Leuk dat je met gitaarspelen gaat beginnen. Heb er zelf ook niet zo gek veel verstand van, maar ze zeggen dat op de akoestische gitaar leren spelen moeilijker is dan elektrisch. Omdat als je bij akoestisch een foutje maakt dat je het dan duidelijker hoort. Als je eenmaal akoestisch kan schijnt elektrisch opeens een stuk makkelijker te zijn. Maar misschien dat iemand anders hier iets meer over kan zeggen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:18 schreef Godtje het volgende:
Kick![]()
Ik heb al vrij lang de wens om te leren spelen het is er alleen nog nooit van gekomen. Nu lijkt het er na de zomer toch van te gaan komen. Ik heb al wat leraren aangeschreven en sommige hebben nog ruimte en zin.
Als ik dan toch les ga nemen is een gitaar denk ik ook makkelijk. Volgens mij is het bij de meeste leraren wel de bedoeling dat je een gitaar meeneemt omdat ze niet een collectie leen gitaren hebben staan. Een beetje eng ook om gelijk een gitaar te kopen want je moet nog maar zien dat je er mee door gaat.
Toch weinig keuze als ik les wil dus daarom jullie hulp gaarne! Wat kan een beginner het beste kopen?
Ik heb al een beetje rond gevraagd omdat ik dacht dat de opvatting meestal was dat je het beste met akoestisch kan beginnen, ik vind akoestisch best leuk en wil ik zeker leren maar het is volgens mij niet waar mijn hart ligt. Het is in elk geval niet de reden waarom ik wil leren spelen. Ik hou meer van Guns and Roses, Dire straits, etc. Ik wil straks dus gewoon lekker een beetje rocken.
De laatste paar mensen die ik sprak zeiden juist weer dat je prima elektrisch kan beginnen en dat je dat vooral moet doen als dat je wens is. Klopt dit of hebben jullie hele andere ervaringen?
Als ik me dan even richt op elektrisch wat voor een set zou je dan moeten aanschaffen? Is een standaard set zoals je hem ziet bij feedback of rockpalace goed?
Bijvoorbeeld:
http://www.feedback.nl/el(...)paul-spec-ii-vs-pack
of
http://www.rockpalace.com/bundel/Epiphone-Rock-Hero-Set
Of zijn dat soort sets echt troep en kan je beter zelfs als beginner wat meer uitgeven? Of gewoon heel wat anders kopen?
Ik heb er nu nog 0,0 verstand van dus gaarne jullie hulp.
Ik denk dat akoestisch minder vergeeft en het dus lastiger maakt om slechte gewoontes aan te leren die je op een gegeven moment weer wilt afleren.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:18 schreef Godtje het volgende:
Toch weinig keuze als ik les wil dus daarom jullie hulp gaarne! Wat kan een beginner het beste kopen?
Ik heb al een beetje rond gevraagd omdat ik dacht dat de opvatting meestal was dat je het beste met akoestisch kan beginnen, ik vind akoestisch best leuk en wil ik zeker leren maar het is volgens mij niet waar mijn hart ligt. Het is in elk geval niet de reden waarom ik wil leren spelen. Ik hou meer van Guns and Roses, Dire straits, etc. Ik wil straks dus gewoon lekker een beetje rocken.
De laatste paar mensen die ik sprak zeiden juist weer dat je prima elektrisch kan beginnen en dat je dat vooral moet doen als dat je wens is. Klopt dit of hebben jullie hele andere ervaringen?
Jij was 1 van de personen die ik heb 'gesproken'quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk dat akoestisch minder vergeeft en het dus lastiger maakt om slechte gewoontes aan te leren die je op een gegeven moment weer wilt afleren.
Echter, als je elektrisch wil spelen, dan is elektrisch per definitie de betere keuze. De enige die beter wordt van een akoestische gitaar die na drie weken stof staat te happen is Marktplaats.
Naar die zat ik ook te kijken. Mooi ding en mooie kleuren. Maar voor iemand die nog niet speelt (ik) misschien wat te veel van het goede.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ] Mn nieuwe kindje
Ik heb de eerste 3 maanden op een geleend goedkoop prul geoefend. Toen ben ik wat gitaren gaan uitproberen en heb ik een leuke Ibanez gekocht. Als je al wat hebt gespeeld kan je in de winkel beoordelen welke gitaar lekker in je handen ligt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Naar die zat ik ook te kijken. Mooi ding en mooie kleuren. Maar voor iemand die nog niet speelt (ik) misschien wat te veel van het goede.
Ik ken niemand die speelt of iets te leen heeft staan. Dus ik moet of 2e hands iets kopen of gewoon een start set kopen. Les paul ben ik al jaren verliefd op wat betreft looks dus dat zal het al snel worden.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb de eerste 3 maanden op een geleend goedkoop prul geoefend. Toen ben ik wat gitaren gaan uitproberen en heb ik een leuke Ibanez gekocht. Als je al wat hebt gespeeld kan je in de winkel beoordelen welke gitaar lekker in je handen ligt.
Nog een advies: neem iemand mee die er verstand van heeft, zeker als je 2e hands iets gaat kopen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ken niemand die speelt of iets te leen heeft staan. Dus ik moet of 2e hands iets kopen of gewoon een start set kopen. Les paul ben ik al jaren verliefd op wat betreft looks dus dat zal het al snel worden.
Daarom vroeg ik in mijn eerste post in dit topic al advies van jullie. Wat nou een leuke starter zou zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Nog een advies: neem iemand mee die er verstand van heeft, zeker als je 2e hands iets gaat kopen.
Dan nog zijn niet alle gitaren van hetzelfde merk en type gelijk. Sterker nog, die verschillen kunnen aanzienlijk zijn en in ieder geval maar ten dele te voorkomen met internetcommentaar (niemand die er problemen mee heeft om toe te geven dat bijv. Hondo uitstekend geschikt is als basis voor een vreugdevuur tenslotte)quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik in mijn eerste post in dit topic al advies van jullie. Wat nou een leuke starter zou zijn.
Maar zijn die verschillen merkbaar voor een niet speler? Want ik heb dus echt niemand in mijn buurt die ervaren is. Ik heb ook niet de illusie dat ik er jaren mee zal doen. En is de gemiddelde winkel kundig en eerlijk genoeg? Of kan ik dan nog beter iemand inhuren?quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan nog zijn niet alle gitaren van hetzelfde merk en type gelijk. Sterker nog, die verschillen kunnen aanzienlijk zijn en in ieder geval maar ten dele te voorkomen met internetcommentaar (niemand die er problemen mee heeft om toe te geven dat bijv. Hondo uitstekend geschikt is als basis voor een vreugdevuur tenslotte).
Laat je in 3 verschillende winkels een gitaar adviseren, dan praten we er morgen over verder.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar zijn die verschillen merkbaar voor een niet speler? Want ik heb dus echt niemand in mijn buurt die ervaren is. Ik heb ook niet de illusie dat ik er jaren mee zal doen. En is de gemiddelde winkel kundig en eerlijk genoeg? Of kan ik dan nog beter iemand inhuren?
Sommige. Maar het verschil tussen "deze gitaar is slecht afgesteld" en "deze gitaar heeft zijn carrière als brandhout gemist" is voor een absolute leek niet altijd te maken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:12 schreef Godtje het volgende:
Maar zijn die verschillen merkbaar voor een niet speler?
Inhuren lijkt me wat overdreven, maar over winkels valt vaak wel een zinnige mening te vinden. Weinig Feedbackfans in het Gitaristentopic bijvoorbeeldquote:Want ik heb dus echt niemand in mijn buurt die ervaren is. Ik heb ook niet de illusie dat ik er jaren mee zal doen. En is de gemiddelde winkel kundig en eerlijk genoeg? Of kan ik dan nog beter iemand inhuren?
Daar zal ik dan niet zo snel heen gaan.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sommige. Maar het verschil tussen "deze gitaar is slecht afgesteld" en "deze gitaar heeft zijn carrière als brandhout gemist" is voor een absolute leek niet altijd te maken.
[..]
Inhuren lijkt me wat overdreven, maar over winkels valt vaak wel een zinnige mening te vinden. Weinig Feedbackfans in het Gitaristentopic bijvoorbeeld.
Ik hoop dat Godtje nog meeleest?quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:14 schreef HalloweenJack het volgende:
Was eigenlijk best lullig, ik wissel van gitaar (heb een nieuwe gekocht) en ik het lukte meteen![]()
ja dat blijkt wel weer. ik denk dat je het jezelf vooral in het begin niet te moeilijk moet maken door op een gitaar te gaan beginnen die moeilijk te bespelen is. Uiteindelijk moet je het natuurlijk gewoon overal op kunnen, maar dat komt later wel weer.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat Godtje nog meeleest?
Ik heb nu 9 jaar op stratocasters gespeeld omdat dat voor mij het makkelijkste speelde. Ik ben nu pas zo ver dat ik op een vierkant blok hout als een Les Paul kan spelen. 1,5 jaar geleden al eens geprobeerd, maar alle noten klonken vals.![]()
Je moet je eerste gitaar goed uitzoeken.
Ik blijf het volgen. En ik geloof jullie uiteraard want jullie hebben ervaring en ik helemaal niks.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat Godtje nog meeleest?
Ik heb nu 9 jaar op stratocasters gespeeld omdat dat voor mij het makkelijkste speelde. Ik ben nu pas zo ver dat ik op een vierkant blok hout als een Les Paul kan spelen. 1,5 jaar geleden al eens geprobeerd, maar alle noten klonken vals.![]()
Je moet je eerste gitaar goed uitzoeken.
Yepquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:43 schreef Godtje het volgende:
Dus is toch het beste om wat winkels af te gaan?
Maar ook niet te goedkoop. Een te goedkope gitaar klinkt niet mooi en dan wordt het nooit echt leuk om er op te spelen. De eerste keer dat je (per ongelukquote:En het vooral niet te duur te maken?
Ik ben een beetje verwend nest dus ik was eerder bang dat ik gelijk te duur zou kopen. Want ik zat serieus al te kijken naar de gitaar die jij net hebt gekocht. Als dat spelen niks gaat worden is het nog leuk aan de muur dacht ik. Aan de andere kant moet ik eerst aan mezelf bewijzen dat ik dat waard ben.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep
[..]
Maar ook niet te goedkoop. Een te goedkope gitaar klinkt niet mooi en dan wordt het nooit echt leuk om er op te spelen. De eerste keer dat je (per ongeluk) iets precies goed speelt bezorgd je kippenvel, als de gitaar goed genoeg is. Dat moment moet niet te lang op zich laten wachten. Als je eenmaal merkt hoe lekker gitaar spelen kan zijn heb je geen motivatieproblemen meer.
Denk dan eerder aan 200-300 euro.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ben een beetje verwend nest dus ik was eerder bang dat ik gelijk te duur zou kopen. Want ik zat serieus al te kijken naar de gitaar die jij net hebt gekocht. Als dat spelen niks gaat worden is het nog leuk aan de muur dacht ik. Aan de andere kant moet ik eerst aan mezelf bewijzen dat ik dat waard ben.
Ja die zag ik dus o.a. staan. Vaak ook aangeboden in pakket.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:35 schreef MagicMedicine het volgende:
Voor 150 euro heb je een nieuwe Epiphone Les Paul Special II, simpel dingetje, maar erg goed om mee te beginnen (vond ik in ieder geval).
Moet je niet te lang op blindstaren ook he. Ff oefenen, wat andere dingen, ff rust en dan nog es proberen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:14 schreef HalloweenJack het volgende:
Ik kan eindelijk barre akkoorden!![]()
Ik pak ze nogwel heel langzaam, ik doe er zeker wel tien tot twintig seconde over, maar het lukt gewoon iedere keer. tot nu toe heb ik een F en Bm.
Was eigenlijk best lullig, ik wissel van gitaar (heb een nieuwe gekocht) en ik het lukte meteen![]()
Na al die maanden dat ik dacht dat het nooit zou lukken!
quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:45 schreef Aukje83 het volgende:
F en A#m zijn ook de lastigste omdat ze het verst op de hals zitten.
IK denk dat ze bedoelen dat de frets verder van elkaar af staanquote:
F vereist meer druk dan bijvoorbeeld G#.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
IK denk dat ze bedoelen dat de frets verder van elkaar af staanKlopt dat?
Ik denk het eerste niet en het tweede weet ik zeker van niet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:08 schreef spykie33 het volgende:
@ Godtje;
Kan je toekomstige leraar niet meegaan naar de muziekwinkel?
Heb je al gitaren gestest?
Oke, maar post dan wel een filmpjequote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:49 schreef Braddie het volgende:
Ik kan eindelijk de solo van Bohemian Rhapsody na een totaal van 2 uur geoefend te hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk he jezelf quoten?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:49 schreef Braddie het volgende:
Audio ook goed?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UB38P4PPG7PD.mp3
Ik zal morgen even luisteren, gaat nou even niet lukkenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:49 schreef Braddie het volgende:
Audio ook goed?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UB38P4PPG7PD.mp3
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:49 schreef Braddie het volgende:
Ik kan eindelijk de solo van Bohemian Rhapsody na een totaal van 2 uur geoefend te hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:33 schreef Fsmxi het volgende:
Pffft, weet iemand nog een tof nummer om te leren dat niet te moeilijk is? Genre maakt me opzicht niet heel veel uit. Ik ben zelf niet bijzonder goed in nummers voor mezelf uitzoeken
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:55 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, die solo kun je echt nog nietDie is veel te hoog gegrepen voor jou, Je hebt dat niveau nog lang niet. Blijven oefenen en uiteindelijk gaat het lukken.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee ok misschien nog niet op goed niveau, maar het begin is er!
Run to the water van Life. Ook de solo is niet te moeilijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:33 schreef Fsmxi het volgende:
Pffft, weet iemand nog een tof nummer om te leren dat niet te moeilijk is? Genre maakt me opzicht niet heel veel uit. Ik ben zelf niet bijzonder goed in nummers voor mezelf uitzoeken
Deze bedoel je?quote:Op maandag 26 juli 2010 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Run to the water van Life. Ook de solo is niet te moeilijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |