Marokkaanse verhoormethode politiequote:Het politiekorps Gelderland-Zuid experimenteert met een alternatieve aanpak voor het ondervragen van Marokkanen. De nieuwe methode zorgt ervoor dat verdachten sneller bekennen, schrijft het AD woensdag.
Bij het experiment wordt een verdachte uit zijn cel gehaald door iemand in sjofele vrijetijdskleding. Die brengt hem voor ondervraging naar een rechercheur in maatpak. De rechercheur hoeft zijn koffie niet zelf te halen, die wordt namelijk gebracht.
Door dit soort kleine foefjes zou de rechercheur meer autoriteit uitstralen, waardoor de Marokkaan sneller bekent. De Rijksuniversiteit Groningen concludeerde volgens de krant eerder al dat Marokkanen moeilijk te ondervragen zijn. Ook zouden ze vaker ontkennen.
Bij Nederlandse verdachten zouden 'gezellige opmerkingen' vaak goed helpen. Bij Marokkaanse juist niet. Bij het experiment werden vijf Marokkaanse jongeren ondervraagd op de 'Hollandse' manier en vijf op de autoritaire manier. Bij de eerste groep gaf één verdachte informatie, bij de tweede groep legden er vier een bekentenis af.
De onderzoeker, recherchekundige Mijke van den Heuvell, deed ook onderzoek naar het verhoren van Turken, Antillianen, Afghanen en Armeniėrs..
Lees het bericht nou eerst eens!quote:Op woensdag 28 april 2010 09:13 schreef iamredleader het volgende:
Waarom, vraag ik me dan af
Wat is er voor "engs" aan een agent in maatpak?
En waarom werkt dit (alleen?) bij Marokkanen?
Italiaans maatpak....ik zeg maar iets....quote:Op woensdag 28 april 2010 09:13 schreef iamredleader het volgende:
Maar dan moet de "inhoud" van het pak ook Italiaans zijnquote:Op woensdag 28 april 2010 09:15 schreef DrDarwin het volgende:
Italiaans maatpak....ik zeg maar iets....
Ja, laten we aan martelpraktijken doen, wat een fantastisch idee.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:12 schreef vosss het volgende:
Ze moeten het gewoon zo doen als in die slechte politiefilms.
Gewoon zo een kutjong finaal aftuigen tijdens verhoor.
Waarom niet? Durf te wedden dat je dan heel snel je bekentenis krijgtquote:Op woensdag 28 april 2010 09:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, laten we aan martelpraktijken doen, wat een fantastisch idee.
Type Don Corleone/Scarface.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:17 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Maar dan moet de "inhoud" van het pak ook Italiaans zijn
Waarom moet ik meteen aan Jack Bauer denken?quote:Bij het experiment wordt een verdachte uit zijn cel gehaald door iemand in sjofele vrijetijdskleding.
Dat is eigenlijk wel waar denk ik, dat zie je ook als je een groepje op straat observeert.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:15 schreef L3IPO het volgende:
Omdat Mocro's goed reageren op een strakke hiėrarchie, zoals bij een groep apen...
Bij mensen die dit soort opmerkingen maken vraag ik me echt af of hun evolutie zelf niet ergens tot stilstand is gekomen.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:15 schreef L3IPO het volgende:
Omdat Mocro's goed reageren op een strakke hiėrarchie, zoals bij een groep apen...
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:33 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel waar denk ik, dat zie je ook als je een groepje op straat observeert.
Dat heeft niets met Marokkanen te maken. Eerder met de hiėrarchie bij zulke hanggroepen met jongeren.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:38 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Probeer het eens, hun omgang is echt nogal primitief; het haantjesgedrag, de agressie.
Niet dat alle Marokkanen zo zijn, maar je ziet het toch meer in die groepen. En ik vind het in deze context ook tekenend dat Marokkaanse mannen in gevangenissen bijvoorbeeld zwaar zijn oververtegenwoordigd, en op universiteiten nauwelijks te bekennen zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Marokkanen te maken. Eerder met de hiėrarchie bij zulke hanggroepen met jongeren.
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:48 schreef A-mineur het volgende:
Bij mij zou dat niet werken, ik weet toch dat er een eenstreper onder dat pak zit.
That made me laughquote:Op woensdag 28 april 2010 09:15 schreef L3IPO het volgende:
Eigenlijk ben ik meer nieuwsgierig wie er in dat pak zat. Was het een blanke, Marokkaan etc etc.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:17 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Maar dan moet de "inhoud" van het pak ook Italiaans zijn
Armeniėrs?quote:De onderzoeker, recherchekundige Mijke van den Heuvell, deed ook onderzoek naar het verhoren van Turken, Antillianen, Afghanen en Armeniėrs..
De theorie is misschien leuk, maar tien proefpersonen is natuurlijk totaal niet significant.quote:Bij Marokkaanse juist niet. Bij het experiment werden vijf Marokkaanse jongeren ondervraagd op de 'Hollandse' manier en vijf op de autoritaire manier. Bij de eerste groep gaf één verdachte informatie, bij de tweede groep legden er vier een bekentenis af.
Wat is daar nou vreemd aan dan?quote:
Ik kan me voorstellen dat je in zo een onderzoek buiten de genoemde nationaliteiten ook andere risicogroepen meneemt, bijv. Bulgaren, Albanezen, Joegoslaven, Roemenen en Italianen. Maar Armeniers?quote:
Dadelijk komen de Brazilianen, Bulgaren, Belgen, daarna de Chilenen enzo.quote:
Dan denken ze dat je een college van de Mac bentquote:Op woensdag 28 april 2010 10:33 schreef Pool het volgende:
Ik heb ook nog nooit last gehad van een Marokkaan terwijl ik een pak aan had!
En ook nog nooit op momenten dat ik een banaan in mijn oor had, dus dat is het volgende dat de recherche kan proberen.
Wat zou je bij hen moeten doen? Een flamboyante Berlusconi-achtige rechercheur met hoed, die koffie krijgt van een lekker blond wijf met Milanees-modieus mantelpakje?quote:Op woensdag 28 april 2010 10:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
en Italianen.
quote:Op woensdag 28 april 2010 10:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat zou je bij hen moeten doen? Een flamboyante Berlusconi-achtige rechercheur met hoed, die koffie krijgt van een lekker blond wijf met Milanees-modieus mantelpakje?
Als ik het zo lees wordt er nu op grotere schaal geėxperimenteerd?quote:Op woensdag 28 april 2010 10:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De theorie is misschien leuk, maar tien proefpersonen is natuurlijk totaal niet significant.
Het experiment is uitgebreid naar andere bevolkingsgroepen, maar de conclusie over Marokkanen wordt getrokken op basis van dit ene onderzoekje.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:00 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik het zo lees wordt er nu op grotere schaal geėxperimenteerd?
Het kan ook die Israėlische vlag zijn die je in je handen had.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:08 schreef mirved het volgende:
Ben al paar keer voor vuile jood uitgescholden door Marokkanen toen ik in mijn pak van het station naar een klant liep. Dus het maakt wel degelijk iets los bij hun.
ik ben blij dat nederland het nog op vredelievende wijze probeert aan te pakken.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:36 schreef Santello het volgende:
Right...
Dit is een algemeen iets, niet special voor een marokkaan.
Ga maar lekker door Nederland.
Zo vatsige agent met jaren 30 bril, een knuppel, opgeschoren haar, peuk in de bek en een beetje op tafel slaan?quote:Op woensdag 28 april 2010 11:41 schreef Mylene het volgende:
Ik denk dat een Amerikaanse agent in uniform hier ook meer indruk zal maken dat die vormloze uniformen die de agenten hier dragen.
Ja ongetwijfeld. Maar of het de waarheid is, is een tweede.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom niet? Durf te wedden dat je dan heel snel je bekentenis krijgt
Of de keppel.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het kan ook die Israėlische vlag zijn die je in je handen had.
misschien moeten ze dan maar met de schoen op tafel gaan verhoren.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:22 schreef Vengerr het volgende:
Ik zag vorig jaar een film over de Amerikaanse bezetting van Irak en een soldaat had een nep pistool gekerft van hout en zwart gemaakt met schoenpoets.
De reden was dat Irakese burgers niet terugdeinsden voor zijn M16 geweer maar wel voor een zwart pistool omdat de republikeinse garde die ook gebruikte.
De film was fictief maar ze maakten wel een goed punt over slim gebruik maken van psychologie.
Ja man, heb jij geen last van kutarmeniers die op straathoeken iedereen lastigvallen? Het is dat ze Christelijk zijn, anders had Wilders er allang kamervragen over gesteld.quote:
Criminelen moet je hard aanpakken.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben blij dat nederland het nog op vredelievende wijze probeert aan te pakken.
dat vroeg ik me ook al af.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom vertelt de politie dit aan de media? Dan doorzien die ettertjes direct het trucje de volgende keer dat ze worden opgepakt.
Een Pavlov-effect blijft een Pavlov-effect, of je je nou realiseert dat je die hebt of niet maakt weinig uit, ingebakken is ingebakken ..quote:Op woensdag 28 april 2010 13:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Erg lomp inderdaad, nee extreem lomp zelfs, om dit in de media bekend te maken.
Dat soort mannetjes lezen het nieuws toch niet.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom vertelt de politie dit aan de media? Dan doorzien die ettertjes direct het trucje de volgende keer dat ze worden opgepakt.
quote:
Psychologisch he, het plebs ziet daar niet doorheenquote:Op woensdag 28 april 2010 09:13 schreef iamredleader het volgende:
Wat is jouw definitie van crimineel?quote:Op woensdag 28 april 2010 12:50 schreef Santello het volgende:
[..]
Criminelen moet je hard aanpakken.
Als iemand gemarteld wordt bekent ie nog dat hij de maan heeft opgehangen, man.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:23 schreef mstx het volgende:
[..]
Waarom moet ik meteen aan Jack Bauer denken?Als ze op zijn manier ondervragen bekennen ze nog sneller.
![]()
Met het grote risico dat iemand ook dingen gaat bekennen die hij/zij nooit heeft gedaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als iemand gemarteld wordt bekent ie alles, man.
Exactly !!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Met het grote risico dat iemand ook dingen gaat bekennen die hij/zij nooit heeft gedaan.
die van mij: bontkraag op de jas, met een marokkaans accent.quote:
Een afgehakt paardenhoofd voor de voeten werpen.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat zou je bij hen moeten doen? Een flamboyante Berlusconi-achtige rechercheur met hoed, die koffie krijgt van een lekker blond wijf met Milanees-modieus mantelpakje?
Dat dus.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:15 schreef L3IPO het volgende:
Omdat Mocro's goed reageren op een strakke hiėrarchie.
En kan je nagaan, tegenwoordig zijn dat niet alleen Marokkanenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die van mij: bontkraag op de jas, met een marokkaans accent.
Vraag maar aan Andre Ooijer.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:29 schreef bijdehand het volgende:
En kan je nagaan, tegenwoordig zijn dat niet alleen Marokkanen
Dat zal bij Marokkanen geen probleem zijn, die zijn altijd schuldig.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Met het grote risico dat iemand ook dingen gaat bekennen die hij/zij nooit heeft gedaan.
Dat zal bij Joden geen probleem zijn, die zijn altijd schuldig.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:53 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Dat zal bij Marokkanen geen probleem zijn, die zijn altijd schuldig.
Met geen van die groepen heb ik negatieve ervaringen. Criminele Marokkanen heb je echter overal.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zal bij Joden geen probleem zijn, die zijn altijd schuldig.
Dat zal bij homo's geen probleem zijn, die zijn altijd schuldig.
Dat zal bij négers geen probleem zijn, die zijn altijd schuldig.
En, wat vind je er van?²
Wie?quote:
Overdrijf je niet een beetje?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:03 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Met geen van die groepen heb ik negatieve ervaringen. Criminele Marokkanen heb je echter overal.
niet helemaal. ik ondervind met de opgenoemde groepen van bsb ook geen hinder.quote:
ALTIJD?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:53 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Dat zal bij Marokkanen geen probleem zijn, die zijn altijd schuldig.
is dit geen rassenonderscheid (en was dat niet verboden in nederland - mensen discrimineren op basis van afkomst)quote:Op woensdag 28 april 2010 09:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Marokkaanse verhoormethode politie
Briljant
Ik ook niet, maar het gaat mij wat ver om te stellen dat criminele Marokkanen overal zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet helemaal. ik ondervind met de opgenoemde groepen van bsb ook geen hinder.
moslims zijn geestig, maar eisen wel een boel.
statistisch gezien heb je wel een goeie kans dat als je 100 marokkanen hebt er hier een aantal crimineel van zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het gaat mij wat ver om te stellen dat criminele Marokkanen overal zijn.
Dat is gewoon zo, het is echt niet alleen een probleem in de randstad. En de statistieken die aangeven hoe oververtegenwoordigd ze zijn in de criminaliteit zijn al vaak genoeg voorbij gekomen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het gaat mij wat ver om te stellen dat criminele Marokkanen overal zijn.
correct. sommige laffe kaaskopjes praten ook al met een marokkaans accent...quote:Op woensdag 28 april 2010 19:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En kan je nagaan, tegenwoordig zijn dat niet alleen Marokkanen
nu ik de openingspost nog eens doorlees begrijp ik het; marokkanen zijn gevoelig voor status.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
correct. sommige laffe kaaskopjes praten ook al met een marokkaans accent...
het zou je kind maar zijn...
Ja? Meer dan 1500 netto? Mag ik vragen hoeveel dan? En wat doe je voor arbeid?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
bonzoboy: ik verdien meer per maand dan jij. aanbid me!![]()
ik ben bang dat je dan te jaloers wordt. laten we het houden op een eigen bedrijf.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja? Meer dan 1500 netto? Mag ik vragen hoeveel dan? En wat doe je voor arbeid?²
Maak je maar geen zorgen. Ik gun je alles. Wat voor eigen bedrijf heb je en geef een schatting van je maandloon. Dank.quote:Op donderdag 29 april 2010 01:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik ben bang dat je dan te jaloers wordt. laten we het houden op een eigen bedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |