abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 16:19:23 #276
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_80808704
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:14 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Dat de aarde niet plat is maar rond is wetenschappelijk bewezen, dus degene die opteert voor 'plat' heeft te maken met een waanvoorstelling van zaken. We hebben het dan dus over 'feit' vs 'zwakzinnige mening' en in de discussie 'bestaat God wel of niet?' kunnen we het alleen maar hebben over 'mening' vs 'mening' want geen van beide is wetenschappelijk aan te tonen, al weet ik wel welke kant de wetenschap op neigt. Zie je het verschil?
Ik vrees het niet, want hij ziet het niet als een mening

Discussiëren met een muur is ècht lastig
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  woensdag 28 april 2010 @ 16:20:02 #277
163094 Ladidadida
pi_80808724
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:19 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

de "wetenschap" dat zegt dat de mens en de aap een gemeenschappelijke voorouder hebben, wat uiteraard niet waar is romeinen1v22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
Beroep je nou eens één keer niet op de Bijbel. De meesten hier geloven niet in de Bijbel. Kom eens met iets anders.
  woensdag 28 april 2010 @ 16:21:34 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80808787
Gebed zonder end. Wat zal Matthijs op zijn neus kijken straks. Of er blijkt helemaal geen hemel te zijn of die is er wel en God heeft dan nog een appeltje te schillen met deze apostel van lik-me-vestje.
See you in hell, mate!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 28 april 2010 @ 16:22:52 #279
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80808828
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:08 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Er is geen absolute waarheid wat dit soort dingen betreft: kijk, de aarde plat of rond is makkelijk te controleren.

Maar ik weet niet of er een god is of niet. Ik heb hem nog nooit gezien in elk geval. Ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde maar wat, dat zie ik na mijn dood wel.

Of niet natuurlijk.
Dan is het te laat, maak het in orde voordat het te laat is.
  woensdag 28 april 2010 @ 16:25:10 #280
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_80808895
quote:
de "wetenschap" dat zegt dat de mens en de aap een gemeenschappelijke voorouder hebben, wat uiteraard niet waar is romeinen1v22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
Het is niet niet waar omdat één of andere romein iets vaags gezegd heeft dat er eventueel mee te maken zou kunnen hebben, matthijs. Dat is natuurlijk bewijsvoering van likmefessie.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:21 schreef Copycat het volgende:
deze apostel van lik-me-vestje.
Jij zei ook likmefessie. Dat kan geen toeval zijn. Is er dan toch meer tussen hemel en aard' ?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_80808992
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:21 schreef Copycat het volgende:
Gebed zonder end. Wat zal Matthijs op zijn neus kijken straks. Of er blijkt helemaal geen hemel te zijn of die is er wel en God heeft dan nog een appeltje te schillen met deze apostel van lik-me-vestje.
See you in hell, mate!
Wat dat betreft vind ik het zo kut dat ik gelijk heb, nadat ik dood ben gegaan heb ik niet de kans om tegen matthijs te zeggen 'TOLD YA SO'
  woensdag 28 april 2010 @ 16:29:53 #282
94676 Garisson72
pi_80809074
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:27 schreef Scorpie het volgende:
Wat dat betreft vind ik het zo kut dat ik gelijk heb, nadat ik dood ben gegaan heb ik niet de kans om tegen matthijs te zeggen 'TOLD YA SO'
Daar baal ik ook van ja, dat we niet de kans krijgen om te wijzen en te lachen.
pi_80809104
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:22 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Hierbij mijn tweede en laatste toevoeging in de deze nutteloze, eindeloze discussie...
pi_80809197
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:22 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Dat denk jij, ja. Ik zie dat echter anders en ik vind mijn waarheid de enige waarheid. Jij lult uit je nek. Ik getuig van de enige en echte waarheid.
pi_80809283
quote:

[..]

Of deze van Prediker:
quote:
Ik zei tegen mezelf dat God de mensen heeft bevoorrecht: ze beseffen dat ze als de dieren zijn. Niet meer dan de dieren zijn ze, 19 want de mensen en de dieren treft hetzelfde lot. Zoals een dier sterft, zo sterft ook een mens; ze delen in dezelfde adem. Dat is hun beider lot. Een mens is niet beter af dan een dier, want alles is leegte. 20 Alles gaat naar dezelfde plaats, alles is uit stof ontstaan en alles keert terug tot stof. 21 Wie zal ooit weten of de adem van een mens naar boven opstijgt en die van een dier afdaalt naar de aarde? 22 Daarom, zo heb ik vastgesteld, is het maar het beste voor een mens dat hij vreugde put uit alles wat hij onderneemt. Dat is wat hem is toebedeeld, want wie zal hem van iets laten genieten na zijn dood?
pi_80809361
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:07 schreef Blue-eagle het volgende:
Dat de aarde rond is kan je bewijzen.
Hoe dan?
pi_80809404
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:33 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat denk jij, ja. Ik zie dat echter anders en ik vind mijn waarheid de enige waarheid. Jij lult uit je nek. Ik getuig van de enige en echte waarheid.

Kom jij ook al langs de deuren dan? Als je lief bent krijg je wel een kopje koffie
pi_80809613
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:39 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Kom jij ook al langs de deuren dan? Als je lief bent krijg je wel een kopje koffie
Ik mag geen koffie, dat past absoluut niet in mijn waarheid.

pi_80809630
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:45 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik mag geen koffie, dat past absoluut niet in mijn waarheid.

Nou ik zal je nog eens uitnodigen
  woensdag 28 april 2010 @ 16:46:28 #290
163094 Ladidadida
pi_80809670
Het Grote Koffiemonster

Laat me raden, wel bier en tieten zeker?
pi_80809687
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:45 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nou ik zal je nog eens uitnodigen
pi_80809731
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:46 schreef Ladidadida het volgende:
Het Grote Koffiemonster

[ afbeelding ]

Laat me raden, bier en tieten zeker?
Het zou wel heel erg des FOK!s zijn als ik nu ja zeg, hè?
  woensdag 28 april 2010 @ 16:47:54 #293
94676 Garisson72
pi_80809736
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:38 schreef Haushofer het volgende:
Hoe dan?
Ga maar lopen tot je er vanaf valt. Als dat nooit gebeurt, dan is die rond; als dat wel gebeurt, dan is die bij nader inzien eigenlijk tóch plat.
pi_80809824
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:47 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ga maar lopen tot je er vanaf valt. Als dat nooit gebeurt, dan is die rond; als dat wel gebeurt, dan is die bij nader inzien eigenlijk tóch plat.
Dat is geen bewijs, maar een indicatie.

Er wordt weer es te makkelijk met het woord "bewijs" gesmeten Er zit een nogal subtiel verschil tussen wat "bewijzen" in de wetenschap inhoudt en wat het in de volksmond betekent. Als er hier dan toch de les wordt gelezen dan lijkt het me verstandig om de wetenschappelijke notie van "bewijs" te gebruiken.
pi_80809850
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoe dan?
Een maansverduistering werkt goed. De schaduw van de aarde op de maan is altijd rond, van begin tot eind. Dat kan je zelf waarnemen. Dat is al een geregistreerd wetenschappelijk feit sinds de oude Romeinen.

Wanneer ga je vergif tot je nemen? Je durft niet te reageren waarschijnlijk. Want de bijbel is nep he? Je waarheid valt een klein beetje in duigen misschien?
pi_80809981
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is geen bewijs, maar een indicatie.

Er wordt weer es te makkelijk met het woord "bewijs" gesmeten Er zit een nogal subtiel verschil tussen wat "bewijzen" in de wetenschap inhoudt en wat het in de volksmond betekent. Als er hier dan toch de les wordt gelezen dan lijkt het me verstandig om de wetenschappelijke notie van "bewijs" te gebruiken.
Ik weet niet of je wel eens foto's gezien hebt die afkomstig zijn van een ruimteschip?

En ten tweede: als de aarde plat was had je veel verder kunnen kijken dan nu.
  woensdag 28 april 2010 @ 16:56:17 #297
94676 Garisson72
pi_80810078
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef Haushofer het volgende:
Volgens mij is de wetenschap ruimschoots ver genoeg gevorderd om een globe-vorm van een pannenkoek-vorm te onderscheiden, ook al heeft die een omtrek van 40.000 km. Nu is het toch zeker niet de bedoeling dat ik de wetenschappelijke onderbouwing incluis onverkorte berekeningen hier ga opdissen hè?
pi_80810159
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef Blue-eagle het volgende:
Wanneer ga je vergif tot je nemen? Je durft niet te reageren waarschijnlijk. Want de bijbel is nep he? Je waarheid valt een klein beetje in duigen misschien?
Is dit aan mij gericht?
pi_80810216
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:56 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Volgens mij is de wetenschap ruimschoots ver genoeg gevorderd om een globe-vorm van een pannenkoek-vorm te onderscheiden, ook al heeft die een omtrek van 40.000 km. Nu is het toch zeker niet de bedoeling dat ik de wetenschappelijke onderbouwing incluis onverkorte berekeningen hier ga opdissen hè?
Nee hoor, want dat doet niks af aan het feit dat het formeel geen "bewijzen" zijn volgens mij. Niet dat ik er aan twijfel hoor, zo pragmatisch ben ik dan ook wel weer, maar ik wou het gewoon even aanstippen omdat het een wijdverbreid misverstand lijkt te zijn wat nu precies een "bewijs" is en het begrip falsificatie.
pi_80810592
quote:

[..]

Het zal voor jou wel geen bewijs zijn, maar we komen steeds en steeds dichter in de buurt. Maarja, god speelde natuurlijk eerst met dino's enzo en pas later kwam de sims uit toch? Wat een ontzettende idioot ben jij.
http://www.nu.nl/wetensch(...)ouder-heet-ardi.html
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:00 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee hoor, want dat doet niks af aan het feit dat het formeel geen "bewijzen" zijn volgens mij. Niet dat ik er aan twijfel hoor, zo pragmatisch ben ik dan ook wel weer, maar ik wou het gewoon even aanstippen omdat het een wijdverbreid misverstand lijkt te zijn wat nu precies een "bewijs" is en het begrip falsificatie.
Je kan wel 500 rondjes om de aarde vliegen in alle mogelijke richtingen, dit is te herhalen en te herhalen en je zal telkens maar tot dezelfde conclusie komen. Dus de aarde is rond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')