte aan structuur maar dat is verdomd moeilijk te behouden..vanwege de ADHD.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:29 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mij gaf het rust in mijn hoofd en dat was er zo fijn aan. Nu heb ik vaak chaos, maar misschien dat medicatie was kan doen. De medicatie die ik nu gebruik werkt niet zoals het moet dus ik ga maar weer eens kijken naar wat anders samen met de psych.
Mijn stuk ADHD zorgt ook voor de chaos en dan kan alcohol met de dempende werking verdomd lekker zijn.
Misschien is dat waar zij haar nickname vandaan heeftquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:36 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik google satsuma en vindt dit[ afbeelding ]
Dat zegt mijn leidinggevende ook weleensquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmm. Kijk jij niet teveel wat anderen vinden?Wat vind jij zelf van?
Ben eerder dit http://www.fruechteadam.com/img/Satsumas.jpgquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:36 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik google satsuma en vindt dit[ afbeelding ]
Ja dat kan, maar dit is toch aziatischer als ik had verwacht.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien is dat waar zij haar nickname vandaan heeft
Jij snapt hetquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:38 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmm...die chaos kan heerlijk zijn op zijn tijd, maar ook giga vervelend. En ADHD in combi met ass lijkt me echt onprettig want je hebt meer behoefte aan structuur maar dat is verdomd moeilijk te behouden..vanwege de ADHD.
En gelukkig dat je je psych hebt die je kan begeleiden erbij.
tja, het koppelen van schaamte aan werkprestaties is gewoon makkelijk maa rniet goed. Want meestal als je niet werkt wel willende is het omdat iets niet goed zit. Zoals in mijn geval ik kon het eerst niet aan en nu is zo het zo kort voor het beginnen van een studie dat ik dat liever doe en ff afwacht, omdat ik nu twijfel of ik werken wel aankan.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:37 schreef Cassandra87 het volgende:
het is geen kwestie van schaamtegevoelens koppelen aan werkprestaties. Het is meer t idee dat je je moet schamen als je werkeloos thuis zit.
En voor een deel kan ik mij dat gevoel wel voorstellen (als individu) maar ik vind het veel te denigrerend naar de mensen toe die er niets aan kunnen doen en wel vrede met een dergelijke situatie móeten hebben..
Jij bent dus sappig en eetbaar?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:40 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ben eerder dit http://www.fruechteadam.com/img/Satsumas.jpg
Je hebt een sinasappelhuidje?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:40 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik ben dol op sinasappelachtigedingenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:40 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ze is Asperger dus jaquote:
doet me denken aan de fanta reclame.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:42 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik ben dol op sinasappelachtigedingen [ afbeelding ]
Tot zoquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:44 schreef francis998 het volgende:
[..]
doet me denken aan de fanta reclame.
Maar goed ben ff weg..ga mijn bedje in kruipen tot zo
Het is echt waar, jongen. Echt waar. Ik zie die patronen stiekum weg. Ik begrijp je wel, want het is ook nl mijn valkuilquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:38 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat zegt mijn leidinggevende ook weleens
Ik wilde de opmerking al zo lang maken, maar ik merk dat ik je soms erg confronteer. Maar ik bedoel het goed. Wat ik bedoel : "ik zie je worstelen met de diagnose" Je zit in een spagaat: enerzijds wil je het gewoon niet zijn en je probeert zo normaal mogelijk te doen (zodat niemand het ziet) en anderzijds weet je het dondersgoed waar de beperkingen zitten. Je hebt de neiging om eea te compenseren met werkprestaties, in de hoop dat nare stempel weg te drukken. Klopt datquote:Ik zit soms een beetje te dubben met mijn identiteit, kan mijn Asperger niet zo goed accepteren.
Heel menselijk. En ook best herkenbaar.....quote:Als ik in gezelschap van gelijkgestemden zou zijn, heb ik een beetje de angst om mezelf tegen te komen. Dat ik bepaalde dingen (gedragspatronen, dingen waar ASS’ers moeite mee hebben) ga herkennen.
Natuurlijk is het goed dat je het probeert. Als je jezelf maar niet overschat en altijd op je tenen moet lopenquote:Ik zou kunnen afrekenen met Asperger (door te groeien in mijn werk), maar het kan ook terugkeren (mocht ik weer eens een beroep moeten doen op een of andere regeling). Mijn autisme onder ogen zien... dat is weer een hele andere tak van sport.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |