9 miljard maar? Dat is peanuts. De VVD wil 20 miljard bezuinigen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:44 schreef Frano het volgende:
[..]
9 miljard bezuinigen en daarmee een onafhankelijk rapport naast je neerleggen en de lange termijn economie blijvende schade toedienen.
volgens mij is diegene die je quote meer van de lijn "des te meer bezuinigen, des te beter"quote:Op zondag 9 mei 2010 15:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
9 miljard maar? Dat is peanuts. De VVD wil 20 miljard bezuinigen.
Gek genoeg scoort hij onder de D66- en SP-kiezers beter dan onder zijn eigen achterban.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:12 schreef remlof het volgende:
Volgens Maurice de Hond doet Cohen het met zijn stijl van geen confrontatie zoeken prima so far bij de kiezers: http://www.peil.nl/?2949 (PDF)
iedereen is ook best positief over Cohen ... had ik niet verwacht na die (naar mijns inziens overdreven) kritiek in de media over dat nova interviewquote:Op zondag 9 mei 2010 18:12 schreef remlof het volgende:
Volgens Maurice de Hond doet Cohen het met zijn stijl van geen confrontatie zoeken prima so far bij de kiezers: http://www.peil.nl/?2949 (PDF)
quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
Vanochtend VVD de grootste in de Volkskrant.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
Vanochtend VVD de grootste in de Volkskrant.
In mijn Volkskrant:quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:34 schreef ethiraseth het volgende:
Hmm, er ontbreken ook een paar partijen in die peiling van twitter. Paars+ zou nog wel lukken. CDa/VVD/PVV in elk geval niet.
Hoezo? Ik zie geen NVU in de lijst staan hoor? Je bent in de war met de term centrum-rechts denk ik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:31 schreef ethiraseth het volgende:
Jeej, alle vvd'ers gaan meehelpen aan een extreem-rechtse regering.
*edit* oh nee, te weinig zetels ervoor, lol.
iemand die een compleet geloof wil verbieden = extreem rechtsquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Hoezo? Ik zie geen NVU in de lijst staan hoor? Je bent in de war met de term centrum-rechts denk ik.
Neehoor, als de PVV toetreed is het een extreem-rechtse regering. Want de PVV is extreem-rechts dankzij hun moslimhaat. En de PVV stemmers ook, want die keuren zoiets goed door erop te stemmen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Hoezo? Ik zie geen NVU in de lijst staan hoor? Je bent in de war met de term centrum-rechts denk ik.
Maar het is een politieke ideologiequote:Op woensdag 12 mei 2010 10:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
iemand die een compleet geloof wil verbieden = extreem rechts
Ik wil de discussie niet direct aanzwengelen in dit topic maar er wordt geen geloof verboden via de PVV. Ingeperkt, zo kun je het wellicht noemen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
iemand die een compleet geloof wil verbieden = extreem rechts
En de PvdA-stemmers zouden dan ook mensen zijn die graag autochtonen op de arbeidsmarkt discrimineren? Lekker kort door de bocht en generaliserend weerquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Neehoor, als de PVV toetreed is het een extreem-rechtse regering. Want de PVV is extreem-rechts dankzij hun moslimhaat. En de PVV stemmers ook, want die keuren zoiets goed door erop te stemmen.
Die blijvende schade zal wel meevallen hoor. De samenstelling van het BBP cijfer leidt er automatisch toe dat als de overheidsuitgaven dalen ook het BBP daalt. Daar ben ik allemaal niet zo van onder de indruk want dat is gewoon een rekenkundig principe. Nee, veel belangrijker is de vraag hoe wil je welvaart verdelen? Welke taken moet de overheid op zich nemen? Welke belastingen worden er geheven? Enzovoort.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:44 schreef Frano het volgende:
9 miljard bezuinigen en daarmee een onafhankelijk rapport naast je neerleggen en de lange termijn economie blijvende schade toedienen.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:51 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik wil de discussie niet direct aanzwengelen in dit topic maar er wordt geen geloof verboden via de PVV. Ingeperkt, zo kun je het wellicht noemen.
VVD en CU is sowieso niet te doen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:17 schreef Silentuz het volgende:
Pfft, het wordt nu wel ERG lastig om coalities te vormen...
Weet iemand of er vanuit de partijen bezwaren zijn tegen VVD/CDA/D66/CU, met de partijen in die volgorde op grootte, dus VVD levert de premier.
De andere partijen komen op 146 zetels. 2 voor de SGP (volgens mij worden peilingen daarop geijktquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
In mijn Volkskrant:
GL 12
SP 9
PvdD, SGP en Trots staan er ook hier niet bij.
D66 & CU wordt lastig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:17 schreef Silentuz het volgende:
Pfft, het wordt nu wel ERG lastig om coalities te vormen...
Weet iemand of er vanuit de partijen bezwaren zijn tegen VVD/CDA/D66/CU, met de partijen in die volgorde op grootte, dus VVD levert de premier.
Griekse crisis zou ook nog kunnen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
PVV wel weer terug op twintig. Door dat gedoe van Brinkman en vanwege uitspraak van Rutte waarschijnlijk?
Dit is een TNS Nipo-poll. Die verschijnt niet zo vaak, en dat maakt het lastig vergelijken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
PVV wel weer terug op twintig. Door dat gedoe van Brinkman en vanwege uitspraak van Rutte waarschijnlijk?
Ja, of De Hond zet het misschien op de website?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:49 schreef Arcee het volgende:
Door de vliegramp vanavond geen peiling, denk ik.
Die kunnen elkaar in een conservatief programma prima vinden daar zit het probleem niet. D66 en CU samen wordt veel moeilijker.quote:
D66 en CU kunnen elkaar weer in milieu- en immigratiekwesties vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kunnen elkaar in een conservatief programma prima vinden daar zit het probleem niet. D66 en CU samen wordt veel moeilijker.
Volgens de site zit hij er toch:quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ja, of De Hond zet het misschien op de website?
quote:Komende uitzending
Gasten in de uitzending van woensdag 12 mei zijn: Jacco Hoekstra, Peter R. de Vries, Chris ten Kate, Felix Rottenberg en Maurice de Hond. Muziek is er van Yasmin, Nico Dijkshoorn dicht, tafelheer is Hugo Borst.
Nog steeds 76 voor Paars, yes we can!quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:50 schreef Arcee het volgende:
Peiling De Hond:
[ afbeelding ]
VVD nu de grootste, voor het eerst in 10 jaar in een peiling.
Ik denk juist dat Rutte nog wel eens wat kan gaan zakken als Wilders zijn balans hervindt en weer populistisch gaat blaten op TV, tijdens de onvermijdelijke debatten. Onderschat onze grote blonde vriend niet, hij is een meester in goedkoop brallen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:06 schreef Breekfast het volgende:
De peilingen verschillen nogal...
Maar ik denk dat als voor Cohen straks het echte werk begint(Debatten, nog meer media optredens)
hij door de mand gaat vallen en de Pvda nog verder gaat zakken.
Klopt , De Pvda en de VVD zijn nu zo slim om de PVV simpelweg te negeren en hun pijlen op elkaar te richten, zodat de kiezer denkt dat ze moeten kiezen tussen Rutte of Cohen als premier.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Rutte nog wel eens wat kan gaan zakken als Wilders zijn balans hervindt en weer populistisch gaat blaten op TV, tijdens de onvermijdelijke debatten. Onderschat onze grote blonde vriend niet, hij is een meester in goedkoop brallen.
Tuurlijk...quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klopt , De Pvda en de VVD zijn nu zo slim om de PVV simpelweg te negeren en hun pijlen op elkaar te richten, zodat de kiezer denkt dat ze moeten kiezen tussen Rutte of Cohen als premier.
De vraag is of ze dat ook tijdens debatten kunnen doen.
Wilders is soms moeilijk te negeren, als hij er met de 1e oneliner niet tussenkomt dan zorgt hij wel dat de 2e oneliner er nog eens overeen gaat, net zolang tot er 1 de verleiding niet kan weerstaan om hem het grote gevaar van Nederland te noemen of iets dergelijksquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Tuurlijk...
DEBAT:
Cohen en Rutte hebben ruzie..
Wilders probeert erin te komen met een mooie one-liner!
Cohen en Wilders zijn 5 seconden stil
..en gaan weer verder ruzien met elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |