Dat doordrammen..ik zou dan zoiets hebben van. Oké zijn PDD-NOS kan invloed hebben maar als hij verder gewoon normaal kan funccioneren dan moet je op bepaald moment toch echt wel snappen dat het gewoon Nee is, ook al ben je autist/borderliner/scizofreen of wat dan ook.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Over acceptatie, ik ken alleen een iemand die heeft dan pdd-nos, en hij was best wel gek op mij. Was niet wederzijds, ik voelde mij gewoon niet tot hem aangetrokken. Maar hij blééf doordrammen. En als ik er dan genoeg van had viel hij terug op zijn diagnose. Dat hij niets aan dat drammen kon doen want hij had pdd-nos, én ik moest niet zo oppervlakkig zijn en hem een kans geven ondanks de pdd-nos. Die hele diagnose was geen issue voor mij, nee is nee. Met of zonder diagnose.
Inmiddels heeft hij een vriendinnetje dat helemaal gek op m is en spreek ik m niet meer. Ja vorige maand toen ze ruzie hadden en ze misschien uit elkaar zouden gaan. ff vissen of ik nog vrijgezel was
In dat soort situaties denk ik echt... ik ga t niet eens typen..
Dat is niet bot van jou. Maar bot van hem. Jij hebt juist gehandeld in dit geval.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh ik was ook duidelijk hoorEerst nog vriendelijk zeggen dat ik m aardig vond maar niet geinteresseerd was. Uiteindelijk kreeg ik berichtjes als dat ik oppervlakkig was, dat ik mensen geen kans gaf, etc.
Een goeie vriend van hem wilde ik destijds wel beter leren kennen. Zij fikse ruzie, dus ik zei al, laat maar zitten, ik vind jullie beiden aardig maar ik wil geen wig vormen tussen jullie. En wat zegt die gozer? 'Ik kan het gewoon niet hebben dat een van mijn beste vrienden iets afpikt wat van míj is'.
Toen heb ik dus heel bot gezegd dat ik geen interesse had in hem en dat ook niet zou krijgen, en dat ik weigerde om nog open te staan voor een mogelijk iets omdat ik niet van drammers hield. Ofzoiets..
Was wel lastig hoor. Juist omdat ik iemand ben die iedereen een kans geeft en t beste ziet in een ander..
Ik ben dan ook nooit bot. Ofzo.
Game on!quote:Op zondag 2 mei 2010 13:06 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Hou je er meer internet vriendinnetjes op namijne is nog lang niet vol
Ik denk dat je op die vraag misschien wel nooit een echt antwoord zal krijgen.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:12 schreef Cassandra87 het volgende:
en ik twijfel er wél nog steeds aan of iets typisch autisme is, of dat t 'aangeleerd gedrag' is. Met die vraagstelling kwam ik 30 topics geleden binnen en ik ben er nog steeds niet achter.
Als je jaren lang gepest bent, maak je nu eenmaal moeilijker contacten.
Als je keer op keer wordt afgewezen door een man/vrouw, bouw je eenmaal minder makkelijk een relatie op.
In hoeverre is iets te wijten aan autisme? Ben ik nog steeds benieuwd naar.
Zo ook met die jongen. Die legde al moeilijk contacten (hij is héél enthousiast en slaat dan door, dat is misschien wel te wijten aan pdd-nos?) en toen hij mij op zijn 21e weer tegen kwam had hij nog steeds een klein sociaal kringetje ondanks zijn goede bedoelingen, maar mensen moesten m gewoon niet zo.
Ik denk dat hij destijds zó bezig was om mij niet weg te jagen, dat hij mij ermee wegjoeg. Zo gezegd.. Ehm.. Weet even niet hoe ik t moet uitleggen.
Maar tot mijn spijt heb ik ook mijn grenzen.
p.s. wat mij dus irriteerde was níet de diagnose, maar t verschuilen áchter de diagnose.
Het is logisch dat het verschuilen achter een diagnose je irriteerde, want imo is dat soms gewoon lafheid en of dingen niet onder ogen durven of willen te zien.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:12 schreef Cassandra87 het volgende:
en ik twijfel er wél nog steeds aan of iets typisch autisme is, of dat t 'aangeleerd gedrag' is. Met die vraagstelling kwam ik 30 topics geleden binnen en ik ben er nog steeds niet achter.
Als je jaren lang gepest bent, maak je nu eenmaal moeilijker contacten.
Als je keer op keer wordt afgewezen door een man/vrouw, bouw je eenmaal minder makkelijk een relatie op.
