abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80933008
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:58 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Het kan mij weinig schelen wat anderen ervan vinden dat ik de telegraaf lees
Ik lees alleen wat me aanspreekt er zal heus ook wel waarheden in de telegraaf staan anders zou die krant toch niet zo goed lopen?
Ik vind het juist leuk dat niet alles zo serieus is. Ellende is er al genoeg te lezen en te zien op t nieuws

Helemaal mee eens, en laten we eerlijk wezen: de Frontpage van Fok is zowat het zelfde als de Telegraaf!
(Vooral dankzij de inbreng van Djeez! )

Anyway, een man die door veel mediteren en de zegen van een godin nu dus niet meer hoeft te eten of te drinken.
Zou die godin een manifestatie van zijn eigen geloof zijn, om in zijn eigen belevingswereld aan te tonen dat hij een doorbraak heeft gehad? Er wordt gezegd dat de spirituele wereld zo oneindig complex is, dat veel dingen sterk vereenvoudigd aan ons getoond worden. (Beetje zoals met Star Trek Voyager dat Q an Captain Janeway liet zien hoe het Q Continuum er uit zag.)
pi_80934751
Filmpje gekeken en meteen de neuroloog gegoogled(Sudhir Shah)
Dit is zijn website, wat me opvalt is dat er teveel bullshit over 'spiritualiteit' erbij staat.
http://www.sudhirneuro.org/index.php

Goed, toen even naar zijn fotogallerij zitten kijken en ik kwam dit foto tegen:

Dit is dezelfde man als op de video.

Even door een software programma halen en dit is wat je krijgt:

Hij heeft hem dus 3 jaar geleden ontmoet, en pas nu doet hij er onderzoek naar? Hoax imo.
lol?
pi_80935927
Het kan zijn dat die man eerst de medische wereld er enthousiast voor moest zien te krijgen, of dat hij eerst zekerheid wilde hebben voor hij het onderzoek in ging stellen of wat dan ook.
Ik kan me best voorstellen dat onderzoekers niet op stel en sprong ergens mee bezig kunnen gaan.
pi_80936853
ja dat zou best kunnen idd !
  zondag 2 mei 2010 @ 16:43:00 #155
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80937006
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:21 schreef ToT het volgende:
Het kan zijn dat die man eerst de medische wereld er enthousiast voor moest zien te krijgen, of dat hij eerst zekerheid wilde hebben voor hij het onderzoek in ging stellen of wat dan ook.
Ik kan me best voorstellen dat onderzoekers niet op stel en sprong ergens mee bezig kunnen gaan.
maar als je leest dat die onderzoekers spiritualiteit niet schuw zijn, moet er toch een belletje gaan rinkelen?
De gast wordt notabene een "volksbedrieger" genoemd. Dat wordt heus niet over iedereen gezegd hoor, dat komt ergens vandaan.

Maar goed.. "het is onmogelijk om iemand met rationele argumenten te overtuigen van iets waar de persoon niet met rationele argumenten op is gekomen" , en daar sluit ik me bij aan.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_80937649
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

maar als je leest dat die onderzoekers spiritualiteit niet schuw zijn, moet er toch een belletje gaan rinkelen?
De gast wordt notabene een "volksbedrieger" genoemd. Dat wordt heus niet over iedereen gezegd hoor, dat komt ergens vandaan.

Maar goed.. "het is onmogelijk om iemand met rationele argumenten te overtuigen van iets waar de persoon niet met rationele argumenten op is gekomen" , en daar sluit ik me bij aan.
Michielos, je kent me onderhand als een behoorlijk rationeel denkend persoon, mag ik hopen. Ik hoop dat ik dat in BNW wel bewezen heb zo onderhand. Mag ik dan alsjeblieft ook even een spirituele kant hebben die ik hier met gelijkgestemden wil delen?

Dat van die volksbedrieger: zo wordt hij door een groep SCEPTICI daar genoemd, niet door heel India of zijn dorpsgenoten of whatever. Echte sceptici geloven nergens in, DUS MOET deze man wel een bedrieger zijn!
Dat de onderzoekers niet schuw van spiritualiteit zijn: tja misschien zijn ze dan niet neutraal, maar ANDERE onderzoekers die echt 100% wetenschappelijk bezig zijn, zullen het juist met een extreem sceptische blik benaderen en hoe dan ook het per sé proberen te ontkrachten.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:50:30 #157
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80939665
http://www.randi.org/jr/122603li.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
http://skepdic.com/inedia.html

in 2003 is deze dorpsgek overigens al eerder "ontmaskerd".

verwachte antwoorden:

- Ja maar dat is Randi, een nare sceptic

- Ja maar omdat ie het destijds deed, wil niet zeggen dat ie het nu ook doet (... )

- Ow , deze is nep.. jammer maar het kan echt hoor

Ik zeg: in ruimte stoppen, licht uit.. hem daar jaar laten zitten en dan open maken om te kijken hoe healthy deze man nog is...

[ Bericht 3% gewijzigd door Michielos op 02-05-2010 18:19:08 ]
pi_80939715
quote:
The neurologist who oversaw the test, said: "This is a one-of-a-kind case." No it's not. These claims are very common, not only in India but in other parts of the Far East —
Precies wat ik al de hele tijd zei.. als je weet hoe de cultuur in SE asia is weet je ook dat je dit niet serieus kan nemen Zodra je daar heilig bent slikken ze al alles van je
pi_80940824
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:50 schreef Michielos het volgende:
http://www.randi.org/jr/122603li.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
http://skepdic.com/inedia.html

in 2003 is deze dorpsgek overigens al eerder "ontmaskerd".

verwachte antwoorden:

- Ja maar dat is Randi, een nare sceptic

- Ja maar omdat ie het destijds deed, wil niet zeggen dat ie het nu ook doet (... )

- Ow , deze is nep.. jammer maar het kan echt hoor

Ik zeg: in ruimte stoppen, licht uit.. hem daar jaar laten zitten en dan open maken om te kijken hoe healthy deze man nog is...
Waar zie je in die linkjes dat specifiek HIJ ontmaskerd is? Ik zie wel dat er een reeks van soortgelijke claims idd zijn ontmaskerd, maar over specifiek deze man zie ik het niet zo snel?
  zondag 2 mei 2010 @ 18:28:54 #160
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80940893
Ik moet bij deze kerel steeds denken aan die Jonge gast die een jaar of wat in meditatie onder een boom zit, ook india dacht ik
The truth was in here.
pi_80941064
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:28 schreef Bastard het volgende:
Ik moet bij deze kerel steeds denken aan die Jonge gast die een jaar of wat in meditatie onder een boom zit, ook india dacht ik
Yup, die is al eerder in dit topic naar voren gekomen en die is hoogstwaarschijnlijk wel een oplichter, want je mocht hem alleen maar op bepaalde uren van de dag zien. Op de momenten dat je hem niet mocht zien, ging ij in diepere meditatie of whatever!
  zondag 2 mei 2010 @ 18:34:14 #162
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80941071
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:28 schreef Bastard het volgende:
ja en die wat opeens verdween om later weer te 'verschijnen".
  zondag 2 mei 2010 @ 18:35:09 #163
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80941103
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Waar zie je in die linkjes dat specifiek HIJ ontmaskerd is? Ik zie wel dat er een reeks van soortgelijke claims idd zijn ontmaskerd, maar over specifiek deze man zie ik het niet zo snel?
daar linkte ik ook niet naar, maar in 2003 is de beste man al ontmaskerd.
pi_80941136
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:35 schreef Michielos het volgende:

[..]

daar linkte ik ook niet naar, maar in 2003 is de beste man al ontmaskerd.
Waar heb je dat gelezen?
  zondag 2 mei 2010 @ 18:36:18 #165
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80941151
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?
on tha intarrwebs
pi_80941214
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:36 schreef Michielos het volgende:

[..]

on tha intarrwebs
Ow in DAT geval moet het waar zijn!
  zondag 2 mei 2010 @ 18:41:20 #167
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80941332
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Ow in DAT geval moet het waar zijn!
Yup, zo wordt hier toch grotendeels gedacht dus waarom niet

een nieuwssite zegt iets, dus is het waar
een een of andere gast zegt iets, en dus is het waar (ook al druist het volledig in tegen alles wat we weten over het leven)
pi_80941370
Weet je? Laat maar helemaal zitten, ik ben nu echt klaar met dit topic!
Spirituele zaken bespreek ik wel op forums waar mensen wél een beetje open-minded over spirituele zaken kunnen praten!
Ik wilde een poging wagen om het ook hier te doen, maar spiritualiteit is absoluut bedrog volgens velen blijkbaar en als je ergens in gelooft, moet het keihard uit je hoofd geramd worden.
  zondag 2 mei 2010 @ 18:44:26 #169
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80941456
Nja, wat wil je dan horen?
Dat het waar is? Dit is gewoon simpel boerenbedrog dat in een zuid oost Aziatische cultuur niet of amper aan de kaak wordt gesteld. Als je daar heilig bent, mag je alles claimen, iedereen gelooft het toch.

Maar ok..

het is waar. De beste man heeft deze gave echt!

zo dan?
pi_80941521
Wat een reactie weer Zet dan gewoon in je OP dat je geen discussie wil hebben of het waar is of niet en dat je alleen wil praten over magisch nectar en zonne-energie
Simpel zat

Openminded noemen in 1 zin waar je niet wil dat mensen een andere mening er op nahouden vind ik overigens echt niet PASSEN maar goed

[ Bericht 13% gewijzigd door Flammie op 02-05-2010 18:52:28 ]
pi_80941604
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:43 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

EN water. Dat is vrij onmogelijk na 2 dagen ofzo.
Dat niet. In haïti haalden ze ook nog na meer dan twee weken mensen onder het puin vandaan, die geen eten en drinken tot hun beschikking hadden. Maar dat zijn dan ook een soort supermensen die altijd onder extreme omstandigheden leven en waarbij de zwakkeren snel dood gaan.
pi_80941650
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat niet. In haïti haalden ze ook nog na meer dan twee weken mensen onder het puin vandaan, die geen eten en drinken tot hun beschikking hadden. Maar dat zijn dan ook een soort supermensen die altijd onder extreme omstandigheden leven en waarbij de zwakkeren snel dood gaan.
En zelfs hun zullen het geen 70 jaar uithouden ZONDER eten en ZONDER drinken
pi_80944439
Waar het mij om gaat is dat de discussie gewoon om zeep geholpen wordt door mensen die continu lopen te blaten dat het allemaal boerenbedrog is!

Ik ben WEL open minded, maar ik baal er gewoon stevig van dat een topic als deze meteen zo gesaboteerd moet worden. Ik wil juist kijken naar mogelijkheden, niet naar onmogelijkheden.
Dat mensen het bullshit vinden is gewoon duidelijk, en dat mensen zo graag met minachtende opmerkingen moeten gooien was ook wel te verwachten, maar tegen beter weten in had ik op een prettige discussie gehoopt.
pi_80944844
[Attentie! Lezen AUB]Nieuwe regel in TRU.

Eigen verantwoordelijkheid lijkt me Als je niet wil dat mensen tegengas komen geven en dit soort verhaaltjes niet zomaar voor waar aannemen dan kun je dat melden

Klein stukje in je OP schrijven en dan kun je verder fantaseren met andere gelijkgestemden
pi_80945192
Fantaseren.....ja laat maar helemaal zitten weer. En eigen verantwoordelijkheid? Ik dacht dat ik wel duidelijk genoeg was in het topic zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')