Gister The melancholy of Haruhi Suzumiya afgekeken. Wat. Een. Vage. Shit. Als je alleen het eerste seizoen kijkt in de uitgezonden volgorde. Als je de serie in chronologische volgorde kijkt en direct seizoen 1 & 2 dan issie wel leuk.
Mocht iemand dit ook ooit willen kijken dan zou ik aanraden om het alleen bij de chronologische volgorde te houden en direct seizoen 1 & 2 te kijken. Want seizoen 2 zijn gewoon afleveringen die tussen die van seizoen 1 zijn gewoven en het verhaal duidelijker maken.
Op zich vind ik het concept van het verhaal wel erg gaaf, en het commentaar van Kyon is gewoon goed bij tijden, maar er zijn echt een aantal afleveringen waarvan je je afvraagt waarom die er in godsnaam nog in zitten. Vooral die van de "endless eight", daarvan hoef je alleen de eerste twee of drie te zien en de laatste, rest kan je skippen (heb ze wel allemaal gekeken overigens). Uiteindelijk vind ik het wel een redelijk goeie anime, maar ik kan me goed voorstellend at er ook mensen zijn die hier geen reet aan vinden.
Vraag me alleen nu wel af of Haruhi ook verliefd is op Kyon of niet, want er lijken wel een aantal hints in die richting te zijn, hoewel het niet echt duidelijk wordt in de serie. En Koizumi lijkt Kyon ook een beetje die kant op te willen sturen, hoewel dat weinig effect heeft. Laat een beetje ontevreden gevoel achter dat je dit niet echt te weten komt. Maar goed.
ANIMEES. "Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp