Voor zover ik heb begrepen is hij niet gelovig opgegroeid, maar heeft hij God pas later in zijn leven gevonden toen ie nogal met zichzelf in de knoop zat. Geen sprake van indoctrinatie dus.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Dit geloof je ook alleen maar omdat je toevallig opgegroeid bent in een omgeving waar je niet geindoctrineerd bent door Moslims, maar door Christelijken.
Daarnaast staat in de bijbel het volgende: Mark 16 vers 17 en 18. Lees het maar na. Als jij een waar gelovige bent moet je vergif kunnen drinken zonder te sterven. Succes daarmee.
Klopt ik ben niet echt gelovig opgevoed, maar heb wel een beetje van het katholisme meegekregen toen ik klein was. Trouwens over moslims die tot geloof zijn gekomen in Jezus christus zoon van God, zijn er velen die een visioen hebben gehad.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Voor zover ik heb begrepen is hij niet gelovig opgegroeid, maar heeft hij God pas later in zijn leven gevonden toen ie nogal met zichzelf in de knoop zat. Geen sprake van indoctrinatie dus.
Alleen blijf jij maar aan het feit voorbij gaan dat jouw waarheid niet dè waarheid is. Maar dat is inmiddels overduidelijk een gebed zonder end.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:19 schreef matthijs.. het volgende:
Inplaats van al dat gedicusieer, kan ik tegen de mensen zeggen die dit lezen. matteus7v23
En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid. Zorg dat je niet bij deze groep zit en maak het in orde met God.
Er is ook geen dé waarheid of juist eigenlijk wel. Ieders eigen waarheid is de waarheid.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alleen blijf jij maar aan het feit voorbij gaan dat jouw waarheid niet dè waarheid is. Maar dat is inmiddels overduidelijk een gebed zonder end.
Ik getuig van de absolute waarheid. Mensen reageren op een verschillende manier op het evangelie, ik heb vrienden waar we er niet over uitgepraat raken en het een hele zegen is. Ik heb ook meegemaakt, dat ik verliefd was op iemand en die wilde er niks van weten.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alleen blijf jij maar aan het feit voorbij gaan dat jouw waarheid niet dè waarheid is. Maar dat is inmiddels overduidelijk een gebed zonder end.
Maar vertel eens: hoe reageert jouw directe omgeving (vrienden/familie) op jouw Christelijke boodschappen?
quote:Op woensdag 28 april 2010 14:30 schreef matthijs.. het volgende:
Ik getuig van de absolute waarheid.
Hoe kunnen ze met het volle verstand een keuze maken zonder beide zijden te kennen?quote:Op woensdag 28 april 2010 14:30 schreef Majkool het volgende:
Wel ben ik van mening dat je kinderen geen geloof moet 'geven'. Laat kinderen buiten het geloof, en laat ze beslissen wanneer ze het volle verstand hebben om zelf een keuze te maken...
Maar ik begrijp dat argument nooit zo. Miljoenen mensen overal op de wereld geloven, hèquote:Op woensdag 28 april 2010 14:30 schreef Majkool het volgende:
Ik snap dat geloof voor sommige mensen het leven dragelijker maakt, maar ik vind 'geloof' niet meer van deze tijd.
Verschil is dat de niet-gelovigen de mensen die er zo blind in een geloof opgaan wel accepteren. Maar andersom beland je in de hel (en nu niet zeggen niet zeuren van daar geloof je niet in, dat is bullshit) of moet je dood of dit of dat.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:01 schreef avotar het volgende:
Het is heel lastig voor streng gelovigen te accepteren dat er meer is in de wereld, zoals het voor niet-gelovigen moeiljk is om zich voor te stellen dat mensen zo blind opgaan in hun geloof.
Jij geloofd dat dat de waarheid is, en kap is met doen alsof wij minder zijn. Dan straal je maar een eind op.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:30 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je snapt dat je hiermee elke vorm van relativering en discussie van tafel veegt? Prima dat je dat gelooft hoor, hoewel ik zelf moeilijk kan bevatten hoe mensen dit kunnen verkondigen, maar dan hoop ik ook dat je doorhebt hoe je tegenover andere mensen staat die jouw overtuiging niet hebben.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:30 schreef matthijs.. het volgende:
Onderbouw dan eens met echte feiten (en dus niet met bijbelteksten, al dan niet uit hun context gerukt) dat jouw waarheid de absolute waarheid is. Lijkt mij onmogelijk, maar bewijs me svp het tegendeel.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:25 schreef matthijs.. het volgende:
Wat heeft de absolute waarheid te maken, met dat je minder bent. B.v. stel ik zeg dat de aarde rond is en jij zegt dat de aarde plat is, is het dan allebei waar? Als je niet kan accepteren dat er een absolute waarheid is, dan wil je de waarheid gewoon niet.
Mijn zussen hebben het min of meer zo opgelost: ze hebben hun kinderen niet laten dopen maar opgedragen. Dan kunnen de kinderen later zelf een beslissing nemen.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:30 schreef Majkool het volgende:
Wel ben ik van mening dat je kinderen geen geloof moet 'geven'. Laat kinderen buiten het geloof, en laat ze beslissen wanneer ze het volle verstand hebben om zelf een keuze te maken...
Nee, jij getuigt niet, jij ramt het mensen door de strot.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:30 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat de aarde rond is kan je bewijzen.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat heeft de absolute waarheid te maken, met dat je minder bent. B.v. stel ik zeg dat de aarde rond is en jij zegt dat de aarde plat is, is het dan allebei waar? Als je niet kan accepteren dat er een absolute waarheid is, dan wil je de waarheid gewoon niet.
Er is geen absolute waarheid wat dit soort dingen betreft: kijk, de aarde plat of rond is makkelijk te controleren.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat de aarde niet plat is maar rond is wetenschappelijk bewezen, dus degene die opteert voor 'plat' heeft te maken met een waanvoorstelling van zaken. We hebben het dan dus over 'feit' vs 'zwakzinnige mening' en in de discussie 'bestaat God wel of niet?' kunnen we het alleen maar hebben over 'mening' vs 'mening' want geen van beide is wetenschappelijk aan te tonen, al weet ik wel welke kant de wetenschap op neigt. Zie je het verschil?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:25 schreef matthijs.. het volgende:
de "wetenschap" dat zegt dat de mens en de aap een gemeenschappelijke voorouder hebben, wat uiteraard niet waar is romeinen1v22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat de aarde niet plat is maar rond is wetenschappelijk bewezen, dus degene die opteert voor 'plat' heeft te maken met een waanvoorstelling van zaken. We hebben het dan dus over 'feit' vs 'zwakzinnige mening' en in de discussie 'bestaat God wel of niet?' kunnen we het alleen maar hebben over 'mening' vs 'mening' want geen van beide is wetenschappelijk aan te tonen, al weet ik wel welke kant de wetenschap op neigt. Zie je het verschil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |