abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 april 2010 @ 19:59:03 #1
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_80853544
Opiniestuk op de Volkskrant-site:
quote:
Jonge moslims zijn staatsburgers van Nederland. Het is ons land, we zijn mede-eigenaars. Wij bepalen zelf wat we een positieve bijdrage vinden
Zuster Hassnae Bouazza is een geraffineerd individu. Ze heeft heel goed door dat haar slag moslims omarmd wordt door het establishment. Bouazza hoeft niet te vrezen dat zij public enemy nr 1 wordt. Bouazza krijgt geen wijkagent aan de deur die komt vragen naar haar politieke voorkeuren of de manier waarop zij haar geloof belijdt.

Bouazza weet dat het verkondigen van haar mening haar carrière of kansen op de arbeidsmarkt niet zal schaden. Bouazza wordt niet bij voorbaat verdacht en in verband gebracht met terrorisme. Ja, dan is het makkelijk om iemand weg te zetten als 'minderheid' door de indruk te wekken dat hij maar een kolderieke fundamentalist is.

Kookpunt
De realiteit is dat ik slechts een minderheid ben in het gegeven dat ik mij niet het zwijgen laat opleggen. Vele moslims durven niet meer openlijk voor hun mening uit te komen in dit klimaat van politieke repressie en intimidatie. Een zuster op de universiteit zei ooit zelfs letterlijk tegen mij: 'Pas op met wat je zegt, je kan als moslim nou eenmaal niet alles zeggen in dit land'. Door deze aanhoudende repressieve druk begint de moslimgemeenschap haar kookpunt te bereiken. En ik ben slechts iets wat je aan de oppervlakte ziet opborrelen. Een voorproefje van wat komen gaat. De voorhoede van een nieuwe generatie.

Voorhoede
Wij vormen onderdeel van een strijdbare voorhoede die de weg vrij zal maken, en de rechtmatige positie van deze generatie in de Nederlandse samenleving zullen opeisen.
Dit is een generatie van zelfbewuste, autonome burgers. Een generatie die voor zichzelf durft op te komen en niet meer wenst te dansen naar de pijpen van de integratiemaffia, die tot voor kort aangevoerd werd door ‘gouverneur-generaal’ Eberhard van der Laan. Wij zijn de generatie die zegt: 'Tot hier er niet verder!. Want deze generatie is de bemoeizucht van autochtone politici en hun lakeien spuugzat.

Deze generatie wenst evenmin toe te geven aan de absurde eisen die, onder het mom van integratie, aanpassing, emancipatie, samenleven of ‘wederzijds begrip’, aan ons gesteld worden. Dit is generatie die haar eigenwaarde heeft herwonnen en zich niet meer slaafs afvraagt of autochtonen vinden dat ze wel goed genoeg integreren.

Wij kruipen nietWij zeggen: 'Loop naar de hel met je integratie!'.
Establishment
Deze generatie bepaalt zelf op wat voor manier die zich in deze samenleving manifesteert. Wij bepalen zelf wat wij een positieve bijdrage aan deze samenleving vinden, en hebben het witte establishment niet nodig om dat voor ons te bedenken. Wij bepalen zelf wat integratie voor ons inhoudt.

Integratie is voor ons geen racistisch en hopeloos achterhaald concept van culture onderwerping. Integratie is voor ons het institutionaliseren van onze cultuur en religie in de Nederlandse samenleving. Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland. Dat betekent vijf keer per dag de oproep tot gebed van de moskee, net zoals vierentwintig keer per dag de kerkklokken luiden.

Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden. Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.

Recht
Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!

Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen. Wij noemen het een toekomst opbouwen in Nederland. Politici hebben de mond vol over het 'thuis laten voelen van allochtonen in Nederland'. Menen ze dat werkelijk, dan kunnen ze niet anders dan van het bovenstaande voorstander zijn. Wil Nederland een thuis zijn voor alle etnische groepen, dan is het namelijk onvermijdelijk dat de religie en cultuur van alle etnische groepen vertegenwoordigd wordt in alle dimensies van het publieke en private domein.

Wij zijn staatsburgers van Nederland en laten ons niet langer als koloniaal onderdanen behandelen. Nederland is ons land; wij zijn mede-eigenaars. Het is niet meer dan logisch dat wij ons ook bemoeien met de inrichting van deze maatschappij. Wij horen hier. Wij zijn hier. Wij kruipen niet. En zijn bereid de harde confrontatie aan te gaan met een ieder die het lef heeft om dit te betwisten.

Izz ad-Din Ruhulessin (23) studeert politicologie
Bron: http://extra.volkskrant.n(...)el_met_je_integratie

Je zou bijna denken dat het een undercover PVV'er is die loopt te trollen om mensen naar Wilders te jagen. Ik ben een redelijk, ruimdenkend mens, maar dit stuit mij zelfs tegen de borst. Politieke repressie en intimidatie van moslims? Al die vrijdenkende, atheïstische autochtonen die maar continu moslims met de dood bedreigen bedoelt 'ie?
quote:
Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!
Media: bestaan al
Politieke partijen: zijn in oprichting
Vakbonden: richt maar op, niemand houdt je tegen. Reken alleen niet op subsidie als je die achterlijke religieuze denkbeelden in je beleid incorporeert.

Quote van Sywert van Lienden op Twitter:

Loop maar naar de hel met je integratie. En je cultuur. En je moraal. En je geschiedenis. En je verzorgingsstaat. Oh nee, dat dan weer niet.

http://twitter.com/Sywert/status/13071028914

Als ik niet beter wist, zou ik denken dat het een rasechte troll is.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_80853620
Actie---->reactie.

Mensen die vrijheid hoog in het vaandel hebben staan, zullen het helemaal met dit stukje eens zijn.
Integratiemaffia....erg leuk....nu nog wachten op de term integratieterrorisme en we zijn weer thuis!
  donderdag 29 april 2010 @ 20:18:21 #3
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_80854159
Ach mensen met een vertekend wereldbeeld moeten er ook zijn
alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
pi_80854478
Dat zouden christenen eens moeten proberen in een streng islamitisch land.
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 29 april 2010 @ 20:46:30 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80855149
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:27 schreef NotYou het volgende:
Dat zouden christenen eens moeten proberen in een streng islamitisch land.
De meeste Islamitische landen zijn dan ook geen democratieën met een Grondwet waar vrijheid en gelijkheid is gegarandeerd voor iedereen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 29 april 2010 @ 20:48:54 #6
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80855222
ach stormfront het kan nog erger...of is dat hetzelfde?
En ik snap die ergernis volkomen hoor..tis te zot voor woorden.
Snollebolt
pi_80855400
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:46 schreef maartena het volgende:

[..]

De meeste Islamitische landen zijn dan ook geen democratieën met een Grondwet waar vrijheid en gelijkheid is gegarandeerd voor iedereen.
Reden te meer om je te wapenen tegen islamitische invloeden in de politiek.
Je suis Charlie Sheen
pi_80855504
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:54 schreef NotYou het volgende:

[..]

Stel je voor dat wij hier andersdenkenden de vrijheid geven om op hun eigen manier te willen leven....dat is natuurlijk wel heel raar....vrijheid is alleen voor ons en niet voor de rest.

De dictatuur van de meerderheid die iedereen dwingt om als eenheidsworst door het leven te gaan....goed plan!
pi_80855512
quote:

[..]

Noem er is 1. Eentje maar.
pi_80855513
Ze chargeert, maar ze omschrijft eigenlijk gewoon het lot van een samenleving die én democratisch is én culturen van buiten toelaat. Dit kun je een mooi of een tragisch lot vinden, maar je kunt er toch moeilijk omheen.
.
pi_80855569
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:57 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Noem er is 1. Eentje maar.
Moeilijk hè, dat Nederlands?

Wat mij betreft mag overigens ook het Christendom, en iedere andere religie uit de politiek geweerd worden, dus neem vooral niet ten onrechte aan dat ik slechts tegen de Islam ben.
Je suis Charlie Sheen
pi_80855651
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:59 schreef NotYou het volgende:

[..]

Moeilijk hè, dat Nederlands?

Wat mij betreft mag overigens ook het Christendom, en iedere andere religie uit de politiek geweerd worden, dus neem vooral niet ten onrechte aan dat ik slechts tegen de Islam ben.
Speciaal voor jou; noem er eens één. Ik neem niks aan, ik wil gewoon een voorbeeld van moslims die politieke invloed uitoefenen.
pi_80855698
In principe natuurlijk elke moslim met stemrecht, he.
.
pi_80855699
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:02 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Speciaal voor jou; noem er eens één. Ik neem niks aan, ik wil gewoon een voorbeeld van moslims die politieke invloed uitoefenen.
Okay, en lees nu nog eens mijn eerste & tweede posts in dit topic terug en doe dan heel hard je best niet alleen te lezen maar ook te begrijpen.
Je suis Charlie Sheen
pi_80855718
Dit is inderdaad waar we naartoe gaan als we het gewoon zijn gang laten gaan. Of je zegt inderdaad: we eisen dat je je volledig aanpast naar de Nederlandse normen en waarden en zo niet dan rot je op, Of je geeft aan dat ze inderdaad naar eigen goeddunken hier een bestaan mogen opbouwen. Dat laatste wordt door veel Nederlanders niet geaccepteerd omdat het een cultuur is die te veel afwijkt van de geldende normen en waarden. Onder de noemer van integratie wordt eigenlijk volledige aanpassing geëist, maar dat gaat hem nooit worden. De islamitische cultuur gaat hier overigens ook never geaccepteerd worden, maar da's een ander verhaal.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_80855757
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:02 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Anti-terrorisme gekte. Grotendeels te danken aan moslim terroristen. Wereldwijde invloed.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 29 april 2010 @ 21:10:51 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80855912
quote:
Maar NIET door de Democratische rechtsstaat af te breken en bepaalde mensen onder de Nederlandse grondwet van minder burgerrechten te voorzien.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 29 april 2010 @ 21:21:10 #18
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_80856196
Ik vind de openingspost eigenlijk niet zo schokkend. Het enige wat de persoon eist is volwaardig burgerschap en niet als tweederangs burger behandeld te worden omdat hij Moslim/allochtoon is.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_80856381
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar NIET door de Democratische rechtsstaat af te breken en bepaalde mensen onder de Nederlandse grondwet van minder burgerrechten te voorzien.
Vind jij dat Nederland zich moet wapenen tegen islamitische invloeden in de politiek? Zo ja, wat voor methoden die geen afbreuk doen aan de democratische rechtsstaat zijn er, denk je?
.
  donderdag 29 april 2010 @ 22:19:38 #20
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_80858263
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:21 schreef reem het volgende:
Ik vind de openingspost eigenlijk niet zo schokkend. Het enige wat de persoon eist is volwaardig burgerschap en niet als tweederangs burger behandeld te worden omdat hij Moslim/allochtoon is.
Het toontje staat me gewoon niet aan, alsof hij (of zij?) als een soort Che Guevara de milities aan het toespreken is. Militant slachtofferschap. Hebben moslims het hier echt zo slecht?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_80858355
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:19 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Het toontje staat me gewoon niet aan, alsof hij (of zij?) als een soort Che Guevara de milities aan het toespreken is. Militant slachtofferschap. Hebben moslims het hier echt zo slecht?
Als je het zo leest is de grote boze witman het Grote Kwaad, dus blijkbaar wel
  donderdag 29 april 2010 @ 22:38:59 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80858936
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:21 schreef reem het volgende:
Volwaardig burgerschap binnen de Nederlandse wet is ze gewoon gegeven. Ook nu al.

Ze eisen echter:
quote:
Wij bepalen zelf wat we een positieve bijdrage vinden
Nee, dat bepaal je niet zelf. Dat bepaalt het geheel. Je kunt wel 'bepalen' dat groepen hangmarokkanen die een buurt terroriseren een positieve bijdrage is, daarmee ís het dat nog altijd niet.
quote:
Deze generatie wenst evenmin toe te geven aan de absurde eisen die, onder het mom van integratie, aanpassing, emancipatie, samenleven of ‘wederzijds begrip’, aan ons gesteld worden.
Welke 'absurde' eisen worden er dan gesteld? Dat ze de taal leren? Dat ze zich aan de wet houden? Veel meer toch niet. Ik vind die eisen niet absurd, ik vind ze normaal.

I
quote:
ntegratie is voor ons het institutionaliseren van onze cultuur en religie in de Nederlandse samenleving. Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland.
Hoeveel ethnische groepen en talen zijn er in Nederland? 150? Dat zou betekenen dat alle overheidsdocumentatie, alle wetgeving, alle communicatie in al die 150 talen vertaald zou moeten worden? Dat wordt een moderne toren van Babel, praktisch onuitvoerbaar, ongewenst.
quote:
Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrech
Voor wie? Voor iedereen, dus ook voor de resterende autochtonen? Of twee verschillende wetten in Nederland, één voor de autochtonen en een voor de moslims. En kinderen uit gemengde huwelijken, etc. etc. etc.
quote:
. Nederland is ons land; wij zijn mede-eigenaars
Jullie hebben netto nog geen één meter opgebouwd van Nederland. Vooral afgebroken. Waar baseer je dat eigenaarsschap op? Op de Nederlandse wet? Als jullie die wetten zo gemakkelijk kunnen omdraaien kunnen wij dat ook. Dan heb je helemaal niks meer.
quote:
En zijn bereid de harde confrontatie aan te gaan met een ieder die het lef heeft om dit te betwisten
Let wel: "die het lef heeft dit te betwisten". Dus de harde confrontatie aangaan met iedereen die het hier niet helemaal mee eens is. Tot zover dan het respect voor de vrijheid van meningsuiting van andersdenkenden.
quote:
Nou mutsje Ruhuluhuluhussoen. Als je gewoon in je thuisland gebleven was dan was je nooit naar school gegaan, had je ondertussen je 8-ste kind gebaard en stond je in je krot te koken in een bakje met afvalwater.
Maar hier vanuit Nederland, met je gesubsidieerde studie die er in jouw land niet is, je vrouwenrechten die er in jouw land niet zijn, de gratis gezondheidszorg die, de gesubsidieerde huisvesting die, etc etc.

Als je werkelijk denkt dat de maatschappij die jij voor ogen heeft enig reeel kans op succes heeft, dan vraag ik me af waarom je niet in je thuisland gebleven bent. Klaarblijkelijk wil het allemaal toch niet zo goed lukken zonder dat blanke westerlingen de leiding hebben. Dat is universeel en van alle tijden. Maar hier in een veilige cocon, opgebouwd en betaald door ons, is het natuurlijk niet zo moeilijk een grote muil te hebben.

En die niqaab, daar ben ik wel voor. Speciaal voor jou, zodat je lekker je smoel kunt houden.
The End Times are wild
  donderdag 29 april 2010 @ 22:48:55 #23
14509 reem
pi_80859287
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:19 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je kunt je ergeren aan de toon, natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat er veel moslims in Nederland zijn die het gescheld op hen vanwege het gedrag van hun (vermeende) geloofsgenoten zat zijn. Dat zij daar niet op aangesproken wensen te worden etc.

LXIV heeft natuurlijk wel een punt - inhoudelijk - wat betreft bepaalde eisen van deze jongeman, maar het feit dat hij dingen eist vind ik niet schokkend. Hij heeft net zoveel recht van spreken als iedere andere bewoner van dit land. Dat zijn ouders ws. uit een ander land komen, en dat zijn religie van oorsprong hier niet vandaan komt vind ik geen enkel argument om tegen hem te zeggen dat hij maar naar zijn 'thuisland' moet gaan.
[b]@RemiLehmann[/b]
  donderdag 29 april 2010 @ 22:54:33 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80859492
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:48 schreef reem het volgende:

[..]

Je kunt je ergeren aan de toon, natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat er veel moslims in Nederland zijn die het gescheld op hen vanwege het gedrag van hun (vermeende) geloofsgenoten zat zijn. Dat zij daar niet op aangesproken wensen te worden etc.

LXIV heeft natuurlijk wel een punt - inhoudelijk - wat betreft bepaalde eisen van deze jongeman, maar het feit dat hij dingen eist vind ik niet schokkend. Hij heeft net zoveel recht van spreken als iedere andere bewoner van dit land. Dat zijn ouders ws. uit een ander land komen, en dat zijn religie van oorsprong hier niet vandaan komt vind ik geen enkel argument om tegen hem te zeggen dat hij maar naar zijn 'thuisland' moet gaan.
Maar hij richt zijn pijlen dus niet op die partijen die op de moslims schelden vanwege het gedrag van hun geloofsgenoten (in zoverre relmarokkanen echte moslims zijn), maar op de gematigde sector die juist voorstander is van een vreedzaam samenleven.

Als hij, eventueel met geweld, Nederland wil omvormen tot een land waarin de Islam domineert en waarin andersdenkenden fel bestreden worden, dan denk ik dat hij toch beter op zijn plaats is in zijn herkomstland.
The End Times are wild
  donderdag 29 april 2010 @ 22:58:41 #25
14509 reem
pi_80859652
Waar spreekt hij van geweld? Hij heeft het over 'strijdbaar' en 'harde confrontatie'. Dat soort termen hoor je van VVD t/m SP, waarmee in het algemeen wordt verwezen naar een parlementaire strijd, geen kalasjnikovs of stenengooierts.
[b]@RemiLehmann[/b]
  donderdag 29 april 2010 @ 23:43:44 #26
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_80861207
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:58 schreef reem het volgende:
Waar spreekt hij van geweld? Hij heeft het over 'strijdbaar' en 'harde confrontatie'. Dat soort termen hoor je van VVD t/m SP, waarmee in het algemeen wordt verwezen naar een parlementaire strijd, geen kalasjnikovs of stenengooierts.
Maar dan wel tegen iedereen die "het lef heeft" om er andere mening op na te houden. Daarmee toont de auteur een nogal duidelijk gebrek aan respect voor andersdenkenden, ironisch genoeg juist datgene dat hij "De Autochtonen" verwijt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 30 april 2010 @ 00:42:17 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80862604
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:26 schreef Toet het volgende:
Vind jij dat Nederland zich moet wapenen tegen islamitische invloeden in de politiek? Zo ja, wat voor methoden die geen afbreuk doen aan de democratische rechtsstaat zijn er, denk je?
De huidige wetgeving beschermd prima tegen Islamitische invloeden. Besnijding bij vrouwen is verboden. Homo's hebben 100% gelijke rechten als een ieder ander, en als een moslim een homo in elkaar slaat wordt hij daarvoor gewoon veroordeeld. Terrorisme of verdenking van terrorisme is zwaar strafbaar en kan leiden tot verlies van staatsburgerschap. Haatimams worden nu al gewoon uit het land geknikkerd zodra de AIVD er lucht van krijgt.

Verder hebben we een degelijke wetgeving die strafbare feiten gewoon aanpakt en mensen daarvoor straft. De straffen mogen soms wel wat zwaarder, maar over het algemeen werkt de Nederlandse wetgeving redelijk eerlijk en effectief.

Er zijn 1 miljoen Moslims in Nederland op de bijna 17 miljoen Nederlanders. De kans dat een moslim-partij die voorstander is van een Sharia de verkiezingen zal winnen om dit mogelijk te maken is nihil. En nee, de linkse partijen in Nederland gaan ook echt geen Sharia invoeren omdat moslims dat zo graag zouden willen.

Verder is volgens het AIVD rapport er slechts onder 5% van de moslims een belangstelling voor het fundamentalisme, en is in de praktijk minder dan 1% ook daadwerkelijk fundamentalistisch. Die fundamentalisten moeten aangepakt worden, maar die kunnen ook aangepakt worden onder de huidige wetgeving.

Sterker nog, enkele van de voorstellen die Wilders heeft zullen het alleen maar moeilijker maken. Het verbod op de Koran bijvoorbeeld, betekend dat in plaats van in het openbaar preken uit de Koran in een moskee - waar de AIVD makkelijk kan infiltreren en de boel in de gaten kan houden - zullen Koran-lezers nu gedwongen worden dit in het geheim te doen, in een soort van "schuilmoskee" in woonkamers, zolders etc - de haat prekende imam die nauwlettend in de gaten gehouden werd in de moskee, moet nu op huisbezoek, en heeft de overheid en de AIVD geen enkele controle over wat er gepreekt wordt.

Het feit dat sommige mensen echt geloven dat door het afzonderen van moslims in de wet, en ze minder burger rechten geven zoals deze momenteel in de grondwet gegarandeerd zijn voor iedereen.... ook echt voor oplossingen zou zorgen is eigenlijk al te schandelijk voor woorden. Maar ja, de PVV trekt ook veel uit het laag- en midden opgeleide deel van het volk (volgens cijfers van het CBS) en zijn voornamelijk ook telegraaf en AD lezers (volgens een onderzoek van Maurice de Hond), dus ik begrijp wel enigszins waarom er nog steeds veel aanhang is.

Gelukkig zijn hen die kunnen nadenken in de afgelopen weken dat ook echt eens gaan doen, en overgestapt op de VVD, wat tenminste nog een degelijke rechtse partij is.
-
pi_80862903
quote:
Tja, dat krijg je, wanneer je cursussen ideologisch-vingerverven een universitaire status geeft.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 april 2010 @ 00:56:27 #29
271762 Bestolene
tax is theft
pi_80862912
Herstelbetalingen aan Indonesië?

Ontvangen wij daarna ook herstelbetalingen van Marokko?
  vrijdag 30 april 2010 @ 01:11:31 #30
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80863273
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volwaardig burgerschap binnen de Nederlandse wet is ze gewoon gegeven. Ook nu al.

Ze eisen echter:
[..]

Nee, dat bepaal je niet zelf. Dat bepaalt het geheel. Je kunt wel 'bepalen' dat groepen hangmarokkanen die een buurt terroriseren een positieve bijdrage is, daarmee ís het dat nog altijd niet.
[..]

Welke 'absurde' eisen worden er dan gesteld? Dat ze de taal leren? Dat ze zich aan de wet houden? Veel meer toch niet. Ik vind die eisen niet absurd, ik vind ze normaal.

I
[..]

Hoeveel ethnische groepen en talen zijn er in Nederland? 150? Dat zou betekenen dat alle overheidsdocumentatie, alle wetgeving, alle communicatie in al die 150 talen vertaald zou moeten worden? Dat wordt een moderne toren van Babel, praktisch onuitvoerbaar, ongewenst.
[..]

Voor wie? Voor iedereen, dus ook voor de resterende autochtonen? Of twee verschillende wetten in Nederland, één voor de autochtonen en een voor de moslims. En kinderen uit gemengde huwelijken, etc. etc. etc.
[..]

Jullie hebben netto nog geen één meter opgebouwd van Nederland. Vooral afgebroken. Waar baseer je dat eigenaarsschap op? Op de Nederlandse wet? Als jullie die wetten zo gemakkelijk kunnen omdraaien kunnen wij dat ook. Dan heb je helemaal niks meer.
[..]

Let wel: "die het lef heeft dit te betwisten". Dus de harde confrontatie aangaan met iedereen die het hier niet helemaal mee eens is. Tot zover dan het respect voor de vrijheid van meningsuiting van andersdenkenden.
[..]

Nou mutsje Ruhuluhuluhussoen. Als je gewoon in je thuisland gebleven was dan was je nooit naar school gegaan, had je ondertussen je 8-ste kind gebaard en stond je in je krot te koken in een bakje met afvalwater.
Maar hier vanuit Nederland, met je gesubsidieerde studie die er in jouw land niet is, je vrouwenrechten die er in jouw land niet zijn, de gratis gezondheidszorg die, de gesubsidieerde huisvesting die, etc etc.

Als je werkelijk denkt dat de maatschappij die jij voor ogen heeft enig reeel kans op succes heeft, dan vraag ik me af waarom je niet in je thuisland gebleven bent. Klaarblijkelijk wil het allemaal toch niet zo goed lukken zonder dat blanke westerlingen de leiding hebben. Dat is universeel en van alle tijden. Maar hier in een veilige cocon, opgebouwd en betaald door ons, is het natuurlijk niet zo moeilijk een grote muil te hebben.

En die niqaab, daar ben ik wel voor. Speciaal voor jou, zodat je lekker je smoel kunt houden.
Dat alles dus.......
  vrijdag 30 april 2010 @ 01:44:26 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80863894
quote:
Dat ze zich aan de wet houden, en de taal leren..... zijn goede eisen.

Verplicht de taal spreken op straat, dat weer niet. Zo had mijn Marokkaanse buurman bijvoorbeeld familie in Frankrijk wonen, en die kwamen nog wel eens op bezoek hier...., en zij gingen ook daar heen. En dan is de enige taal die ze samen delen toch het Arabisch. Dus spraken ze dat op straat gewoon, en dat lijkt me niet meer dan normaal.

En als iemand die zelf ook verhuisd is naar een ander land, weet ik hoe makkelijk het is af en toe om in je geboortetaal te praten..... alhoewel ik vloeiend Engels spreek verder.
-
pi_80863895
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:59 schreef Svyatagor het volgende:
Opiniestuk op de Volkskrant-site:
[..]

Bron: http://extra.volkskrant.n(...)el_met_je_integratie

Je zou bijna denken dat het een undercover PVV'er is die loopt te trollen om mensen naar Wilders te jagen. Ik ben een redelijk, ruimdenkend mens, maar dit stuit mij zelfs tegen de borst. Politieke repressie en intimidatie van moslims? Al die vrijdenkende, atheïstische autochtonen die maar continu moslims met de dood bedreigen bedoelt 'ie?
[..]

Media: bestaan al
Politieke partijen: zijn in oprichting
Vakbonden: richt maar op, niemand houdt je tegen. Reken alleen niet op subsidie als je die achterlijke religieuze denkbeelden in je beleid incorporeert.

Quote van Sywert van Lienden op Twitter:

Loop maar naar de hel met je integratie. En je cultuur. En je moraal. En je geschiedenis. En je verzorgingsstaat. Oh nee, dat dan weer niet.

http://twitter.com/Sywert/status/13071028914

Als ik niet beter wist, zou ik denken dat het een rasechte troll is.
Ja, dat kun je verwachten als je zo hoog van de toren blaast als echte Nederlander en alle alle allochtonen in een hoek drijft. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Ik moest lachen toen hij stelde, dat alle allochtone talen officiële talen van Nederland moesten worden.
De rest heb ik overgeslagen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 30 april 2010 @ 01:46:58 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80863941
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 00:56 schreef Bestolene het volgende:
Herstelbetalingen aan Indonesië?

Ontvangen wij daarna ook herstelbetalingen van Marokko?
Verschil: Indonesie haalde geen Nederlanders op.
Nederland heeft actief geworven in Marokko, en Marokkanen letterlijk opgehaald. Totdat Den Uyl er een halt toe riep in 1974.

Lees ook dit:

http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htm

Zeer goed artikel over de geschiedenis van de na-oorlogse immigratie naar Nederland.
-
pi_80864003
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:26 schreef Toet het volgende:

[..]

Eeh? Gewoon gezond verstand misschien? Net als tegen de streng christelijke invloeden. Of de fanatiek communistische invloeden?

En wapenen? Ach welnee: de gematigde krachten zijn groot genoeg.
Dat zie je wel: de PVV is weer aan het afkalven. Ook tegen imbeciele invloeden op de politiek is er genoeg weerstand.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_80864133
quote:
Tot hier wel redelijk eens.
quote:
Ik weet niet wie de schrijver is, maar gastarbeiders hebben wel degelijk bijgedragen aan de opbouw van Nederland. En zijn erg slecht behandeld.
quote:
[..]

Wie wind zaait, zal storm oogsten. We zullen zien.
quote:
[..]

Dat weet je niet.
quote:
Zo, je laat je wel kennen zeg! En dat is geen compliment! Beslist niet! Helemaal niet meer, zelfs!
Ik zou me bijna distantiëren van het voorgaande!
  vrijdag 30 april 2010 @ 02:00:59 #36
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80864135
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 01:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat ze zich aan de wet houden, en de taal leren..... zijn goede eisen.

Verplicht de taal spreken op straat, dat weer niet. Zo had mijn Marokkaanse buurman bijvoorbeeld familie in Frankrijk wonen, en die kwamen nog wel eens op bezoek hier...., en zij gingen ook daar heen. En dan is de enige taal die ze samen delen toch het Arabisch. Dus spraken ze dat op straat gewoon, en dat lijkt me niet meer dan normaal.

En als iemand die zelf ook verhuisd is naar een ander land, weet ik hoe makkelijk het is af en toe om in je geboortetaal te praten..... alhoewel ik vloeiend Engels spreek verder.
Oke, ik had een zus in Duitsland wonen en als wij daar waren spraken we ook Nederlands als we bv in winkels waren. Ik heb nog steeds een zus in Frankrijk wonen en als we dan winkelen ofzo spreken we ook Nederlands. Maar waar het om gaat is dat bv kinderen (van kinderen) nog steeds niet normaal Nederlands spreken als ze op school komen. Kinderen van een derde generatie, die nog steeds een eigen taal spreken, terwijl je als ouder hier geboren bent en weet dat je kinderen hier opgroeien en blijven; dat vind ik wel een kwalijke zaak. Dat betekent dus dat je een houding hebt dat het je allemaal niet kan boeien en het jouw probleem niet is. Een heel egoistische en egocentrische instelling; kinderen van een derde generatie hoeven geen taalachterstand te hebben als ze naar school gaan. En dat heeft dus alles te maken met je mentaliteit. Wil je integreren, wil je dat je kinderen een toekomst hebben in het land waar je woont dan doe je er ook zelf wat aan. Wil je dat perse niet; prima, maar ga dan niet lopen schreeuwen dat anderen het voor jou onmogelijk maken; een stuk inzet is in deze heel belangrijk.
pi_80864151
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar dan wel tegen iedereen die "het lef heeft" om er andere mening op na te houden. Daarmee toont de auteur een nogal duidelijk gebrek aan respect voor andersdenkenden, ironisch genoeg juist datgene dat hij "De Autochtonen" verwijt.
Het lijkt wel een FOK!ker!
  vrijdag 30 april 2010 @ 02:10:52 #38
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80864260
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 02:00 schreef childintime het volgende:
Maar waar het om gaat is dat bv kinderen (van kinderen) nog steeds niet normaal Nederlands spreken als ze op school komen. Kinderen van een derde generatie, die nog steeds een eigen taal spreken, terwijl je als ouder hier geboren bent en weet dat je kinderen hier opgroeien en blijven; dat vind ik wel een kwalijke zaak.
En toch wordt dit juist aangeraden als je je kind tweetalig wil opvoeden..... leer ze zoveel mogelijk de eigen taal als ze jong zijn, want de landstaal pakken ze zo op op school.

Het blijkt in het buitenland bijvoorbeeld ook enorm moeilijk om je kinderen goed Nederlands te leren, als je ze er niet vanaf de paplepel mee ingiet.

Ben het best met je eens verder, maar ik geloof niet dat kinderen echt een enorme achterstand oplopen.... Ik zou wel willen dat ze inderdaad meer Nederlands krijgen ingegoten, maar als Nederlander in het buitenland (zonder kids trouwens) kan ik wel zien waarom dit zo gebeurd. Je hebt gelijk, bij een 3e generatie zou het niet meer hoeven. Ik denk dat het voor een DEEL ook komt omdat velen dus familie hebben over geheel Europa (plus Marokko etc) en dat de enige gemeenschappelijke taal Arabisch is.

Heeft je zus bijvoorbeeld kinderen, en spreekt ze alleen Frans met ze?
-
pi_80864266
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 02:00 schreef childintime het volgende:

[..]

Oke, ik had een zus in Duitsland wonen en als wij daar waren spraken we ook Nederlands als we bv in winkels waren. Ik heb nog steeds een zus in Frankrijk wonen en als we dan winkelen ofzo spreken we ook Nederlands. Maar waar het om gaat is dat bv kinderen (van kinderen) nog steeds niet normaal Nederlands spreken als ze op school komen. Kinderen van een derde generatie, die nog steeds een eigen taal spreken, terwijl je als ouder hier geboren bent en weet dat je kinderen hier opgroeien en blijven; dat vind ik wel een kwalijke zaak. Dat betekent dus dat je een houding hebt dat het je allemaal niet kan boeien en het jouw probleem niet is. Een heel egoistische en egocentrische instelling; kinderen van een derde generatie hoeven geen taalachterstand te hebben als ze naar school gaan. En dat heeft dus alles te maken met je mentaliteit. Wil je integreren, wil je dat je kinderen een toekomst hebben in het land waar je woont dan doe je er ook zelf wat aan. Wil je dat perse niet; prima, maar ga dan niet lopen schreeuwen dat anderen het voor jou onmogelijk maken; een stuk inzet is in deze heel belangrijk.
Dat kinderen van tweedegeneratieallochtonen (dat zijn dus autochtonen) geen Nederlands spreken, geloof ik niet. Daar wil ik wel eens voorbeelden van zien. En als het waar is, zijn er grotere problemen aan de hand en moeten die opgelost worden.
  vrijdag 30 april 2010 @ 02:43:35 #40
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80864546
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 02:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat kinderen van tweedegeneratieallochtonen (dat zijn dus autochtonen) geen Nederlands spreken, geloof ik niet. Daar wil ik wel eens voorbeelden van zien. En als het waar is, zijn er grotere problemen aan de hand en moeten die opgelost worden.
Kinderen van 1 of beiden allochtone ouders zijn geen autochtone kinderen. De kinderen van mijn zus (geboren in Duitsland uit indische/nederlandse ouders) zijn en zullen altijd allochtonen blijven. Dat er steeds (omwille van de integratie) andere namen aan worden gegeven is een ander ding. Een autochtone nederlander is iemand die geboren is uit ouders van Nederlandse afkomst. Ik heb laatst in een ander topic toevallig gepost dat een Marokkaanse oppasmoeder dwangmatig nederlands sprak met de oppaskindjes die zij had. Dat vind ik nou een voorbeeld van integratie. Zij weet dat die kinderen het straks enorm moeilijk gaan krijgen als ze eenmaal naar school gaan. Terwijl ze zelf niet foutloos nederlands sprak, bleef ze volharden in het nederlands spreken tegen de kinderen En ja, er is een enorme achterstand op scholen. Niet voor niets wil de minister van onderwijs de drempel verlagen van 4 naar 3 jaar. Niet voor niets zijn er zoveel bijlessen in nederlandse taal.
pi_80864910
Wat heeft Sywert ermee te maken? Is er geen scholierenstaking die georganiseerd moet worden?
pi_80865239
In dat hele verhaal van de OP staat eigenlijk beknopt:

Jullie kaaskoppen smoel houden wij moslims hier dienst uitmaken anders allah akhbar.

Verder inhoudelijk sluit ik mij aan bij LXIV.
pi_80865333
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:48 schreef reem het volgende:

[..]

Moet ie ook maar een nationaliteit aannemen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80865339
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 02:10 schreef maartena het volgende:

[..]

En toch wordt dit juist aangeraden als je je kind tweetalig wil opvoeden..... leer ze zoveel mogelijk de eigen taal als ze jong zijn, want de landstaal pakken ze zo op op school.

Het blijkt in het buitenland bijvoorbeeld ook enorm moeilijk om je kinderen goed Nederlands te leren, als je ze er niet vanaf de paplepel mee ingiet.

Ben het best met je eens verder, maar ik geloof niet dat kinderen echt een enorme achterstand oplopen.... Ik zou wel willen dat ze inderdaad meer Nederlands krijgen ingegoten, maar als Nederlander in het buitenland (zonder kids trouwens) kan ik wel zien waarom dit zo gebeurd. Je hebt gelijk, bij een 3e generatie zou het niet meer hoeven. Ik denk dat het voor een DEEL ook komt omdat velen dus familie hebben over geheel Europa (plus Marokko etc) en dat de enige gemeenschappelijke taal Arabisch is.

Heeft je zus bijvoorbeeld kinderen, en spreekt ze alleen Frans met ze?
Dit gaat niet op als je ouder(s) analfabeet zijn of een slechte taalbeheersing hebben

Daarom spreken de meeste allochtonen ook slechter Nederlands dan autochtonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80865443
Integratiemaffia? Het wordt als onderdrukking gezien om de taal te leren?
  vrijdag 30 april 2010 @ 08:49:33 #46
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80865508
Het jammere van deze "allochtone" avant garde is de schromelijke zelfoverschatting.

Luister vrinden, het feit dat jij geen potten schrobt maakt je nog geen Einstein. Het witte establishment? LOL, wie dan? Ik ben wit en heb noge nooit één seconde met welk establishment dan ook door een deur gekund.

De geschiedenis van Turkije en Marokko. Nu ken ik die toevallig wel redelijk (met name Turkije), maar beiden zijn in NL irrelevant.

De strekking van dit stuk is vooral een brok frustratie, en daar schuilt dan ook de enige informatieve waarde van dit ingezonden stuk in. Want dat er een dergelijke tegenreactie komt is niet heel vreemd en wellicht een teken aan de wand dat autochtone Nederlanders hun toontje ook moeten wijzigen.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 30 april 2010 @ 08:51:57 #47
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80865528
Oh ja, LOL...terugbetalingen

Zoals ik al zei... schromelijke zelfoverschatting. Denken de nieuwe MLK of MX te zijn. Kanker op en ga heel hard je huiswerk doen alsjeblieft.
Intelligent, but fucked up.
pi_80865781
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 08:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dit gaat niet op als je ouder(s) analfabeet zijn of een slechte taalbeheersing hebben
Juist dan gaat het op. Een kind moet taal op moedertaalniveau aangeboden krijgen om de taalontwikkeling goed te laten verlopen, het maakt niet uit welke taal/talen. Een kind met een goede taalontwikkeling zal zonder veel moeite nog een taal op niveau op kunnen pikken bij voldoende en goed aanbod. In een ideale situatie kent een allochtoon kind zijn moeder(s)taal goed en pikt daarna(aast) Nederlands op in het dagelijks leven.
quote:
Daarom spreken de meeste allochtonen ook slechter Nederlands dan autochtonen
Nee. Veel allochtonen spreken slechter Nederlands omdat ze te weinig in contact komen met de Nederlandse taal op moedertaalniveau, simpelweg omdat ze niet hoeven omdat hun gemeenschap groot genoeg is om in te "verdwijnen". Als je nooit Nederlands hoort of hoeft te spreken, leer je het niet. Als je alleen op school een leraar hoort praten maar je met je vriendjes weer in het Turks, Marokkaans-Arabisch of een Berbertaal verdergaat, dan wordt de taalachterstand niet ingelopen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80865816
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Juist dan gaat het op. Een kind moet taal op moedertaalniveau aangeboden krijgen om de taalontwikkeling goed te laten verlopen, het maakt niet uit welke taal/talen. Een kind met een goede taalontwikkeling zal zonder veel moeite nog een taal op niveau op kunnen pikken bij voldoende en goed aanbod. In een ideale situatie kent een allochtoon kind zijn moeder(s)taal goed en pikt daarna(aast) Nederlands op in het dagelijks leven.
[..]

Nee. Veel allochtonen spreken slechter Nederlands omdat ze te weinig in contact komen met de Nederlandse taal op moedertaalniveau, simpelweg omdat ze niet hoeven omdat hun gemeenschap groot genoeg is om in te "verdwijnen". Als je nooit Nederlands hoort of hoeft te spreken, leer je het niet. Als je alleen op school een leraar hoort praten maar je met je vriendjes weer in het Turks, Marokkaans-Arabisch of een Berbertaal verdergaat, dan wordt de taalachterstand niet ingelopen.
Ik heb geen zin om in een welles-nietus discussie te komen maar je moet je eigen nog flink inlezen
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:31:25 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_80865871
Ik krijg wekelijks pamfletten van jonge politicologie studenten waarin opgeroepen wordt tot een Marxistische of een groene revolutie. Volgens die mensen borrelt er al decennia lang wat onder de oppervlakte en dankzij de economische crisis of Wilders is de tijd rijp voor een 'nieuwe generatie' die het allemaal anders doet.

Ik wacht nog steeds.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')