abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:27:57 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_80996206
quote:
Alejandro Valverde ook genoemd in tweede dopingzaak uit 2001-2004

Het lijkt erop dat Alejandro Valverde in steeds nauwere schoentjes terecht komt.
De naam van Valverde, sedert gisteren de officiële nummer 1 van het UCI-klassement, duikt nu ook op in een tweede dopingonderzoek. Volgens de Gazzetta dello Sport staat de Spanjaard - in afwachting van de uitbreiding van zijn straf al geschorst in Italië voor zijn betrokkenheid bij de Operacion Puerto - ook op de klantenlijst van de Peruviaanse dokter Walter Viru.

Die is de draaischijf van de zogenaamde Operaion Grial, een dopingaffaire die teruggrijpt tot de jaren 2001 tot 2004. Viru werkte toen voor het Spaanse Kelme.

Valverde debuteerde in 2002 voor dat omstreden team en bleef daar in dienst tot 2004.

In tegenstelling tot zijn collega Fuentes hanteerde Viru blijkbaar geen codenamen, maar noteerde hij de namen van zijn kliënten netjes in een map, met daarbij de toegediende producten.
wie had dat gedacht? Ondertussen blijft hij maar jaren fijn mee rondrijden om overwinning na overwinning te boeken.

Ja, ja, die schorsing is voor binnenkort, het zit er aan te komen, nu niet lang meer, het is bijna zover! Maar al zijn collega-vampiers hebben wel een dreun gekregen in 't midden van hun carriere, terwijl meneer Valverde ongehinderd zijn carriere mocht verder uitbouwen om zijn klassiekers en zijn grote ronde te winnen. Uiteraard zaten er de komende jaren nog meer in successen in, maar zelfs als hij vandaag zou ophouden met koersen, is zijn carriere toch min of meer "af" en kan hij eigenlijk met de glimlach op het gezicht geschorst worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_80998235
thomas frei openhartig:

Frei_openhartig_over_doping

ik vind het wel schokkend hoe er nu door de renners over doping wordt gedacht, als ik thomas moet gelovemn.
pi_80998860
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:10 schreef FredWielergek het volgende:
thomas frei openhartig:

ik vind het wel schokkend hoe er nu door de renners over doping wordt gedacht, als ik thomas moet gelovemn.
Wat nog schokkender is, is dat hij gisteren het tegenovergestelde beweerde
quote:
Dat de wielerwereld ondoorzichtig is, blijkt uit hoe weinig andere dopinggebruikers Frei kent. "Ik weet het van drie of vier. Ik heb met wereldtoppers hotelkamers gedeeld, maar nooit doping gezien. Ik ben bijna vier jaar prof geweest en kan het nog steeds niet doorzien. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe deze sport werkelijk werkt."
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:58:14 #54
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_80999608
quote:
thomas frei openhartig:

kijk dat zijn de sappige verhalen
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:41:12 #55
132605 kawotski
Il Dottore
pi_81001234
quote:
thomas frei openhartig:

Ene Tankink moeten ze maar eens bei Frei op huisbezoek laten gaan..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:43:36 #56
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_81001328
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:41 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ene Tankink moeten ze maar eens bei Frei op huisbezoek laten gaan..

Enig probleem is natuurlijk dat als Frei dan op z'n fiets springt en er vandoor gaat Tankink hem nooit zal kunnen inhalen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:16:49 #57
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_81004596
Liquigas

"In order to fully understand the situation and the factors which led to this decision, Liquigas Sport has tasked its own physician, Doctor Roberto Corsetti, to analyse the medical and scientific aspects relating to this case.

"According to current analyses, the evidence which has been presented does not seem to scientifically prove with certainty any improper conduct by the athlete. Liquigas Sport has faith in the explanations that will be provided by Franco Pellizotti and by the experts whom he has hired."

"Liquigas Sport is extremely disappointed about the action that has been taken, with particular reference to the untimely notification of the athlete’s alleged abnormal values. These values actually date back to the summer of 2009 but have only now been made public on the eve of such an important engagement."

dinsdag 4 mei 2010 @ 15:34:37 #58
pi_81010058
En opvallend , ook Bennatti is nu opeens verdwenen uit de Giro-selectie van Liquigas ... Moeten we daar iets achter zoeken ?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:05:32 #59
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_81013606
... en Valjavec houdt het op een "ziekte":

http://www.cyclingnews.co(...)ogical-passport-case

Als ik hem was zou ik mijn kaken stijf op elkaar houden.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 17:14:17 #60
pi_81014017
The Slovenian also explained why he missed a doing control in April 2009, saying he was at the hospital for the birth of his daughter and had turned off his mobile phone.

Zoiets moet toch zelfs door de dopingcontroleurs makkelijk na te gaan zijn ? (
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:46:52 #61
pi_81017771
Binnenkort dus een bekentenis en een jaar schorsing met daarna een glorierijke come-back ...
quote:
Pellizotti moet zich bij het CONI melden

Franco Pellizotti moet zich op 17 mei bij het Italiaans olympisch comité (CONI) melden. De renner, waarvan gisteren bekend werd dat hij afwijkende bloedwaarden in zijn biologische paspoort heeft staan, moet zich op die dag namelijk verantwoorden.

Gisteren werd eveneens bekend gemaakt dat Pellizotti niet aan de Giro d'Italia, die komend weekend in Amsterdam van start gaat, mag deelnemen. Deze sanctie werd door de internationale wielrenunie (UCI) genomen, nadat zij van de afwijkingen op de hoogte waren gebracht.

Liquigas, de werkgever van Pellizotti, heeft zich inmiddels achter de Italiaan geschaard. "De feiten die er nu liggen, zijn voor ons geen enkel bewijs dat de renner een overtreding heeft begaan. We hebben er alle vertrouwen in dat Pellizotti met duidelijke bewijzen komt dat er niets aan de hand is", liet de wielerploeg in een verklaring weten.

Daarnaast was Liquigas ook niet te spreken over de rol van de UCI. "De feiten liggen er al vanaf vorig jaar zomer en nu wordt dit zo vlak voor een belangrijke wedstrijd naar buiten gebracht."
pi_81018739
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Binnenkort dus een bekentenis en een jaar schorsing met daarna een glorierijke come-back ...
[..]

Dat snap ik dus ook niet, die waarden zijn te hoog en dat was dus vorig jaar ook al bekend. Hoezo dan niet bekend maken en schorsen? Waarom altijd in de week voor een grote ronde?
pi_81024125
quote:
Team Roubaix Metropole in opspraak
Tuesday 04 May 2010
ImageDe continentale wielerloeg Roubaix Lille Metropole is in opspraak geraakt, nu is gebleken dat het Frans anti-dopingagentschap een onderzoek naar het team heeft ingesteld. Diverse renners van de Franse formatie onder leiding van Cyrille Guimard - de man die ooit werkte met Bernard Hinault en Laurent Fignon - moeten wachten op de resultaten van extra controles op 20 en 21 maart die in het lab Chatenay-Malabry nader onderzocht werden. Met Mickael Larpe is al wel een eerste slachtoffer gevallen, de Fransman werd tijdens de GP Cholet betrapt op EPO. Bij het team rijdt ook Clement l'Hotellerie, de Fransman die ooit reed Skil-Shimano en Vacansoleil.

www.wielerland.nl
Larpe dus al positief. Die reed volgens mij in het verleden voor Française des Jeux.
pi_81025512
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:39 schreef TheArt het volgende:

[..]
Clement l'Hotellerie
Die is toch al eens in opspraak geraakt, met wisselende bloedwaarden.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:01:10 #65
40566 Ericr
Livewrong
pi_81025545
Die L'Hotellerie weet zijn ploeg dan wel uit te zoeken zeg, eerst er uit gedonderd en nu dit weer.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:40:53 #66
pi_81027790
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:01 schreef Ericr het volgende:
Die L'Hotellerie weet zijn ploeg dan wel uit te zoeken zeg, eerst er uit gedonderd en nu dit weer.
Soort zoekt soort ?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:41:30 #67
pi_81027821
Ik wist trouwens niet eens dat Cyrille Guimard nog altijd actief was in de wielerwereld ... Zou ie nog altijd met Dr Mabuse werken ?
pi_81038892
Echt te gaar voor woorden dat het altijd net voor de grote rondes naar buiten word gebracht. Brengt veel negatieve publiciteit met zich mee en renners missen gegarandeerd een grote ronde waar ze zich lang op voorbereid hebben zonder ook maar een kans om zich te verdedigen..
  woensdag 5 mei 2010 @ 07:22:17 #69
pi_81040418
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:54 schreef Unstoppable het volgende:
Echt te gaar voor woorden dat het altijd net voor de grote rondes naar buiten word gebracht. Brengt veel negatieve publiciteit met zich mee en renners missen gegarandeerd een grote ronde waar ze zich lang op voorbereid hebben zonder ook maar een kans om zich te verdedigen..
Je kan zeggen wat je wil , maar ik geloof nooit dat de moeilijke relatie van de UCI met de organisatoren van de grote rondes daar voor niks tussen zit
pi_81043794
Als dat de reden is kunnen ze de namen beter bekend maken tijdens of na de ronde.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:42:29 #71
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_81044128
Valv Piti

Valverde accuses UCI and CONI of vendetta

Spaniard emphasises that he has never tested positive in his career

Alejandro Valverde has accused the presidents of the International Cycling Union (UCI) and the Italian National Olympic Committee (CONI) of having “an institutional and personal visciousness” against him. The Spaniard also continued to protest against claims that he has been involved in doping, saying, “No banned substance has ever been detected in my body and my biological profile is flawless.”

CONI banned Valverde from racing in Italy for two years after matching his DNA to blood bags taken in Operación Puerto. The UCI is looking to extend the ban worldwide.

Gianni Petrucci, the head of CONI, has said, "It doesn't give a good impression of cycling to see an athlete who continues to compete after the sentence has been confirmed by all agencies, sporting and judicial.” Valverde most recently won the final stage and overall title at the Tour de Romandie on Sunday.

"These statements by these leaders can only be understood within the institutional and personal viciousness that exists against me, and for the sole purpose of putting pressure on institutions, especially the Court of Arbitration for Sport (CAS) to make decisions even if this penalty has to go against the applicable regulations," said the Caisse d'Epargne rider.

The accusations, "refer to events that allegedly occurred more than six years ago. My main victories (including the Tour of Spain, Liège-Bastogne-Liège, Dauphiné Libéré, Tour of Catalonia, stages at the Tour de France, Tour de Romandie) are indisputable," he said. "They seek to cast doubt on the victories gained over my career and to damage my public image."

He added that his attorneys are looking into possible legal action against McQuaid and Petrucci for their statements and the harm to his image.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:31:20 #72
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_81045655
Wordt een beetje een Ullrich verhaal zo
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_81047500
quote:
Loopster stopt wegens dopingcontrole
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Eva Maria Gradwohl zegt de profatletiek vaarwel. De Oostenrijkse marathonloopster geeft de pijp aan Maarten na een onverwachte dopingcontrole op vakantie.

"Toen ik op een strand in Kroatië zat, stonden de dopingcontroleurs daar ook ineens. Ik had een boottochtje gepland met vrienden en wilde dat niet afzeggen. Ik heb de dopingtest geweigerd en besef dat ik daarmee de regels overtreden heb. Ik besefte ook meteen dat ik al dit gedoe niet langer wil meemaken."

De 37-jarige was maar 2 jaar prof, in Peking liep ze de olympische marathon. "Ik ga nu alleen voor het plezier lopen en me bezighouden met mijn zoon Kevin."
Deze kan bijgeschreven worden in het rijtje met aparte excuses
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:54:02 #74
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_81050224
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:42 schreef SuikerVuist het volgende:
Valv Piti

Valverde accuses UCI and CONI of vendetta

Spaniard emphasises that he has never tested positive in his career

Alejandro Valverde has accused the presidents of the International Cycling Union (UCI) and the Italian National Olympic Committee (CONI) of having “an institutional and personal visciousness” against him. The Spaniard also continued to protest against claims that he has been involved in doping, saying, “No banned substance has ever been detected in my body and my biological profile is flawless.”

CONI banned Valverde from racing in Italy for two years after matching his DNA to blood bags taken in Operación Puerto. The UCI is looking to extend the ban worldwide.

Gianni Petrucci, the head of CONI, has said, "It doesn't give a good impression of cycling to see an athlete who continues to compete after the sentence has been confirmed by all agencies, sporting and judicial.” Valverde most recently won the final stage and overall title at the Tour de Romandie on Sunday.

"These statements by these leaders can only be understood within the institutional and personal viciousness that exists against me, and for the sole purpose of putting pressure on institutions, especially the Court of Arbitration for Sport (CAS) to make decisions even if this penalty has to go against the applicable regulations," said the Caisse d'Epargne rider.

The accusations, "refer to events that allegedly occurred more than six years ago. My main victories (including the Tour of Spain, Liège-Bastogne-Liège, Dauphiné Libéré, Tour of Catalonia, stages at the Tour de France, Tour de Romandie) are indisputable," he said. "They seek to cast doubt on the victories gained over my career and to damage my public image."

He added that his attorneys are looking into possible legal action against McQuaid and Petrucci for their statements and the harm to his image.

Wat een slechte journalistiek toch altijd weer. Waarom vraagt niemand hem nou eens op de man af:

,,Heb je ooit doping gebruikt?" (En dat is wat anders dan betrapt zijn bij een reguliere controle)
,,Hoe kan het dat jouw bloed hetzelfde DNA heeft als bloed dat is aangetroffen bij Fuentes?"
pi_81050325
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een slechte journalistiek toch altijd weer. Waarom vraagt niemand hem nou eens op de man af:

,,Heb je ooit doping gebruikt?" (En dat is wat anders dan betrapt zijn bij een reguliere controle)
,,Hoe kan het dat jouw bloed hetzelfde DNA heeft als bloed dat is aangetroffen bij Fuentes?"
Volgens mij is dit gewoon een persbericht van Valverde (geschreven door zijn advocaten), ik denk niet dat hier een journalist aan te pas is gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')