In hoeverre is iets te wijten aan autisme? Ben ik nog steeds benieuwd naar.
Zo ook met die jongen. Die legde al moeilijk contacten (hij is héél enthousiast en slaat dan door, dat is misschien wel te wijten aan pdd-nos?) en toen hij mij op zijn 21e weer tegen kwam had hij nog steeds een klein sociaal kringetje ondanks zijn goede bedoelingen, maar mensen moesten m gewoon niet zo.
Ik denk dat hij destijds zó bezig was om mij niet weg te jagen, dat hij mij ermee wegjoeg. Zo gezegd.. Ehm.. Weet even niet hoe ik t moet uitleggen.
Maar tot mijn spijt heb ik ook mijn grenzen.
p.s. wat mij dus irriteerde was níet de diagnose, maar t verschuilen áchter de diagnose.
Oooooh in dat geval ga ik ook virtueel vreemd hoorquote:Op zondag 2 mei 2010 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Game on!
Ik heb net pm's van een oude vriendin geruimd.![]()
Ze is deaud. Althans virtueel mag ik hopen.
quote:Op zondag 2 mei 2010 13:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Oooooh in dat geval ga ik ook virtueel vreemd hoor
Wie biedt zich aan om internetvriendje te worden van mij?
Heb je die dan nog niet?quote:Op zondag 2 mei 2010 13:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Oooooh in dat geval ga ik ook virtueel vreemd hoor
Wie biedt zich aan om internetvriendje te worden van mij?
Geef hem eens ongelijkquote:Op zondag 2 mei 2010 13:43 schreef Cassandra87 het volgende:
EG is mijn internetvriendjemaar die houdt er ook meerdere op na blijkbaar
![]()
Leuke van een forum is dat je over ASS kan praten zonder dat het al te dichtbij komt.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het zo mooi hebben opgelost.Het is natuurlijk goed om te proberen je grenzen te verleggen, en mooi dat je daar een kick van krijgt ( = positieve energie). Het voordeel van Asperger is dat je het meestal niet direct aan iemand merkt, dus je hoeft er ook niet altijd tegen aan te lopen.
[..]
Goeie! Ik zit met EXACT dezelfde vraag. M.a.w. hoe geef je het een plek?
Ik had er eentje bijna op mijn schoot, die begreep niet wat afstand-nabijheid was.Toen dacht ik "
" ik weet niet hoe ik het moet zeggen.
Het klinkt gek en behoorlijk arrogant, maar ik mis dan weer de hogeropgeleiden waar ik iets mee kan.
[..]
Ik vind het ook ene prachtig initiatief. Maar ik twijfel of het voor mij wat kan zijn. Ik mistte de aansluiting. Ik vind een praatje leuk, maar dat viel niet mee met mensen die allemaal erg in hun eigen wereldje zitten. (met hun ziel onder de arm). Onpasselijke gevoel, wil dan zo snel mogelijk weg.
Het gekke is, normaal ga je met NT-ers om, dat ben je gewend. Ik ben er niet uit.
[..]
Reken maar, same here. De triggers. En de soos is dan weer de plek om het op te lopen.
Stigma.![]()
Precies. Je hoeft ook niet direct te antwoorden, zeker als je een confronterende post voorgeschoteld krijgt. Ik heb veel respect voor dit topic. Veel mensen kunnen er toch van wat leren en inzicht te krijgen.quote:Op zondag 2 mei 2010 16:03 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Leuke van een forum is dat je over ASS kan praten zonder dat het al te dichtbij komt.
Weet je, het heeft betrekking op zowel fysiek en interpersoonlijk. Bij NT-er verlopen de mechanisme min of meer natuurlijk (op gevoel), ASS-er moeten er meer bij nadenken. (compensatiemechanisme) Het is een onderdeel dat bij communiceren hoort. Net zoiets als timing. Wanneer zeg je iets en wanneer luister je. Het kost een ASS-er meer moeite en daarom zijn ze sneller moe.quote:Afstand-nabijheid... dat is het juiste woord
Is dat die jongen (collega van de post) die ook ASS bleek te hebben? De reactie die hij gaf was misschien wel confronterend, maar ook niet helemaal ongangbaar.... Soms wil iemand gewoon duidelijkheid of initiatieven voor contact in goede aarde vallen. Sommigen krijgen dit door via sub-communicatie signalen die mensen uitzenden, anderen hebben een expliciet bevestiging nodig. Dat laatste geldt met name voor ASS-ers, die hebben meer moeite met communicatie op sub-niveau.quote:De jongen die ik per toeval ontmoette, belde mij opnieuw. Ik besloot toch maar eens terug te bellen. Dat werd wat later, omdat ik het in die maand druk had. Het was op een regenachtige zaterdag, bij de Opéra in Parijs, dat ik hem belde. Het eerste wat hij zei: ‘Wil je geen contact meer met mij?’ ... ‘Ligt dat aan mij?’. Dit is niet hoe mensen normaal reageren. Toen wist ik nog niet wat er aan de hand was.
Sociaal handelen bestaat alleen bij de gratie van inbreng van twee kanten en harmonie. Wederkerigheid is wmb dan het sleutelwoord. Tja, er gaat inmens veel door mij heen als ik met praat. Ik waan mij als een soort verkeersvlieger, bij het handelen....Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen.quote:Als de mensen inderdaad in hun eigen wereldje zitten, dan is voor mij de lol er eigenlijk wel af. Wat is er dan nog sociaal aan?
Hun aandacht is dan (volledig) naar binnen gericht, je merkt dat ze slecht reageren op signalen van buiten. De penheid in de omgeving is er dan niet...... Ze zijn dan erg met zichzelf bezig en sluiten zich voor de buitenwereld af. Ze zijn ahw alleen, hoeveel mensen er ook om hun heen staan....quote:Kun je beschrijven wat het inhoudt dat ze in hun eigen wereldje zitten?
quote:Op zondag 2 mei 2010 13:49 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Overspel is geen hoofdzonde. Zegt genoeg.
quote:
Neuh, nooit meer dan een tegelijkquote:maar die houdt er ook meerdere op na blijkbaar![]()
Uitslag?quote:Op zondag 2 mei 2010 16:36 schreef Autidude het volgende:
Allemaal toeters inene hier, volgens mij is het voetbal afgelopen ofzo
Precies, die jongen van de post. In dat bewust gesprek besloot ik maar om de rekening te betalen, omdat ik het idee had dat ik zelf de boot een beetje afhield. Hij wilde na de eerste wandeling ook al heel snel afspreken (na een week), het liefst met enkele van mijn vrienden. Het moest rond deze tijd zijn geweest dat ik over autisme ben gaan nadenken.quote:Op zondag 2 mei 2010 16:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet je, het heeft betrekking op zowel fysiek en interpersoonlijk. Bij NT-er verlopen de mechanisme min of meer natuurlijk (op gevoel), ASS-er moeten er meer bij nadenken. (compensatiemechanisme) Het is een onderdeel dat bij communiceren hoort. Net zoiets als timing. Wanneer zeg je iets en wanneer luister je. Het kost een ASS-er meer moeite en daarom zijn ze sneller moe.
[..]
Is dat die jongen (collega van de post) die ook ASS bleek te hebben? De reactie die hij gaf was misschien wel confronterend, maar ook niet helemaal ongangbaar.... Soms wil iemand gewoon duidelijkheid of initiatieven voor contact in goede aarde vallen. Sommigen krijgen dit door via sub-communicatie signalen die mensen uitzenden, anderen hebben een expliciet bevestiging nodig. Dat laatste geldt met name voor ASS-ers, die hebben meer moeite met communicatie op sub-niveau.![]()
[..]
Altijd lastig, met die rekening.... Wanneer ben je te goed en wanneer niet. Dat zijn nou dingen uit die subcommunicaite sfeer. Zo zie ik het.quote:Op zondag 2 mei 2010 16:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Precies, die jongen van de post. In dat bewust gesprek besloot ik maar om de rekening te betalen, omdat ik het idee had dat ik zelf de boot een beetje afhield. Hij wilde na de eerste wandeling ook al heel snel afspreken (na een week), het liefst met enkele van mijn vrienden. Het moest rond deze tijd zijn geweest dat ik over autisme ben gaan nadenken.
Ik vrees het ook, eerlijk gezegd.quote:
Het lijkt dat die soos dan onder je niveau is.
Sociaal contact is net las zuurstof. Ik zeg altijd dat je bijna letterlijk stikt als je geen contacten heb.quote:Die mensen raken zelfs in gezelschap van mede-autisten al overprikkeld. Door in zichzelf te keren, sluiten ze zich voor prikkels van buiten af. Best wel sneu eigenlijk. Ik kan er niet over oordelen, maar het lijkt me dat je dan diep ongelukkig bent. In ontwikkelingslanden putten mensen kracht uit sociale contacten en de hechte familieband. Contact is net als voedsel een basisbehoefte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |