abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 23:53:08 #151
3542 Gia
User under construction
pi_80991654
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch zijn er scholen zat die hun vrouwelijke leerlingen en leerkrachten verplichten met een rok tot over de knieën aan naar school te komen.

Dat mag blijkbaar wel.
Natuurlijk mag dat. Een school moet voor zichzelf beslissen wat ze verplichten dan wel verbieden.
Een moslimschool moet ook een hoofddoek voor vrouwelijke leerkrachten mogen verplichten, als zij dat willen. Net zo goed als een openbare school dat moet mogen weigeren.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:55:57 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80991762
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:53 schreef Gia het volgende:
Natuurlijk mag dat. Een school moet voor zichzelf beslissen wat ze verplichten dan wel verbieden.
Een moslimschool moet ook een hoofddoek voor vrouwelijke leerkrachten mogen verplichten, als zij dat willen. Net zo goed als een openbare school dat moet mogen weigeren.
En mogen ze van jou wel een boerka verplichten dan, die moslimscholen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:00:01 #153
3542 Gia
User under construction
pi_80991903
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:55 schreef maartena het volgende:

[..]

En mogen ze van jou wel een boerka verplichten dan, die moslimscholen?
Ja hoor. Of ze dan voldoende leerlingen krijgen betwijfel ik, maar ik ben van mening dat elk bedrijf zijn/haar eigen regels moet mogen opstellen.
Een bedrijf moet bijvoorbeeld een hoofddoekje kunnen verbieden terwijl ze een keppeltje toestaan.
Een school moet een hoofddoek toe mogen staan, terwijl ze een keppeltje verbieden.

Dat gezeur over discriminatie in die gevallen.

Als de eigenaar dit gewoon zelf mag bepalen, dan is er voor iedereen keuze genoeg. Je zoekt een school die bij je past, je zoekt een werkgever die bij je past, je winkelt in een super die bij je past, enz....
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:11:14 #154
177885 JoaC
Het is patat
pi_80992315
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:24 schreef JoaC het volgende:
Een student Politicologie die zegt dat een land een eigendom is, is eigenlijk een domme student Politicologie.
Uit het topic dat tegelijkertijd liep
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_80992452
Is dat de nieuwe krakersleus?
pi_80993432
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja hoor. Of ze dan voldoende leerlingen krijgen betwijfel ik, maar ik ben van mening dat elk bedrijf zijn/haar eigen regels moet mogen opstellen.
Een bedrijf moet bijvoorbeeld een hoofddoekje kunnen verbieden terwijl ze een keppeltje toestaan.
Een school moet een hoofddoek toe mogen staan, terwijl ze een keppeltje verbieden.

Als de eigenaar dit gewoon zelf mag bepalen, dan is er voor iedereen keuze genoeg. Je zoekt een school die bij je past, je zoekt een werkgever die bij je past, je winkelt in een super die bij je past, enz....
Nou, ik geloof dat ik het daar wel mee eens kan zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 01:19:11 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80994047
quote:

Prima.

Maar dan is een verbod op een dezer kledingartikelen ook niet nodig lijkt me.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80995405
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:27 schreef NotYou het volgende:
Dat zouden christenen eens moeten proberen in een streng islamitisch land.
En dat vind jij natuurlijk een reden om dat hier ook toe te passen?
pi_80995411
quote:

[..]

Maar vraag jezelf eens af wat je er mee opschiet om Moslims vanalles te verbieden. Denk je dan dat ze opeens die hoofddoek af doen? of denk je dat vooral de moslima's dootr zulke maatregelen nog meer in afzondering gaan leven in dit land? Met andere woorden: DENK NA VOORDAT JE DINGEN WILT VERBIEDEN!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 04:57:42 #160
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80995489
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:31 schreef Ryon het volgende:
Ik krijg wekelijks pamfletten van jonge politicologie studenten waarin opgeroepen wordt tot een Marxistische of een groene revolutie. Volgens die mensen borrelt er al decennia lang wat onder de oppervlakte en dankzij de economische crisis of Wilders is de tijd rijp voor een 'nieuwe generatie' die het allemaal anders doet.

Ik wacht nog steeds.
Groene revolutie staat mij niet zo aan. Want dat dient met een omweg alsnog de grote corporaties die heel veel verrvuilen.. En maakt alles alleen onnodig duur. Je staat al een deel van je loon af aan de centrale banken. Wat je overhoudt betaal je de belasting over goederen en etenswaar voor de overheid. En daarbovenop straks op ALLES nogeen co2-taks dat gaat naar een overkoepelende wereld-overheid. Oja, en we draaien ook al op voor de kosten van dat EU-apparaat. Jeweetwel diat zooitje dat heel luchtig met onkosten omgaat.

Verder zijn de Marokkanen een goede zondebok om het volk geirriteerd en verdeeld te krijgen. Ik denk dat er expres onrust wordt gestookt via de media en de onderbuikgevoelens. Als Marokkanen dat zelf ook eens zouden begrijpen.. Dat ze gebruikt worden..Zou hun houding dan veranderen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 04-05-2010 05:04:09 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:47:40 #161
3542 Gia
User under construction
pi_80999271
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Prima.

Maar dan is een verbod op een dezer kledingartikelen ook niet nodig lijkt me.
Dat zeg ik toch steeds. Alleen mag een individuele eigenaar het wel verbieden, zonder aangeklaagd te kunnen worden.

Er is dan alleen sprake van discriminatie als je bijvoorbeeld als discotheek een marokkaan niet binnenlaat en een kaaskop wel, ook al zijn ze op eenzelfde manier gekleed. De disco mag bijvoorbeeld wel een djellaba weigeren of een hoofddoekje.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:50:22 #162
3542 Gia
User under construction
pi_80999348
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 04:07 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Maar vraag jezelf eens af wat je er mee opschiet om Moslims vanalles te verbieden. Denk je dan dat ze opeens die hoofddoek af doen? of denk je dat vooral de moslima's dootr zulke maatregelen nog meer in afzondering gaan leven in dit land? Met andere woorden: DENK NA VOORDAT JE DINGEN WILT VERBIEDEN!
Niet elk bedrijf verbiedt dat, toch? Daarbij mogen zij ook hun regels opstellen, binnen hun bedrijven en scholen.
Daarbij leeft een moslima in boerka toch al in afzondering. "t Is niet zo dat ze gezellig een praatje maakt in de wachtkamer van de huisarts, of effe lekker gaat fitnessen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:06:31 #163
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_80999895
Wat een ongelovelijk achterlijk stuk zeg! Laat m dan lekker gaan wonen in het land van zn ouders en zijn paspoort inleveren. Wil je hier in Nederland wonen moet je je (net als ieder ander) aanpassen aan de normen en waarden van dit land en niet je eigen normen en waarden gaan opdringen aan dat land!
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_81003924
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:50 schreef Gia het volgende:
"t Is niet zo dat ze gezellig een praatje maakt in de wachtkamer van de huisarts, of effe lekker gaat fitnessen.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar het is maar net wat je wilt zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')