quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:34 schreef shifto het volgende:Hoewel sommige het echt wel vrijwillig doen en het echt leuk vinden. Ik heb altijd zon meelevend "jammer.." gevoel bij prostituees..
tja, dat geld bij sommige meiden ook andersom, dan is het eigenlijk reuze jammer en doodzonde dat ze niks doen met hun leuke uitstraling en gewoon er één toevallige boerenlul voor niks-of-weinig op laten kruipen

Overigens het stuk van die vrouw komt op mij wel over alsof te wel een positieve persoonlijkheid omdat ze én eerlijk overkomt, en niet als iemand die zich al tezeer in een 'slachtoffer-rol' presenteert...
ze komt juist over als een zelfbewust iemand die non-conformistisch is en duidelijk haar keuze gemaakt heeft...
maar ook bijna en beetje 'té positief', imho.
wél vind ik het verrassend dat ze op bepaalde punten echter onzettend 'goedgelovig' overkomt en een beetje alsof ze enorm op zoek is naar een bepaalde vorm van 'erkenning' van buitenaf ...
Waarom ze nu kennelijk zo enorm open is? kennelijk 'iedereen' heel makkelijk van haar beroep verteld (zoals haar ouders en al haar vrienden en uiteindelijk ook de buurvrouw; Ze legt niet helemaal exact aan hoe die buurvrouw het te weten komt, maar suggereert wel dat die het te weten kwam omdat ze zelf 'iets te openhartig was').
Dat gecombineerd met het vertellen over die '
geldmannetjes' die het schijnbaar 'telkens weer niet zo goed met haar voor hebben', komt het ook een beetje over alsof ze kennelijk ook heel makkelijk 'gebruik' van zich laat maken .. leuk dat ze daar verder niet al te moeilijk over doet, maar mogelijk hangt dat juist ook samen... als je kennelijk zo makkelijk eroverheen stapt dat je belogen wordt en bestolen, mist ergens ook iets aan 'eigenwaarde'..
Dat ze haar lichaam verkoopt is verder imho haar eigen keuze, maar ik vind het schokkerender dat ze kennelijk het evenmin erg moeilijk ermee heeft belogen, bestolen en misbruikt te worden door haar 'geldmannetjes'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25