quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helemaal niets, het is gewoon kut. Zoals jij al eerder vroeg of we nog cie's barren enz hadden, die hebben we niet meer. Nu moet je dus gedwongen gaan eten bij Paresto of 's avonds je biertje halen bij Paresto tegen veel te hoge prijzen (biertje 1,25 euro).
Het is zelfs zo erg dat als jij een bbq wil organiseren bij bv het legeringsgebouw dat je het vlees/ sauzen enz bij Paresto moet halen, zelf wat zut halen bij de plaatselijke super mag officieel niet.
Blauwe hap smaakt net zo goed als al het andere eten bij Paresto...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Die paresto maffia heeft de boel dus aardig verziekt.
De traditionele blauwe hap smaakt die overigens nog wel?
Officieel mag je dus niet met de cie (waar men zelf geld bij heeft ingezameld) meer een bbq houden? Wie let daar btw op?
Mocht ik cie's commandant zijn dan zou ik lak hebben aan die officiele regel en regel het zelf wel met mijn mannen/vrouwen.
Dikke lul drie bier voor Paresto.
Nou, dat zegt dan al genoegquote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Blauwe hap smaakt net zo goed als al het andere eten bij Paresto...
Fuck!!!! 6 euro???quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:37 schreef Remco026 het volgende:
Tegenwoordig is de keuze wel wat uitgebreider, maar het smaakt nergens naar. Zelfs iets simpels als gefrituurde mosselen kunnen ze verneuken
Daarnaast betaal je voor een beetje fatsoenlijke maaltijd al gauw 5 a 6 euro
quote:Bedrijfsgroep Catering
Bedrijfsgroep Catering bestaat uit één cateringbedrijf, genaamd Paresto. Het bedrijf is te vinden op meer dan 140 Defensielocaties in binnen- en buitenland.
Voordat Paresto op 1 april 2004 haar intrede deed, hadden alle Defensieonderdelen de catering in eigen beheer.
Doelstelling
De doelstelling van Paresto is het bieden van continu hoogwaardige kwaliteit van cateringdienstverlening, met een tevreden gast en klant als uitgangspunt. Paresto streeft naar minimalisatie van de cateringkosten van Defensie.
Missie
Paresto wil marktconform presteren met een resultaatgerichte bedrijfsvoering.
Moet je wel iets in de buurt hebben... je kent de Peel...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Fuck!!!! 6 euro???
Kun je beter naar de PMT gaan. Betaal je iets meer denk ik nu, maar krijg je teniminste wel kwaliteit en smakelijk eten.
Ja zoiets was het, het betalen ging met bonnen die je her en der verspreid over de kazerne kon kopen, ontbijt, lunch en warme maaltijd hadden een vaste prijs. Tegenwoordig wordt elk broodje, plakje vlees, bakje salade, bakje piepers enz apart afgerekend.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Even terug in de tijd:
wat aten wij altijd weer toen we nog de gewone legerkeuken hadden?
Veelal piepers, groenten, 1 stuk vlees, fruit en toetje.
Woensdag was traditioneel de blauwe hap dag bij ons. Was altijd heerlijk en uitgebreid.
Donderdag vaak stamppot of pasta en een ander gerecht zoals gyros.
Vrijdag niks op de lunch na.
Maandag gewoon keuze tussen piepers/friet/pieperpuree/ en groenten en vlees (geen keuze).
Dinsdag vaak hetzlfde als maandag maar dan andere samenstelling van eten.
Dit dus als avondeten.
Wat kostte dat? Ik meen zo rond de 3 gulden en 40 cent. Complete maaltijd dus. Vaak erg smakelijk.
Melk was gratis.
Ja, Paresto heeft het redelijk verneukt. Tuurlijk gebeurt dat bbq'en nog steeds. Maar officieel moet je je ingezamelde geld dus inleveren bij Paresto en dan krijg je van hun bbq pakketten, tijdens grote happeningen moet je dat natuurlijk wel doen, maar op kleinschalig niveau halen we gewoon zelf de zooi, fuck die lui maar.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Die paresto maffia heeft de boel dus aardig verziekt.
De traditionele blauwe hap smaakt die overigens nog wel?
Officieel mag je dus niet met de cie (waar men zelf geld bij heeft ingezameld) meer een bbq houden? Wie let daar btw op?
Mocht ik cie's commandant zijn dan zou ik lak hebben aan die officiele regel en regel het zelf wel met mijn mannen/vrouwen.
Dikke lul drie bier voor Paresto.
Uiteraard dat snap ik.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je wel iets in de buurt hebben... je kent de Peel...
Defensie had 1 harde eis, het mocht niet duurder worden dan het was toen defensie het nog zelf in beheer had. Paresto heeft laten zien dat ze niet duurder waren (wsl bewust verlies gedraaid) en heeft defensie een klauw onder het contract gezet, tja toen kon Paresto de prijzen prima opdrijven.quote:
En zelfs apart uitgeteld. Niet te vergeten dat we hier gewoon te maken met een bedrijf van defensie ZELF. Vandaar dus dat defensie er mee in zee is gegaan Erwin.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja zoiets was het, het betalen ging met bonnen die je her en der verspreid over de kazerne kon kopen, ontbijt, lunch en warme maaltijd hadden een vaste prijs. Tegenwoordig wordt elk broodje, plakje vlees, bakje salade, bakje piepers enz apart afgerekend.
Ja die bonnen kochten we altijd bij de cie's admeur (bestaat die eigenlijk nog wel?)quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja zoiets was het, het betalen ging met bonnen die je her en der verspreid over de kazerne kon kopen, ontbijt, lunch en warme maaltijd hadden een vaste prijs. Tegenwoordig wordt elk broodje, plakje vlees, bakje salade, bakje piepers enz apart afgerekend.
Cie's admeur?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja die bonnen kochten we altijd bij de cie's admeur (bestaat die eigenlijk nog wel?)
Vaak gewoon voor 1 week bonnen kopen en in je portomonaie bewaren.
Gele (of blauwe correct me when wrong) bon was dacht ik ontbijt, orange/roze bon lunch en rode bon was avondeten.
En je kon een ongelimiteerd aantal plakjes kaas of vlees pakken en brood. Uiteraard was er maar 1 soort kaas en 3 soorten vlees. Vaak ham, rookvlees en ik meen salami.
Vaak maakten we daar dan ook gewoon onze lupa's voor als we ergens heen moesten klaar.
heh een anti paresto gevonden lolquote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:54 schreef Esses het volgende:
[..]
En zelfs apart uitgeteld. Niet te vergeten dat we hier gewoon te maken met een bedrijf van defensie ZELF. Vandaar dus dat defensie er mee in zee is gegaan Erwin.
Bonnen? Wij betaalden gewoon direct aan de kassa. En als je vast op het onderdeel zat kon je de hele week in één keer afrekenen op vrijdagmiddag.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja die bonnen kochten we altijd bij de cie's admeur (bestaat die eigenlijk nog wel?)
Vaak gewoon voor 1 week bonnen kopen en in je portomonaie bewaren.
Gele (of blauwe correct me when wrong) bon was dacht ik ontbijt, orange/roze bon lunch en rode bon was avondeten.
En je kon een ongelimiteerd aantal plakjes kaas of vlees pakken en brood. Uiteraard was er maar 1 soort kaas en 3 soorten vlees. Vaak ham, rookvlees en ik meen salami.
Vaak maakten we daar dan ook gewoon onze lupa's voor als we ergens heen moesten klaar.
Hmmmmm die is er dus ook niet meer?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:57 schreef Esses het volgende:
[..]
Cie's admeur?kassier lopen nog wel is rond.. Maar niet voor dit soort gedoe.
Nee, zijn ook al lang wegbezuinigd... Centralisatie is het toverwoord. En alles zelf regelen, kom je er niet uit dan bel je maar met de helpdesk *06-733. Dan krijg je zo'n medewerker aan de telefoon die verder ook niet al teveel doen kan en krijg je een ticketnummertje en word je misschien een keer teruggebeld of gemaild.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In DLD hadden we andere kleuren, wit, blauw en rood ofzo. Ik zal eens op zoek gaan naar de link, had laatst een foto met die bonnen gevonden.quote:Vaak gewoon voor 1 week bonnen kopen en in je portomonaie bewaren.
En zo was het en zou het weer moeten zijnquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:05 schreef Rave_NL het volgende:
Wij hebben bonnen, defensiekoks en géén Paresto!
leve het korps
Def. Eig.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:06 schreef RonaldV het volgende:
Is Paresto nou eigenlijk commercieel of defensie eigendom?
het gebouw op zich is een hele verbetering tov wat we hadden, daarom is het een behoorlijke verbeteringquote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helemaal niets, het is gewoon kut. Zoals jij al eerder vroeg of we nog cie's barren enz hadden, die hebben we niet meer. Nu moet je dus gedwongen gaan eten bij Paresto of 's avonds je biertje halen bij Paresto tegen veel te hoge prijzen (biertje 1,25 euro).
Het is zelfs zo erg dat als jij een bbq wil organiseren bij bv het legeringsgebouw dat je het vlees/ sauzen enz bij Paresto moet halen, zelf wat zut halen bij de plaatselijke super mag officieel niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |