Natuurlijk mag dat. Een school moet voor zichzelf beslissen wat ze verplichten dan wel verbieden.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch zijn er scholen zat die hun vrouwelijke leerlingen en leerkrachten verplichten met een rok tot over de knieën aan naar school te komen.
Dat mag blijkbaar wel.
En mogen ze van jou wel een boerka verplichten dan, die moslimscholen?quote:Op maandag 3 mei 2010 23:53 schreef Gia het volgende:
Natuurlijk mag dat. Een school moet voor zichzelf beslissen wat ze verplichten dan wel verbieden.
Een moslimschool moet ook een hoofddoek voor vrouwelijke leerkrachten mogen verplichten, als zij dat willen. Net zo goed als een openbare school dat moet mogen weigeren.
Ja hoor. Of ze dan voldoende leerlingen krijgen betwijfel ik, maar ik ben van mening dat elk bedrijf zijn/haar eigen regels moet mogen opstellen.quote:Op maandag 3 mei 2010 23:55 schreef maartena het volgende:
[..]
En mogen ze van jou wel een boerka verplichten dan, die moslimscholen?
Uit het topic dat tegelijkertijd liepquote:Op maandag 3 mei 2010 20:24 schreef JoaC het volgende:
Een student Politicologie die zegt dat een land een eigendom is, is eigenlijk een domme student Politicologie.
Nou, ik geloof dat ik het daar wel mee eens kan zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja hoor. Of ze dan voldoende leerlingen krijgen betwijfel ik, maar ik ben van mening dat elk bedrijf zijn/haar eigen regels moet mogen opstellen.
Een bedrijf moet bijvoorbeeld een hoofddoekje kunnen verbieden terwijl ze een keppeltje toestaan.
Een school moet een hoofddoek toe mogen staan, terwijl ze een keppeltje verbieden.
Dat gezeur over discriminatie in die gevallen.
Als de eigenaar dit gewoon zelf mag bepalen, dan is er voor iedereen keuze genoeg. Je zoekt een school die bij je past, je zoekt een werkgever die bij je past, je winkelt in een super die bij je past, enz....
Prima.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:00 schreef Gia het volgende:
Ja hoor. Of ze dan voldoende leerlingen krijgen betwijfel ik, maar ik ben van mening dat elk bedrijf zijn/haar eigen regels moet mogen opstellen.
Een bedrijf moet bijvoorbeeld een hoofddoekje kunnen verbieden terwijl ze een keppeltje toestaan.
Een school moet een hoofddoek toe mogen staan, terwijl ze een keppeltje verbieden.
Dat gezeur over discriminatie in die gevallen.
Als de eigenaar dit gewoon zelf mag bepalen, dan is er voor iedereen keuze genoeg. Je zoekt een school die bij je past, je zoekt een werkgever die bij je past, je winkelt in een super die bij je past, enz....
En dat vind jij natuurlijk een reden om dat hier ook toe te passen?quote:Op donderdag 29 april 2010 20:27 schreef NotYou het volgende:
Dat zouden christenen eens moeten proberen in een streng islamitisch land.![]()
Maar vraag jezelf eens af wat je er mee opschiet om Moslims vanalles te verbieden. Denk je dan dat ze opeens die hoofddoek af doen? of denk je dat vooral de moslima's dootr zulke maatregelen nog meer in afzondering gaan leven in dit land? Met andere woorden: DENK NA VOORDAT JE DINGEN WILT VERBIEDEN!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Groene revolutie staat mij niet zo aan. Want dat dient met een omweg alsnog de grote corporaties die heel veel verrvuilen.. En maakt alles alleen onnodig duur. Je staat al een deel van je loon af aan de centrale banken. Wat je overhoudt betaal je de belasting over goederen en etenswaar voor de overheid. En daarbovenop straks op ALLES nogeen co2-taks dat gaat naar een overkoepelende wereld-overheid. Oja, en we draaien ook al op voor de kosten van dat EU-apparaat. Jeweetwel diat zooitje dat heel luchtig met onkosten omgaat.quote:Op vrijdag 30 april 2010 09:31 schreef Ryon het volgende:
Ik krijg wekelijks pamfletten van jonge politicologie studenten waarin opgeroepen wordt tot een Marxistische of een groene revolutie. Volgens die mensen borrelt er al decennia lang wat onder de oppervlakte en dankzij de economische crisis of Wilders is de tijd rijp voor een 'nieuwe generatie' die het allemaal anders doet.
Ik wacht nog steeds.
Dat zeg ik toch steeds. Alleen mag een individuele eigenaar het wel verbieden, zonder aangeklaagd te kunnen worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Prima.
Maar dan is een verbod op een dezer kledingartikelen ook niet nodig lijkt me.
Niet elk bedrijf verbiedt dat, toch? Daarbij mogen zij ook hun regels opstellen, binnen hun bedrijven en scholen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 04:07 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Maar vraag jezelf eens af wat je er mee opschiet om Moslims vanalles te verbieden. Denk je dan dat ze opeens die hoofddoek af doen? of denk je dat vooral de moslima's dootr zulke maatregelen nog meer in afzondering gaan leven in dit land? Met andere woorden: DENK NA VOORDAT JE DINGEN WILT VERBIEDEN!
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar het is maar net wat je wilt zien.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:50 schreef Gia het volgende:
"t Is niet zo dat ze gezellig een praatje maakt in de wachtkamer van de huisarts, of effe lekker gaat fitnessen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |