abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 april 2010 @ 15:33:32 #101
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_80844772
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:11 schreef flyguy het volgende:
Daarnaast is Moody's geloof ik ook nog in handen van Buffett. In principe kan hij daar hele leuke dingen mee doen
Klopt Lehman Br. before the fall was rated AAA.
Ratings van Fitch staan daarom in Europa iets hoger aangeschreven.
pi_80845151
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Intussen worden we dus weer genaaid met de euro.
Deze problematiek had je al bij de invoering van de euro kunnen zien aankomen. Er zijn gewoon te weinig drukmiddelen om landen te houden aan het gestelde financieringstekort. Ze hadden de regels zo moeten stellen dat zulke landen gewoon eruit gezet kunnen worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:56:24 #103
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_80845721
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:56 schreef Drugshond het volgende:
Ding Flof Bips
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  donderdag 29 april 2010 @ 18:09:19 #105
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80850231
RTL Z - KaZ vraag 3: Waarom laten we Griekenland niet gewoon failliet gaan?

We are doomed if we do, we are doomed if we don't
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_80850335
Hoelang nog voor Italie omvalt? dan kunnen wij de Euro wel afschrijven.
Die Denen zijn zo gek nog niet.
  donderdag 29 april 2010 @ 18:16:07 #107
141482 Q.
JurassiQ
pi_80850385
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Deze problematiek had je al bij de invoering van de euro kunnen zien aankomen. Er zijn gewoon te weinig drukmiddelen om landen te houden aan het gestelde financieringstekort. Ze hadden de regels zo moeten stellen dat zulke landen gewoon eruit gezet kunnen worden.
Het verdrag van Maastricht is gewoon een zwakzinnig verdrag zonder ruggegraat wat de 'goede' Eurolanden keihard in de reet laat naaien zonder enige vorm van verweer.
For great justice!
pi_80850990
Moeten Spanje, Portugal, Italie en Ierland nu ook mee betalen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80851012
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Meespelen.. je bedoelt andere landen binnenvallen enzo?
Nee helemaal niet... ik bedoel het alleen economisch. We kunnen wel speculeren tegen een individueel EU-land, maar niet tegen een individuele staat van de USA. Dat is wel wat krom.
  donderdag 29 april 2010 @ 18:43:08 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80851027
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jep, maar de mensen die dat destijds al inzagen en schreven kregen spot en hoon ten deel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 april 2010 @ 18:55:10 #111
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_80851316
quote:
Griekenland nu zonder pardon de euro uit schoppen zal een kettingreactie teweegbrengen. Men zal de euro en de EU niet meer vertrouwen en de euro flikkers in elkaar.
Zonder pardon nee ok, maar is het niet juist beter voor de euro om zo'n land als Griekenland eruit te zetten. Ook als gebaar van "met sjoemelen kom je niet ver"? Ik denk dat Griekenland toch wel een uitzondering is. Iemand die het beter weet?
quote:
Je kan griekenland uiteraard niet uit de euro zetten
Officieel kan het niet, maar als het de beste oplossing zal zijn, dan zal het echt wel gebeuren hoor. Er zijn al zoveel andere wetten en verdragen gebroken...

[ Bericht 38% gewijzigd door aarsschimmel op 29-04-2010 19:02:11 ]
shoarma is lekker
pi_80851599
ik heb het niet eens over wettelijk gezien,

wat denk je wat er gaat gebeuren als al die banken miljarden aan staatspapieren moeten afschrijven? als griekenland gaat gaan spanje ierland portugal en italie mee.
Winners never quit,quitters never win
  donderdag 29 april 2010 @ 19:11:40 #113
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_80851819
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:05 schreef stefan_s het volgende:

wat denk je wat er gaat gebeuren als al die banken miljarden aan staatspapieren moeten afschrijven? als griekenland gaat gaan spanje ierland portugal en italie mee.
Dat laatste is zeker een gevaar. Maar Griekenland is gewoon een geval apart.
En Nederlandse banken zitten "slechts" voor 12 miljard in Griekse bonds. Een lening aan Griekenland is in dit geval gewoon een gift. Het gaat ons zeker geld kosten, maar ik heb het idee dat Griekenland gewoon een bodemloze put is waarvan een faillissement vroeg of laat onvermijdelijk is.
shoarma is lekker
pi_80852076
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:11 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker een gevaar. Maar Griekenland is gewoon een geval apart.
En Nederlandse banken zitten "slechts" voor 12 miljard in Griekse bonds. Een lening aan Griekenland is in dit geval gewoon een gift. Het gaat ons zeker geld kosten, maar ik heb het idee dat Griekenland gewoon een bodemloze put is waarvan een faillissement vroeg of laat onvermijdelijk is.
Dat denk ik ook ja, Griekenland moet asap weer terug naar een eigen munteenheid, die ze lekker jaarlijks kunnen devalueren, zodat ze de ambtenaren ieder jaar een forse loonsverhoging kunnen geven
helaas zullen de obligaties in Euro's dan nooit meer terug betaald gaan worden
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  donderdag 29 april 2010 @ 19:41:53 #115
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_80852929
Ik krijg ook steeds meer het idee dat de duitsers toch nee gaan zeggen. Tenzij de Grieken zoveel moeten interen zoals drastische belasting verhogingen, pensioenleeftijd ineens met 10 jaar omhoog, honderd duizenden ambtenaren ontslaan, met als gevolg dat het land uit elkaar valt door boze Grieken.

De Griekse regering kan gewoon niks, enerzijds boze (noord) eurolanden vs eigen bevolking voor wie zal de Griekse overheid kiezen? Ik denk als het er op aan komt voor het laatste... dus geen bailout lening voor Griekenland..
pi_80852944
bij het NOS journaal hadden ze het erover dat als de banken moeten afschrijven op hun leningen aan Griekenland, er nieuwe kapitaal injecties nodig zijn. Maar dat begrijp ik niet. Waar zou een bank geld nodig hebben als ze moeten afschrijven op een lening? Dat geld hebben ze sowieso al niet in kas, het is enkel een vordering.

Of mis ik nu basis-kennis economie?
pi_80853033
ze moeten die obligaties op de markt brengen voor een lagere prijs, wat leidt tot verlies.
pi_80853046
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:05 schreef stefan_s het volgende:

Ik denk dat Griekenland niet in staat zal blijken terug te betalen omdat 2/3 van de bevolking geen bailout wenst van de EU en het IMF. Er is simpelweg geen draagvlak voor in tegenstelling tot een land als Ierland. De huidige regering hoopt erop dat ze de bailout miljarden krijgen in ruil voor een hervormingspakket. Zodra deze gelden zijn overgemaakt is de buit binnen. Een volgende regering zal aansturen op een default en keihard gaan onderhandelen om te herstructureren. Dat betekent dat een groot deel van de leningen en rente niet zal worden terugbetaald of op veeeeeeel langere termijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_80853175
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:44 schreef stefan_s het volgende:
ze moeten die obligaties op de markt brengen voor een lagere prijs, wat leidt tot verlies.
Ja en? Ze hebben momenteel het geld niet, enkel een stukje papier dat zegt dat ze recht hebben op dat geld. En dat verlies is enkel op de waarde van de obligaties ten tijde van de aanschaf.
pi_80853256
ja je hebt gelijk, de obligaties zijn al betaald.
edit: heb even het stukje opgezocht,

hij zegt dat de beleggers zwakke banken gaan 'shorten' vanwege de afschrijving van die papieren wat er voor zorgt dat de beurzen inzakken, en dat we daarom een kapitaal injectie nodig hebben.

http://nos.nl/video/15405(...)and-lijkt-nabij.html

[ Bericht 79% gewijzigd door stefan_s op 29-04-2010 19:58:17 ]
pi_80853866
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:51 schreef stefan_s het volgende:
ja je hebt gelijk, de obligaties zijn al betaald.
edit: heb even het stukje opgezocht,

hij zegt dat de beleggers zwakke banken gaan 'shorten' vanwege de afschrijving van die papieren wat er voor zorgt dat de beurzen inzakken, en dat we daarom een kapitaal injectie nodig hebben.

http://nos.nl/video/15405(...)and-lijkt-nabij.html
Dank, snap ik het nu ook
  donderdag 29 april 2010 @ 22:02:01 #122
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_80857601
Dan schrijven we toch gewoon niet af? Ik las laatst ergens dat "mark to fantasy" voor de amerikaanse banken dé reden is dat de economische groei in de VS alweer hoger is dan die in de EU.
Never explain, never apologize.
  donderdag 29 april 2010 @ 22:06:16 #123
45206 Pietverdriet
pi_80857769
Vrijwel iedere europeaan vergist zich keer in de flexibiliteit van de VS economie.
pi_80860423
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:42 schreef RvLaak het volgende:
bij het NOS journaal hadden ze het erover dat als de banken moeten afschrijven op hun leningen aan Griekenland, er nieuwe kapitaal injecties nodig zijn. Maar dat begrijp ik niet. Waar zou een bank geld nodig hebben als ze moeten afschrijven op een lening? Dat geld hebben ze sowieso al niet in kas, het is enkel een vordering.
Waar het om gaat is de balans van de bank, boekhouden dus. Afschrijvingen op activa zijn kosten, drukken dus de winst (of zorgen er zelfs voor dat het een verlies wordt), en leveren daarom een aanslag op het eigen vermogen. Dan gaan er drie effecten spelen. De solvabiliteit van een onderneming wordt bepaald door de verhouding tussen eigen vermogen en vreemd vermogen, de solvabiliteit daalt dus. Het werkkapitaal van een onderneming wordt mede bepaald door het eigen vermogen, en dat daalt dus ook, dat is erg nadelig omdat het werkkapitaal een belangrijke maatstaf is voor de kredietwaardigheid van een onderneming. Ten derde is er nog de leverage, verhouding vreemd vermogen en eigen vermogen, die stijgt dus als gevolg van de afschrijvingen.

De bank (of iedere onderneming) moet dan zijn eigen vermogen weer aan zien te vullen om al deze effecten te compenseren. Dat kan je doen op de markt door aandelen uit te geven, of dat kun je doen bij de overheid in de vorm van steun aan de banken.

Daarom werd er ook zo'n trucendoos bij ING opengetrokken, geld uitlenen aan ING vergroot namelijk het vreemde vermogen van ING en helpt dus niet om het eigen vermogen van ING te vergroten, sterker nog de problemen verergeren juist door de toename van het vreemde vermogen. Wat heeft men bij ING gedaan, er is een speciaal effect (security) gevormd dat verkocht is aan de Nederlandse staat, dat de economische eigenschappen heeft van vreemd vermogen, maar dat boekhoudkundig gezien kan worden als eigen vermogen.
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:44 schreef stefan_s het volgende:
Daar heeft het dus niks mee te maken. De oorzaak van de steun aan banken is boekhoudkundig van aard.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 29-04-2010 23:26:47 ]
pi_80860476
Is bijna een blue-print van Argentinie in 2001

Ik wacht nog effe op de feestende Senaat na het uitroepen van een default
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80861104
Duitsland gaat hoogstwaarschijnlijk toch op het laatste moment akkoord. Merkel d´r toon was vandaag alweer wat milder richting de grieken en ook zij weet dondersgoed dat wanneer er geen hulp tot stand komt dit meteen kan leiden tot een volgende bankencrisis.

We schuiven het gewoon weer wat naar achteren zoals met alles want pijn willen we in ieder geval nu nog niet leiden.
pi_80861146
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Vrijwel iedere europeaan vergist zich keer in de flexibiliteit van de VS economie.
Was ook mooi te zien dat de crisis net uit brak. De Amerikanen zijn direct begonnen met aflossen van schulden.

Helaas zit er nu een Obama en een democraten meerderheid in het congres
pi_80861154
Merkel wacht tot volgende week
pi_80861190
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is bijna een blue-print van Argentinie in 2001

Ik wacht nog effe op de feestende Senaat na het uitroepen van een default
Die zijn dat toch ook nog steeds niet te boven?
pi_80861463
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die zijn dat toch ook nog steeds niet te boven?
Ligt er aan waar je het op meet. Ze kunnen in elk geval nog steeds niet geld lenen
pi_80861630
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je het op meet. Ze kunnen in elk geval nog steeds niet geld lenen
Was het eigenlijk een default op binnenlandse tegoeden (dus schuldpapieren in bezit van Argentijnen) of van buitenlanders? Of beide?:P
pi_80861648
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 00:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Was het eigenlijk een default op binnenlandse tegoeden (dus schuldpapieren in bezit van Argentijnen) of van buitenlanders? Of beide?:P
Beide
pi_80865954
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:44:00 #134
45206 Pietverdriet
pi_80866029
hoe lang nog voor de euro
http://www.fd.nl/artikel/14766928/krugman-roubini-somber-euro
persoonlijk denk ik dat de euro binnen een paar jaar ons spaargeld waardeloos maakt.
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:18:03 #135
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80866560
Ik denk ook niet dat de euro nog lang blijft bestaan. Niet meer dan logisch als je ieder land erbij wilt hebben. Een hoop landen voegen namelijk geen reet toe.
Bedankt Hans.
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:20:33 #136
45206 Pietverdriet
pi_80866624
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:18 schreef bascross het volgende:
Ik denk ook niet dat de euro nog lang blijft bestaan. Niet meer dan logisch als je ieder land erbij wilt hebben. Een hoop landen voegen namelijk geen reet toe.
Oh jawel, schulden en instabiliteit.
pi_80866837
Begrotingssteun mocht toch niet meer?
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:50:04 #138
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80867308
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:18 schreef bascross het volgende:
Wat doe jij om je daartegen te wapenen? Heb je al je spaargelden naar buitenlandse valuta omgezet, en welke?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_80867350
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
hoe lang nog voor de euro
http://www.fd.nl/artikel/14766928/krugman-roubini-somber-euro
persoonlijk denk ik dat de euro binnen een paar jaar ons spaargeld waardeloos maakt.
De vraag is uiteraard hoe je je hierop het beste kunt voorbereiden. Je spaargeld onderbrengen in een andere valuta?
pi_80867431
Er wordt blijkbaar gesproken over het einde van de Euro, maar hoe moet ik me dat voorstellen?
Gaan de Euro biljetten en munten verdwijnen en krijgen we weer Guldens?
pi_80868042
quote:
The European Union and the International Monetary Fund may have to lend Greece 150 billion euros ($201 billion) over three years to keep the nation from the bond markets, Goldman Sachs Group Inc. said.

The EU and the IMF will need to inject more than three times the existing $60 billion aid package to give Greece the time to enact economic reform including reducing nominal wages by as much as 20 percent, Erik Nielsen, chief European economist with Goldman Sachs wrote in a note to clients today. Even a 75 billion-euro, 18-month lending program implies “important risks and could lead to debt restructuring,” he wrote.

“The IMF-EU dealing with the present liquidity issue will be more pronounced and longer than I had originally envisaged,” the London-based Nielsen said. “I suspect that some haggling is now going on between the IMF and the Euro-zone on the burden sharing of a bigger program, but I rather doubt that the Europeans can do more than the already announced 30 billion euro for the first year.”
Businessweek.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:17:38 #142
141482 Q.
JurassiQ
pi_80868110
En dat is alleen Griekenland, nu Portugal, Italië en Spanje nog. .
For great justice!
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:19:11 #143
45206 Pietverdriet
pi_80868164
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:54 schreef bohgek het volgende:
Er wordt blijkbaar gesproken over het einde van de Euro, maar hoe moet ik me dat voorstellen?
Gaan de Euro biljetten en munten verdwijnen en krijgen we weer Guldens?
Lijkt me dat je dan een nieuwe munt neemt, je zet de oude niet terug.
Je zou de florijn, mark, of watdanook, noem het de nieuwe gulden in kunnen voeren en zet die dan 1 op 1 over.
Veranderd alleen het tekentje voor het bedrag
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:20:15 #144
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80868192
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:15 schreef axis303 het volgende:

[..]

Businessweek.
Wel weer verrassend (eigenlijk niet) dat dit bericht van een GS mannetje komt
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:24:45 #145
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80868345
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lijkt me dat je dan een nieuwe munt neemt, je zet de oude niet terug.
Je zou de florijn, mark, of watdanook, noem het de nieuwe gulden in kunnen voeren en zet die dan 1 op 1 over.
Veranderd alleen het tekentje voor het bedrag
Nou dan mag ik hopen dat zo'n omzetting naar de nieuwe gulden netjes verloopt zonder al te veel geldverlies voor de Nederlandse burgers. Ik vrees dan echter het ergste, vooral als het in een chaotische periode gebeurt

Zeg maar dag naar je spaarcentjes
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:25:37 #146
45206 Pietverdriet
pi_80868373
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:20 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Wel weer verrassend (eigenlijk niet) dat dit bericht van een GS mannetje komt
De scherpste geesten in deze werken nu eenmaal vaak bij GS
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:27:15 #147
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80868425
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:50 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Wat doe jij om je daartegen te wapenen? Heb je al je spaargelden naar buitenlandse valuta omgezet, en welke?
Nee, niet interessant, want ik heb bijna niks.
Bedankt Hans.
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:27:38 #148
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80868441
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De scherpste geesten in deze werken nu eenmaal vaak bij GS
Tja, ze zijn wel scherp als het hun uitkomt, en verdacht strategisch om de euro schade aan te doen
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:30:13 #149
45206 Pietverdriet
pi_80868526
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:27 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Tja, ze zijn wel scherp als het hun uitkomt, en verdacht strategisch om de euro schade aan te doen
Nee, zichzelf te verrijken.
Maar GS heeft Griekenland niet in de euro gehaald, dat hebben onze politici gedaan. GS heeft de griekse staatsschuld niet laten exploderen, dat hebben de grieken gedaan, en de rest van de Eurozone heeft weggekeken.
pi_80868713
quote:
Griekenland akkoord met IMF en EU over harde begrotingsmaatregelen

Griekenland is een streng pakket aan extra besparingsmaatregelen overeengekomen met het IMF en de Europese Unie. De maatregelen zijn een voorwaarde om financiële steun te krijgen en moeten 23 miljard euro aan besparingen opleveren.

Akkoord
"We zijn in principe akkoord en zoals het er nu naar uitziet zullen er dit weekend verdere mededelingen gedaan worden", aldus een anonieme woordvoerder, die toevoegt dat de details van het pakket aan maatregelen vrijdag worden uitgewerkt. Griekenland zou 10 tot 11% van het BNP moeten gaan besparen.

De overeenstemming volgt op twee weken van gesprekken tussen de Griekse overheid, het IMF, de Europese Centrale Bank (ECB) en de Europese Commissie (EC).

"Er was niet veel ruimte voor onderhandeling," aldus de functionaris. "Dit is de manier waarop het IMF werkt - als je geld wilt moet het volgens hun voorwaarden."

Het IMF en de EU hebben eerder gezegd dat ze dit weekend tot een akkoord hopen te komen met Griekenland over het begrotingsbeleid, waardoor het mogelijk zou moeten worden om Griekenland begin mei van financiele steun te voorzien.

Pensioen
Opvallend voorstel is dat de gemiddelde pensioenleeftijd van ambtenaren omhoog gaat met 14 jaar, van 53 naar 67 jaar. Ook worden de pensioenen versoberd. Ambtenaren verliezen ook hun 13-de en 14-de maand.

Markten
De markten reageren goed: de beurs wint flink en de 2 jaars-rente op staatsobligaties zakt van 15,7 naar 12,7%.
RTLZ
Te bizar voor woorden die pensioenregeling voor ambtenaren. Nu die hun 13e en14e mnd verliezen en veel langer moeten doorwerken zullen ze wel zand in de economische machine gooien. Ik verwacht op redelijk korte termijn opstanden en herverkiezingen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')