Ach, dat doet mijn auto ook bij 140 km/uquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb een break en dus een 'korte' bak. 130km/u is 4000rpm.
Dat reken je dus om naar pk/ton dus dat isquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
T is vast vlotter dan de AX.. Alhoewel die 60 pk heeft op 704 (lege) kilo's. Laatst met 4 man de snelweg op.. Dat ging niet heel super
Is BazzoS niet in die fotoquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze een keer een korte stop gehouden op de weg naar de Ring, in Arnhem.
Dacht ik. Kweetnie meer zeker.
Ach, ik heb de auto ook niet op PK's gekocht, ik wist dus niet eens hoeveel PK die hadquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:46 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat reken je dus om naar pk/ton dus dat is
(1000/704)*60pk= 85.2pk
(1000/900)*72pk= 80pk.
Dus jouw auto heeft in verhouding meer vermogen, alleen doen de bak verhuidingen, lucht weerstand, rolweerstand en nog een paar factoren ook mee. Het zal elkaar in elk geval niet veel ontlopen.
Binnen; stands van club (AX club, BX club, CX club, enzovoorts), stands met onderdelen, stands met schaalmodellen, stands met boekjes (in de breedste zin van het woord), stands met complete auto's, stands waar je je veerbollen kan laten testen en opvullen, stands van Citroëngerelateerde tijdschriften, stands van reparatiebedrijven, stands van revisiebedrijven, enzovoorts, enzovoorts.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:45 schreef Sjoegerd het volgende:
2cv, wat is er allemaal te doen op Citromobiel?
Klinkt wel tof jaquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Binnen; stands van club (AX club, BX club, CX club, enzovoorts), stands met onderdelen, stands met schaalmodellen, stands met boekjes (in de breedste zin van het woord), stands met complete auto's, stands waar je je veerbollen kan laten testen en opvullen, stands van Citroëngerelateerde tijdschriften, stands van reparatiebedrijven, stands van revisiebedrijven, enzovoorts, enzovoorts.
Buiten op de parkeerplaats zet iedereen zijn mooiste (of lelijkste) Citroën neer (voornamelijk oude(re) modellen, soms zelfs 1 extra op een aanhanger!) zodat de parkeerplaats ook een soort museum wordt, worden er rondjes gereden (gereden, niet geraced), staan er een paar kraampjes met hapjes (crepes, ijs, andere zooi) en er loopt ook 1 of ander Frans uitziend mannetje met een trekharmonica rond die Franse liedjes speelt.
En uiteraard kan je bijkletsen met oude bekenden, onder elkaars motorkap kijken ("wat is er als laatste bij jouw Citroën kapot gegaan?"), van het weer genieten, van het uitzicht genieten en in z'n algemeenheid genieten.
Samengevat: het is leuk.
Ja.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:50 schreef PeuRac het volgende:
is het heel erg dat ik me niet kan herinneren dat jij er ook bij was?
Misschien leuke dingen opscharrelen ?quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klinkt wel tof ja.. Zou ik misschien nog leuke dingen kunnen opscharrelen
Ik ga iig even goed nadenken of ik ga
Ja als ik alleen moet gaan vind ik het engquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Misschien leuke dingen opscharrelen ?
Nadenken of je gaat ?
quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja.
Al is Paal best een rustige, toch Paal?
Als je zaterdag vrij neemt ga ik met je meequote:Op dinsdag 27 april 2010 22:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja als ik alleen moet gaan vind ik het eng
Ik kan nu al geen vrij meer krijgen. Moet ik paar weken van tevoren regelen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Als je zaterdag vrij neemt ga ik met je mee
Sja, helaas, dan geen gezelschap van mijquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kan nu al geen vrij meer krijgen. Moet ik paar weken van tevoren regelen.
Als ik ga, dan ga ik zondag
Ik weet ook niet wanneer 2cv er is?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Sja, helaas, dan geen gezelschap van mij
Ziet er zeker nog netjes uit op de foto'squote:Op dinsdag 27 april 2010 22:32 schreef Dingest het volgende:
Zo lang hij er nog op staat: dit wordt m'n nieuwe 121Voor die rode krijg ik 250 euro terug - 800 euro afschrijving in 6 maanden
- en die gaat dan (gelukkig) naar de sloop. Toch wel een beetje jammer, want die vond ik ook wel erg leuk in kleur en uitvoering. Alleen die verlepte staat ervan...
Vanmiddag dus proefrit gemaakt, los van het trillen bij het remmen helemaal niets opgemerkt. Trillen wordt verholpen, hij krijgt een nieuwe APK en moet worden uitgelijnd zo te zien.
Hij is 19 jaar oud maar goed onderhouden, km-stand is 121.000 en het onderhoudsboekje is aanwezig en bijgehouden. Laatste beurt was 5.000 km geleden, distributieriem bij 95.000 km vervangen. Vorige eigenaren waren een wat ouder stel die hem als tweede auto gebruikte, en die vrouw was er erg zuinig en dol op. Wat ook wel valt te zien, amper parkeerdeukjes of krasjes ondanks dat die portieren daar erg gevoelig voor zijn. Dakje is ook nog netjes. Er is wel op het oppervlak lichte roestvorming, maar niets waar je doorheen kan prikken. Van de zomer dus maar even wat anti-roest spul erop smeren ter extra bescherming. O, en hij heeft berenvelgenIk hoop hier toch wel weer een aantal jaartjes mee vooruit te kunnen eigenlijk.
Wat nu gedaan moet worden: radio, boxen en derde remlicht uit de rode 121 en die moet ik weer even overzetten. En ik moet weer banden wisselen tussen de rode en de groene 121s, om de beste te kunnen houden.
Ik wil eigenlijk ook de centrale vergrendeling eruit halen, maar dat blijkt nogal tegen te vallen. Volgens een mannetje van Mazda zou die CV bij verkoop er zelf ingezet zijn (als optie dus), maar in de praktijk moet echt de halve auto uit elkaar. Dat heeft zo'n dealer echt niet zelf gedaan. Moet dus nog maar kijken of dat lukt, maar als zelfs het dashboard eruit moet denk ik van niet
Ik ga overmorgen al. Opbouwenquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wanneer 2cv er is?
Jij bent er dus beide dagen?quote:
ja, natuurlijk !quote:
Als het stof oid is probeer dan cyberclean, blokker verkocht ze altijd. Geen idee of dat nog zo is.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:39 schreef mstr het volgende:
Hmm, hoe kan je goed schoonmaken tussen die letters en naden van panelen?
Dus mogelijk een minimeetquote:
Ik sta ingeroosterd om bij de stand te staan tussen 12:00u en 14:00u op zondag. Maar ik ben niet aangelijnd dus kan ik buiten die tijden overal wezen. Nummers uitwisselen ?quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dus mogelijk een minimeet.. Sta je bij de BX-club?
Ik zal eerst morgen eens checken of we niet zondag al weg gaan voor de week vakantie, anders kom ik gewoonquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik sta ingeroosterd om bij de stand te staan tussen 12:00u en 14:00u op zondag. Maar ik ben niet aangelijnd dus kan ik buiten die tijden overal wezen. Nummers uitwisselen ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |